لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری کلمبو

آشنایی با مناطق گردشگری کلمبو

تور کلمبو بزرگترین شهر تور سریلانکا و در واقع پایتخت تجاری کشور سریلانکا محسوب می گردد، کلمبو بیش از ۲۰۰۰ سال پیش به عنوان یک بندر طبیعی، در نزد تاجران رومی، مردم عرب و چینی شناخته شده بود و این شهر با داشتن بناهای تاریخی بسیار، معماری‌های به سبک دوران استعمار، برگزاری فستیوال‌های متعدد در طی سال، سواحل زیبا و امن، رستوران‌ها و مراکز خرید بسیار مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر جهان قرار می‌گیرد.

کلمبو بزرگترین شهر سریلانکا و در واقع پایتخت تجاری کشور سریلانکا محسوب می گردد که کلی جاذبه های رنگارنگ دارد

جاذبه های گردشگری کلمبو

ساحل مونت لاویانا کلمبو

ساحل مونت لاویانا کلمبو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کلمبو بوده که بسیار نزدیک به شهر می باشد؛ ساحل مونت لاویانا کلمبو منطقه ای توسعه یافته برای گردشگران محسوب می گردد که در آنجا شنا بسیار لذت بخش و مهیج می باشد و انواع رستوران ها، باشگاه ها، بارها و مغازه های متعدد برای خدمت رسانی به توریستان وجود دارد.

 

ساحل مونت لاویانا کلمبو

 

پارک گال فیس گرین کلمبو

پارک ساحلی گال‌فیس‌گرین در قلب تجاری در شهر کلمبو قرار گرفته است و به‌عنوان مکانی برای برگزاری مسابقات استفاده می‌شود؛ در این پارک علاوه بر تماشای مسابقات، می‌توانید از دیدن طلوع و غروب اقیانوس هند لذت ببرید یا در هتل‌هایی شیک و لوکسی که در اطراف این پارک واقع شده است، اقامت کنید.

 

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا کلمبو

معبد کلانیا کلمبو با نام کامل معبد کلانیا راجا ماها ویهارا کلمبو معبدی بودایی در فاصله حدودا 10 کیلومتری از کلمبو می باشد که قدمتی 2000 ساله دارد؛ مجموعه معبد کلانیا کلمبو شامل آثار هنری و نقاشی و همچنین مجسمه های بودایی است که به زیبایی تهیه شده اند و به طرز شگفت آوری جذاب می باشند.

 

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا کلمبو

 

موزه ملی کلمبو

این موزه بزرگ ‌ترین موزه کشور سریلانکا است که در ساختمان عمارت استعماری بریتانیا قرار دارد و از قرن نوزدهم میلادی به جای مانده است؛ در این موزه می‌توانید از عتیقه ‌جات، مجسمه‌ها، نسخه‌های خطی، نقاشی‌ها، لباس شاهانه سلطنتی، سفال، مبلمان آنتیک، کنده ‌کاری، ماسک و ظروف باستانی دیدن کنید.

 

معبد و مساجد کلمبو 

تعداد معابد کلمبو در مقابل مساجد و کلیساها بسیار بیشتر است به این دلیل که تعداد افراد بودایی و هندو در کلمبو بیشتر می باشد؛ یک معبد هندو، کویل نامیده می شود و کویل های زیادی در مناطق مختلف دیده می شود؛ همچنین مسجد جامع در Pettah و Wolvendaal نیز از قدیمی ترین اماکن مذهبی کلمبو می باشند.

 

معبد و مساجد کلمبو

 

شهر تاریخی پولوناروا کلمبو 

شهر تاریخی پولوناروا کلمبو از جذاب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کلمبو محسوب می گردد، چرا که قدمتی بسیار زیاد دارد و زمانی پایتخت شهر کلمبو نیز بوده است. در شهر تاریخی پولوناروا کلمبو آثار تاریخی بسیار ارزشمندی از گذشته بجای مادنده است که هر بازدیدکننده ای را به شوق می آورد.

 

معبد گانگارایاما کلمبو 

معبد گانگارایاما کلمبو در منطقه 2 کلمبو و در خیابان جیناتارانا 61 واقع شده است؛ معبد گانگارایاما کلمبو دارای یک موزه و یک کتابخانه می باشد که در موزه این معبد، برخی عتیقه جات و چیزهای گران بها نگهداری می شود.

 

معبد گانگارایاما کلمبو

 

پارک ویهاراماهادوی کلمبو

پارک ویهاراماهادوی قدیمی ‌ترین و بزرگ ‌ترین پارک کلمبو است که در کنار موزه ملی شهر قرار گرفته و قدمت زیادی دارد؛ این پارک که به‌عنوان «باغ دارچین» نیز شناخته می‌شود، در گذشته که سریلانکا مستعمره انگلستان بوده، ویکتوریا نامیده می‌شده است، در این پارک باغ ‌وحش دیدنی کوچک و یک مجسمه بودای بزرگ نیز قرار گرفته است.

 

دریاچه بیرا کلمبو

در سفر به کلمبو بازدید از دریاچه بیرا را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ این دریاچه زیبا دقیقا در مرکز شهر کلمبو قرار گرفته است و روزانه گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند ، اطراف این دریاچه را ساختمان‌های بلند و مراکز تجاری زیادی احاطه کرده‌ اند.

 

دریاچه بیرا کلمبو


 

 


 

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 9 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری کلمبو
معراج گشت آسمان