لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری آذربایجان

آشنایی با مناطق گردشگری آذربایجان

تور آذریبایجان، تنوع اقلیمی و آب و هوایی، فرهنگ و رسومات خاص و برگزاری جشن‌ ها و فستیوال‌ های مختلف موسیقی سنتی و کلاسیک و همچنین وجود شهرهایی باستانی چون گنجه که آثار تاریخی گرانبهایی که در خود جای داده‌ است باعث شده است که هزاران گردشگر روانه این کشور شوند؛ شهرهایی با جنگل‌ ها و کوهپایه‌ های سرسبز و انبوه از پوشش گیاهی منحصر بفرد و غنی، سواحل دریای خزر و حمام ‌های نفتی منحصر بفرد و ... همه از عواملی هستند که سبب رشد هر ساله ورود توریست ها و گردشگران به این کشور شده است.

آذربایجان را می توان گنجینه ای از آثار تاریخی در کنار طبیعتی زیبا دانست

جاذبه های گردشگری آذربایجان

بِش بارماک داغی

بش بارماک داغی به معنای " کوه پنج انگشت " یکی از مناطق گردشگری طبیعی آذربایجان می باشد و حدود 520 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته شده است، این کوه یکی از مکان های مقدس آذربایجان نیز می باشد و برای آذربایجانی ها بسیار ارزشمند و مهم است.

 

شهر قدیم باکو

مطمئنا گشت و گذارتان میان مناطق دیدنی تور باکو از شهر قدیم آن شروع می ‌شود که آذری‌ ها به آن ایچِری شهر می‌ گویند؛ این بخش قلب تاریخی شهر باکو است که میان دیوارهای کنگره ‌دار محصور شده است و قدمت آن به قرن 12 برمی‌ گردد و گردش در شهر قدیم ، سفر کوتاهی به دل تاریخ می باشد؛ خیابان ‌ها و کوچه‌ های باریک ، معماری سنگی زیبای بناها ، رستوران‌ های کوچک محلی، سوغاتی‌ فروشی‌ های نقلی و کوچک  و همچنین موسیقی فولک آذری که همه جا شنیده می‌ شود؛ در سال 2000 شهر قدیم باکو به همراه دو دیدنی مهم و دیدنی آن یعنی برج دختر و قصر شیروان شاه به لیست میراث جهانی یونسکو نیز اضافه گردید و توجه داشته باشید که ورود به این شهر رایگان می باشد و اما برای بازدید از برج دختر و کاخ و موزه شیروان شاه باید بلیط تهیه کنید.

 

ایچری شهر

شهر ایچری در واقع شهر باستانی باکو محسوب می شود که با دیواری محاصره شده است و اکثر گردشگران این بافت قدیمی را با نام " ارگ باکو " نیز می شناسند؛ این شهر در دوران پارینه سنگی ساخته شده و خیابان ها باریک ، کاخ های قدیمی و مسجد های گوناگون با معماری های زیبا و جذاب از جمله مناطق دیدنی و جذاب ایچری شِهِر می باشند، ارگ باکو در سال 2000 میلادی در فهرست جهانی یونسکو ثبت رسید.

 

لاهیج

لاهیج یکی ار روستاهای معروف در  شهر  باکو است و در دامنه های جنوبی قفقاز قرار دارد ، این روستا با کمتر از یک هزار نفر جمعیت ، گویش فارسی - تاتی دارند و بیشترین شهرت آن برای صنعت مسگری و صنایع مسی زیبای آن می باشد که صنایع دستی آن شهرت فراوانی میان گردشگران آذربایجان دارد؛ قالی های این روستا نیز بسیار معروف است و معماری فوق العاده بازار این روستا، مناظر طبیعی خیره کننده آن و چشم انداز کوهستان لحظه هایی مملو از آرامش و لذت را برای شما گردشگران رقم خواهد زد.

 

 قلعه دختر

برای رسیدن به بالای برج دختر باید پله های مارپیچ زیادی را را بالا روید تا از بالای آن بتوانید نمای 360 درجه شهر را مشاهده کنید. این قلعه که به زبان ترکی " قیز قله‌ سی " گفته می شود دارای 5/25 متر طول ، 16 متر عرض و 6 طبقه می باشد و در ضمن جالب است که در گذشته این قلعه نیایشگاه آناهیتا و زرتشتی ها بوده است و این برج جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 قوباستان

قوباستان کوه آتشفشانی عجیبی است که شما گردشگران آذربایجان می توانید انواع حجاری های روی سنگ عصر سنگ و برنز را روی آنها مشاهده نمایید و اینکه این کوه نیز از دیگر مناطق گردشگری شهر باکو است.

 

 شکی

شهر شکی یکی از زیباترین روستاهای آذربایجان می باشد که در دل کوه قرار گرفته است و این شهر مملو از مساجد و کاروانسراهای زیبا و مهم می باشد که همه به قرن 18 میلادی تعلق دارند و این شهر حدود 63 هزار نفر جمعیت دارد و در شمال غربی باکو واقع شده است.

 

ارگ قدیمی باکو

این ارگ در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد و جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است؛ شما گردشگران آذربایجان در این شهر قدیمی محصور شده در دیوارهای زیاد می توانید کاخ شیروان شاه و قلعه دختر را از نزدیک مشاهده کنید، این ارگ را با نام ایچری شهر نیز می شناسند؛ در ضمن از زمان پاره سنگی تاکنون محل زندگی انسان ها و قومیت های مختلف همچون ساسانیان، زرتشتیان، شیروانیان، ایرانیان، عرب ها، عثمانی ها و روسی ها بوده است . قصر شیروان شاه در قرن 12 میلادی توسط سلسله شیروانی ساخته شده است که پس از زلزله در شاماخا ، پایتخت خود را با باکو انتقال دادند.

 

یانار داغ

یانار داغ به معنای کوه سوزان همان طور که از نامش پیداست کوهی است که دائم در حال سوختن می باشد و این کوه در فاصله کمی از باکو قرار گرفته است و حدود 10 متر از آن به طور شبانه روز در حال سوختن و شعله ور بودن است و دلیل این آتش وجود گاز طبیعی در دل کوه است که بسیار جالب و دیدنی می باشد . در نزدیکی این کوه یک چایخانه سنتی قرار دارد که غروب ها می توان در آنجا نشست و منظره کوه را تماشا کرد و کلی لذت برد.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری آذربایجان
معراج گشت آسمان