لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی غذاهای تایلند

معرفی غذاهای تایلند

کشور تایلند کشوری است که به دلیل طبیعت زیبا ، بکر و منحصر به فردش بسیار مورد توجه گردشگران در سراسر جهان ، بخصوص ایرانیان قرار گرفته است . جدا از این که هر شخصی به چه علتی این کشور را برای سفر و تفریح انتخاب کرده است ، چیزی که در همه سفرها در همه انسانها مشترک است ، غذا و خوراکی های محلی و متفاوت آن منطقه می باشد ، این که در سفر با تور تایلند حتما غذاهای محلی را امتحان می کنید بدون شک در خاطرات و تجربه های خوبتان از آن شهر یا کشور به یادگار خواهد ماند .

مواد غذایی و خوراکی های تایلند به مزه ها و رایحه های عجیب و غریب شهرت دارد

آشنایی با آداب غذایی تایلند

یکی از شاخصه های مهم غذایی تایلند توجه بسیار زیاد به جزئیات و استفاده از مواد غذایی تازه و ارگانیک است به همین دلیل با دیدن و چشیدن غذاهای محلی و سنتی آن ها می توانید با بخش بزرگی از فرهنگ و آداب و رسوم  این کشور آشنا شوید و رنگ و ظاهر و زیبا بودن غذا هم نقش مهمی در انتخاب غذا و مواد آن ها دارد ، داشتن عطر و بوی خاص هم ، از دیگر نکاتی است که آشپزهای تایلندی برایشان بسیار اهمیت دارد . مواد غذایی و خوراکی های تایلند به مزه ها و رایحه های عجیب و غریب شهرت دارد و شما گردشگران در کوچه و خیابان های شهرهای بزرگ آن که قدم می زنید ، ناخودآگاه عطر عجیب غذاهای خوشمزه که برایمان تازگی دارد به مشام شما قطعا خواهد رسید .

 

شاید درباره خوراک های گوشتی آب دار یا انواع سوپ های کشور تایلند مطالبی شنیده باشید و شاید هم شانس امتحان کردنش را داشته اید و با غذاهای تایلند آشنا هستید ، اما ما در این مقاله می خواهیم لذت بخش ترین و پرطرفدارترین و در حین حال کلاسیک ترین غذاهای این کشور را برای شما انتخاب نماییم و از آن جایی که این کشور تنوع غذائی خیلی زیادی دارد اکثر گردشگران به دنبال شناخت هر چه بیشتر این غذاها هستند .


از دیگر نکاتی که عموم مردم تایلند به آن علاقمند هستند ، استفاده ی زیاد از ادویه جات می باشد و شما مسافران به سختی می توانید غذا یا خوراکی در تایلند میل نمایید که غرق در فلفل نباشد علاوه بر استفاده بیش از اندازه آن ها از فلفل در بیشتر غذاهایشان هم از ماهی ، میگو ، صدف و خرچنگ استفاده می کنند و ضمنا مردم علاقه ی زیادی به خوراکی های دریایی دارند نیز دارند و شاید هم برای شما مسافران خوشایند نباشد . عموم مردم اعتقاد دارند که باید در یک غذا ، طعم های مختلفی مثل شوری ، ترشی ، شیرینی و تندی حتما حس شود به همین دلیل از روش های پخت گوناگون و مواد طبیعی زیادی بهره می جویند تا به هدفشان برسند به همین دلیل شاید غذاهایشان باب میل مردم کشورهای دیگر از جمله ایرانیان نباشد ، به طور کلی تایلندی ها از طعم های پیچیده ، خاص و ترکیبی لذت می برند .

 


معروفترین و پرطرفدارترین غذاهای تایلند

و اما آشنایی با تعدادی از معروف ترین و بهترین غذاهای تایلند :

 

تام یام گونگ ( Tom Yum Goong ) 

 

تام یام گونگ یک سوپ تند میگو می باشد و به جرات می توان گفت عطری تایلندی و ناب دارد ، ادویه جات استفاده شده در این سوپ بسیار لذت بخش و عالی از عطر سنبل هندی ، فلفل ، کوشنه ، برگ های خشک شده ی مختلف ، موسیر و آب آهک دار و همه طعم های ناب را در این غذای خوشمزه حس می کنید . از مواد اصلی استفاده شده در این غذا میگو و قارچ است که با سس مخصوصِ ماهی ، طعم دار می شوند و مزه ی تند و ترش آن نشان دهنده غذایی تایلندی است ، تام یام گونگ را می توان در هر وعده ی غذایی خود استفاده کنید .

 

غذای تام یام گونگ

 

سام تام ( Som Tom )

سام تام در واقع یک سالاد است اما دلیل اینکه آن را در لیست غذاها آوردیم این است که آن قدر در این سالاد خوشمزه تایلندی مواد مقوی و زیادی استفاده شده است که می تواند به عنوان یک وعده غذای کامل استفاده و میل شود ، این غذا هم مثل اغلب خوراکی های تایلندی طعمی تند همراه با ترشیِ دل انگیزی دارد ، میگوی خشک شده و خرچنگ به انتخابِ خودتان در سام تام استفاده می شود و بنا به سلیقه تان در سفر  انتخاب و سفارش دهید .

 

ضمنا بادام زمینی هم عضو ثابت این سالاد است و همین است که آن را به غذائی بسیار پر کالری تبدیل کرده است و اینکه طعم این سالاد عالی آن قدر عجیب و دوست داشتنی است که با هر چنگال که از آن امتحان می کنید طعمی جدیدی از : تندی ، ترشی و حتی شیرینی را احساس می کنید و همین هنر آشپزان تایلند را زبانزد گردشگران کرده است .

 

 

تام خا گای ( Tom Kha Gai )

این بار با یک معجون خوش بو و پر طرفدار تایلندی را میخواهیم معرفی کنیم ، این غذا یکی از غذاهایی است که آن قدر طعمی عجیب دارد که شاید تا به حال مزه ای مانند آن را در زندگیتان نچشیده باشید .

 

این غذا در واقع سوپ مرغ است که با شیر نارگیل طبخ و تهیه می شود و ساقه ی سنبل هندی آن باعث می شود طعم خوش طعمی را پیدا کند ، در این غذا فلفل تند و آتشین ، مرغ های نواری خرد شده ، موسیر و کوشنه ، همه با شیرِ نارگیل مخلوط می شوند و طعمی به یاد ماندنی را در ذهن هر گردشگر به جا خواهد گذاشت .

 

این غذا ، سوپی است کرم مانند با مزه تند و آتشین اما نرم و دوست داشتنی که با فلفل های قرمز و برگ های کرفس ، سرو و تزئین میشود و شما می توانید نهایت لذت را آن را ببرید .

 

 

گائنگ دائنگ ( Gaeng Daeng )

گائنگ دائنگ که به کاریِ قرمز هم معروف است نوعی غذای آبکی اما بسیار خوشمزه است ، در این غذا از گوشت های لقمه ای تازه استفاده می شود که همین باعث شده است تفاوت طعم این غذا با غذاهای تایلندی دیگر کاملا متمایز باشد .

 

برای درست کردن این خوراک خوشمزه خمیر کاریِ قرمز را با شیرِ نارگیل که قبلا خیس و طعم دار شده است استفاده می شود ، مزه ی خمیر کاریِ قرمز و گوشت ، آن قدر جذاب می باشد که شک و تردید را در انتخاب آن شما کاملا به صفر می رساند .

 

این غذا تقریبا شیرین است و به طرز عجیبی با خوردن آن زبان حس سوزن سوزن شدن به خود می گیرد و با توجه به پرطرفدار بودن این غذا هر گردشگر حتما در سفر خود آن را تست می کند .

 

گائنگ دائنگ

 

پد تایلندی (Pad Thai  )

 پد تایی یا پد تایلندی همان پاستا یا رشته های نودل می باشد که به روش تایلندی پخته و طبخ می شود ، این غذایی است که از تایلندی ها در تمام جهان شناخته شده است و به نوعی می توان گفت یک غذای بین المللی در تایلند محسوب می شود .

 

برای تهیه این غذا ، نودل ها را به وسیله پلو پزهای داغ خوب می پزند و آبکش و بعد سرخ می کنند ، از دیگر موادی که در تهیه این غذا استفاده می گردد لوبیا ، پیاز ، تخم مرغ ، پودر فلفل و بادام زمینی ، میگو به همراه سس مخصوص غذاهای دریایی است که عطر و طعمی بسیارجالبی دارد و کاملا هر گردشگری را جذب و محو خود می کند .

 

برخی آشپزان مطرح در تایلند عقیده دارند که نودل ها در این غذا باید تقریبا به مرز سوختن برسند و سریع سرو شوند و بعضی دیگر نظرات متفاوت دیگر ، پد تایی ظاهری زیبا و تحریک کننده دارد و به خوبی توجه شما گردشگران را به خود جلب می کند .

 

پد تایلندی

 


سفر به تایلند ، تور پاتایا ، تور پوکت و تور بانکوک بی شک یکی از بهترین تجربه های سفری تان خواهد بود.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به معرفی غذاهای تایلند
معراج گشت آسمان