لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری باتومی

آشنایی با مناطق گردشگری باتومی

تور باتومی، شهری بندری است که در کرانه‌ی دریای سیاه در تور گرجستان قرار دارد، باتومی یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدارترین شهر گرجستان است؛ تپه‌های پوشیده از مه، پس‌زمینه‌ی منظره‌های زیبای باتومی است. باتومی، به پایتخت تفریحات و گردشگری گرجستان تبدیل شده و جاذبه‌ها و هتل‌های آن روزبه‌روز در حال توسعه هستند و بر تعداد آن‌ها افروده می‌شود. با وجود جاذبه‌های جدید و مدرن، آثار تاریخی بخش دیگری از دیدنی‌های باتومی را تشکیل می‌دهد.

جاذبه های گردشگری باتومی

دریاچه نوریگلی

یکی از دریاچه های دیدنی گرجستان دریاچه نوریگلی باتومی می ‌باشد که در محدوده شهری و به فاصله 130 متری از دریای سیاه قرار گرفته است ، این دریاچه حدود 5.5 هکتار وسعت دارد که در وسط پارک این منطقه قرار گرفته است؛ عمق این دریاچه حدود 7 متر می باشد که از طریق آب های زیر زمینی شکل گرفته و از طریق کانالی به دریای سیاه متصل شده می شود. این دریاچه دارای گونه های از ماهی ها می باشد که گردشگران و ماهیگیران را به سوی خود می کشاند. در اطراف این دریاچه چند مجموعه قایق رانی، پارک کودک، باغ وحش کوچک، نیمکت برای استراحت، دوچرخه سواری و... برای استراحت و لذت بردن بیشتر از این دریاچه فراهم شده است.

 

موزه استالین

استالین از رهبران شوروی سابق و اهل گرجستان بوده است که بین سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲، تنها چند ماه در ساختمانی در شهر باتومی ساکن بوده و در طی مدت اقامت خود در این شهر به سازماندهی کارگران قیرکار کمک فراوانی کرده است ، این خانه در حال حاضر تبدیل به موزه‌ای شده که وسایلی از استالین، که در این خانه به جای مانده را اکنون در معرض دید عموم به نمایش گذاشته است. 

 

تندیس یاد بود مدیا

تندیس مدیا مجسمه ‌ای زیبا در یکی از مناطق جذاب شهر باتومی است که این مجسمه سمبلی است از شاهزاده اساطیر یونانی است، مدیا نام زنی می باشد از اسطوره‌ های داستان‌ های یونانی که از اهالی منطقه کولخیس کشور گرجستان بوده است ، هنگامی که یاسون برای پیدا کردن «پشم زرین» به کولخیسمی‌آید و مدیا عاشق او می‌ شود و به او در یافتن «پشم زرین» کمک می‌کند و در همین زمان که در راه یافتن پشم زرین بودند ، این دو با هم می‌گریزند و مخفیانه ازدواج می‌کنند ولی بعدها یاسون ، مدیا را رها می ‌کند تا با دختر کرئون ازدواج کند و بعد از آن مدیا از شدت حسادت و خشم دختر کرئون و همه خانواده او را می کشد.

 

شهر قدیمی باتومی

گشت و گذار در شهر قدیمی باتومی جدا از دیگر جاذبه های این شهر و مناطق گردشگری آن ساختمان‌های قرن نوزدهمی و رستوران‌های عالی در این محله منتظر حضور شما است، مسجد قدیمی، رستوران‌های سنتی، فروشگاه‌ها و کافه‌های زیادی در این منطقه برای گشت و گذار وجود دارد.

 

بندر باتومی

شما گردشگران باتومی در بندر شهر می‌ توانید از جاذبه‌ های فراوانی مثل قایق‌ سواری لذت ببرید و از منظره‌ های زیبایی از دریا را تماشا کنید و در بهترین رستوران ‌ها غذا صرف کنید و یا موزه‌ی فناوری باتومی و موزه‌ی برادران نوبل ، و موزه‌های جالب دیگری را بازدید کنید که خالی از لطف نیست.

 

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد که مکانی عالی برای تفریح و استراحت و تماشای درختان و گل‌ های رنگارنگ و آشنایی با گل ‌ها و گیاهان در زیستگاه طبیعی ‌شان و دوری از شلوغی شهر و همهمه‌ مردم تجربه ای لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود؛ بخش های مهم باغ شامل غرب آسیا ، زلاند نو ، آمریکای جنوبی ، هیمالیا ، مکزیک ، استرالیا ، مدیترانه، قفقاز ، پارک ساحلی و باغ رز می باشد که به گفته استاد مایکل سوکو ، هیچ یک از کشورهای دنیا تنوع گیاهی و جانوری گرجستان را ندارند و همچنین مرداب های نیمه حاره ای ، مناطق نیمه بیابانی ، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در اینجا به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند که چشم اندازی زیبا و دیدنی است.

 

بلوار باتومی

محال است که به این شهر زیبا سفر کنید و در بلوار زیبا و تماشایی آن قدم نگذارید، بلوار باتومی پارکی به طول یک و نیم کیلومتر است که تا مقابل ساحل اصلی این شهر کشیده شده است و همچنین این بلوار زیبا پراز مسیرهای پیاده‌ روی ، درختان زیبا ، کافه‌ ها و رستوران‌ های جذاب ساحلی است که در زمان خستگی می توانید سری به رستورن ها و کافه ها بزنید و با صرف میان وعده و یا صرف غذا استراحت کنید و در کنار هم لذت ببرید ، علاوه بر این‌ها چرخ و فلک غول پیکری که در این پارک وجود دارد به جذابیت‌ های آن افزوده است.

 

آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی جزو جاذبه های پر بازدید و کم نظیر این شهر است که مردم و گردشگران از دیدنی های آبی آن بسیار لذت می برند، آکواریوم باتومی با طراحی منحصر به فردی که از ساحل باتومی الهام گرفته توانسته یک مکان خیره کننده باشد و این طراحی به گونه ای می باشد که شما می توانید آن را به عنوان صخره ای موج آورده تصور کنید؛ داخل این آکواریوم ۴ بخش جداگانه وجود دارد که زمانی که از بیرون به آن نگاه کنید حس می کنید که با ۴ سنگ بزرگ روبرو هستید، در هر کدام از این نمایشگاه ها دیدنی های جذابی و خاصی قرار گرفته اند که این گونه ها در واقع از دریای اژه و و دریای سرخ و سیاه و اقیانوس کم نظیری مثل هند برداشته شده اند.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری باتومی
معراج گشت آسمان