لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری ازمیر

آشنایی با مناطق گردشگری ازمیر

تور ازمیر سومین شهر بزرگ تور ترکیه و دومین بندر بعد از استانبول در این کشور است. این شهر یکی از قطب‌ های بزرگ تجاری و حمل‌ و نقل در کشور ترکیه به‌شمار می‌رود. از این رو دارای مراکز تجاری مهمی است و شهر ازمیر یکی از شهر ‌های در حال توسعه‌ کشور ترکیه است. این شهر دارای دیدنی‌ ها بی‌ مانندی‌ است که باعث شده بسیاری از مردم این شهر، آن را مقصد مناسبی برای سفر بدانند؛ شهری زیبا بر فراز خلیجی بلند و باریک در کرانه دریای اژه که پیشینه‌ی آن به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. ازمیر، با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی در کنار مراکز تفریحی به یکی از محبوب‌ ترین پایگاه‌های گردشگری ترکیه تبدیل شده است.

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و دومین بندر بعد از استانبول در این کشور است. این شهر یکی از قطب‌ های بزرگ تجاری و حمل‌ و نقل در کشور ترکیه به‌ شمار می‌رود

جاذبه های گردشگری ازمیر

ازمیر آگورا

در این منطقه می توانید آثار باقی مانده از بازاری را ببینید که زمانی در مسیر جاده ابریشم قرار داشت. این خرابه ها مربوط به یک بازار تاریخی هستند که قدمت آن به ۲ هزار سال پیش بر می گردد. کانال آبی که در آن زمان در این منطقه جاری بود، همچنان وجود دارد و از وسط این بازار می گذرد.

 

ازمیر آگورا

 

بازار کمرالتی ازمیر

بازار زیبای ازمیر یک بازار مطرح در ازمیر است که هنوز رنگ و بوی قدیمی دارد ، این بازار مکانی پر تردد در منطقه ای پر رفت و آمد و مهم از شهر است و برای خرید سوغاتی و یادگاری های سنتی از ازمیر این بازار بهترین انتخاب است و بعد از طی کردن مسیری پر پیچ و خم از میدان کنک به سمت آگورای باستانی ، بازار باستانی کمرهالتی را میبینید که در قرن هفده ساخته شده و میزبان بسیاری از مساجد ، کارگاه ها و فروشگاه های قدیمی ازمیر است و با گذشت چند قرن هنوز هم جذابیت خاص خود را دارد ؛ بزرگترین مسجد شهر یعنی مسجد حصار نیز در این بازار قرار دارد که نمونه ای آشنا از سبک شهرسازی اسلامی است و در بسیاری از شهرهای مسلمان ‌نشین که مساجد بزرگی در میانه بازار برپا می‌ گردید و قلب واقعی شهر، همین بازار کنرهالتی است و بازدید از آن را به شما گردشگران ازمیر توصیه میکنیم، پرطرفدارترین بخش بازار کمرآلتی ، کیزلارآگاسی هانی است که کاروانسرایی عثمانی است که در سال 1744 توسط حاج بشیر آقا ساخته شده است و یکی از معدود نمونه‌ های معماری عثمانی در شهر ازمیر می باشد.

 

بازار کمرالتی ازمیر


این بنا با محوطه ‌ای به مساحت 4000 مترمربع و سقفی پوشیده از سرب، یکی از اقامتگاه ‌های پرطرفدار تاجرین ابریشم و ادویه ‌ای بود که از شرق دور به ازمیر می‌آمدند ، نزدیکی کیزلارآگاسی هانی به بندر ازمیر دلیل اصلی استقبال تاجران آن زمان بود ، امروزه این کاروانسرا سرپناه سوغاتی فروشی‌هایی است که در کنار هم مشغول به کارند و صنایع‌ دستی ، فرش ، نقره جات ، لباس و پوشاک چرم چیزهایی است که در کیزلارآگاسی پیدا می‌شوند و اگر شما گردشگان ترکیه در ازمیر پس از چرخیدن در بازار این شهر به دنبال مکانی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه‌ی داغ هستید سری به کافه‌ های آن بزنید.

 

پاموکاله ازمیر

شهر ازمیر به خاطر وجود جاذبه طبیعی پاموکاله ، توریست های زیادی را از گردشگران ترکیه  به خودش جذب می کند ، این پدیده ی طبیعی بکر و حیرت انگیز یک چشمه آب گرم پلکانی است که سنگ های سفید و آب آبی رنگ ، جلوه بسیار زیبایی به آن بخشیده است و در زمان های قدیم، مردم در چشمه های آب گرم طبیعی این منطقه حمام می کردند.

 

پاموکاله ازمیر

 

قلعه کادیفه کاله

قلعه کادیفه قلعه ای مشهور و قدیمی است که قدمتش به ۴ قرن پیش از میلاد حضرت مسیح علیه السلام می رسد ، اگر می خواهید تمام ویوی شهر را ببینید ، کافیست به این قلعه بروید و شهر را زیر پای خود احساس کنید که حسی فوق العاده را با منظره طبیعی و چشم اندازی جذاب را به رخ میکشد و اگر به آثار معماری کهن علاقه دارید می توانید بر روی دیوارهای این قلعه آثار معماری و مجسمه های قدیمی ای مشاهده کنید که واقعا دیدن آن حس خاصی دارد و نشان دهنده تمدن و فرهنگ این شهر و کشور ترکیه است.

 

قلعه کادیفه کاله

 

آسانسور ازمیر

در میدان کاراتاش در سال ۱۹۰۷ میلادی بنای بسیار بلندی برای جا به جایی مردم از ساحل کاراتاش به بالای تپه به وسیله ی فشار آب ساخته شد که بعدها به دلیل پیشرفت تکنولوژی این جابه جایی به وسیله ی نیروی الکتریکی صورت می گرفت و امروزه این مکان تنها قابل استفاده برای جا به جایی مردم نیست بلکه جنبه ی گردشگری دارد و می توانید از رستورانی که در قسمت بالای این بنا ساخته شده و نمای بسیار زیبا و دل انگیزی دارد، استفاده کنید.

 

آسانسور ازمیر


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 19 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری ازمیر
معراج گشت آسمان