لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری آنکارا

آشنایی با مناطق گردشگری آنکارا

تور آنکارا در مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع ۸۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، این استان با نواحی جنگلی در شمال شرق، زمین های حاصلخیز زیادی دارد و غالبا گندم در آن ها کشت می شود. آنکارا از شمال با استان های چانکیری و بلو، از غرب با اسکی شهیر، و از شرق با استان گیر شهیر هم مرز است و اینکه آنکارا بناهای تاریخی و مکان های توریستی فراوانی دارد که اکثر آنها در اطراف میدان اولوس واقع شده اند و می توانند فعالیت های گردشگری جذابی را تجربه کنند.

در محله هامامونو که یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آنکارا می باشد، خانه های چوبی به سبک معماری عثمانی وجود دارد

معرفی جاذبه های گردشگری آنکارا

محله تاریخی هامامونو

در محله هامامونو که یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آنکارا می باشد، خانه های چوبی به سبک معماری عثمانی وجود دارد. این محله در پایین تپه قلعه آنکارا در نزدیکی میدان اولوس قرار دارد. خانه های قدیمی و بناهای تاریخی این محله در کوچه های باریکی جای گرفته اند. اکثر خانه های قدیمی در حال حاضر تبدیل به رستوران، کافه و فروشگاه های سوغات و صنایع دستی شده اند، علاوه بر این در هامامونو ۴ مسجد به نام های حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی وجود دارد. خانه مهمت آکیف ارسوی شاعر معروف ترک، که سرود ملی ترکیه را سروده است، در این محله تبدیل به موزه شده و مجسمه او در میدان مرکزی منطقه قرار گرفته است.

 

معرفی-جاذبه-های-گردشگری-آنکارا

 

منطقه تاریخی اولوس

منطقه تاریخی اولوس در اطراف بلوار آتاترک شامل بناهای تاریخی زیادی مربوط به اوایل دوره جمهوری می شود، معماران در این دوره تحت تأثیر انقلاب جمهوری، سنبل های نئوکلاسیک در نمای بیرونی ساختمان ها را، جایگزین سنبل های عربی دوره عثمانی کردند ، نمونه بارز این بناها ساختمان موزه هنر و مجسمه ، موزه مردم شناسی و ساختمان های تاریخی بانک در بلوار آتاترک می باشند.

 

مسجد حاجی بایرام

حاجی بایرام، صوفی سرشناس و برجسته و بنیانگذار فرقه بایرامی بوده است ، مسجد حاجی بایرام که در مجاورت معبد آگوستوس قرار گرفته، در سال ۱۴۲۷ توسط معمار زبردستی به نام سینان ، ساخته و در قرن های ۱۷ و ۱۸ اصلاحاتی در آن انجام شده است و نیز این مسجد با طراحی داخلی شکوهمند، سقف های چوبی و کاشی های کوتاهیه و آجرهای سبز رنگ تزیین شده است و همچنین مقبره یاد بود حاجی بایرام بعداً، در سال ۱۴۲۹ در کنار مسجد ساخته شد.

 

مسجد حاجی بایرام

 

مقبره آتاتورک یا آنیت کبیر

مقبره آتاتورک آنکارا، بنیانگذار جمهوری ترکیه، واقع بر یک تپه خیره کننده در بخش «آنتیپ» شهر، در سال 1944 بنا شد و در 1953 کامل شده است. یک هم جوشی شگفت انگیز بین ایده های معماری باستانی و مدرن است و به عنوان یک دستاورد معماری مدرن ترکیه بدون رقیب باقی مانده است. بنایی ساده است که حیاط بزرگی پوشیده با کفپوش های موزاییکی دارد و در اینجا یک موزه که مجسمه مومی آتاتورک را در خود جای می دهد، وجود دارد و نوشته ها، نامه ها و اشیایی متعلق به آتاتورک، همچنین نمایشگاهی از عکس هایی که لحظات مهم در زندگی او و در تاسیس جمهوری را ضبط کرده اند.

 

مسجد کجاتپه

مسجد کجاتپه بزرگ ترین مسجد آنکارا می باشد که در منطقه کیزیلای در بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ با طراحی عثمانی کلاسیک ساخته شده و دارای چهار مناره است که نسبت به مسجد هایی که تا به حال دیده اید حس متفاوتی خواهد داد، اندازه و موقعیت خاصی این مسجد باعث شده است که از هر نقطه از مرکز آنکارا قابل رویت باشد و همچنین لازم به ذکر است که اسم امام علی (ع) بر سقف گنبدی شکل این شاهکار معماری نقش بسته است.

 

 مسجد کجاتپه

 

موزه هنر و مجسمه سازی

این موزه که در نزدیکی موزه مردم شناسی واقع شده است، یک بخش از آن شامل گالری هایی می شود که به طور موقت در آنها نمایشگاه هایی برگزار می شود و بخش دیگر آن که دائمی است، آثار هنری ترکیه را از قرن ۱۸ تا کنون به نمایش گذاشته است.

 

آکواریوم آکوا وگا

جدا از مناطق تاریخی و موزه های این شهر شما در طول سفرتان به آنکارا می توانید به آکواریوم شهر نیز بروید، در این آکواریوم مجهز و زیبا انواع جانوران دریایی، ماهی ها، کوسه ها، لاک پشت ها، اسب های دریایی، خارتنان و گیاهان دریایی در یک تونل بزرگ به نمایش گذاشته شده اند ، ورودیه این پارک ۱۵ لیره می باشد و مرکز خرید و فوت کورت بزرگی در ساختمان آن وجود دارد.

 

آکواریوم آکوا وگا

 

قلعه آنکارا

این قلعه در بالای تپه ای در محله اولوس واقع است و چشم انداز خوبی رو به آنکارا دارد ، قلعه آنکارا ارگ قرون وسطایی می باشد که بیش از هزار سال قدمت دارد ، ورودی اصلی قلعه در نزدیکی برج ساعت می باشد. قلعه آنکارا از چند ساختمان تاریخی تشکیل شده است که در برخی از آنها فروشگاه های صنایع دستی، کافه، رستوران و گالری هایی ایجاد شده است. با بالا رفتن از پله ها و رسیدن به بالای دیوراهای قلعه می توانید یک چشم انداز پانوراما نسبت به شهر آنکارا را خواهید داشت که تجربه ای دلپذیر است.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 25 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری آنکارا
معراج گشت آسمان