لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری هند

آشنایی با مناطق گردشگری هند

کشور هند ، هفتمین کشور بزرگ جهان محسوب می شود و از ارتفاعات کوه‌ های هیمالیا تا سرسبزی استوایی کرالا و از گَنگ مقدس تا شن ‌های صحرای تار امتداد یافته است و جالب است بدانید که جمعیت بیش از یک میلیاردی آن به 2000 گروه عقیدتی تقسیم بندی شده است و مردمان آن به 200 زبان متفاوت سخن می ‌گویند ؛ تور هند ( India ) سرزمینی پر از جنب و جوش ، پر از تضاد و مکانی است که دو جهان سنتی و مدرن در هم آمیخته کرده است . هندوستان ، هفتمین کشور بزرگ جهان و دومین کشور پرجمعیت دنیا می باشد و میراثی غنی دارد که نشانه قرن ها فرهنگ ها و مذهب های و سنت های قدیمی است و شما در سفر به هند ، فرصتی دارید برای تجربه مجموعه ای از مکان های مقدس و برخوردهای معنوی که قطعا گردشگران را مجذوب خود می کند.

هند ( India ) سرزمینی پر از جنب و جوش ، پر از تضاد و مکانی است که دو جهان سنتی و مدرن در هم آمیخته کرده است

جاذبه های گردشگری هندوستان

تاج محل

تاج محل معروف در آگرا آرامگاه بسیار عظیمی از مرمر سفید که بین سال ‌های 1632 و 1653 به فرمان امپراتور موقال " شاه جهان " و به یاد بود همسر مورد علاقه‌ وی ساخته شده است و این بنا که " قطره اشکی بر گونه‌ ابدیت " نامگذاری ‌شده است و یکی از شاهکارهای معماری موقال و یکی از بزرگترین مناطق گردشگری مهم هند محسوب می گردد ؛ علاوه بر آرامگاه گنبدی مرمر سفید ، تاج محل شامل چندین ساختمان فوق العاده زیبای دیگر، حوض‌ های بزرگ و باغ ‌های وسیع زینتی با درختان و بوته ‌های گلدار نیز می باشد.

 

 Taj Mahal


سواحل گوا

سواحل گوا برای خود هندی ها مقصد تعطیلات ساحلی شان می باشد و اما اخیرا توریست های زیادی آن را کشف کرده اند و سالانه روانه این منطقه فوق العاده بکر می شوند و خط ساحلی غربی گوا رو به دریای عرب (Arabian Sea) قرار گرفته است و بسیار فوق العاده ، نایاب و زیباست . با بیش تر از 60 مایل فاصله از خط ساحلی جزو زیبا ترین سواحل جهان بشمار می رود که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و اگر در سفر به هندوستان خود به دنبال آرامش و سکوت هستید، ساحل آگوندا انتخاب مناسبی برای شماست و اما ساحل کالانگوت (Calangute) شلوغ تر و تجاری تر از آگوندا است و همچنین اگر در جستجوی اقامتگاه های مد روز، یوگا و چشمه های آب گرم عالی هستید ما ساحل های ماندریم (Mandrem) ، مورجیم (Morjim) و آشویم (Ashwem) که بین هندی های ثروتمند و غربی ها محبوب هستند را بهتان پیشنهاد می کنیم و ضمنا پالولوم (Palolem) هم یک ساحل محبوب و بسیار زیبای دیگری است، وقتی در گوا هستید از پناهگاه های حیات وحش پاوام مهاویر (Bhagwan Mahavir) حتما دیدن نمایید.

 

Goa

 

این پناهگاه ها خانه انبوهی از جانداران مثل گوزن ، میمون ، فیل ، پلنگ ، ببر و پلنگ های سیاه و شاه کبری معروف هند (India) و 200 گونه پرنده می باشد . بازدید از جزیره دیوار هم خالی از لطف نیست و مطمئن هستیم شما را غرق در هیجان خواهد کرد و ضمنا می توانید با قایق از گوا قدیمی (Old Goa) به آنجا بروید و نقاط جذاب آن جا شامل پیداده (  Piedade) ، یک روستای معمولی گوایی و کلیسای بانوی مهربان ما با گچ کاری ، دکوراسیون گچی باروک و محراب های جذاب و چشم اندازهای فوق العاده اطراف آن است که آن را نیز از دست ندهید.

 

واراناسی

واراناسی که در سواحل رود گَنگ قرار گرفته است برای هندوها ، بودایی ‌ها و جین‌ ها بسیار مقدس است و همچنین یکی از قدیمی ‌ترین شهرهای مداوم مسکونی دنیا محسوب میشود ؛ همچنین واراناسی از خیلی جهات متجلی بهترین و بدترین جنبه‌ های کشور هند می باشد و می ‌تواند کمی خسته کننده هم باشد . شاید صحنه‌ ادای قربانی زائران در رود گَنگ در هنگام طلوع در کنار پس ‌زمینه‌ معابد چند صد ساله تاثیر گذارترین صحنه‌ دنیا برای شما عزیزان باشد .

 

Varanasi

 

غارهای آژانتا

غارهای آژانتا آثار تاریخی حجاری شده درون سنگ و مربوط به قرن 2 قبل از میلاد می باشد و غارهای با شکوه و عظمت آژانتا حدود سال 650 قبل از میلاد رها گشته و تا سال 1819 میلادی فراموش شدند تا اینکه اتفاقی گروهی از شکارچیان انگلیسی به آنها برخورد کردند و خوب است بدانید انزوای این غارها زمینه‌ ساز چنان شرایط محافظت شده‌ ای گشت که برخی از نقاشی ‌های درون این غارها تا به امروز باقی مانده ‌اند و نیز نقاشی های دیواری محافظت شده نمایانگر همه چیز از میدان جنگ تا کشتی ، خیابان‌ های این شهر و جنگل‌ های پر از حیوانات پرتکاپو تا کوه‌ های پوشیده از برف می باشد و شهر آئورانگ آباد دروازه‌ غارهای آژانتا و همچنین غارهای شگفت ‌انگیز الورا هستند .

 

 Ajanta

 

جایسالمر

جایسالمر واقع در غربی ‌ترین نقطه‌ راجاستان و نزدیک مرز پاکستان واقع شده است ، جایسالمر شهر صحرایی بزرگی در هند می باشد . ماسه ‌سنگ‌ های دیوارهای " شهر طلایی " از صحرا مانند صحنه‌ ای از شب ‌های عربی می باشد که در آن کاخ جایسالمر مانند تاجی بر شهر قرار گرفته است ؛ ضمنا تجارت‌ گرایی خارج از کنترل ، دید رمانتیک جایسالمر را از آن دریغ کرده است و اما حتی با تمام سروصدا و اتوبوس‌ های حاوی توریست ها، این شهر مقام خود را به عنوان یکی از مشهورترین مناطق گردشگری هند حفظ کرده‌ است.

 

Jaisalmer

 

هارماندیر صاحب

هارماندیر صاحب که بیشتر به نام " معبد طلایی " شناخته میشود جزو اصلی ‌ترین جاذبه‌ های توریستی اَمریتسار و پراهمیت‌ ترین مکان برای سیخ‌ ها می باشد و ساخت معبد توسط استاد راماداس جی در قرن 16 آغاز گردید و در قرن نوزدهم ، ماهاراجه رانجیت سینگ تمام طبقه‌ فوقانی معبد را با طلا تزئین کرد . اینجا معبدی حیرت‌ انگیز و زیبا و همیشه مملو از زائرانی از سراسر هند است که برای دیدن این مکان هیجان زده هستند که تا قبل از آن نمونه اش را تنها در تلویزیون دیده بوده اند.

 

Harmandir Sahib

 

پارک ملی کانها

پارک ملی کانها در گروه‌ زیباترین مناطق محیط زیست در آسیا و یکی از بهترین مکان ‌ها برای دیدن ببر در هندوستان می باشد و جنگل ‌های باشکوه بامبو و سال ، دشت‌های پر از چمن و دره ‌های زیبای کانها الهام بخش رودیارد کیپلینگ در نگارش اولین رمانش " کتاب جنگل " بوده است و اینجا را تبدیل به یکی از برترین مناطق گردشگری هند برای گردشگران کرده‌ است.

 

Kanha

 

پالولم

پالولم فوق العاده ترین ، زیباترین و همچنین جنوبی ‌ترین ساحل توسعه یافته‌ گوآ می باشد و  بندری طبیعی احاطه شده با پرتگاه‌ های بلند در هر طرف است که به دریایی آرام و ساکن دارای بستری با شیب آرام منتهی گشته است و برای کسانی که معتقدند که ساحل بدون مجموعه ‌ای از رستوران‌های ارزان قیمت و هتل ‌های مناسب ، زندگی شبانه و اهالی محلی خونگرم معنا ندارد ، پالولِم بهترین مکان برای گردشگران است.

 

Palolem

 

معبد ویروپاکشا

معبد ویروپاکشا واقع در شهر هامپی به عنوان یک مقبره‌ کوچک ساخته شده است و تحت سلطه‌ ویجایاناگارا تبدیل به مجتمعی بزرگ گردید و اعتقاد بر آن است که این معبد از زمان ساخت مقبره‌ کوچک در قرن 7 قبل از میلاد تا کنون به طور بی ‌وقفه مورد استفاده بوده است که آن را به قدیمی ‌ترین معبد هندوها در هند تبدیل کرده است.

 

Virupaksha


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 32 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری هند
معراج گشت آسمان