لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری گوانگجو

آشنایی با مناطق گردشگری گوانگجو

شهر گوانجو در شمال دریای دلتای مروارید قرار دارد و بد نیست بدانید وجود مرز شمالی دریای چین با این شهر باعث شده گوانجو را به عنوان دروازه جنوبی کشور چین نیز شناخته شود و مناطق گردشگری تور گوانگجو در واقع یکی از بنادر قدیمی و ویژه چین در طول تاریخ محسوب میشده است، شهر گوانجو شهری است پرهیاهو و البته دولتمند که جاذبه های تفریحی بسیاری از جمله باغ های زیبا و آرامگاه های 2000 ساله پادشاهی های مختلف را در خود به زیبایی جای داده است.

منطقه تفریحی چایم لانگ ( بهشت چایم لانگ ) این منطقه تفریحی و زیبا در چین که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب و دنج است

آشنایی با جاذبه های گردشگری گوانگجو

برج کانتون

برج تلویزیونی به ارتفاع ۴۵۹ متر می باشد که با در نظر گرفتن طول آنتن آن به 600 متر هم خواهد رسید؛ این برج در منطقه هایزو واقع شده است و به مناسبت برگزاری بازی های آسیایی 2010 میلادی در گوانجو طراحی و ساخته شده است و جالب است شما گردشگران گوانگجو بدانید که این برج بلندترین ساختمان در چین بشمار می رود و تا زمان ساخته شدن برج اسکای تری توکیو در سال 2011 ، بلندترین برج مخابراتی دنیا بوده است . طراحی برج را یک شرکت هلندی و شرکت آروپ از انگلستان عهده دار بوده است و ضمنا در نمای ظاهری آن از لوله هایی استفاده شده که در میانه برج به دور هم پیچیده شده و به سمت انتهای آن پیش رفته است و نمای کلی برج به شکلی می باشد که به آن بانوی کمر باریک هم گفته میشود وعرشه مشاهده برج در ارتفاع 488 متری قرار دارد و بلندترین عرشه در نوع خود ، در دنیا می باشد . هنگام شب برج کانتون با استفاده از چراغ های led روشن می شود و منظره بسیار زیبایی را پیش روی تان می گذارد.

 

برج کانتون

 

ضمنا برج چیگانگ در نزدیکی این برج واقع شده است و منظره این دو برج در کنار هم ، نمادی از سنت و مدرنیسم در گوانجو می باشد . در پایین این برج ، ساختمان تلویزیون گوانجو در حال ساخته شدن است که پس از اتمام آن ، یکی از بناهای مدرن و دیدنی شهر و در ضمن از جاذبه های گردشگری این شهر نیز خواهد بود.

 

موزه هنر عامه گوانگ دانگ

این موزه در ساختمان آکادمی چن کلان واقع در منطقه لیوان واقع شده است که در دوران پادشاهی سلسله کینگ ، دو نفر از اعضای خانواده چن تصمیمی گرفتند که با کمک سایر اعضای خانواده شان معبدی زیبا بنا کنند و نیز این ساختمان در سال 1894 میلادی بنا نهاده شد و کمی بعد در سال 1905 که سیستم آزمون امپراطوری برای جذب افراد مستعد در شغل های دولتی ایجاد شده بود ، این معبد به یک مدرسه برای اعضای خانواده چن تبدیل گردید تا در آن برای این آزمون آماده شوند و جالب است در سفر به گوانگجو بدانید که این ساختمان در سال 1957 به یک ساختمان حفاظت شده شهری تبدیل شد و 2 سال بعد دولت تصمیم گرفت که این محل میزبان نگارخانه ای برای آثار هنری مردم و صنایع دستی سنتی آنان باشد ، این نگارخانه در نهایت به موزه هنرهای عامه تبدیل شد و امروزه هزاران گردشگر در چین روانه این جاذبه گردشگری میشوند.

 

موزه هنر عامه گوانگ دانگ

 

کلیسای جامع قلب مقدس

این کلیسای زیبا در مرکز بافت قدیمی این شهر و در منطقه یوکسیو قرار گرفته شده است که با استفاده از کمک های مالی امپراطور فرانسه ، ناپلئون سوم و کاتولیک های فرانسه طراحی و ساخته شده است و شاید جالب باشد که ساخت این کلیسا در سال 1861 میلادی آغاز شده است و سنگهای گرانیت مورد نیاز برای ساخت آن باید از هنگ کنگ با کشتی آورده می شده است و مهم تر اینکه کارگران زبان فرانسوی و مهندسین و سرکارگران زبان چینی بلد نبودند ؛ از این رو پیشرفت کار بسیار کند پیش رفته است تا اینکه یک سرکار چینی برای ارتباط با کارگران استخدام شد و وی تجربه ساخت چند خانه سنگی را نیز داشته است و کار ساخت کلیسا دوباره رونق گرفت و پس از 25 سال در 1888 میلادی کار این کلیسا پایان یافت.

 

کلیسای جامع قلب مقدس

 

تالار موسیقی زینگ های

این تالار محل اجرای گروه ارکستر سمفونی گوانجو می باشد و در جزیره ارشا در میان باغ مجسمه قرار گرفته است . نام این تالار از نام زیان زینگ های از موسیقی دانان معروف چین و اهل گوانجو برگرفته شده است و نیز مجسمه ای از وی نیز در مقابل ساختمان به زیبایی قرار دارد و مهم است بدانید در سفر به گوانگجو ساختمان این تالار بشکل یک هذلولی چرخیده شدند که از بتن ساخته شده است و یک پوسته صدفی مانند ایجاد کرده است و فضای داخلی با دیوارهای از جنس چوب پوشانده شده که به عنوان واسطی برای انعکاس و انتشار صدا عمل می کنند و در قسمت بالای سن منتشر کننده هایی به شکل نیم کره آویخته شده اند که زیبایی این محیط را دوچندان کرده است که متقابلا باعث بهبود شرایط شنوایی بر روی سن می شود و اولین صداهایی که ایجاد می شود را به صندلی های ردیف های جلویی انعکاس می دهد و بطور کلی این سالن براساس ویژگی های آکوستیکی طبیعی ساخته شده است.

 

تالار موسیقی زینگ های

 

منطقه تفریحی چایم لانگ ( بهشت چایم لانگ )

این منطقه تفریحی و زیبا در چین که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب و دنج می باشد در منطقه پان یو واقع گردیده است . این منطقه گردشگری از چند قسمت اصلی تشکیل شده که از مهم ترین بخش های آن می توان به : پارک سافری زیانگ جیانگ و بهشت چایم لانگ و ... اشاره نمود و سایر قسمتهای عبارتند از پارک آبی چایم لانگ که با وسعت 400000 متر مربع بزرگترین پارک آبی آسیا محسوب شده ، سیرک بین المللی چایم لانگ پارک کروکودیل که از 100000 کروکودیل نگهداری می شود که هفتاد درصد کروکودیل های چین را تشکیل داده است و همچنین مرکز گلف چایم لانگ که 12% مایل مربع وسعت دارد و یکی از بزرگترین مرکز تمرین گلف جهان نیز محسوب می گردد.

 

منطقه تفریحی چایم لانگ

 

خانه اپرای گوانگجو

خانه اپرای گوانجو با هفتاد هزار متر مربع زیر بنا بزرگترین تئاتر و خانه آپرا در جنوب چین و در شهر جدید زوجیانگ در منطقه تیان هه قرار گرفته است و این ساختمان در سال های 2005 تا 2010 میلادی به سبک مدرن ساخته شد و طراح آن زها حدید بانوی معمار عراقی تبار می باشد که در طراحی خود از سنگ های کف رودخانه مروارید الهام و ایده گرفته است و قسمت های مختلف این خانه اپرا عبارتند از : تالار شنوندگان یا آدیتوریوم ، لابی و لژورودی ، سالن چند منظوره و اتاق های تمرین ، تالار شنوندگان مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی های صوتی است و 1800 نفر ظرفیت را نیز دارد و با همه توصیفات جزو پرطرفدارترین جاذبه ها در بین گردشگران می باشد و سالن چند منظوره ، سالنی کوچک تر است که برای اجراهای هنری ، اپرا و کنسرت در نظر گرفته شده است و ضمنا این سالن 400 نفر ظرفیت دارد .

 

خانه اپرای گوانگجو

 

پارک ون هوآ

پارک ون هوآ یا پارک فرهنگ توصیف نشدنی است و اینکه در مرکز شهر گوانجو قرار دارد و نمایشگاه های هنری گوناگون ، تئاترهای مختلف و نمایش های آکروباتیک در آن برگزار می گردد و مجموعه ای به نام شهرک هان در این پارک از دیدنی های آن می باشد و هر چیزی که در آن موجود می باشد مانند مجسمه ، دست نوشته، لوازم زندگی و ... به شکل وسایل حدودا دو هزار سال پیش در حکومت دوران هان است که در همان زمان طراحی شده است؛ ساختمان این بنا از معماری بسیار چشمگیر و زیبایی برخوردار است که اصلا آن را در سفر به گوانگجو از دست ندهید، این بنا که 132000 متر مربع مساحت دارد شامل 19 ساختمان 9 سالن و 6 محوطه حیات است که بوسیله راهروها بهم متصل گشته و در یک راستا از جوب به شمال قرار گرفته است.

 

باغ گیاه شناسی جنوب چین

این باغ در لانگ دانگ در شمال شرقی گوانجو می باشد و یکی از بزرگترین باغهای گیاه شناسی در دنیا بشمار می رود ، باغ گیاه شناسی چین در سال 1929 میلادی احداث شد و حدود 300 هکتار مساحت آن می باشد و ضمنا وابسته به آکادمی علوم چین است و جالب است بدانید که بیشتر از شش هزار گونه گیاه مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در این باغ پرورش داده می شود . مناظر این باغ شامل مجموعه ای از درختان نخل ، بامبو، گل های ارکیده گیاهان آوندی خانواده سرخس ها و گیاهان سایه دار می باشد که شما را غرق در هیجان و زیبایی خود می کند و این باغ به دو بخش تحقیقاتی و نمایشگاه عمومی تقسیم بندی شده است و در بخش نمایشگاهی عمومی ۱۶ باغ متفاوت از جمله محدوده درخت های نخل ، گلخانه گیاهان استوایی و باغ ارکیده وجود دارد . باغ های گل مگنولیا و زنجبیل این مجموعه گیاه شناسی در دنیا بی نظیرند و همچنین در این بخش یک باغ به نام باغ چند گل وجود دارد که 8000 متر مربع وسعت دارد و این باغ شامل قسمت هایی از جمله باغچه چای ، آزالیا و باغچه بزرگ گل تلفونی می باشد و همچنین قسمت تحقیقاتی این باغ گیاه شناسی در مورد گونه های در معرض خطر گیاهان فعالیت بسزا و جدی دارند و در قسمت شرقی پارک گیاه شناسی یک باغ سنگی جالبی قراردارد که از صخره های گدازه ای و سنگ های دگرگون شده با رنگها و شکلهای متفاوت تشکیل شده است که دیدن آن را در سفر به چین از دست ندهید.

 

باغ گیاه شناسی جنوب چین

 

پارک سافاری زیانگ جیانگ

این پارک زیبا با وسعت ۱۳۰ هکتار که پارک سافاری چین نامگذاری شده است و بزرگترین پارک سافاری آسیا بشمار می رود . در واقع آن یک منطقه حفاظت شده و تحقیقاتی می باشد که در سال 1997 به روی مردم نیز باز گردیده شد و بیش از بیست هزار حیوان در 450 گونه از جمله پانداهای غول پیکر ، خرس های قطبی و کوآلاها در این پارک زندگی می کنند و همین موضوع باعث شده است که هزاران گردشگر روانه این شهر شوند و در سال 2006 میلادی این پارک توانسته مسئولیت نگهداری از 6 کوآلاهای استرالیایی را بدست آورند که موفقیت چشمگیری در سطح جهان محسوب می شد . همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می گردد که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است ؛ این تعداد در واقع نیمی از ببرهای سفید موجود در دنیا می باشند و قسمت فیل های آسیایی این پارک از معروفترین و جذابترین قسمتهای آن برای مسافران است . در این قسمت 20 فیل نگهداری می شود که 5 فیل از آنها در همین محل بدنیا آمده اند و این پارک همچنین دارای بیشترین تعداد زرافه در چین می باشد و اینکه جالب است بدانید در آن مردم می توانند با زرافه ها عکس بگیرند و به آنها غذا بدهند.

 

پارک سافاری زیانگ جیانگ


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 21 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری گوانگجو
معراج گشت آسمان