لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری چین

آشنایی با مناطق گردشگری چین

تور چین دارنده قدیمی‌ ترین تمدن مداوم در جهان بشمار می رود و بسیاری از مناطق گردشگری تاریخی مانند شهر ممنوعه معروف، دیوار بزرگ و ارتش تراکوتا را در خود جای داده است و در سال‌ های اخیر چین با تصمیم گیری‌ های مناسب اقتصادی و اقتصاد باز در تجارت خارجی به سرعت مدرنیزه شده است و گردشگران بسیاری سالانه روانه این کشور می شوند و نیز دورنمای شهری بلند پروازانه از شانگهای و دیگر شهرهای چینی تاکیدی بر این پیروزی و پیشرفت روز افزون از این روند را دارند و در ادامه این روزها سفر به چین بسیار آسان شده است و هر چند دیدن همه جاذبه ‌های توریستی برتر چین با توجه به گستردگی و زیادی آن شاید امکان پذیر نباشد ولی مطمئن باشید با خاطراتی سراسر لذت و به یاد ماندنی به کشورتان باز خواهید برگشت.

کشور چین دارنده قدیمی‌ ترین تمدن مداوم در جهان بشمار می رود و بسیاری از مناطق گردشگری تاریخی مانند شهر ممنوعه معروف ، دیوار بزرگ و ارتش تراکوتا را در خود جای داده است

معرفی مناطق گردشگری چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین بین قرن 5 قبل از میلاد تا قرن 16 میلادی برای حفاظت از مرزهای شمالی امپراتوری چینی از حملات قبایل چادرنشین از شمال ساخته شده بوده است  و سپس بازسازی شده و نگهداری گشته است ، اکثر دیوار موجود در طول سلسله مینگ (1368- 1644 م ) ساخته شد ؛ همچنین وضعیت دیوار بزرگ چین از محدوده عالی تا بعضی قسمت‌ های دیگرش خراب شده است . محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین منطقه دیوار بزرگ در Badaling  می باشد و همچنین قسمت بازسازی شده آن اما کمتر توریستی " Simatai " و " Jinshanling " نیز بسیار دیدنی و جذاب است.

 

دیوار بزرگ چین

 

کاخ پولاتا

کاخ پولاتا در 130 متر بالاتر از دره لهاسا واقع شده است و نیز 170 متر ارتفاع آن می باشد و بزرگترین و مهمترین ساختار به یاد ماندنی در تبت شناخته می شود و نیز ساخت و ساز کاخ فعلی در سال 1645 در زمان سلطنت دالایی لامای پنجم آغاز شده و با پاترنگ گارگو یا کاخ سفید در سال 1648 میلادی به پایان رسید . پاترنگ ماپو یا همان کاخ سرخ ، بین سال های 1690تا 1694 میلادی به آن اضافه گردید و اینکه کاخ پولاتا محل اقامت دالایی لاما نیز بوده است تا زمانی که دالایی لامای چهاردهم پس از حمله چینی در سال 1959 به هند فرار کرد.

 

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه در مرکز پکن واقع شده است و جالب است بدانید که بزرگترین کاخ جهان با پوشش 72 هکتار است که بین سال های 1406 تا 1420 میلادی ساخته شده است . مجموعه کاخ متشکل از 980 ساختمان سالم باقی مانده از دوران دور با 8707 اتاق همراه با یک خندق عمیق شش متری و ده متر دیوار می باشد که بسیار دیدنی و جذاب هستند و نیز بیست و چهار امپراتور در سراسر کشور برای تقریبا 5 قرن تا زمان کناره‌ گیری پویی ، آخرین امپراتور چین در این مکان حکومت کرده‌ اند و امروزه شهر ممنوعه موزه و یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری چین شهرت جهانی یافته است.

 

شهر ممنوعه

 

جشنواره یخ و برف هاربین در چین

دمای هوا در طول این جشنواره یک ماهه تا 40- درجه خواهد رسید و جالب است که این دما حتی از دمای شهر ولادی وستک روسیه هم پایین تر می رسد و در چنین دمایی برف و یخ به وفور یافت می شود و شما در سفر به چین و موقع رفتن به این منطقه حتما باید لباس گرم بپوشید و ضمنا چینی ها به همین دلیل هرسال جشنواره ای را برگزار می کنند که شاید بتوانند آن را یکی از 4 جشنواره بزرگ زمستانی جهان به شمار آورد که موفق هم شده است ؛ همچنین تیم هایی از سراسر جهان با ساختن مجسمه های یخی بزرگ و خلاقانه به شکل انسان ، منظره یا اشیا در این مسابقه بزرگ یخ و برف شرکت می کنند . بازدید کنندگان و گردشگران چین همچنین می توانند در فعالیت های دیگری نظیر یخ نوردی شرکت نمایند.

 

جشنواره یخ و برف هاربین در چین

 

ارتش تراکوتا

ارتش تراکوتا مجموعه‌ ای از مجسمه‌ های سفالی ارتش شیعه شین هوانگ  است که به 221 قبل از میلاد تا 206 سال قبل از میلاد برمی گردد و اینکه جالب است بدانید که نخستین امپراطور چین را به تصویر می ‌کشد و این محبوب ‌ترین منطقه گردشگری در شیان و یکی از محبوب ‌ترین جاذبه ‌ها در کل کشورچین محسوب می شود . در ضمن آنچه تخمین زده می ‌شود این است که سه چاله آن حاوی بیش از 8000 سرباز ارتش تراکوتا ، 130 ارابه با 520 اسب و 150 اسب سواره نظام باشد که اکثریت آن هنوز در چاله دفن شده است .

 

بندرگاه ویکتوریا

بندرگاه ویکتوریا که سابقا با نام بندر هنگ کنگ شناخته می شده است یکی از مهم ترین و زیباترین بندرهای کشور چین بشمار می رود . این بندر که 41 کیلومتر وسعت آن است که در دریای جنوب چین و بین جزیره هنگ کنگ و شبه جزیره کاولون واقع شده است و در سال 1997 میلادی و هنگامی که هنگ کنگ از استعمار بریتانیا خارج شده و به چین بازگردانده شد ، نام این بندر به خاطر ویکتوریا ملکه انگلیس از هنگ کنگ به ویکتوریا تغییر پیدا کرد، این بندگاه یکی از عمیق ترین بندرهای جهان است که هر روز کشتی های باری و تفریحی زیادی از گردشگران چین از آن عبور می کنند و کلی لذت می برند و همچنین هر سال به مناسبت تاسیس جمهوری خلق چین در این بندر مراسم آتش بازی برگزار می شود.

 

بندرگاه ویکتوریا

 

موزه یادبود قتل عام نانجینگ چین

جالب است بدانید که این روزها توجه بسیاری از افراد به دوره های سیاه تاریخ جلب شده است و گردشگری تاریک پدیده ای شده که روز به روز بیشتر مورد توجه عموم مردم به خصوص گردشگران چین قرار می گیرد؛ مثلا کشتارهای کمبوجیه و هیروشیما دو مورد جذاب هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است ؛ در چین نیز آثاری از کشتارهای بیرحمانه ژاپنی ها در سال 1973 میلادی وجود دارد که در آن زمان ژاپنی ها به مدت 6 هفته چین را محاصره کرده بودند و سربازهای ژاپنی 200000 مرد ، زن و کودک چینی را مورد تجاوز، شکنجه و قتل قرار داده بودند و امروزه مردم چین یاد و خاطره کشته شدگان این حادثه تلخ را هر ساله گرامی داشته و در این موزه تصاویر، مجسمه ها و شرح خاطرات بازماندگان در دسترس بازدید کنندگان چین قرار می گیرد و همه ساله هزاران گردشگر برای بازدید و دیدن از موزه ها و بناهای تاریخی این کشور می آیند که در نوع خود بی نظیر می باشد.

 

رودخانه لی کروز

رودخانه لی کروز از گویلین تا یانگ ‌شا در هر سفری به استان گوانگ ‌شی شمال شرقی کاملا چشم ‌نواز و زیبا می باشد و این مکان چشم اندازی با تپه ‌های شگفت انگیز ، صخره‌ های شیب دار ، غارهای باور نکردنی و روستاهای کشاورزی بکر و با باغ‌ های بامبو تزئین شده است و همچنین همراه با مناظر خیره کننده و طعم و مزه زندگی آرام به دور از شهرهای بزرگ در امتداد رودخانه لی یکی از مهمترین مناطق گردشگری چین محسوب می شود.

 

رودخانه لی کروز

 

کوه هوانگ

یکی از برترین مقاصد گردشگری چین ، رشته کوه هوانگ در شرق چین است که همچنین به عنوان کوهستان هونگشان " کوه زرد " شناخته شده است و این منطقه برای مناظر، درختان کاج ، شکل قله‌ های گرانیتی و ابرها شهرت جهانی پیدا کرده است . در دوران باستان تقریبا 60000 پله سنگی به سمت رشته کوه تراشیده شده ‌است و همچنین امروز تله ‌کابین در این منطقه نیز فعال است.

 

بودای لشان

بودای بزرگ لشان یک مجسمه بودای غول پیکر تراشیده شده است که در صخره‌ای در سیچوان در غرب چین قرار گرفته است و ساخت آن در سال 713 در دوران سلسله تانگ آغاز گشته و در سال 803 به پایان رسیده است که حاصل تلاش هزاران مجسمه ساز و کارگر ماهر ساخته شده است ، بودای بزرگ لشان حدود 71 متر ارتفاع دارد و اندازه‌ هر انگشتان دست به سه متر می‌ رسد .

 

بودای لشان

 

غار موگای

غار موگای از 492 معبد به طول 25 کیلومتر تشکیل شده است که در جنوب شرقی مرکز دان‌ هوانگ ، در مسیر جاده ابریشم واقع شده است ؛ غارها شامل برخی از بهترین نمونه ‌های هنر بودایی در یک دوره در حدود 1000 سال می باشد و ساخت و ساز زیارتگاه غار بودایی در سال 366 میلادی به عنوان مکانی برای ذخیره متون و هنر آغاز گشته و غارهای موگای یکی از سه معبد صخره‌ ای باستانی معروف در چین می باشد .

 

پودانگ

پودانگ منطقه ‌ای است در شانگهای در سمت شرقی رودخانه Huangpu قرار گرفته است  که به عنوان مرکز مالی و تجاری چین پدید آمده و سالانه هزاران گردشگر در چین روانه این جاذبه گردشگری در چین می شوند و چشم انداز آسمان خراش ‌ها در مکانی که تا 20 سال پیش فقط زمین‌ های کشاورزی بود دیدنی است و آسمان خراش ‌ها شامل برج نمادین مروارید شرقی ، مرکز مالی جهانی شانگهای ، ساختمان جین مائو و برج شانگهای می باشد .

 

پودانگ


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 22 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری چین
معراج گشت آسمان