لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با قبرس جنوبی

آشنایی با قبرس جنوبی

تور قبرس جزیره‌ای در دریای مدیترانه و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا به خصوص برای دوستداران طبیعت ساحلی است که جزیره‌ای در دریای مدیترانه است و به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم میشود که بخش شمالی ترک نشین و بخش جنوبی یونانی هستند؛ قبرس جنوبی یا قبرس یونانی نشین بخش اصلی جزیره قبرس است که توسط مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شود و پایتخت آن نیکوزیا است، این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است؛ قبرس جنوبی دارای کوهستان های زیبا و جالب بخصوص برای کوهنوردان و همچنین آثار تاریخی متعدد و سواحل زیبا و رستوران های بسیار معروف است.

قبرس جنوبی یا قبرس یونانی نشین بخش اصلی جزیره قبرس است که توسط مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شود و پایتخت آن نیکوزیا است

نقشه قبرس جنوبی

 

 


تاریخچه قبرس جنوبی

قبرس در سال ۱۹۶۰ استقلال خود را از بریتانیا کسب کرد و حکومت مستقل قبرس براساس مشارکت جوامع ترک و یونانی در اداره امور این جزیره اعلام موجودیت کرد و بریتانیا، یونان و ترکیه حق حاکمیت دولت قبرس را تضمین کردند؛ در سال ۱۹۷۴ بخش شمالی قبرس به اشغال ترکیه درآمد و در این منطقه ترک ها اعلام استقلال کردند و نام خود را جمهوری ترک قبرس شمالی گذاشتند. جمهوری ترک قبرس شمالی که معمولا قبرس شمالی خوانده می‌شود توسط هیچ کشوری به جز ترکیه به رسمیت شناخته نشده است و قوانین کشور ترکیه در آنجا حکم فرما است.

قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع نیز می باشد و در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ ریاست اتحادیه اروپا بر عهده قبرس است؛ قبرس به ۶ ناحیه با نام های فاماگوستا ، کیرنیا ، لارناکا ، نیکوزیا ، لیماسل و پافوس تقسیم بندی شده است که دو بخش اول در قسمت اشغالی قرار دارند.

 

تاریخچه-قبرس-جنوبی

 

موقعیت و جمعیت قبرس جنوبی

کشور قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه می باشد و در محل تلاقی قاره های آسیا، اروپا و آفریقا واقع است، این جزیره به نام  “جزیره عشق”  نیز خوانده می شود، از سال ۱۹۷۴ این جزیره به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم شده است؛ از بخش یونانی نشین جزیره با عنوان “قبرس اروپایی” نام برده می شود ، بخش اروپایی قبرس از رشد اقتصادی بالایی برخوردار است واقتصاد آن بیشتر مبتنی بر صنعت خدمات و گردشگری است و واحد پولی آن از ژانویه ۲۰۰۸ به یورو تغییر یافت؛ بر پایه آمار ۸۰٪ یونانی تبار، ۱۸٪ ترک ‌تبار و ۲٪ نیز از دیگر اقلیت‌های مسیحی مارونی ، کاتولیک لاتینی و ارمنی هستند و قسمت شمالی قبرس فرهنگی برگرفته از ترکیه و بخش جنوبی آن برگرفته از یونان دارد.


آب و هوای قبرس جنوبی

قبرس دارای اقلیم گرمسیری با تابش افتاب در تمام روزهای سال است ، تابستان روز ها بلند است، خشک و داغ با دمای حدود 30 تا حتی 40 درجه  و گرما با وزش نسیم در مناطق ساحلی کاهش می یابد؛ بهار و پاییز گرمای خوشایندی دارد، بهترین زمان سفر به قبرس برای کسانی که گرما را دوست دارند در ماه های ژوئن، جولای و اگوست است اگرچه تابش شدید خورشید می تواند چالش بر انگیز باشد.

 ماه‌های سپتامبر تا ژانویه و اوریل تا می هوا معتدل تر است و برای گشتن در جزیره و لذت بردن از دوچرخه سواری و گردشگری زمان بسیار مناسب تری نسبت به دیگر فصول می باشد؛ زمستان ها اغلب ملایم است اما همراه با طوفان های گرمسیری، روستاهای واقع شده در زمین های مرتفع تر اغلب دارای سرما و یخبندان هستند و بارش برف سنگین در کوه های ترودوس هم وجود دارد و معمولا بارش به مدت چند هفته است و همچنین برای علاقه مندان به اسکی معمولا فصل اسکی از اوایل فوریه تا مارس است.

 

 

سوالات متداول آشنایی با قبرس جنوبی همراه با تصاویر

1- قبرس جنوبی کجاست ؟


قبرس جنوبی یا کیبرس جنوبی، یک جزیره و کشور در شرقی دریای مدیترانه است. قبرس جنوبی در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا قرار دارد.

2- کشور قبرس در کدام قاره است ؟


قبرس یک جزیره و کشوری در شرقی دریای مدیترانه است. جغرافیایی قبرس به گونه‌ای است که این کشور در قاره آسیا ولی معمولا به عنوان کشور اروپایی شناخته می‌شود.

3- پایتخت قبرس جنوبی کجاست ؟


پایتخت قبرس جنوبی نیکوزیا واقع در جنوب جزیره قبرس است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.7 از 5 | از بین 47 امتیاز دهنده به آشنایی با قبرس جنوبی
معراج گشت آسمان