لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با قبرس

آشنایی با قبرس

تور قبرس چیزی فراتر از یک کشور جزیره‌ای آرام با سواحل زیباست که با هزاران سال تاریخ و فرهنگ غنی، چشم‌اندازهای دیدنی و اهالی خونگرم و مهمان‌ نواز میزبان گردشگران است که روز به‌ روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود؛ تاریخ پرفراز و نشیب قبرس را می‌توانید در بناهای تاریخی به‌جامانده ببینید بقایای بناهای رومی ، موزه‌‌های متعدد و کوچه‌ها و خیابان ‌های باریک و قدیمی، این تاریخ زنده را به شکل ویژه ای در شهر پافوس میتوان مشاهده کرد جایی که آثار باستانی بسیاری مانند مقبره‌ پادشاهان را در بر گرفته است. 

قبرس جزیره‌ ای در دریای مدیترانه است که در جنوب ترکیه قرار دارد ، این جزیره بعد از ساردنی و سیسیل سومین جزیره‌  بزرگ در دریای مدیترانه است که البته قبرس از نظر جغرافیایی در آسیا قرار دارد ولی از نظر سیاسی یک کشور اروپایی محسوب می‌شود و یکی از اعضای اتحادیه‌ی اروپا محسوب می شود.

نقشه قبرس

 

 

 

 

 


تاریخچه قبرس

قبرس جزیره‌ای است که در طول تاریخ در تصرف ایرانیان، رومی‌ها، یونانی‌ها، امپراتوری عثمانی و سرانجام انگلیسی‌ها بوده‌است؛ اما پس از جنگ جهانی دوم انگلیس به علت ضعف اقتصادی و کاهش نفوذ جهانی از این جزیره خارج شد. سپس رهبران سه کشور انگلیس، یونان و ترکیه به همراه رهبران دو بخش قبرس در ۱۱ فوریه ۱۹۵۹ پیمانی را امضا کردند که به موجب آن مسائل جزیره به نسبت ۷ به ۳ میان یونانی‌تبارها و ترک‌تبارها تقسیم شد؛ قبرس در سال ۱۹۶۰ استقلال خود را از بریتانیا کسب کرد و حکومت مستقل قبرس بر پایه مشارکت جوامع ترک و یونانی در اداره امور این جزیره اعلام موجودیت کرد و بریتانیا، یونان و ترکیه حق حاکمیت دولت قبرس را تضمین کردند.

در سال ۱۹۷۴ دولت سراسقف ماکاریوس سوم، رئیس جمهور وقت قبرس، در کودتایی به تحریک حکومت نظامیان یونان سرنگون شد و ترکیه با استناد به موقعیت خود به عنوان یکی از تضمین‌کنندگان حق حاکمیت قبرس، یگان‌های ارتش خود را در شمال این سرزمین مستقر کرد که عملاً باعث تقسیم این جزیره شد بحران قبرس پس از حمله ترکیه به قبرس و اعلام استقلال جمهوری ترک قبرس شمالی که فقط از سوی ترکیه مورد تأیید قرار گرفت آغاز شد.

 

موقعیت و جمعیت قبرس

قبرس، پس از سیسیل و ساردنی، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. درازای جزیره قبرس در طولانی‌ترین شکل خود ۲۴۰ کیلومتر و پهنای آن در عریض‌ترین حالت، ۱۰۰ کیلومتر است. کرانه‌های ترکیه در ۷۵ کیلومتری شمال قبرس قرار دارند؛ منابع مختلف، قبرس را از دید جغرافیایی گاه جزئی از اروپا ، گاه بخشی از غرب آسیا و گاه در خاورمیانه به‌ شمار آورده‌اند؛ قبرس دارای جمعیت ۱٬۱۴۱٬۱۶۶ نفر است که قبرسی‌های یونان در بخش جنوبی و قبرسی‌ های ترکیه در بخش شمالی قبرس قرار دارند که با مرزی به نام «خط سبز» تفکیک شده‌اند و تا نیکوزیا کشیده می‌شود و همچنین پایتخت قبرس شمالی و جنوبی را به دو بخش تقسیم می‌کند.


فرهنگ و آداب و رسوم مردم قبرس

مردم قبرس علاقه زیادی به آشپزی دارند  و در این زمینه به شدت ماهراند و آشپزی قبرس و غذاهای لذیذ و محلی این کشور یکی دیگر از مهم ‌ترین جذابیت‌های آن برای گردشگران قبرس است ، آشپزی این منطقه که به شدت تحت تاثیر آشپزی ترکیه ، یونان و خاور میانه است با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها کاملا تناسب دارد و کباب‌ها ، نان‌ها و دسرهایی که نمی‌توانید در مقابل آنها مقاومت کنید را در این کشور تست میکنید ، باقلوای لذیذ و پودینگ‌های برنج خامه‌ای که با گلاب و پسته ، عطر و طعم دیگری می‌گیرند که قابل وصف نیست و شما میتوانید از خوردن آنها لذت ببرید.

 

آب و هوای قبرس

آب و هوای معتدل قبرس و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی دست به دست هم داده‌اند تا قبرس مقصد مناسبی برای علاقه ‌مندان به طبیعت باشد، سواحل متعدد، امکانات ورزش‌های آبی و غواصی، غواصی اسکوبا، موج‌سواری از محبوب‌ ترین تفریحات دریایی در سفر به قبرس هستند.؛ اگر از ساحل و دریا خسته شدید، می‌توانید در ارتفاعات کوهستانی و دره‌های سرسبز، دوچرخه‌سواری ، پیاده‌ روی و حتی اسکی را تجربه کنید؛ تابستان‌های قبرس گرم و طولانی است و از اواسط مه شروع می شود تا اواسط اکتبر ادامه دارند ، دمای هوا بالا و آسمان‌ها خالی از ابر است اما نسیم‌ های دریایی در نواحی ساحلی ، آب و هوای مطبوعی را به دنبال می‌آورند و در این فصل به خصوص در نواحی کوهستانی و حوالی شب ، احتمال بارش باران و رعد و برق وجود دارد.

زمستان‌های ملایم از دسامبر تا فوریه هستند ، دو فصل با پاییز و بهار کوتاه از هم جدا می‌شوند، فصل پاییز بسیار گرم و مرطوب است، بنابراین روی روزهای خنک سپتامبر و حتی اکتبر حساب نکنید. بهترین زمان برای سفر به قبرس، برای علاقه مندان به دوچرخه ‌سواری  و به طبیعت فصل بهار است ، زمانی که آسمان صاف و هوا ملایم است در ارتفاعات سرسبز و زیبا و رودخانه ‌ها و سد ها پرآب هستند و میتوانید نهایت لذت را از این فصل و هوای خوب ببرید.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 1.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به آشنایی با قبرس
معراج گشت آسمان