لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با کشور سنگاپور

آشنایی با کشور سنگاپور

کشور سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده است، همچنین کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا نیز محسوب میشود ، شهری که به نیویورک آسیا معروف است، سنگاپور در شمال خط استوا قرار گرفته و کشوری ثروتمند و مدرن و در نوع خود بی نظیر می باشد و پایتخت این کشور شهر سنگاپور است و کشورهای مالزی و اندونزی تنها همسایگان آن هستند، تور سنگاپور زیبا یکی از مقاصد پر طرفدار میان گردشگران است و جالب است بدانید که به نیویورک آسیا نیز معروف است و این کشور زیبا که به نوعی یکی از بهترین کشورهای آسیا از نظر سلامت اداری ، گردشگری و مدرنیته شهرت جهانی یافته است.

ضمنا همواره توانسته است در بسیاری از رکورد های گردشگری جای پای خود را در آسیا محکم کرده است و در بعضی موارد حتی آبروی آسیا را خریده است و سالانه افراد بسیاری روانه این کشور می شوند ، داشتن باغ وحشی مدرن ، آکواریومی زیبا و خیلی مناطق گردشگری این کشور باعث شده است که هم اکنون یکی از بهترین نقاط دنیا هم برای زندگی و هم برای گردشگری باشد. برای کسانی که اهل سفر هستند و می خواهند این کشور زیبا را از نزدیک ببینند، نوروز 99 فرصت بسیار مناسبی خواهد بود. 

این کشور زیبا که به نوعی یکی از بهترین کشورهای آسیا از نظر سلامت اداری ، گردشگری و مدرنیته شهرت جهانی یافته است

نقشه سنگاپور

 

نقشه سنگاپور


تاریخچه کشور سنگاپور

کشورهای مالزی و اندونزی تنها همسایه ‌های سنگاپور بشمار می روند و قبل از حضور کشورهای اروپایی در منطقه ، منطقه ‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می ‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در مصب رودخانه سنگاپور بوده است ، سنگاپور از سال 1824 تا 1963 میلادی ، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا قرار داشته است ، در سال 1942 میلادی کشور سنگاپور که همچنان مستعمره بریتانیا بود ، توسط ژاپن اشغال می‌شود و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن می شوند که این واقعه توسط وینستون چرچیل ، بزرگترین عزیمت تاریخ بریتانیا نام گرفته است ، بعد از پایان این جنگ ، در سال 1945 میلادی سنگاپور مجددا توسط نیروهای بریتانیایی پس گرفته شد و 18 سال بعد در سال 1963 سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا را بدست گرفت و این کشور در نهایت 2 سال بعد در سال 1965 میلادی از مالزی جدا شده و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت .

 

تاریخچه-کشور-سنگاپور

 

موقعیت و جمعیت سنگاپور

سنگاپور در منطقه جنوب شرق آسیا در تنگه  مالاکا بین اقیانوس هند و آرام قرار دارد و کوچکترین کشور مستقل آسیا نامیده می شود و از یک جزیره اصلی و 60 جزیره کوچک تشکیل شده است ، از شمال به تنگه جوهور در مالزی و از جنوب به جزیره باتام در اندونزی و از مشرق به آب های خلیج سیام و از مغرب به تنگه ی مالاکا محدود و توسط 2 تنگه از نواحی اطراف خود جدا می شود . تنگه مالاکا این کشور را از مالزی و تنگه سنگاپور و ماین آن را از اندونزی جدا کرده و ارتباط سنگاپور و مالزی از طریق یک گذرگاه زمینی به طول 1056 متر می باشد ، ساحت کل سنگاپور 5/647 کیلومتر مربع می باشد که 6/321 کیلومترمربع از آن را مناطق مسکونی و 8/10 کیلومترمربع را مناطق کشاورزی و 6/28 کیلومترمربع را جنگل و 5/15 کیلومترمربع را مناطق باتلاقی و آبگیری و 271 کیلومترمربع را فضاهای باز و تاسیسات نظامی تشکیل داده است ، همچنین جمعیت اين کشور 5184000 نفر می باشد و تا پایان قرن  19، چینی ها 3 تا 4 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دادند و به علاوه عده قابل توجهی از سوماترایی ها - جاوه ای ها ، هندو ها ، عرب ها ، یهودی ها و اروپایی های مهاجر نیز در این کشور به رسمیت شناخته شده اند. 

 

زبان و دین مردم سنگاپور

اسلام در سنگاپور به عنوان سومین دین رسمی بعد از تاتوئیسم و هندوئیسم شناخته و رسمیت دارد و این در حالی است که مسیحیت و سایر اقلیت های دینی در رده های بعد از اسلام قرار گرفته اند . البته درصد قابل توجهی از مردم در این کشور هنوز آیین بت پرستی داشته و از آن پیروی می کنند ، سازمان" دار الارقام " یکی از نهاد های اسلامی سنگاپور است که به انجام اموری با محوریت دعوت غیر مسلمانان به اسلام می پردازد ، سنگاپور به عنوان یکی از مدرنترین کشورهای آسیا ، به توسعه اسلام و بهبود شرایط مسلمانان این کشور کمک شایانی کرده است و اسلام را کاملا به رسمیت می شناسد و جالب است که حتی یکی از شبکه های تلویزیونی در ساعات شرعی اذان پخش می کند؛ در سنگاپور چهار زبان انگلیسی ، مالایی ، چینی و تامیل به عنوان زبان‌ های رسمی شناخته شده و عموم مردم به این زبان ها صحبت می کنند ، اما درمجموع ساکنین این کشور با نزدیک به بیست زبان مختلف تکلم می ‌کنند که این امر نشان ‌دهنده تنوع وسیع زبانی و فرهنگی در سنگاپور است ، بسیاری از تابلوها و علائم در سنگاپور به چهار زبان رسمی نوشته شده‌ا است که در سنگاپور سیاست رسمی آموزشی به ترتیبی است که دانش ‌آموزان به طور همزمان زبان انگلیسی و زبان مادری خود را به طور منظم و دقیق می ‌آموزند.


فرهنگ و آداب و رسوم مردم سنگاپور

فرهنگ‌ های گوناگونی در سنگاپور وجود دارد که این موضوع از مهاجرت اقوام مختلف به این کشور در گذشته سرچشمه دارد و نیز هر کدام از این قوم ‌ها مذهب مخصوص به خودشان را دارند ، اما در نهایت در کنار یکدیگر به زندگانی مسالمت آمیزشان ادامه می ‌دهند ، هرچند که کشور سنگاپور طی چندین سال گذشته ، ظاهری مدرن و جالبی به خود گرفته است اما هنوز هم آداب و رسوم سنتی این کشور زنده نگه داشته شده است و برای عموم مردم حائز اهمیت است . تأثیر قوم‌ های مهاجر در این کشور به راحتی قابل مشاهده است ، برای مثال ساختمان‌ های نئوکلاسیک بعضی قسمت‌ های شهر، استعمار کشور انگلستان و " محله‌ چینی ‌ها " یا " خیابان عرب " نیز ویژگی‌ های منحصر به فرد این گروه‌ ها را به خوبی در معرض دید گردشگران می گذارد، بیشتر مردم سنگاپور از فرد گرایی به دورند و به شدت از آن پرهیز می کنند و به گروه و امنیت متقابل اعتقاد عجیبی دارند . خانواده، کانون ساختارهای اجتماعی آن‌ ها به شمار می رود و الفاظی مثل وفاداری و احترام به بزرگ‌ ترها از اینجا شروع می ‌شود و وقتی گفته میشود " خانواده " در واقع اقوام و دوستان نزدیکی که با آن ‌ها صمیمی هستیم را شامل می شود.

آبرو، اهمیت زیادی در این کشور داراست که به افراد شخصیت و غرور می بخشد، سنگاپوری ‌ها ادعا دارند که جامعه ‌ای مساوات طلبند و اما سلسه مراتب در این کشور به گونه ‌ای است که برای بزرگ‌ ترها و میانسالان، ارزش و احترام بالاتری قائل می ‌شوند، این موضوع از تعالیم آیین کنفوسیوس سرچشمه گرفته است و بر این اساس ، حتی حقوق میانسالان از بقیه‌ کارکنان بالاتر است.

 

آشنایی با کشور سنگاپور

 

ضمنا بهترین مکان برای نشستن و بهترین غذا برای آن‌‎ ها درنظر گرفته می ‌شود و هنگام معرفی افراد نیز ابتدا از آن‌ ها شروع کرده و حتی اگر شناختی نسبت به آن فرد نداشته باشید هم باید به او احترامی چشمگیر بگذارید ، لازم به ذکر است مردم سنگاپور برای گفتن حرف‌هایشان بیشتر از حالات چهره و روش  ‌های غیر مستقیم کمک می‌گیرند ، این موضوع باعث شده که اگر افراد اشکالی در کارشان داشته باشند ، آبرویشان در جمع یا بین دوستانشان  نرود . آن‌ها به جای اینکه مستقیم به شما جواب منفی بدهند ، از جملاتی مثل " تلاشم را می‌کنم " یا " حالا ببینم چه پیش می ‌آید " استفاده کرده تا شخصیت هر دو طرف حفظ شود و دوستی ‌ها لطمه ای نبیند ، معمولا وقتی از آن ‌ها درخواستی میشود یا سوال می ‌پرسند ، کمی قبل از جواب دادن مکث می ‌کنند و این موضوع نشان دهنده این است که برای حرفتان ارزش زیادی قائل اند و در مورد آن خوب فکر می کنند ، در واقع باورش برای سنگاپوری‌ ها سخت است که غربی ‌ها چطور می ‌توانند خیلی سریع جواب سوال آنها را بدهند و از نظرشان ، این کار کمی گستاخانه و بی ادبانه به نظر خواهد آمد ، سلام کردن و دست دادن در این کشور، در بین اقوام مختلف تفاوت دارد و هر کدام بنا به محدودیت ‌های مذهبی که از آن پیروی می ‌کنند ، آداب معاشرت شان را شکل می ‌دهند .

 

آب و هوای سنگاپور 

همان طوری که می دانید کشور سنگاپور از کشور های جنوب شرقی آسیا بشمار می رود و  سنگاپور از نظر جغرافیایی چندان هموار نمی باشد و بلند ترین ارتفاع آن ۱۶۶ متر بیشتر نیست . این کشور که در شمال خط استوا قرار گرفته است ، آب و هوای گرمسیری دارد . بنابراین هوا نیز اغلب گرم می باشد و به علت شرایط جغرافیایی آن در فصل های مختلف سال تغییر هوا را احساس نخواهید کرد . اما از دسامبر تا ژانویه هوا خنک تر شده و بنابراین سفر در این ماه ها بسیار دلپذیر تر و عالی تر است ولی در ماه های آوریل تا مه که معادل خرداد ماه و تیر ماه است گرم ترین زمان در سنگاپور است ، بیشتر ماه ها سنگاپور با بارش باران همراه است و میانگین بارش آن ۲۳۴۰ میلی متر می باشد ، بارانی ترین ماه های سال ماه دسامبر یعنی  آذر و دی ماه است و حتی کمترین دمایی که تاکنون در آن دیده شده 19 سانتی گراد بوده است و بنابراین با این توضیحات ، سفر خوبی به سنگاپور تجربه خواهید کرد و برای اطلاعات بیشتر از آب و هوای سنگاپور باید بدانید که این کشور بین دو جبهه باد موسمی قرار دارد و اینکه باد های موسمی خاصی که از شمال شرق می آیند . این باد ها باران زا هستند و باران هایی که در سنگاپور می بارند شدید ولی کوتاه اند . باد های دیگری از جانب جنوب غرب می وزند که این باد ها باران زا نیستند و بنابراین در این ماه ها یعنی ماه های ژوئن تا سپتامبر دمای هوا  بالاتر می رود .

 

آشنایی با کشور سنگاپور

 

 

سوالات متداول معرفی شهر سنگاپور به همراه نقشه و تصاویر

1- زمان باز شدن تور سنگاپور در چه تاریخی است ؟  


با توجه به ویروس کرونا احتمال میرود در ۲۰ تیر ماه ۹۹

2- هزینه ویزا سنگاپور چند دلار است


۵۰ دلار آمریکا 

3- مدارک مورد نیاز سنگاپور چیست ؟  


اسکن پاسپورت و ۱ قطعه عکس

4- تمامی اطلاعات مورد نیاز از کشور سنگاپور


برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر به سایت معراج گشت آسمان معراجعه کنید

5- سنگاپور کجاست؟


سنگاپور یک کشور جزیره‌ای و شهر-دولت در جنوب شرقی آسیا است. این کشور در شرق مالزیا و جنوب جزیره مالزی واقع شده و مرزهای خود را با مالزیا در شمال و شمال جنوبی خود دارد. سنگاپور همچنین در نزدیکی جزایر اندونزی و جنوب تایلند قرار دارد.

6- پایتخت سنگاپور کجاست؟


پایتخت سنگاپور در جزیره سنگاپور واقع شده است.

7- مساحت سنگاپور چقدر است؟


مساحت سنگاپور حدود 728 کیلومتر مربع است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 71 امتیاز دهنده به آشنایی با کشور سنگاپور
معراج گشت آسمان