لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با کشور مجارستان

آشنایی با کشور مجارستان

مردم مجارستان بسیار مهربان و مهمان نوازند و فرهنگ و سنت آنها یکی از معروفترین فرهنگهای اروپا بشمار می رود، موسیقی و سوارکاری دو بخش مهم فرهنگ آنها را تشکیل می دهد و یکی از اصیل ترین معماری های دنیا متعلق به کشور مجارستان است و شهر بوداپست، مرکز علمی و فرهنگی اروپا نیز محسوب می شود، شما گردشگران مجارستان با سفر به این کشور می توانید سنت و مدرنیته را کنار هم حس کنید. اساسا سفر به یک کشور خارجی، آشنایی با یک فرهنگ و دنیای تازه محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی برای این کار است.

 

برای طالاعات بیشتر از قیمت تور مجارستان با کارشناسان ما در تماس باشید

مردم مجارستان بسیار مهربان و مهمان نوازند و فرهنگ و سنت آنها یکی از معروفترین فرهنگهای اروپا بشمار می رود

نقشه مجارستان

نقشه مجارستان


معرفی کشور مجارستان

مجارستان یا هانگری به مجاری : Magyarorszag کشوری است در اروپای مرکزی که پایتخت آن شهر بوداپست می باشد ، مساحت مجارستان 93030 کیلومتر مربع است و این کشور در حدود 9 میلیون و 880 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و زبان رسمی آن مجاری و واحد پول آن فورینت می باشد . پایتخت و پرجمعیت ‌ترین شهر این کشور شهر بوداپست است با یک میلیون ۷۴۰ هزار نفر جمعیت که یک شهر توریستی برای گردشگران بوداپست نیز شهرت دارد؛ همچنین رودخانه‌ دانوب از مرکز این کشور می‌ گذرد و جالب است در سفر به مجارستان بدانید که کشور مجارستان در شمال با جمهوری اسلواکی ، در شرق با کشور رومانی ، در شمال ‌شرقی با جمهوری اوکراین و در جنوب با کشور مجارستان و با جمهوری های پیشین یوگوسلاوی ( صربستان ۱۵۱ کیلومتر، کرواسی ۳۲۹ کیلومتر و اسلوونی ۸۲ کیلومتر ) و در غرب با کشور اتریش همسایه می باشد و نیز مجارستان از کشورهای توریستی در دنیا شناخته می شود و در سال 2011 میلادی 2/10 میلیون گردشگر در مجارستان را به خود جذب کرده است.

 

معرفی کشور مجارستان

 

مجارستان، از کشورهای سابق کمونیستی شرق اروپا نیز می باشد و همراه با شمار دیگری از کشورهای کمونیستی سابق و همچنین قبرس و جزیره مالت در سال 2001 به عضویت اتحادیه اروپا پذیرفته شده است و ضمنا چشمه‌ های آب ‌گرم در سرتاسر کشور مجارستان ورود کرده است و فقط در شهر بوداپست ۱۱۸ چشمه‌ آب گرم وجود دارد که باعث شده است سالانه هزاران گردشگر در مجارستان روانه این شهر شوند؛ چشمه‌‌ های آبگرم مجارستان که در دنیا مشهور به " اثر جادویی " هستند بسیاری از بیماری‌ های مزمن را تسکین و درمان می ‌کنند . استفاده از این آب‌ ها ، نه ‌تنها برای توان ‌بخشی بلکه برای خوش ‌گذرانی و تفریح شما نیز گزینه ای عالی است و حمام‌ های تاریخی مجارستان با پیشینه‌ ای 2000 ساله در استفاده از این آب ‌گرم‌ ها ، شما مسافران را به یک سفر تاریخی در دل دوران روم خواهد برد.

 آژانس معراج گشت آسمان مجری تور مسافرتی مجارستان به صورت گروهی و انفرادی در خدمت شما عزیزان 


تاریخچه کشور مجارستان

در اولین سده های میلادی سرزمین مجارستان بخشی از امپراطوری روم بوده است و اسلاوها ، طی سده های هفتم و هشتم میلادی بر حوضه دانوب حکومت داشتند . در سده 9 میلادی مجارها بخش عمده ای از مجارستان امروزی را به تصرف خود در آوردند و آنان با اقوام دیگر متحد شدند و پیشروی خود را به سوی غرب ادامه دادند ، ولی از امپراطوری مقدس روم شکست خوردند . در سده های 17 و 18 مجارستان تحت سلطه دو امپراطوری عثمانی و اتریش نیز  قرار داشته است. در سال 1686 بوداپست از تصرف ترکان عثمانی خارج شده و درسال 1699 دولت عثمانی قسمت اعظم مجارستان را به اتریش واگذار کرد و در ۱۷۳۹مجارستان با قطعیت به اتریش سپرده شد. در زمان فرانسوا ژوزف جنگی میان اتریش و انقلابیون مجارستان شروع شد و در سال 1849 جمهوری مستقل مجارستان اعلام موجودیت نمود و در 1866 اتریش با خواسته های ملی گرایانه مجارستان موافقت نمود و ضمن ائتلاف با مجارستان ، دولت پادشاهی اتریش - مجار را تأسیس کرده و در اکتبر 1918 شارل اول امپراتور اتریش ، از سلطنت کناره گرفت و کنت کارلویی را به نخست وزیری انتخاب نمود که وی نیز استقلال مجارستان را به رسمیت شناخته شد ولی به دلیل شرایط بی ثباتی سیاسی مجبور به استعفا گردید و کمونیستها در مارس 1919 به رهبری بلاکون به قدرت رسیدند .


در طی جنگ جهانی دوم ، کشور مجارستان در حمله آلمان به رومانی و یوگوسلاوی و اتحاد جماهیر شوروی ، با آلمان نازی همکاری نمود ، ولی در مقابل یورش بی امان ارتش سرخ شوروی کاری از پیش نبرده و در پایان جنگ مجبور شد تا مفاد پیمان تریانون را دوباره به رسمیت شناخته و اراضی تصرف شده در آغاز جنگ را به صاحبان اصلی آن برگرداند و در سال 1946 حکومت جمهوری در مجارستان برقرار گردید و این کشور مجبور به پرداخت غرامت به شوروی چکسلواکی و یوگسلاوی شد و در سال 1948 حزب کمونیست قدرت را در دست گرفته و این کشور به زیر چتر کمونیسم رفت و اشتراکی کردن زمین ها و صنایع از دیگر پیامدهای کمونیسم بود .

 

تاریخچه کشور مجارستان

 

موقعیت و جمعیت مجارستان 

جمهوری مجارستان به مساحت 93030 کیلومتر مربع کشوری است در اروپای شرقی و از محدود کشورهای اروپایی که با دریای آزاد جهان احاطه نگردیده است؛ این کشور از شمال به اسلواکی ، شمال شرقی به اکراین ، از شرق و جنوب شرقی به رومانی ، از جنوب به جمهوری یوگسلاوی و کرواسی و از غرب به اسلوانی و اتریش محدود می باشد . مجارستان سرزمین کم ارتفاعی است که بلندترین نقطه آن یعنی کوه ککس از 1015 متر تجاوز نمی کند و کشور مجارستان با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت یکی از زیباترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در قلب اروپای مرکزی قرار گرفته است و این کشور دارای جاذبه های توریستی فراوان و کشوری کاملا دموکراتیک است.

 

موقعیت و جمعیت مجارستان

 

مذهب و زبان مردم مجارستان 

شما در سفر به مجارستان خواهید دید که مجاری زبان رسمی مردم کشور مجارستان می باشد و زبانی است که با بیشتر زبان های رایج در کشورهای اروپایی ارتباط خاصی ندارد چرا که بیشتر زبان های اروپا مثل انگلیسی و فرانسوی عضوی از خانواده زبان های هند و اروپایی هستند ، در حالیکه مجاری به خانواده فینو - یوگریک ( Fino_Ugric ) متعلق می باشد و همچنین 55 درصد از مردم مجارستان کاتولیک هستند و حدود 15 درصد از این مردم هیچ وابستگی مدهبی نداشته و ندارند ؛ ضمنا در این کشور حدود یک میلیون یهیودی زندگی کرده و مذهب اساسا در مجارستان آزاد است و مهم است که قانونی در این زمینه برای محدودیت دینی وضع نشده است.

 

مذهب و زبان مردم مجارستان

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان 

مجارها مردمانی سخت کوش با میل بقای بالا هستند و اگر می‌ خواهید درباره عادات و رسوم این کشور اطلاعاتی به دست بیاورید تا از گاف‌ های اجتماعی در سفر به مجارستان  پرهیز کنید می ‌توانید با ما در این مقاله همراه باشید و اگر بپرسید که مجار‌ها چطور آدم‌ هایی هستند در جواب به این سوال باید بگوییم که کار راحتی نیست زیرا یافتن یک اخلاق و شخصیت اخلاقی رایج در بین مردم مختلف این کشور کار دشواری می باشد ؛ مهم است شما گردشگران مجارستان اطلاع داشته باشید که همه مجارها بلوند یا قد بلند نیستند و همچنین شاخصه ‌های مشترک زیادی ندارند و پس زمینه ‌های گوناگون متعددی پشت مردم این کشور وجود داشته که همین سبب تفاوت‌ های مختلف آنها می‌ شود . این همه تنوع از زمان استقرار مجارها در حوضه کارپات شروع شده است و در آن زمان آن ‌ها عادت داشتند با ساکنین قبلی همان سرزمین زندگی کنند و حتی بعد ها  با تارتارها ، ترک‌ ها و بسیاری اقوام دیگر نیز کنار آمدند ؛ همه این عوامل سبب مشاهده زمینه‌ هایی از ترک ‌ها ، اسلواکی ‌ها ، آلمانی ‌ها ، کروات ‌ها ، صربی‌ ها ، یهودیان ، روس ‌ها یا حتی رومانیایی در این سرزمین بوده است ، حتی در زبان این کشور نیز اشاراتی از واقعیت گفته شده را به وضوح می‌ توانید ببینید .

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان


فرهنگ مردم مجارستان بسیار متنوع و وسیع است و از بوداپست تا مرزهای شرقی و غربی کشور تفاوت‌ های زیادی وجود دارد؛ به طور کلی شما می ‌توانید ویژگی ‌هایی چون احترام به بانوان و سالمندان یا اجداد را در اکثر نقاط این کشور مکررا ببینید و مردمان این سرزمین بسیار خدا ترس اند ولی خیلی از مرگ هراسی ندارند زیرا در فرهنگ آنها این بخشی از سرنوشت طبیعت می باشد و آن ‌ها خیلی به فلسفه و عرفان یا زندگی پس از مرگ اعتقاد خاصی ندارند. نکته حائز اهیت این است که مجارها بسیار هنرمند اند و علاقه زیادی به موسیقی، شعر و ادبیات، هنر، شطرنج، علم و ریاضیات هستند؛ جدا از این، آن‌ ها به شناسایی استعداد، شوخ طبعی، حساسیت و دانش نیز توجه بسیار زیادی دارند و در میان ورزش ‌هایی چون شمشیر بازی ، کشتی، دو و میدانی، واترپلو ، قایق رانی و شنا ، مجارها به خوبی در جهان شناخته شده و می درخشند. در سفر به مجارستان می بینیند که مردم مجارستان اعتقاد خاصی به ارزش‌ های خانوادگی خود دارند و می ‌توان به جرات گفت که مرکز ساختار اجتماعی این کشور را خانواده می ‌سازد و برای اعضای خانواده خود حمایت مالی و احساسی بسیاری می کنند. در مجارستان نسل‌ های خانواده ‌های بزرگ با هم زندگی می کنند و اکثرا هوای همدیگر را به شدت دارند ، معمولا یک خانواده از والدین ، پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ‌ ها و اغلب دو فرزند تشکیل می شود .

 

فرهنگ و آداب و رسوم  مجارستان

 

در زمینه روابط معمولا مردم این کشور زمانی طولانی را صرف یکدیگر ‌می کنند تا احساسات را را تقویت کنند ، برای آن ‌ها هرگز کسی نمی‌ تواند جای کس دیگری را بگیرد و شاید بتوان ادعا کرد که در هر زمانی می ‌توانید روی دوستان مجارستانی خود حساب باز کنید و البته آن‌ ها هم همین انتظار را متقابلا از شما دارند . مجارها روابط را مانند یک سرمایه اجتماعی می ‌بینند و بسیار برایشان مهم است و از آن مراقبت می ‌کنند. اگر با یکی از مردم این کشور دوست شدید و از شما درباره اطلاعات خصوصی سوال کردند، تعجب نکنید و دوستانه جوابشان را بدهید و در اینجا دوستان از هم انتظار دارند که اطلاعات و جزئیات خصوصی را در میان گذاشته و این را بخشی از روند آشنایی می ‌دانند و نیز زنان مجار مادرهای فداکار و همسرهای وظیفه شناسی برای هم هستند و معمولا در زمینه حمایت از خانواده تابع ارزش ‌های سنتی خود جلو می روند، آن ‌ها شیرینی پزهای حرفه ‌ای بوده که شهرت جهانی دارند و در هنرهای آشپزی بسیار تبحر داشته و معروف هستند؛ در مورد خرید و فروش در این کشور باید بدانید واحد پولی کشور مجارستان فورینت HUF می باشد.

 

آب و هوای مجارستان 

مجارستان دارای آب و هوایی معتدل است و این کشور تابستان هایی بسیار گرم دارد و در ماه های ژوئن تا اگوست دمای هوا تا 35 درجه سانتی گراد هم خواهد رسید ، بهار و پاییز هوا معتدل است اما در زمستان هوا سرد است و درجه دما تا 10 درجه زیر صفر هم می رسد و مجارستان در تمام طول سال دیدنی و هیجان انگیز است و در آخر سفری هیجان انگیز و شادی برای شما در سفر به مجارستان آرزومند است.

 آژانس معراج گشت آسمان مجری تور مسافرتی مجارستان به صورت گروهی و انفرادی در خدمت شما عزیزان 

سوالات متداول آشنایی با کشور مجارستان و فرهنگ مردم

1- هزینه تور مجارستان چقدر است ؟


تور ۴ شب ۵۹۰ یورو + هزینه پرواز 

2- آیا کشور مجارستان جز شینگن است؟  


بل جز اتحادیه شینگن است !!

3- محاجرت از کشور مجارستان به چه گونه است 


برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید

4- پایتخت مجارستان کدام شهر است ؟


شهر بوداپست

5- کشور مجارستان کجاست؟


مجارستان یک کشور در مرکز اروپا است. مجارستان از شمال با اسلواکی و پولند، از شرق با اوکراین، از جنوب شرق با رومانی، از جنوب با صربستان و کرواسی و از غرب با اتریش مرز مشترک دارد. پایتخت مجارستان بوداپست است.

6- کشور هانگری کجاست؟


نام رسمی کشور هنگری "مجارستان" (Hungary) است.

7- بوداپست کجاست؟


بوداپست پایتخت کشور مجارستان است و در مرکز این کشور قرار دارد. شهر بوداپست در کنار رود دانوب واقع شده و به دو بخش "بودا" (Buda) و "پست" (Pest) تقسیم می‌شود.

8- همسایگان مجارستان کدام کشور ها هستند؟


مجارستان از شمال با اسلواکی و پولند، از شرق با اوکراین، از جنوب شرق با رومانی، از جنوب با صربستان و کرواسی و از غرب با اتریش مرز مشترک دارد. لذا، همسایگان مجارستان عبارتند از: اسلواکی، پولند، اتریش، اوکراین، رومانی، صربستان، کرواسی

9- زبان کشور مجارستان چیست؟


زبان رسمی مجارستان زبان مجاری (Magyar) است. زبان مجاری یکی از زبان‌های فین-اوگری است و به طور انحصاری در مجارستان به کار می‌رود. علاوه بر این، برخی از اقلیت‌های موجود در مجارستان نیز از زبان‌های رومانیایی، آلمانی، سربی، اوکراینی و سلواکی استفاده می‌کنند.

10- دین مجارستان چیست؟


مجارستان جامعه‌ای چند فرهنگی و چند دینی است. بیشتر اهالی مجارستان پیرو مذهب کاتولیک رومی هستند که حدود ۴۲٪ جمعیت را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، مسیحیان پروتستان، ارتودکس، یهودیان، مسلمانان و بوداییان نیز در مجارستان زندگی می‌کنند.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.1 از 5 | از بین 46 امتیاز دهنده به آشنایی با کشور مجارستان
معراج گشت آسمان