لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با اسپانیا

آشنایی با اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا ، جالب و پویا است ، زندگی روزانه در اسپانیا به آرامی جریان دارد و تا دیروقت ادامه می‌ یابد ، بسیاری از مسافران ممکن است از ساعات محدود باز بودن فروشگاه‌ ها و ریتم به ظاهر کند زندگی در این کشور، ناامید و دل ‌زده شوند اما این بخشی از سبک زندگی کشوری است که خواب بعدازظهر در یکی از شهرهای آن اجباری است و نیز مادرید و بارسلونا، شهرهایی شلوغ و پر‌هیاهو هستند، برای دیدن سبک زندگی و معماری موروها یا همان مسلمانان اسپانیا، می‌توانید به شهر گرانادا سفر کنید، بازدید از سرزمین زیبای باسک در شمال اسپانیا خالی از لطف نیست و به دنبال آن والنسیا بندری زیبا است که جشنواره‌ گوجه‌ فرنگی آن در ماه آگوست تعداد بیشماری گردشگر را از سراسر دنیا به شهر " Bunol " فرامی‌ خواند ، گردشی کوتاه در جزایر قناری یا ایبیزا سفر فراموش ‌نشدنی شما را تکمیل خواهد کرد و اسپانیا کشوری دوست ‌داشتنی و متنوع است که البته سفر به آن به ویژه در نوروز نسبت به سایر کشورهای اروپایی ، هزینه ‌های کمتری را به شما تحمیل می ‌کند .

معراج گشت آسمان مجری تور اسپانیا با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 

 

اسپانیا به خاطر داشتن ترکیبی از زیبایی‌های تاریخی و تفکرات مدرن شناخته شده است و نیز فرهنگ و سنت‌های این کشور زیبا، بسیار غنی و متنوع است

نقشه اسپانیا

Map of Spain


تاریخچه اسپانیا

ریشه نام رومی هیسپانیا، که نام کنونی اسپانیا از این واژه گرفته شده، نامشخص است ، هیسپانیا شاید از گویش شاعرانه واژه یونانی هیسپریا گرفته شده باشد که به معنای " سرزمین غرب " یا " سرزمین غروب خورشید " می‌ باشد یا شاید از واژه پونیکی ای-شپانیا به معنای " جزیره خرگوش‌ ها"، " سرزمین خرگوش‌ ها " یا لبه که به یاد آورنده موقعیت اسپانیا در لبه اروپا می‌ باشد، گرفته شده باشد و همچنین پژوهشگر و تاریخ‌ نگار آنتونیو دی نبریخا معتقد است هیسپانیا از واژه ایبریایی هیسپالیس به معنای «شهر دنیای باختری» گفته شده‌ است و قدیمی‌ترین ساکنان شبه‌ جزیره ایبریا تشکیل دهندگان تمدن‌ های ایبری، باسکی و سلتی بوده‌اند. در حدود ۲۰۰ سال پیش از میلاد از این منطقه تحت فرمان حکومت روم قرار گرفت و در اوایل قرون وسطی ژرمن‌ها ایبریا را تصرف کردند. پس از ژرمن‌ها ایبریا توسط مورها مهاجم تصرف شد. پس از آن حکومت‌های کوچک مسیحی به تدریج و طی چند قرن زمام امور را در ایبریا به دست گرفتند. آخرین بقایای مورها در همان سالی که کریستوف کلمب به قاره آمریکا رسید، سقوط کردند، امپراطوری جهانی اسپانیا با تبدیل این کشور به قدرتمندترین کشور اروپا و ابرقدرت جهان آغاز شد و برای یک ونیم قرن ادامه یافت.

 

تاریخچه اسپانیا

 

موقعیت و جمعیت اسپانیا

اسپانیا با داشتن ۵۰۵۹۹۲ کیلومتر مربع وسعت پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان است ، اسپانیا کوچکتر از فرانسه و بزرگتر از ایالت کالیفرنیا آمریکا است ، قله آتش فشانی تید که در نزدیکی شهر تنریف در جزایر قناری قرار دارد با ارتفاع ۳۷۱۸ متر بلندترین نقطه کشور اسپانیا می‌ باشد و نیز اسپانیا از غرب با پرتغال، از جنوب از طریق درون‌ بومهایش در شمال آفریقا سبته، از ملیله و پنیون د ولس د لا گومرا با مراکش و تنگه جبل‌ طارق و از شمال غرب در راستای کوه‌ هایپیرنه با فرانسه و شاهزاده نشین آندورا هم‌ مرز می‌ باشد.

 

جمعیت کشور اسپانیا

 

زبان و مذهب اسپانیا

اسپانیا کشوری چندزبانه است و بر طبق قانون اساسی اسپانیا از حقوق انسانی ، فرهنگ ، رسوم و زبان تمام مردم اسپانیا محافظت خواهد کرد ، اسپانیایی یا اسپانیولی زبان رسمی تمام کشور به حساب می‌آید و طبق قانون وظیفه و حق هر اسپانیایی است که این زبان را بیاموزد ، بر طبق قانون اساسی تمام زبان‌های دیگر اسپانیا نیز در مناطقی به کار برده می‌ شوند رسمی به حساب می‌ آیند و مسیحیت کاتولیک به مدت طولانی دین اصلی اسپانیا بود اما بر طبق قانون دیگر هیچ دینی جایگاه رسمی در قانون ندارد با این وجود مذهب کاتولیک تنها مذهبی است که به ‌طور رسمی آموزش داده می‌شود. اسپانیا ۷۱٪ از مردم این کشور خود را مسیحی کاتولیک معرفی می‌کنند ، ۲۴٪ مردم بی‌ دین هستند و سایر مذاهب نیز ۲/۷٪ از جمعیت را تشکیل می‌دهند که بیشتر اسپانیایی‌ ها به ‌طور منظم در مراسم ‌های مذهبی شرکت نمی‌ کنند.

 

زبان و مذهب اسپانیا


فرهنگ و آداب و رسوم مردم اسپانیا

اسپانیا به خاطر داشتن ترکیبی از زیبایی‌های تاریخی و تفکرات مدرن شناخته شده است. فرهنگ و سنت‌های این کشور زیبا، بسیار غنی و متنوع است. سبک زندگی مردم و زیبایی‌های طبیعی، توریست‌های زیادی را جذب این کشور می‌کند و از نوع لباس‌ها تا حرکت‌های دسته‌جمعی و موسیقی و رقص و میهمانی‌ها، شما قادر به درک این موضوع هستید که چرا فرهنگ اسپانیا رنگارنگ‌ترین و متنوع‌ترین فرهنگ است. فستیوال‌های بزرگ دارای فلامنکو، گاوبازی، سیرک، شهربازی، آتش‌بازی، کنسرت، رقابت‌های موسیقی و تک‌خوانی هستند. همچنین فرهنگ اسپانیا همچنین بسیار نزدیک و متصل به سبک مشهور فلامنکو در آواز، موسیقی و رقص است. این رقص پراحساس، در کنار موسیقی‌اش در ابتدا از آندلوس در جنوب اسپانیا به وجود آمده و در اصل رقص کولی‌ها محسوب می‌شد. فلامنکو رقصی پرزرق و برق است که با نوای پر‌هیجان گیتار و آواز فلامنکو که روح این رقص است، همراه می‌شود. تاریخ غنی و فرهنگ اسپانیا بر نوع پوشش نیز اثر گذاشته است و لباس‌های سنتی اسپانیا دارای قلابدوزی بود، در حالی که مورها عامل ورود جواهرات به اسپانیا بودند. لباس سنتی مردان در اسپانیا شامل کلاه لبه دار، شلوار سیاه چسبان و ژاکت کوتاه است، در حالی که خانم‌ها لباس پر تزئین فلامنکو بر تن می‌کنند. هرچند این نوع لباس‌ها در فرهنگ فعلی وجود ندارد اما می‌توان آن‌ را در جشن‌ها و فستیوال‌ها دید. لباس ژیلت از نوع جلیقه مانند قرن نوزدهم تکامل یافته و بیشتر به شکل یک کت یا ژاکت امروزی تبدیل شده است.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم اسپانیا


مانتیلا نوعی روسری است که همچنان توسط عروس‌ها پوشیده و توسط شانه‌ای به نام پینتا نگه داشته می‌شود حتی امروزه گفته می ‌شود که اسپانیایی‌ ها لباس ‌های سنتی را به لباس ‌های امروزی بیشتر ترجیح می ‌دهند. 

 

آب و هوای اسپانیا

در تابستان هوا گرم و گرم‌ تر می‌شود و شهر‌های منطقه‌ی کاستیل مثل مادرید و منطقه‌ی اندلس مثل سویا و قرطبه در جنوب اسپانیا ، بیش‌ترین دما را دارند ، آب و هوای مادرید گرم و خشک است و میانگین دما در ماه جولای حدودا ۲۹ درجه و در ماه سپتامبر ۲۴ درجه می‌باشد. سویا به گرم ‌ترین شهر اسپانیا در ماه‌های جولای و آگوست معروف است و میانگین دما در گرم ‌ترین روز‌های سال به ۳۴ درجه می‌رسد و نیز در زمستان مناطق ساحلی در جنوب اسپانیا به دلیل داشتن دمایی بین ۱۶-۱۷درجه معروف و محبوب هستند ، مادرید هم در زمستان کم ‌کم سرد می‌ شود و دمای هوا نهایتا به ۱ درجه می‌رسد اما ممکن است هوا سرد‌تر بشود و دمای هوا تک رقمی شود ، استراحتگاه‌های کوهستانی هم ممکن است هوای بسیار سردی را تجربه کنند؛ همچنین بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید تقریبا تمام مناطق اسپانیا است و یهترین زمان از لحاظ آب و هوایی برای سفر به اسپانیا می باشد ، البته ممکن است در ماه‌های اکتبر و نوامبر در سواحل اقیانوس اطلس باران شدیدی را تجربه کنید ، در ماه‌های می و از لحاظ آب و هوا و همین ‌طور جمعیت ، بهترین ماه‌ها برای سفر به اسپانیا هستند.

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 17 امتیاز دهنده به آشنایی با اسپانیا
معراج گشت آسمان