لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با اتریش

آشنایی با اتریش

اتریش روی نقشه کشور کوچکی به نظر می‌رسد اما جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوعی دارد. دهکده‌های قرون وسطایی، کلیساها و صومعه‌های زیبا، مناظر شگفت‌انگیز طبیعی و لذیذترین غذاها و کیک‌ها در اتریش منتظر حضور گردشگران هستند و نیز در کشور زیبا و دیدنی اتریش، زندگی شهری و مدرن در کنار طبیعت جذاب و بکر قرار دارد. هر سلیقه‌ای که داشته باشید از سفر به اتریش لذت می‌برید. بناها و کلیساهای تاریخی متعدد اتریش به سبک گوتیک و باروک، از دیدنی‌ترین آثار تاریخی اروپا هستند ؛ این کشور علاوه بر معماری چشم‌گیر و کاخ‌ها و قلعه‌های زیبا، بناهای لوکس و مدرن متعددی هم دارد و در واقع معماری آن ترکیبی از معماری مدرن و سبک‌های معماری قدیمی است. علاوه بر معماری، هنر و فرهنگ در اتریش هم برای گردشگران بسیار جالب توجه است، فستیوال‌های موسیقی و تالارهای برگزاری کنسرت و اپرا، از جذابیت‌های اتریش هستند. امتحان کردن غذاهای لذیذ و دسرهای منحصربه‌فرد در کنار کیک‌های سنتی و شیرینی‌های متفاوت، بخش دیگری از سفر به اتریش را تشکیل می‌دهند؛ تجربه‌ای که نباید آن را از دست بدهید.

مراتع سرسبز، کوه‌های سر به‌ فلک‌ کشیده، دره‌های عمیق و یخچال‌های متعدد، بخشی دیگر از جذابیت‌های اتریش را تشکیل می‌دهند و در تابستان از پیاده‌روی در دل طبیعت و دوچرخه‌سواری در کوهستان لذت می‌برید و در زمستان اسکی در دامنه‌ها را تجربه می‌کنید و رودگردی، قایق‌ سواری و دره‌ نوردی از دیگر فعالیت‌های تفریحی جذابی هستند که در طبیعت اتریش می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

اتریش روی نقشه کشور کوچکی به نظر می‌رسد اما جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوعی دارد. دهکده‌های قرون وسطایی، کلیساها و صومعه‌ های زیبا، مناظر شگفت‌ انگیز طبیعی و لذیذترین غذاها و کیک‌ ها در اتریش منتظر حضور گردشگران هستند

نقشه اتریش

نقشه اتریش


گذری بر تاریخچه اتریش

تاریخ اتریش و آغاز زندگی پیشنیان ساکن در آن به عصر سنگ باز می‌گردد. منطقه کنونی اتریش که شامل دره‌های حاصل خیز رود دانوب و دره‌هایی از آلپاین مرکزی است، از دوران پارینه سنگی تا حدود ۸۰۰۰ پیش از میلاد مورد سکونت بوده است و در سال های  1918 و 1919 امپراتوری هاپسبورگ اتریش – هنگری تجزیه شد و جمهوری اتریش به رغم حمایت فراوانی برای اتحاد با آلمان به صورت کشوری مجزا ایجاد گشت ، اتریش که طی دهه‌های 1920 و 1930 بی ثبات بود سرانجام درسال 1938 میلادی از سوی آلمان الحاق شد ؛ ضمنا در 1945 اتریش را آزاد ساختند ولی نیروهای اشغال گر متفقین تا 1955 وقتی استقلال جمهوری بی طرف اتریش به رسمیت شناخته شد در آن کشور باقی ماندند و تحولات 1989 و 1990 در اروپای مرکزی موجب تشویق اتریش به از سر گرفتن روابط سنتی با مجارستا و جمهوری چک، اسلوونی، کرواسی و اسلوواکی گردید – که جملگی زمانی جزو امپراتوری هاپسبورگ بودند. اتریش یکی از نامزدهای عضویت در جامعه اروپاست.

 

گذری بر تاریخچه اتریش


در حدود ۴۰۰ قبل از میلاد سلت‌ها که از غرب اروپا می‌آمدند در کوه‌های آلپ شرقی ساکن شدند. از حدود ۲۰۰ پیش از میلاد رومی‌ها به منطقه سیطره یافتند و تا ۱۵ قبل از میلاد منطقه تحت سلطه آنها بود. رومیان، اتریش کنونی را نوریکوم می‌نامیدند و در پایان قرن 13 رودلف هابسبورگ بر اتریش کنونی چیره شد و خاندان هابسبورگ از آن به بعد تا قرن بیستم میلادی بر اتریش حکومت کردند. بعد از فروپاشی پادشاهی روم در سال ۱۸۰۶ میلادی، امپراتوری اتریش تشکیل شد.

 

موقعیت و جمعیت اتریش

کوههای آلپ که بسیاری از آنها پوشیده است از مراتع و جنگلها، دو سوم مساحت اتریش را در بر دارد. زمینهای کم ارتفاع شرق اتریش متشکل است از تپه‌های کوتاه، آبگیر وین و ناحیه‌ای مسطح و ماندابی در کنار نویزیدلارزه در مرز مجارستان. در امتداد مرز چکسلواکی گرانکوه پوشیده از درختانی است که به 1200 متر ارتفاع می‌رسد و جمعیت اتریش شامل 8,169,929  نفر است و بر اساس افسانه ها پرچم کشور اتریش منسوب به دوک لئوپولد پنجم از فرمانروایان اتریش در اواخر قرن 12 ام و پیامد جنگهای او در دوران جنگهای صلیبی است. پس از یک نبرد سخت، لباس او که تماما سفید بود سر تا پا آغشته به خون شد. زمانیکه دوک کمربندش را گشود، تنها قسمتی از لباس که زیر کمربند بود سفید مانده بود. بعدها این منظره تبدیل به سمبلی شد و پرچم اتریش از آن الهام گرفته شد.

 

موقعیت و جمعیت اتریش


آب و هوای اتریش

اتریش، آب ‌و‌هوای معتدل اقیانوسی دارد ، تابستان‌ های آن از اوایل ژوئن تا اواسط سپتامبر، برخی سال‌ها بسیار گرم و گاهی دارای بارندگی است و دمای هوای روز در جولای و آگوست در حدود ۲۵ درجه‌ی سانتی ‌گراد است اما گاهی تا ۳۵ درجه هم می‌رسد ؛ زمستان‌ها در مناطق کم‌ ارتفاع سرد و در مناطق کوهستانی بسیار سرد و ناملایم است و به کمتر از منفی ۱۰ درجه سانتی‌ گراد هم می ‌رسد ، زمستان از دسامبر تا مارس ادامه دارد و در مناطق کوهستانی و آلپی در تمام طول سال نوسانات شدید آب‌ و‌هوایی وجود دارد ، در این مناطق حتی در تابستان هم شب ‌ها بسیار سرد است، بخش‌های آلپی شمال اتریش مرطوب ‌تر از سایر قسمت‌ ها هستند و جنوب شرقی ، خشک و آفتابی است و اینکه بهترین زمان برای سفر به اتریش بستگی دارد که بخواهید به بخش‌ های روستایی سفر کنید یا شهری به عنوان مثال ، بیشتر اقامتگاه‌ های کوهستانی دو فصل گردشگری مشخص دارند یکی فصل زمستان و برای علاقه‌ مندان به ورزش‌های زمستانی و دیگری تابستان که برای علاقه‌ مندان به فعالیت‌ های تفریحی در طبیعت مثل پیاده روی مناسب است و بین این دو فصل ، بسیاری از امکانات توریستی تعطیل است.

 

آب و هوای اتریش

 

مناطق شهری ‌تر، در بیشتر روزهای سال مورد توجه گردشگران قرار دارند. اما هنگام برگزاری فستیوال‌های خاص و تعطیلات، جمعیت گردشگران آنها افزایش پیدا می‌کند، وین در روزهای کریسمس و سال نو شلوغ است و فستیوال های مربوط به ماه های جولای و آگوست گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشاند و اگر دوست دارید در آب‌ وهوای نسبتا گرم به اتریش سفر کنید، از آوریل تا اکتبر زمان مناسبی است، تابستان‌ های اتریش گرم هستند ولی نه گرمای غیر قابل تحمل و طاقت ‌فرسا و همچنین در زمستان میتوانید از اسکی کردن بر روی کوه های آلپ در ماه های نوامبر تا آوریل لذت ببرید.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 23 امتیاز دهنده به آشنایی با اتریش
معراج گشت آسمان