لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر های یونان

معرفی شهر های یونان

تور یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است. این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان نزدیک است. یونان نام فارسی این کشور است و این نام از ایونیا منطقه یونانی‌ نشین آسیای صغیر گرفته شده‌است، یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده‌ است و میراث‌ دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است و این کشور دارای تاریخی ویژه و پرحادثه و دارنده میراث فرهنگی است که به‌طور قابل توجهی دارای نفوذ در آفریقای شمالی و منطقه خاورمیانه است و ساختاری بنیادی برای فرهنگ اروپا و آنچه امروز به عنوان غرب خوانده می‌شود، به حساب می‌آید و در آخر مهم است بدانید که یونان به سبب داشتن سواحل زیبا ، معماری منحصر به فرد و غذاهای فوق العاده خاص و لذیذ و محلی ، به کشوری توریستی تبدیل شده است که سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف برای بازدید از این کشور زیبا سفر میکنند و یکی از ویژگی های دیگر این کشور که میتواند برای بسیاری از گردشگران اهمیت داشته باشد این است که به دلیل این که هزینه ها در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر است ، سفر به یونان به صرفه تر خواهد بود. بازدید از شهرهای یونان با آن جاذبه های تاریخی و طبیعی، می تواند یک نوروز خاص را برای تان رقم بزند. 

آتن پایتخت اساطیری یونان و مهد تمدن غرب شهری است ۳۰۰۰ ساله که نام خود را از کلمه یونانی آتنا به معنای الهه عقل وارد برگرفته است

آشنایی با شهرهای مهم و توریستی یونان

آتن

آتن پایتخت اساطیری یونان و مهد تمدن غرب شهری است ۳۰۰۰ ساله که نام خود را از کلمه یونانی " آتنا " به معنای الهه عقل وارد برگرفته است ، میدان سینما گما میدان مرکزی شهر آتن است که در نزدیکی ساختمان مجلس و یکی از معروف ‌ترین هتل ‌های شهر واقع‌ شده است و این شهر، شهری زیبا و تماشایی و پر از باغ‌ های سرسبز و پارک‌ های دیدنی است که تقریبا تمام خانه‌ های آتن بالکن‌ های کوچکی دارند که ساکنان آن ‌ها، گلدان‌ های کوچک شمعدانی ‌شان را در آنجا نگهداری می‌ کنند و خیابان‌ های آتن با درختان مرکبات و بخصوص پرتقال تزیین شده است و اینکه در جنوب جلگه مرکزی آتی واقع‌ شده و نهرهای کوهستانی کفیسوس و ایلیسوس در آن جریان دارند ، آتن کمتر از هر پایتخت اروپایی دیگر فضای سبز دارد و آلودگی صوتی و آلودگی هوا در آن بسیار شدید است ، تابستان های آتن بسیار گرم و غیر قابل تحمل و زمستان هایش بسیار سرد وطاقت فرسا است ولی فصل بارانی میتوان گفت بهترین فصل آتن به خصوص برای سفر محسوب می شود.

 

آتن

 

تسالونیکی

تسالونیکی دومین شهر بزرگ کشور یونان و پایتخت مقدونیه است که جمعیت آن 348000 نفر است. همچنین برای داشتن سواحل زیبا مشهور است ، میزبان رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره فیلم تسالونیکی و نمایشگاه بین المللی است. این شهر یکی از مقاصد سلطنتی امپراتوری بیزانس بوده است و پس از آتن این شهر دومین مرکز اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و اداری یونان است ، این شهر دارای آثار تاریخی از محل سکونت یهودیان، عثمانی و بیزانس است ، تسالونیکی در قسمت شمالی خلیج واقع در شمال یونان قرار دارد. این شهر یک بندر بزرگ است، بنابراین فعالیت های اقتصادی زیادی در آن وجود دارد.

 

تسالونیکی

 

پاتراس

سومین شهر بزرگ و منطقه ای سرمایه ی غربی یونان است که در قله کوه پناهایکون ساخته شده است، جمعیت این شهر حدود 260،308 نفر است که این شهر یک مرکز تجاری است در حالی که بندر آن نقطه تجاری و ارتباطی بین ایتالیا و اروپای غربی است. ضمنا اقتصاد پاتراس براساس بخش خدمات عمومی ، صنعت مالی ، تدارکات و تجارت است ، سایر حوزه های اقتصاد عبارتند از تحصیلات عالی، ساخت و ساز و املاک، گردشگری و تولید ، همچنین هر ساله شهر پاتراس ، کارناوال بزرگترین و موفق ترین گوشتخوار در سراسر اروپا را میزبانی می کند ، در سال 2006، با توجه به فرهنگ بومی این شهر، شهر پایتخت فرهنگی اروپا نام گذاری شد.

 

پاتراس

 

لاریسا

لاریسا مرکز حمل و نقل یونان است که با جاده ها و ریل ها به بندر ولز، آتن و تسالونیکی وصل شده است. این شهر همچنین از طریق یک فرودگاه بین المللی یونان مرکزی در " Nea Anchialos " به شهرهای دیگر اروپا متصل است. این شهر مرکز اصلی کشاورزی، صنعتی و تجاری کشور است. این شهر زمستان های سرد و مرطوب را تجربه می کند و تابستان ها با رعد و برق مخرب گرم و مرطوب است.

 

لاریسا از زمان قدیم وجود داشته است، منطقه ای که در اطراف لاریس قرار دارد، در حال توسعه هستند وامروزه تاثیر مهمی در کشاورزی این کشور دارد و مشکل اصلی زیست محیطی شهرهای یونان، دودکش صنعتی و گازهای خروجی خودرو است. از آنجایی که بیش از نیمی از صنایع یونان در آتن هستند، مشکل آلودگی در شهر بسیار زیاد است و همچنین آلودگی آب یکی دیگر از مسائل زیست محیطی در شهرهای یونان است به دلیل اینکه کشور قوانین و مقررات حفاظت از محیط زیست کمی دارد و اکثر صنایع زباله های صنعتی خود را در بخش های آب دفع می کنند.

 

لاریسا

 

پیرائوس

پیرئوس چهارمین شهر بزرگ یونان است که حدود 170،000 نفر جمعیت دارد و در خلیج سارانیک واقع شده است و بخشی از منطقه آتن بزرگ است ، این شهر یکی بزرگترین بندر های یونان در مسافربری اروپا است و سومین مرکز بزرگ در سراسر جهان است و شهر پیرئوس دارای یک نمایش بزرگ از محله های مختلف است ، یکی از گران ترین محله ها در تپه کاستلا واقع شده است که در آن شما یک دید عالی از آتن و خلیج سارانیک را خواهید داشت که جز یکی از زیبا ترین جاذبه های توریستی یونان محسوب می شود؛ سپس " Kaminia " وجود دارد که یک محله طبقه کارگر است، در اطراف شهر چندین محوطه باستان شناسی وجود دارد مانند دروازه باستانی به بندر " Eetioneia " یک مرکز بزرگ ورزشی یونان است.

 

پیرائوس


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 23 امتیاز دهنده به معرفی شهر های یونان
معراج گشت آسمان