لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با کشور پرتغال

آشنایی با کشور پرتغال

پرتغال کشوری کوچکی است که در حومه‌ غربی شبه جزیره‌ ایبری و پایین ‌ترین بخش جنوب غربی قاره‌ اروپا قرار گرفته است، این سرزمین توسعه یافته با پیشرفت قابل توجه و بسیار زیبا و جذاب که به دلیل جاذبه‌ های طبیعی ، توجه گردشگران بسیاری را در سفر به پرتغال به خود جلب کرده است و این کشور تنها از شرق و شمال با کشور اسپانیا مرز مشترکی دارد و خاک این سرزمین با تنها همسایه‌ خود ، شبه جزیره‌ ایبری را تشکیل داده است و در واقع پرتغال غربی‌ ترین کشور قاره‌ سبز جهان است که از بخش غرب به اقیانوس اطلس متصل شده است؛ همچنین جزایر مادیرا و آزور که در اقیانوس اطلس واقع شده اند در خاک پرتغال قرار دارند؛ لیسبون ، پایتخت زیبای کشور پرتغال می باشد و مردم این سرزمین به زبان پرتغالی با یکدیگر صحبت می‌ کنند و در ضمن این کشور در عضویت اتحادیه‌ اروپا است و از واحد پول یورو ، در معاملات خود با کشورها استفاده می ‌کنند ، این کشور بسیار زیبا و جذاب با مناطق گردشگری بسیاری است و همین امر سبب شده است تا گردشگران پرتغال از سراسر دنیا برای بازدید از مناطق طبیعی و آثار تاریخی، به این سرزمین سفر کنند. برای ایرانی ها، نوروز بهترین فرصت سفر به پرتغال است و تعطیلاتی بی نظیر رقم خواهد زد.

وسعت کشور پرتغال 92 هزار و 212 کیلومتر مربع است که بالغ بر 11 میلیون نفر در آن زندگی کرده و سکونت دارند . حکومت در کشور پرتغال به صورت جمهوری می باشد و این کشور نیز به صورت دموکراسی پارلمانی اداره می‌ شود.

این سرزمین توسعه یافته با پیشرفت قابل توجه و بسیار زیبا و جذاب که به دلیل جاذبه‌ های طبیعی ، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است

نقشه پرتغال

نقشه پرتغال


تاریخچه پرتغال

نام نخست پرتغال " پروتوکال " بوده است و آن نام شهر بسیار کوچکی بود واقع در کنار رودخانه دورو که در دوره قدیم شکوه و رونقی خاصی داشت و ناحیه اطراف این شهر " اوپورتوی کنونی " سرزمین پرتغالی ( Terra portucalense ) نامیده می ‌شده است و در ضمن رومیان در این سرزمین آیین مسیحیت را جایگزین پرستش خدایان قدیم کردند و این دین حتی در دوره خلفای اسلامی بر پرتغال نیز همواره پابرجا بوده است . همچنین ویریاتوس رهبر قوم جنگاور لوسیتانی با افراد خود به قرارگاه رومیان حمله کرده و با این عمل خود نظر و توجه دنیای متمدن آن روز را به خود معطوف کرد و نجبا و اشراف مسیحی در بحبوحه این قدرت دولت اسلامی ، یعنی در آن زمان که سپاهیان اسلام تا سواحل رود دوئرو پیش رفتند با آنها دست و پنجه نرم می ‌کردند و همچنین آلفونسو هانریکوس ، نبردهای ملی را متمرکز خود کرد و دولت پرتغال را بنیانگذاری کرد و خود در سال 1140 میلادی  اولین سلطان پرتغال شد . پادشاهانی که بعد از وی به سلطنت رسیدند در راه تحقق وحدت کشور بسیار تلاش کردند و سرزمین پرتغال را مستحکم کردند و از جمله این سلاطین سانچوی مستعمره‌ گیر ، آلفونسوی دوم " معروف به چاق " دینیژ کشتکار و پدروی ستمگر بودند.

 

تاریخچه پرتغال

 

موقعیت و جمعیت پرتغال

پرتغال کشوری کوچک که در حاشیه غربی شبه جزیره ایبری یعنی پایین ‌ترین بخش جنوب غربی اروپا می باشد و این سرزمین را می ‌توان دنباله فلات مرتفع مرکزی اسپانیا نیز دانست که هرچه به طرف دریا پیش می ‌رود ، ارتفاعش کمتر می‌ شود . سواحل غربی و جنوبی آن را اقیانوس اطلس فرا گرفته و در غرب آن کشور اسپانیا واقع شده است و کشور پرتغال از مشرق و شمال به اسپانیا می رسد و هیچ ‌گونه مرز طبیعی عمده‌ ای بین دو کشور ندارد ، مساحت پرتغال 91720 کیلومتر مربع می باشد و طول این کشور، از شمال به جنوب 630 کیلومتر و حداکثر عرضش 217 کیلومتر است و طول خطوط ساحلی آن ، در مغرب از رود مرزی مینیو در شمال تا تخته ‌سنگ ‌های ساحلی و پرتگاه‌ های مرتفع دماغه سنن وینسنت ۶۴۰ کیلومتر می باشد و در جبهه جنوبی ، از این دماغه تا دهانه رود گوادیانا ۱۶۰ کیلومتراست و کلیه بندرگاه‌ های عمده در مغرب کشور قرار گرفته اند.

 

موقعیت و جمعیت کشور پرتغال


بر اساس سرشماری سال 2001 میلادی جمعیت این کشور بالغ بر 10.355.824 نفر بود که 52% آن زن و 48% آن مرد بود و در سال 2007 میلادی این جمعیت به 10.617.575 رسید که 332.137 نفر آنها مهاجرین قانونی در این کشور بودند و پرتغال از نظر قومی کشوری یک ‌دست و متعادلی است و نزدیک به 97 درصد از مردم آن را پرتغالییان تشکیل داده اند . امید به زندگی در پرتغال برای مردان 6/74 سال و برای زنان 36/81 سال است.


مذهب و زبان مردم پرتغال

جالب است بدانید که هیچ دین رسمی در کشور پرتغال تعیین نشده است و این در حالی است که بیش از 84 درصد از مردم پیرو دین مسیح و مذهب کاتولیک می باشند . ضمنا زبان رسمی پرتغالی است و 80% جمعیت به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم پرتغال 

خانواده در این کشور دارای الویت مهم و اساسی است و مردمانی خانواده دوست هستند و ترجیح می دهند بیشتر زندگی خود را با خانواده خود سپری کنند و با آنها خوش بگذرانند . این خانواده ها رسوم و سنت هایی بنیادی و قدیمی نیز دارند که حتی با گذشت قرن ها بخصوص در روستاها بدون هیچ تغییری باقی مانده است و ساختار اجتماعی کشور پرتغال بر پایه کانون خانواده استوار می باشد و جالب است بدانید تقریبا همه افراد خانواده در همه امور با هم مشورت می کنند و تصمیم گیری نهایی را جمعی انجام می دهند ، مثلا برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی ساده هم با مشورت و با کمک هم این کار را انجام می دهند، تعهد به خانواده تا حدی مهم و دارای اولویت است که حتی افراد خانواده حاضر می شوند روابط دوستانه و کاری خود را به خاطر خانواده خود به راحتی از دست بدهند تا اینکه به صمیمیت شان لطمه ای وارد نشود. در مواجهه با پرتغالی ها باید روابط اجتماعی خود را بخوبی در نظر داشته باشید ، پرتغالی ها مبادی آداب بوده و به شدت درخصوص رفتارهای خود وسواس دارند و با فکر کاری را انجام می دهند

 

فرهنگ مردم پرتغال

 

هنگامی که در یک موقعیت رسمی حضور دارید و طرف پرتغالی خود را برای اولین بار در محیطی می بینید باید خیلی مودبانه و محتاط رفتار کنید ، تفاوتی هم ندارد که طرف شما مرد باشد و یا زن و یا کودک ؛ مهم است بدانید زنان در این کشور معمولا پوشیده و محجوب هستند و مردان هم بخصوص برای انجام فعالیت های اجتماعی خود با کت و شلوار و آراسته حاضر می شوند . زنان از کت و شلوار استفاده می کنند و یا کت و دامن می پوشند و نیز کیفیت پارچه و لباس در این کشور بسیار بالا می باشد و این یک افتخار برای پرتغالی ها بشمار می رود که لباس هایی با کیفیت و مناسب بر تن می کنند و این را نشانه موفقیت خود و خانوادشان می دانند و طراحان مد در این کشور اغلب به این موضوع توجه خاصی دارند و از اجناس بی کیفیت و نا مرغوب به هیچ عنوان در دوخت لباسشان استفاده نمی کنند زیرا معتقدند که این به وجهه مردم پرتغال آسیب می زند و شخصیت کاریشان را با مشکل رو به رو خواهد کرد . مهم است در سفر به پرتغال بدانید که پرتغالی ها خیلی مردم مهمان دوستی هستند و به محض آشنایی و رفاقت با شما گردشگران پرتغال ممکن است شما را برای معرفی به سایر اعضا خانواده شان به خانه خودشان دعوت کنند.

بهتر است این دعوت را قبول کنید وگرنه می تواند حتما باعث ناراحتی میزبان شما شود و در ضمن هنگام ورود به خانه صاحب خانه و میزبان حتما هدیه ای مناسب در شان او برایش بخرید و زندگی کردن در کشور پرتغال به هیچ عنوان کار مشکلی نیست ، بهتر است قبل از سفر و اقامت در این کشور کمی با زبان و فرهنگ این مردم آشنا شوید تا شما گردشگران پرتغال را همانند یک دوست همیشگی و یک شهروند به راحتی بپذیرند ، احترام و رعایت اصول اخلاقی به شدن در بین مردم پرتغال مرسوم است و این برای افراد غریبه و خودی تفاوتی ندارد.

 

واحد پول پرتغال 

اسکودوی پرتغال به انگلیسی : Portuguese escudo و به زبان بومی : Escudo português که با کد ایزوی  PTEشناخته میشود ، یکای پول رایج در کشور پرتغال بود تا قبل از جایگزینی این پول با یورو واحد پولی کشور پرتغال بوده است.

 

آب و هوای کشور پرتغال 

کشور پرتغال آب و هوایی مدیترانه ای دارد و یکی از گرم ترین کشورهای اروپایی محسوب میشود ، میانگین سالانه دما در بخش اصلی این کشور از 12 درجه سیلیسیوس ( 53.6 درجه فارنهایت ) در مناطق کوهستانی تا 18 درجه سیلیسیوس ( 64.4 درجه فارنهایت ) در جنوب و حوزه رودخانه گودی یانا متغیر است . بالاترین دما در تابستان پرتغال به بیش از 45 درجه سیلیسیوس (113 درجه فارنهایت) نیز می رسد.

 

آب و هوای پرتغال

 

بهترین زمان سفر به پرتغال

فصل های بهار و تابستان دو فصل ایده‌آل برای بازدید شما گردشگران پرتغال از این شهر زیبا می باشد، اما بازهم به سلیقه‌ خود شما برمی گردد و فصل بهار در اینجا به گونه ‌ای است که شما توریست ها شاهد مناظر سرسبز و طبیعی بی نظیری خواهید بود و با داشتن دمایی در حدود 17 درجه واقعا یک مکان فوق العاده برای تعطیلات بهاری شما در سفر به پرتغال خواهد بود و جالب توجه شما مسافران عزیز است که حتما در این فصل یک چتر همیشه به همراه خود ببرید تا رگبارهای بهاری شما را غافلگیر نکنند و اما این باران ‌ها اصلا باعث نمی‌ شوند که تعطیلات شما در سفر خراب شود یا لذت کافی از بودن از مناطق گردشگری پرتغال نبرید ؛ شکوفه ‌های درختان و طبیعت بکر این آب و هوای غیر قابل پیش بینی را جبران می ‌کند و اما نکته‌‌ آخر اینکه بهار خیلی زود به لیسبون می‌ آید و اینکه اگر قصد سفر در این فصل را دارید خیلی زود بلیط‌ های خود را رزرو نمایید و اما تابستان‌ های پرتغال یکی از بهترین زمان ‌ها برای گذراندن تعطیلات شما در این کشور خواهد بود و شما در اینجا در روز 13 ژوئن شاهد جشن بزرگداشت بسیار شاد و زیبایی خواهید بود که هرساله در پایتخت پرتغال برگزار می‌ گردد که با نام سنت آنتونی که نام یک قدیس قدیمی است و می ‌گویند صاحب لیسبون است  و بعلاوه فصل تابستان نیز یکی از فصل‌ های شلوغ این شهر می باشد و شما مسافران می ‌توایند از سواحل زیبای این شهر دیدن نمایید و از آفتاب تابستانی لذت ببرید اما اگر هتل خاصی مد نظر شماست باید خیلی زودتر برای رزرو آن اقدام کنید.

 

 

سوالات متداول راهنمای سفر به کشور پرتغال

1- تمامی اطلاعات در مورد کشور پرتقال در کدوم سایت است


در سایت آژانس معراج گشت 

2- شرایط سفر به کشور پرتقال چیست


از طریق تور های مسافرتی معراج گشت 

3- آيا کشور پرتقال جز اتحاد شینگن است ؟


بله این کشور جز اتحادیه میباشد

4- شرایط پناهندگی به کشور پرتقال چست 


برای اطلاعات بیشتر با کار شناسان معراج گشت در تماس باشید

5- کشور پرتغال کجاست؟


پرتغال یک کشور در جنوب غربی اروپاست و در جنوب غربی شبه‌جزیره ایبری (بین اسپانیا و اقیانوس آتلانتیک) قرار دارد. پایتخت پرتغال لیسبون است.

6- کشور پرتغال در کدام قاره است؟


پرتغال یک کشور در قاره اروپا قرار دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 51 امتیاز دهنده به آشنایی با کشور پرتغال
معراج گشت آسمان