لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر کندی

معرفی شهر کندی

شهر زیبای کندی یکی از جذاب ترین مکان‌ های گردشگری در تور سریلانکا محسوب می‌شود، این شهر در ۱۲۰‬ کیلومتری کلمبو ‏پایتخت سریلانکا واقع شده است و هزار نفر جمعیت دارد. آب وهوای بسیار مناسب، ویژگی‌ های طبیعی و خیره‌کننده و نیز ‏حضور پر تعداد گردشگران خارجی تور کندی این شهر را به یکی از گران ‌ترین شهرهای سریلانکا تبدیل کرده است ‏و شهر کندی همچنین بعنوان پایتخت قدیم سریلانکا همواره مورد توجه گردشگران بوده است، از کندی به عنوان شهر جشنواره‌ ‏های باشکوه نیز نام برده می ‌شود، در این شهر سالانه چهار جشنواره برگزار می‌شود که جالب ترین آن ها " اسالا " نام دارد و هر مسافری که به سریلانکا سفر می کند، باید بازدید از کندی را در برنامه سفر خود جای دهد، سفر به کندی نه فقط به خاطر وجود معبد مقدس دندان " dalada Maligaw " بلکه به این خاطر که بیش از هر جای دیگری در کشور سریلانکا منحصر به فرد و خاص است به طوری که شهر کندی در سال 1988 میلادی به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو سریلانکا شناخته شد!

حضور پر تعداد گردشگران خارجی برای دیدن کندی این شهر را به یکی از گران ‌ترین شهرهای سریلانکا تبدیل کرده است ‏و شهر کندی همچنین بعنوان پایتخت قدیم سریلانکا همواره مورد توجه گردشگران و توریست های خارجی بوده است

نقشه شهر کندی

نقشه-شهر-کندی


تاریخجه شهر کندی

شهر کندی پایتخت آخرین پادشاهی سینهالی است که در سال ۱۸۱۵ به تسخیر انگلیسی‌ها درآمد. موقعیت مکانی این شهر و قرار گرفتن آن در ارتفاعات و در میان کوه‌ها، در دوره‌های بسیاری باعث شده این شهر از دسترس متجاوزان در امان بماند در حالی که دیگر شهر‌های سریلانکا به راحتی تسلیم بیگانگان می‌شدند. کندی در نهایت با آغاز استعمار انگلیس تحت سلطه این کشور درآمد و کندی در کشور سریلانکا با مزارع وسیع چای و تنوع زیست محیطی بی نظیرش، شهر گرم و مهمان نوازی است که معبد دندان بودا را در دل خود جای داده است. صدای طبل راهبان این معبد موسیقی متن شهر کندی است ، شهر آیین ها و مذهب بودایی که دریاچه کندی آن را از وسط به دو نیم کرده است. قایقی دست و پا کنید، روی دریاچه کندی که به آن دریای شیر هم می گویند، حرکت کنید تا کوه های بسیار زیبای هانتانا و ناکلز در دو سوی شهر شما را مبهوت خود کنند و اگر از شهر کمی دور شوید، دژ سنگی سیگیریا پربازدیدترین بنای تاریخی سریلانکا در مقابلتان قد علم می کند. به شهر که برگردید، فیل های تزیین شده که در خیابان ها راه بروند، یعنی قرار است آیین اسالا در کندی برگزار شود.

 

تاریخجه شهر کندی

 

آیینی که در تقدیس مکتب بوداست و راهبان را به رقص های راز آلودی وا می دارد. مگر می شود نایستاد و تماشا نکرد ، کندی را که می رقصد و با رنگ هایش چشم را می نوازد. اولین مذهب بزرگی که به این جزیره قدم نهاد مذهب بودایی بود و به دلیل عدم تسخیر شهر کندی توسط قدرت‌های بیگانه، فرهنگ و سنت‌های بودایی از گذشته‌های دور به جای مانده است. معابد بودایی مهم با قدمتی بسیار که در این شهر وجود دارد از جاذبه‌های این شهر است که گردشگران بسیاری را به کندی می‌کشاند. جشن‌های مذهبی که معروف ترین آنها اسالا نام دارد جشنی با قدمت ۴۰۰ ساله در این شهر است از دیگر جاذبه‌های شهر کندی است.

 

موقعیت و جمعیت کندی

شهر کندی دارای جمعیت بالایی است و همچنین به دلیل گردشگران و گشت های فراوان بیشتر جمعیت در این مکان وجود دارد و این شهر بین دو کوه قرار گرفته که جای بسیار دیدنی و گردشی زیبایی است که سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر میکنند و همچنین به دلیل وجود معابد بوداییها به عنوان شهر مذهبی شناخته شده است و به دلیل شلوغ بودن جادها در سریلانکا بهترین وسیله برای سفر به این شهر قطارهای درجه یک هستند البته باید گفت که قطارهای معمولی هم وجود دارند اما با تاخیر بالایی برخوردارند. بهترین وسیله برای گردش در این شهر سه چرخه ها هستند که درشب هم وجود دارندالبته در نظر داشته باشید که حتما نیازی به گشت و گذار با سه‌چرخه نیست و با توجه به کوچک بودن مرکز شهر و نزدیک بودن مناطق دیدنی، حتی می‌توانید با پیاده روی از بسیاری از مکان‌های دیدنی، معابد و بازرهای این شهر دیدن کنید.

 

موقعیت و جمعیت کندی


آب و هوای کندی

شهر کندی در ارتفاعات بالا و در مرکز سریلانکا قرار گرفته است. خود جزیره دارای آب و هوای استوایی است اما کندی بدلیل موقعیت خود، که در وسط سریلانکا و در ارتفاعات قرار دارد، و توسط تپه احاطه شده است، دارای هوای خنک تری می باشد و کندی یک مقصد توریستی برای تمام طول سال می باشد؛ در واقع، همه چیز در شهر آرامش خاصی به همراه دارد. به طور کلی در ماهای ژانویه، فوریه، مارس، آوریل و مه آب و هوای کندی خوب و معتدل است و از ماه های ژانویه تا دسامبر بارش باران وجود دارد ، به طور میانگین گرم ترین ماه آوریل و سردترین آگوست است ، ماه اکتبر مرطوب ترین ماه سال در کندی است ، اگر از باران بیزارید ، این ماه سال به کندی نروید و همچنین مارس خشک ترین ماه سال در کندی است و در آخر  اوقات خوشی را برای شما گردشگران کندی در طول سفرتان در کشور زیبای سریلانکا آرزومند است.

 

آب و هوای کندی

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 12 امتیاز دهنده به معرفی شهر کندی
معراج گشت آسمان