لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر میلان

معرفی شهر میلان

تور میلان پنجمین شهر بزرگ اروپا و دومین شهر بزرگ تور ایتالیا است که به‌عنوان پایتخت مُد جهان و مرکز تجارت ایتالیا شناخته می‌شود و از نظر طراحی لباس و اقتصاد در دنیا شهرت فراوانی دارد و بسیاری از شرکت‌ های معروف دنیا در شهر میلان قرار دارند و سالانه گردشگران زیادی به ایتالیا به این شهر سفر می‌کنند و البته جدای اینکه این شهر، پایتختی برای علاقه ‌مندان به مد است جاذبه‌ های بی‌ نظیری دارد که ترکیبی از مدرنیته و میراث غنی گذشتگان است.

شهر میلان ایتالیا شهری کاملا توریستی محسوب نمی‌شود ، حتی برخی از مردم این شهر بر این باورند که میلان ایتالیا بیشتر مکانی برای کار کردن است تا سرگرمی ولی در هر صورت یک بار سفر کردن به این شهر خالی از لطف نخواهد بود ، جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران ، بازدید از مکان های تاریخی ، کلیساهای بی نظیر مانند کلیسای جامع میلان که یکی از بزرگ ‌ترین کلیساهای گوتیک دنیا است و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تمام شهر میلان را در پشت بام خود دارد ، کلیسای آجری سانتا ماریا دله گرتزیه با گنبد عظیم و زیبایش  از جاذبه های گردشگردی ایتالیا و میلان در این شهر محسوب می شوند که می توانید نوروز امسال را به بازدید از آن ها اختصاص دهید. 

نقشه شهر میلان

 

 

 

 

 


تاریخچه شهر میلان

کشور ایتالیا را با هنر و فرهنگش می ‌شناسیم ، یکی از شهرهای زیبای ایتالیا میلان است که پس از رم  یکی از مهم‌ترین شهرهای ایتالیا در زمینه سیاسی و اقتصادی است و بورس ایتالیا در میلان قرار دارد؛ میلان در ابتدای سده پیش از میلاد به دست اینسوبری‌ها ساخته شد و در سال ۲۲۲ پیش از میلاد توسط رم باستان فتح شد و نام آن به مدیولانوم تغییر پیدا کرد. زمانی که شهر میلان ایتالیا به‌عنوان پایتخت امپراتوری روم غربی انتخاب شد، اهمیت دوچندان یافت. اهمیت میلان در تاریخ ایتالیا بسیار قابل‌توجه است؛ میلان ایتالیا در طی انقلاب صنعتی به پایتخت اقتصادی ایتالیا تبدیل شده و با همراهی شهرهای تورین و جنوا مثلث صنعتی در اروپا را تشکیل دادند.

میلان شهر مد ایتالیا و مرکز اصلی مد است و معروف‌ترین شرکت‌های مد جهان مثل آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میو میو و … همچنین کمپانی بزرگ لوکساتیکا و برند معروف ری بن در میلان است. شهر میلان در کنار پاریس، لندن، توکیو و نیویورک به‌عنوان پایتخت مد در جهان مطرح شده است. گرچه شهرهای بزرگ دیگری همچون رم و فلورانس نیز در زمینه مد فعال هستند، اما میلان به‌عنوان شهر مد در سطح ایتالیا شناخته شده است؛ ساخت کلیسای جامع میلان در سال ۱۳۸۶ آغاز شد و در سال ۱۹۶۵ پایان یافت، یعنی ساخت این کلیسا ۵۰۰ سال به طول انجامید ، کلیسای جامع میلان، در لیست ۵ کلیسای جامع بزرگ دنیا قرار دارد.

اولین آسمان‌خراش ایتالیا در میلان ساخته شد که برج پیرلی نام دارد ، میلان از معدود شهرهای اروپایی بود که از طاعون قرن چهاردهم، در امان ماند ، میلان یکی از شهرهایی بود که در طول جنگ جهانی دوم، بیشترین آمار بمباران‌ها را داشت؛ نقاشی دیواری شام آخر لئوناردو داوینچی، در سالن ناهارخوری کلیسای سانتا ماریا دله یک، در میلان قرار دارد. این نقاشی دیواری بدون شک یکی از زیباترین نقاشی‌های دیواری تاریخ هنر در عصر رنسانس است و بسیاری از آثار و دست‌نوشته‌های لئوناردو داوینچی، در موزه علم و تکنولوژی میلان نگه‌داری می‌شود.

 

موقعیت و جمعیت شهر میلان

حدود یک ‌سوم از جمعیت میلان ، مهاجران فیلیپینی هستند ، طبق آمار جمعیت میلان همراه با حومه اش ۴٬۲۸۰٬۸۲۰ نفر برآورد شده است.


آب و هوای شهر میلان

میلان در ماه‌های ژوییه و آگوست اغلب گرم و مرطوب است ، اما در ماه‌های آوریل و مه هوای دلپذیری دارد و زمان‌ خوبی برای سفر به میلان است؛ میلان در رده گرمترین و شرجی‌ترین شهرهای اروپا به ترتیب در مقام‌های چهارم و ششم جای گرفته است، در طول سال به طور متوسط 6 روز دمای زیر صفر و 343 روز هوای شرجی با مه‌ را داریم؛ تابستان‌های میلان بسیار گرم و داغ است که البته در طول ماه‌های جولای و آگوست سخت و آزاردهنده است، اما شب ‌ها اوضاع فرق می ‌کند و هوا به اندازه‌ی کافی خنک می ‌شود به گونه ‌ای که برای اغلب مردم قابل قبول است ، فصل تابستان بهترین زمان سفر به میلان و پر توریست ‌ترین وقت سال به شمار می آید و میلان و  ایتالیا بسیار رونق می گیرد ، به همین خاطر مراکز تفریحی میلان و هتل‌ های میلان بسیار شلوغ می باشد و با آمدن ماه آگوست بسیاری از محلی‌ ها برای فرار از هوای شرجی به نوار ساحلی می روند.

بارش باران در تمام سال ثابت است و برف هم در طول زمستان به صورت دوره ‌ای می‌ بارد، اگرچه به ندرت روی هم انباشته می‌شود ولی آب و هوای میلان در زمستان و مخصوصا شب ‌ها می تواند بسیار سرد باشد ، فصل باران و هوای پاییزی به ترتیب در ماه‌های جولای کمتر و در ماه آگوست افزایش می یابد ، بادها و طوفان های موسمی دراین فصل کمی‌ معمول است ولی هوا بسیار مطلوب تر است و شرجی بودن هوا کاهش پیدا می کند.

در نهایت به طور کلی اگر قصد مسافرت به شهر میلان را دارید ، بهار و پاییز بهترین فصول برای این امر به شمار می‌ روند زیرا هوا در بهترین و مطلوب ‌ترین حالت خود قرار دارد.

 

 

سوالات متداول معرفی شهر میلان

1- میلان کجاست ؟


میلان پایتخت ایتالیا است و در شمال ایتالیا واقع شده است.

2- میلان در کدام کشور است ؟


میلان در کشور ایتالیا قرار دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 129 امتیاز دهنده به معرفی شهر میلان
معراج گشت آسمان