لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر رم

معرفی شهر رم

تور رم یکی دیگر از شهر‌های تور ایتالیا است که پایتخت ایتالیا و بزرگ ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین شهر این کشور است ، این شهر با قدمت 2500 ساله اتفاقات زیادی را تجربه کرده است و عظمت ، تمدن غنی و هنر ارزنده رم باستان در بیشتر نقاط آن به وضوح دیده و احساس می‌ شود؛ بازدید از شهر واتیکان ، قصر سلطنتی " ”St. Peter's Basilica، کلیسای "”SistineChapel ، مجسمه‌ های باشکوهی که یادگارهای گرانقدری از استادان و هنرمندان جاویدانی مثل میکل آنژ و لئوناردو داوینچی هستند؛ موزه ها، میادین و بناهای تاریخی با عظمت و فریبنده  این شهر از جاذبه های این شهر است که می توانید در نوروز به دیدار آن ها بروید. 

در سال 2007 رم به عنوان یازدهمین مکان پر بازدید در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد

نقشه شهر رم ایتالیا

نقشه-شهر-رم


تاریخچه شهر رم

تاریخ رم را معمولاً از 22 آوریل 753  پیش از میلاد ، تاریخ سنتی بنیانگذاری شهر رم که دوره ‌ای مبدأ تاریخ به‌شمار می‌آمده تا 4 سپتامبر 476  یعنی تاریخ برکناری رومولوس آگوستولوس ، آخرین امپراتور رم غربی در نظر می‌گیرند؛ این دوازده قرن تاریخ را ادوارد گیبون ، سیاست ‌مدار انگلیسی قرن 18 و مشهورترین مورخ تاریخ رم ، در 6 جلد جا کرده است و ویل دورانت، یک جلد 900 صفحه ‌ای از تاریخ تمدن‌اش را به آن اختصاص داده است؛ تاریخ رم با افسانه شروع می ‌شود و شامل سه دوره آغازین و جمهوری ، امپراتوری ، و افول و سقوط امپراتوری است.


انیید، یکی از بازماندگان شهر تروا در آن جنگ افسانه ‌ای ، به سرزمین ایتالیای امروزی می‌ آید ، نوادگانش رموس و رمولوس ، بنا به دستور پادشاهی که پسران را می‌ کشته ، به آب افکنده می‌ شوند و از قضا توسط ماده ‌گرگی پرستاری و بزرگ می‌شوند و بعدها این دو تن شهر رم را بر روی هفت تپه نزدیک به رود تیبر بنیانگذاری میکنند ، این افسانه خالی از حقیقت هم نیست؛ بنیانگذاران شهر رم، مردمانی غیر از ساکنان بومی سرزمین ایتالیا بودند که امروزه قوم و تمدن شان به نام اتروسکانی شناخته می ‌شود، آن طور که محققان حدس می ‌زنند، کسانی از بابل یا الهام گرفته از تمدن بابل بودند که به رم آمدند و شهرنشینی را به آن سرزمین آوردند.

 

تاریخچه-شهر-رم

 

موقعیت و جمعیت شهر رم

رم در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته‌ است و شهر رم مرکز یکی از استان‌های ناحیه لاتزیو در ایتالیا است و همچنین کشور واتیکان در درون شهر رم قرار گرفته ‌است؛ بر پایه آمار جمعیت رم برابر با ۴٬۱۶۱٬۹۴۳ نفر و مساحت آن برابر با ۵٬۳۵۲ کیلومتر مربع است؛ در سال 2007 رم به عنوان یازدهمین مکان پر بازدید در جهان ، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد، استودیوهای معروف و تاریخی فیلم در رم چینه ‌چیتا و بقایای کولوسئوم، آمفی‌تئاتر معروف رومی تا میادین و بناهای قدیمی و تاریخی از جاذبه های رم هستند.


آب و هوای شهر رم

رم یکی از محبوب‌ ترین شهرهای توریستی اروپا است و بازدید کنندگان می ‌توانند در هر روز و ماهی از سال به این شهر زیبا سفر کنند اگرچه مواقعی از سال هستند که آب و هوا برای پیاده ‌روی در خیابان‌ های سنگ‌ فرش شده زیبای شهر، بسیار مناسب و دلپذیر است که این مطلب شما را در انتخاب بهترین زمان برای سفرتان راهنمایی میکند؛ شهر رم منطقه ای موسمی است كه همين امر سبب شده اين محل در زمان های مختلف سال زيبايی خاص خود را داشته باشد ، بهار و پاییزش گرم و دلچسبند و آفتابی ، تابستان ها گرم وشرجی و زمستان هایی ملایم که جالب است بدانید فصل قابل توجهی برای بازدید است.

بهار با آب و هوایی گرم‌تر در ماه آپریل تا می با دمایی حدود ۲۱ درجه سانتی ‌گراد هوای نسبتا بهتر از ماه‌ های زمستانی است و همچنین جمعیت توریستی شروع به افزایش پیدا میکند ، بنابراین انتظار بهترین قیمت هتل‌ها را نداشته باشید اما نگران پیدا کردن اتاق هم نباشید زیرا تعداد مکان ‌های اقامتی در این شهر بزرگ و توریستی بسیار زیاد است؛ رم در ماه‌های تابستانی ژوئن تا آگوست  بسیار گرم و مرطوب است ، این ماه‌ ها فصل داغ رم هستند و برای رزرو هتل حداقل باید از 6 ماه قبل ‌تر اقدام کنید ، دما حدودا بالای 27  درجه سانتی ‌گراد است ، پس مطمئن باشید که مطابق دما، چمدان خود را بسته‌اید.

جمعیت در فصل پاییز کم و کمتر می‌شود و دما نیز شروع به افت کردن می‌کند ، آب و هوا در این فصل مانند بهار بسیار مناسب است، شما با صف‌ های کمتر برای جاذبه‌ های گردشگری رم و احتمالا کاهش قیمت هتل‌ ها روبه‌ رو خواهید شد؛ سردترین زمان سال در ماه‌ های دسامبر تا پایان فوریه که فصل زمستان است با دمایی در محدوده 1- تا 10- درجه سانتی‌گراد، با وجود این دما می‌توان گفت بهترین زمان سفر به رم فصل زمستان است زیرا شهر اصلا شلوغ نیست و به طور واضحی خلوت و آرام است و قیمت مکان‌ های اقامتی تا حدود نصف فصل پیک پایین می ‌آید ، اگر به فصل زمستان علاقه مند هستید و اگر لباس ‌های مناسب به همراه داشته باشید، این فصل میتواند بهترین زمان سفر برای شما باشد.

 

 

سوالات متداول معرفی شهر رم همراه با عکس | تاریخچه و نقشه شهر

1- تمامی اطلاعات لازم از شهر رم ایتالیا ؟


در سایت آژانس معراج گشت

2- شرایط سفر به شهر روم و کشور ایتالیا چیست ؟


تور های مسافرتی ایتالیا از طریق آژانس معراج گشت

3- ویزا شینگن جز کشور ایتالیا میباشد ؟


بله ایتالیا جز پیمان شینگن است

4- مکان های دیدنی در شهر رم کجاست ؟


برای اطلاعات بیشتر به سایت معراج گشت معراجه فرمایید

5- چرا به شهر رم سفر کنیم 


رم یکی از شهر های مدرن و تاریخی در اروپا میباشد

6- رم (روم) کجاست؟


رم یا Roma پایتخت کشور ایتالیا است و در منطقه لاتیوم واقع شده است. کشور ایتالیا در جنوب اروپا و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد.

7- روم پایتخت کدام کشور است؟


پایتخت ایتالیا، رم یا Roma در منطقه لاتیوم واقع شده است. کشور ایتالیا در جنوب اروپا و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 83 امتیاز دهنده به معرفی شهر رم
معراج گشت آسمان