لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر گوانگژو

معرفی شهر گوانگژو

گوانگ‌ ژو یا گوانجو یا گوانگ جو مرکز استان گوانگ ‌دونگ است و ۱۱٬۰۷۱٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد در نوشته‌های دوره اسلامی از این شهر به نام خانقوا یاد کرده ‌اند، تور گوانگجو در جنوب چین و شمال رود مروارید قرار گرفته است و یکی از سرسبزترین مناطق زمین و سومین شهر بزرگ چین بعد از پکن و شانگهای است، دین غالب مردم شهر گوانگجو بودایی است و در این شهر انجمن ‌های رسمی یهودی ، بودایی و دائویی فعالیت دارند و همچنین این شهر دارای دسترسی بسیار آسان به کشور هنگ کنگ و ماکائو است و به عنوان مرکز سیاسی ، اقتصادی ، علمی آموزشی و فرهنگی منطقه است و نیز لازم به ذکر است که نمایشگاه واردات و صادرات گوانگجو چین که امروزه به نمایشگاه کانتون  یعنی نام قدیم شهر گوانگجومعروف است ، مهم ‌ترین رویداد گوانجو و مهم‌ ترین اتفاق در چین و بزرگ ‌ترین نمایشگاه در سراسر جهان است و برگزاری این نمایشگاه توانسته است جای خود را در تاریخ چین به‌ گونه ای ایفا کند که همه آن را پل تجاری بین پکن و جهان نام می ‌برند.

گوانگژو که با نام‌های گوانگجو و گوانجو نیز شناخته می‌شود، یکی از شهرهای بزرگ چین و از مقاصد مهم گردشگری در این کشور است و برج کانتون، معبد شش درخت انجیر، ریزورت توریستی چایم لانگ و جزیره شامیان از دیدنی‌ های گوانگژو به شمار می‌ روند

نقشه شهر گوانگژو

نقشه گوانگژو


تاریخچه شهر گوانگژو

نام رسمی گوانجو در هنگام حکومت جمهوری چین "کانتون" بود. اولین شهر شناخته شده منطقه گوانگجو، پانیو نام دارد که کانتونیها آن را پونیو می خوانند. کانتون ایالتی است که گوانگجو در آن قرار دارد. پون.یو یا چنان.چه مصطلح است پانیو را، در سال ٢١٤ قبل از میلاد مسیح ساختند ، این شهر هشت سال بعد هم به پایتخت پادشاهی نانیوئه تبدیل شد و بعد قلمروی این پادشاهی تا جایی گسترش یافت که ویتنام امروزی را هم شامل می شد و در سال ١١١ قبل از میلاد پادشاهی نانیوئه تبدیل شد به یکی از ضمایم سلسله.ی امپراتوری قدرتمند در همین سال پانیو، تبدیل به مرکز استان کانتون شد و تا به امروز هم همین عنوان را حفظ کرده. گوانگجو نام رسمی شهر اعلام شد و قرار شد تا پانیو هم نام شهرستانی در جنوب گوانگجو باشد. از ١٩٣٨ تا ١٩٤٥ گوانگجو تحت اشغال ژاپنی ها بود و ارتش ژاپن بر روی زندانی هایشان، آزمایش های باکتری شناسی ترتیب داد. در آوریل ١٩٤٩ پایتخت چین، نانجینگ، سقوط کرد و دولت ملی، گوانگجو را به عنوان پایتخت انتخاب کرد.

 

گوانگجو

 

در اکتبر ١٩٤٩ نیروهای کمونیست وارد شهر شدند، برای همین ملی گرایان پل هایژو را بر روی رود مروارید، برای کور کردن راه و قطع کردن دسترسی کمونیست ها منفجر کردند، در همین اثنا، رییس.جمهور چین به نیویورک فرار کرد غذای کانتونی که در چین یکی از محبوب ترین انواع ِ غذا به شمار می رود را با رنگ و عطر و طرز سرو کردنش می شناسند. در گوانگجو رستوران هاي فست فود هم وجود دارد یکی از شیرینی های معروف کانتونی هم، دیم سوم است که طرز تهیه ساده و طعم دلنشینی دارد  آرامگاه پادشاه نان یوئه آرامگاه پادشاه نان یوئه، با قدمتی حدود دو هزار سال، در سال ١٩٨٣ کشف شد. این آرامگاه به دومین پادشاه نان یوئه ژائو مو - نوه ژنرال افسانه ای کین، ژائوتو- تعلق دارد، که امپراتور در سال ٢١٤ قبل از میلاد مسیح برای سرکوب شورش ها، او را به جنوب کشور فرستاد. ژائوتو، دولتی شاهنشاهی به نام پادشاهی نان یوئه تأسیس کرد و گوانگجو، مرکز این پادشاهی شد.

 

شهر گوانگجو

 

موقعیت و جمعیت شهر گوانگژو

گوانگژو پرجمعیت ‌ترین منطقه شهری جهان محسوب می‌شود و شامل : گوانگژو ، شنژن ، دونگ گوان ، فوشان ، ژونگشان ، جیانگمن و اینکه شهر گوانگژو شهری است در جنوب کشور چین و در مرکز استان گوانگ ‌دونگ است که ۱۱٬۰۷۱٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد در نوشته‌های دوره اسلامی از این شهر به نام خانقوا یاد کرده‌اند، البته در صورتی که بدانید از کجا ، چه چیزی را بخرید در مقایسه با هنگ کنگ که با گوانگجو فاصله ای ندارد ، اجناس به طرز معقولانه ای ارزان تر هستند بازار کینگ پینگ بازار کینگ پینگ ، درست در شمال جزیره شامیان قرار گرفته است و معنی اسمش هم بازار صلح آمیز است. در این بازار داروهای گیاهی، قارچ خشک شده، انواع گیاه ها ، پرندگان زنده، لاک پشت، ماهی و قورباغه پیدا می شود ساختمان اصلی این مسجد، در سال ٦٢٧ میلادی توسط ابو وقاص ساخته شده باشد. قدمت مسجد امروزی، به دوران سلسله.ی کینگ باز می.گردد. ورود به این مسجد، برای غیرمسلمانان ممنوع و در اطراف آن تدابیر ویژه امنیتی برقرار است.

 

موقعیت گوانگجو


آب و هوای گوانگژو

گوانگجو آب و هوای معتدل گرمسیری دارد ، برای همین در تمام طول سال، آب و هوایی یکنواخت و معتدل دارد طوری که نمی شود چهار فصل را از یکدیگر تشخیص داد. باد و باران های گرمسیری و موسمی تقریباً در تمام طول سال وجود دارند، گاهی وقت ها این باران ها در زمستان تبدیل به برف ضعیف و بسیار کمی می شوند؛ در گوانگجو وجود گردباد و طوفان خیلی غیر طبیعی و عجیب به شمار نمی رود، برای همین حتماً در گوانگجو، چتر همراه خود داشته باشید، در فصل بهار هوا خیلی سرد نخواهد شد و اصلاً بهترین سرگرمی و تفریح در بهار ِ گوانگجو ، ورزش های آبی است. اما بد نیست ژاکتی همراه تان باشد. تابستان ِ گوانگجو به خاطر وجود رطوبت بسیار بالا و گرمایی که به خاطر واقع بودن شهر در منطقه گرمسیری و مدار سرطان، به طور طبیعی طاقت فرسا است ، مگر این که با بازی ها و ورزش های آبی سر خود را گرم کرده و روزهای گرم و شرجی را بدین شکل بگذرانید یا این که ذاتاً به سونای بخار علاقه مند باشید و از پخته شدن به صورت زنده در هوای آزاد لذت ببرید!

 

آب و هوای گوانگجو

 

گوانگجو در پاییز آفتابی و خنک است، نوامبر و دسامبر  بهترین فصول سال برای سفر به گوانگجو هستند. نمایشگاه های زیادی در فصل پاییز برگزار می شود ، چون هم از گردباد خبری نیست، و هم گرمای کشنده  تابستان از بین رفته  زمستان که می رسد، انگار کمی سرما به شهر تزریق می شود، اما رطوبت بالا مانع خیلی سرد شدن شهر است. در واقع  زمستان هوا خنک و عالی است و مناسب طبیعت گردی با تورگوانجو است.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 22 امتیاز دهنده به معرفی شهر گوانگژو
معراج گشت آسمان