لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر پکن

معرفی شهر پکن

تور پکن پایتخت تور چین و یکی از پرجمعیت ‌ترین شهرهای دنیا می باشد که قدمت این شهر به سه هزار سال قبل باز می‌ گردد و در هشت قرن اخیر، در بیشتر دوره‌ ها پایتخت چین بوده‌ است ، کمتر شهرهایی در دنیا وجود دارند که برای دوره‌ای چنین طولانی ، مرکز سیاسی و فرهنگی کشور خود باقی مانده باشند به همین دلیل آثار تاریخی زیادی در شهر وجود دارد و نیز مرکز شهر پکن و نیز مهم ‌ترین جاذبه‌ی گردشگری پکن ، میدان " تیان‌آمن " در ناحیه‌ دونگ ‌چنگ است ، این مکان بزرگ ترین میدان عمومی جهان است که گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا و نیز خود چین جذب می ‌کند.

شهر پکن پرجمعیت ترین شهر جهان پس از شانگهای به شمار می‌ رود و تاریخ بسیار غنی و پرباری دارد

نقشه شهر پکن

نقشه شهر پکن


تاریخچه شهر پکن

شهر پکن پرجمعیت ترین شهر جهان پس از شانگهای به شمار می‌رود و تاریخ بسیار غنی دارد. این شهر، تا زمان تشکیل جمهوری در سال 1911، پایتخت سلسله‌های مینگ و کینگ بوده و مرکز سیاسی، آموزشی و فرهنگی کشور چین به شمار می‌رود. در سال 1938، پکن به اشغال ختایی‌ها درآمد و به عنوان پایتخت سلسله لیائو ، انتخاب شد ، مغول‌ها شهر پکن را در سال 1215 فتح کردند. از سال 1264 پکن به عنوان پایتخت چین متحد، تحت حکومت قوبلای قاآن شناخته شد. نیروهای فاتح مغول او، نام شهر را به پایتخت بزرگ تغییر دادند ، از این زمان به بعد، نسل‌های بعد از او، امپراتوری را از شمال کشور و منطقه‌ای نزدیک به مغولستان، حکومت کردند. در این دوره زمانی، دیوارهای شهر گسترش پیدا کردند و کاخ‌ها و معابد بسیاری را ساختند، پس از سقوط سلسله مغولی یوان در سال 1368، پایتخت به طور رسمی به نانجینگ انتقال پیدا کرد. در سال 1403، سومین امپراتور سلسله مینگ، ژودی، مشهور به امپراتور یونگل، پایتخت را به پکن تحویل داد و نام آن را به پکن تغییر داد. زمان حکومت سلسله مینگ، دوران طلایی پکن بود و شهر ممنوعه، معبد بهشت و بسیاری دیگر از نقاط دیدنی پکن، در این دوره زمانی ساخته شدند و این پایتخت به شهری بزرگ و مرکز دینی و فرهنگی آسیا تبدیل گردیده است.

 

تاریخچه شهر پکن


در سال 1644، مانچوس سلسله مینگ را شکست داد و آخرین سلسله امپراتوری چین، یعنی کینگ را تأسیس نمود. با وجود تغییر فضای سیاسی کشور چین، همچنان به عنوان پایتخت باقی ماند. خانواده امپراتوری مانچوس به شهر ممنوعه نقل مکان نمود. این سلسله، کاخ‌های تابستانی و زمستانی را ساخت. این یک عقب نشینی برای خانواده سلطنتی و اطرافیان آن به حساب به شمار می‌رود. در قرن 19، کشورهای غربی، سفارتی خارجی در کیانمن در جنوب شهر ممنوعه تأسیس نمودند ؛ در ادامه سلسله کینگ در سال 1911 از بین رفت. در سال‌های ابتدایی جمهوری کشور چین، پکن تحت حمله جنگ سالاران بود. متعاقب اردوکشی‌ها به شمال، کومینتانگ پایتخت را در سال 1938 به نانجینگ منتقل کرد و نام پکن را به بیپینگ تغییر داد و اعلام کرد که پکن دیگر پایتخت این کشور نمی‌باشد. ، اما پکن همچنان در دوران حکومت جمهوری کشور چین، به عنوان مرکز آموزشی و فرهنگی چین به شمار می‌رفت، وقتی که کومینتانگ در سال 1949 از کمونیست‌ها را شکست داد، دولت جدید اعلام نمود که این کشور، جمهوری خلق چین می‌ باشد و پکن را به عنوان پایتخت آن قرار داد.

 

پکن سیتی

 

موقعیت و جمعیت پکن

پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرها جهان است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین با جمعیت حدود 22 میلیون نفر پس از شانگهای است و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور است. فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر ترافیک مسافران است. پکن میزبان المپیک 2008 میلادی بود و برای برگزاری المپیک زمستانی 2022 هم انتخاب شده و به این ترتیب اولین شهری است که هم المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی را برگزار خواهد کرد.

 

موقعیت و جمعیت شهر پکن


آب و هوای پکن

پکن شهری چهار فصل بوده و دما در روز و شب در این شهر اختلاف زیادی دارد. تابستان ها در پکن گرم و مرطوب هستند، در حالی که زمستان ها خشک و سردند. پاییز و بهار در پکن کوتاه و خنک هستند. 75 درصد بارشهای سالانه در این شهر در تابستان و از ژوئن تا آگوست اتفاق می‌افتد. سردترین ماه سال ژانویه با متوسط دمای منفی 4 درجه است و گرم‌ ترین ماه سال نیز جولای با دمای متوسط 26 درجه سانتیگراد است، رفتن به چین برای دیدن پکن در تمام طول سال مناسب است، چرا که هر فصل این شهر زیبایی خاص خود را دارد. اما در کل پاییز از سپتامبر تا نوامبر بهترین فصل برای رفتن به پکن است؛ ضمنا فصل بهار پکن از مارس تا می است ، دما در این مدت بالا و پایین‌های بسیاری دارد. در بهار باد و گرد و غبار زیاد است و بعضی مواقع طوفان‌های شن اتفاق می‌افتد. بهار فصلی است که گل‌ها شکوفه می‌کنند، می زمانی عالی برای گشت و گذارهای بهاری در پکن است و نمایش ها و فستیوال های بسیاری در این ماه برگزار می‌شوند.

 

آب و هوا در پکن


تابستان پکن از ژوئن تا آگوست است و معمولا با دماهای سوزان در ظهرها شناخته می‌شود. رگبارهای گاه به گاه نیز وجود دارد. همراه داشتن چتر و عینک آفتابی توصیه می‌شود. در این مدت اگر به چین و پکن رفتید، لباس‌های تابستانی، مانند تیشرت، دامن و شلوارک همراه ببرید. توجه داشته باشید که تابستان فصل پرگردشگر چین است. در این زمان هتل‌ها قیمت‌هایشان را بالا می‌برند و دیوار بزرگ تقریبا زیر وزن توریست‌ها در حال فروپاشی است. قسمت‌های کوهستانی پکن مانند دره بزرگ Jingdong و دهکده Chuandixia نزدیک حومه شهر خنک هستند و محل‌های خوبی برای فرار از گرمای تابستانی این شهرند. قایق سواری در دریاچه Kunming در کاخ تابستانی یا درشکه سوار شدن و بازدید از محله‌های قدیمی پکن (Hutong) نیز فعالیت‌های فرح بخشی هستند.


پاییز پکن سپتامبر تا نوامبر است و زیباترین و خوشایندترین فصل پکن است. با این که تغییرات دمایی وجود دارد، ولی با این حال هوا عموما دلپذیر است. بازدید از دیوار بزرگ و دیدن برگ‌های سرخ Fragrant Hill از توصیه شده‌ترین کارهایی است که باید در این فصل در چین و در پکن انجام دهید. در این فصل تعداد زیادی مکان وجود دارد که می‌توانید با رفتن به آنها از دیدن رنگ‌های زیبای پاییزی لذت ببرید.

 

آب و هوای چین

 

زمستان‌ های پکن از دسامبر تا فوریه است. زمستان‌ها در این شهر خشک و سرد هستند و گه گاه برف می‎بارد و دما در این زمان معمولا زیر صفر است. برای این فصل، ژاکت، جین کلفت، زیر شلواری، کاپشن، کلاه و دستکش همراه داشته باشید. در روزهای پر باد نیز داشتن ماسک برای حفاظت از بینی‌تان نیاز است. خوردن غذاهای مغولی در زمستان‌های پکن گرمتان می‌کند. جشن گرفتن سال نوی چینی در محله‌های قدیمی، رفتن به جشن ‌های پر آب و تاب معبدهای پکن و یاد گرفتن درست کردن کلوچه‌ های چینی مطمئنا به شما تجربه‌ای اصیل از زندگی مردم این کشور را می‌دهد و همچنین در تفرجگاه‌ های " Nanshan " و " Huaibei " می‌توانید حسابی اسکی کنید.

 

 

 

سوالات متداول معرفی شهر پکن

1- پکن کجاست ؟


پکن در شمال چین و در منطقهٔ پستی ۱۰۰۰۰۰ واقع شده است.

2- پکن پایتخت کجاست ؟


پکن پایتخت جمهوری خلق چین است و در شمال چین قرار دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.1 از 5 | از بین 27 امتیاز دهنده به معرفی شهر پکن
معراج گشت آسمان