لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

فرودگاه های تایلند

فرودگاه های تایلند

کشور تایلند یک کشوری توریستی در دنیا شناخته شده است و جاذبه های گردشگری تور تایلند از هر جهت رویای و فوق العاده جذاب است و از طرفی برای سفر مسافران فرودگاه های بین المللی زیادی در نقاط مختلف کشور تایلند تعبیه شده است .

فرودگاه بین المللی سووارنابومی بانکوک

فرودگاه سووارنابومی بانکوک که با نام فرودگاه بین المللی بانکوک نیز نام برده می شود یکی از دو فرودگاه بین المللی حمل و نقل مسافران در شهر بانکوک می باشد . این فرودگاه در زمینی به مساحت ۷۴۰۰ هکتار احداث شده است و در 15 ماه سپتامبر سال ۲۰۰۶ کار خود را با پروازهای داخلی آغاز کرد و استارت جدی خود را دو هفته بعد با ورود پروازهای داخلی و خارجی به صورت رسمی و فنی شروع کرد . همچنین نام این فرودگاه بین المللی برگرفته از یکی از امپراطوری‌ های جنوب شرق آسیا بوده و به معنی « سرزمین طلایی » می باشد ، این فرودگاه با کاربری مسافری دارای یک ساختمان برای پایانه مسافری ( به مساحت ۵۶۳،۰۰۰ مترمربع ) می باشد و از نظر جایگاه چهارمین فرودگاه تک پایانه ‌ای جهان را از آن خود کرده است . همچنین برج مراقبت این فرودگاه با ۱۳۲/۲ متر ارتفاع بلند ترین برج مراقبت در میان فرودگاه‌های جهان می باشد .

 

علاوه بر این ، فرودگاه سووارنابومی با آمار ۵۳ میلیون نفر مسافر و  ۹۵ خط هوایی فعال در سال ۲۰۱۲ در رده دوازدهمین فرودگاه پرتردد در کل دنیا نام گرفته است و همچنین ششمین فرودگاه پر تردد توریست ها در قاره آسیا و نخستین فرودگاه پرتردد کشور تایلند محسوب می شود . از جمله سایر امکانات رفاهی و تفریحی این فرودگاه برای گردشگران می‌توان به صرافی ، بخش امانات ، رستوران‌ های متعدد و کافه‌ های متنوع ، اینترنت پرسرعت رایگان ، مرکز پزشکی ، دفتر پستی ، کیوسک‌ های مخابراتی رایگان تا سقف ۱۵ دقیقه ، فروشگاه‌‌ها ، ، اطلاعات ، آرایشگاه ، مرکز ماساژ و زیبایی ، برنامه های گردشگری ، نمازخانه ، دکه مطبوعات ، فضای کشیدن سیگار ،  بخش اشیای گمشده  و .... اشاره کرد .

 

Suvarnabhumi

 

فرودگاه بین المللی دن موئنگ

 

این فرودگاه که با نام « فرودگاه قدیمی بین المللی بانکوک » نیز شناخته شده است و یکی از قدیمی ‌ترین فرودگاه‌ های بین المللی جهان و قاره آسیا می باشد ، فرودگاه دن موئنگ از سال ۱۹۱۴ منطقه استقرار نیروی هوایی سلطنتی در کشور تایلند بوده است و از سال ۱۹۲۴ میلادی نیز پروازهای تجاری در آن راه‌ اندازی شد . البته در سال ۲۰۰۶ میلادی و پس از آغاز به کار فرودگاه بین المللی سووارنابومی فعالیت فرودگاه دن موئنگ متوقف شده است و پس از انجام عملیات بازسازی در ماه مارس سال ۲۰۰۷ میلادی فعالیت خود را به صورت جدی و حرفه ای استارت زد .

 

همچنین به دلیل تجمع بیشتر پروازهای گردشگران و مسافران در فرودگاه جدید ، فرودگاه دن موئنگ به محل استقرار پروازهای محلی و ارزان قیمت ( با فعالیت ۸۰ خط هوایی و ۱۶۰،۰۰۰ پرواز ) تبدیل شد و به همین منظور ، در سال ۲۰۱۵ میلادی لقب بزرگترین و پرتردد ترین فرودگاه ارزان قیمت مسافران در دنیا را از آن خود کرد . 

 

فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای

 

فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای یکی دیگر از فرودگاه های مطرح و پر امکانات کشور تایلند است که پرواز های بین المللی برای مسافران زیادی در آن انجام می شود ، بیشتر پرواز های چارتر نیز در همین فرودگاه صورت می گیرد . این فرودگاه که در استان چیانگ مای کشور تایلند واقع شده است و با ۱۰ شرکت هواپیمایی مطرح دنیا همکاری دارد و سالانه بیشتر از ۲ میلیون نفر از گردشگران را جابه جا می کند . رستوران های این فرودگاه بسیار معروف و زبانزد مسافران است و شما در این رستوران ها می توانید انواع غذا های معروف و پر طرفدار تایلندی و اروپایی را تهیه و میل نمایید .

 

Chiang Mai


فرودگاه بین المللی پوکت

فرودگاه بین المللی پوکت دروازه ورود بهشت زمینی در بخش جنوبی کشور تایلند برای گردشگران می باشد و در واقع گردشگران از سراسر جهان که عازم شهر پوکت و استان‌ های اطراف آن هستند این فرودگاه را انتخاب می کنند . این فرودگاه نقش بسیار مهم و اساسی در رونق صنعت گردشگری داشته است و در حال حاضر ، ۱۰ خط هوایی در این فرودگاه فعال بوده است و با ۲۷,۰۰۰ پرواز بالغ بر ۲,۹۰۰,۰۰۰ مسافر و ۱۲,۰۰۰ تن بار را در سال جا به جا می‌ کنند .  فرودگاه بین المللی شهر زیبای پوکت از لحاظ آمار مسافران جایگاه سومین فرودگاه پرتردد و شلوغ را در کشور تایلند به خود اختصاص داده است و همچنیناین فرودگاه در سال ۲۰۱۳ میلادی با ثبت ۳/۱۱ میلیون ورود مسافر در حدود ۸/۱۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ رشد آمار سفربه این کشور را داشته است .

 

فرودگاه شهر پوکت دارای دو پایانه مسافری است ، که پایانه یک آن به پروازهای بین المللی و خارجی و پایانه دو به پروازهای داخلی و محلی اختصاص داده شده است . فرودگاه بین المللی پوکت با همین نام شناخته می شود و در جنوب کشور تایلند قرار دارد ، این فرودگاه در شمال جزیره پوکت و در ۳۲ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است . در نهایت توجه داشته باشید که در این فرودگاه هفت ایستگاه تاکسی برای رفاه حال مسافران و همچنین گردشگران تعبیه شده است .

 

Phuket International Airport


فرودگاه بین المللی یو - تاپائو پاتایا

فرودگاه بین المللی پاتایا که با نام یو- تاپائو (U-Taphao) نیز نامیده می شود ، فرودگاهی با کاربری دو منظوره ( عمومی و نظامی ) است و همچنین این فرودگاه یکی از پایگاه ‌های اصلی هواپیماهای خطوط هوایی کشور تایلند و جایگزین فرودگاه شهر بانکوک در مواقع حاد و ضروری می باشد . فرودگاه یو - تاپائو دارای تنها یک پایانه مسافری برای پروازهای داخلی و خارجی و چارتر دارد و یک باند آسفالته به طول ۳۵۰۵ کیلومتر و در ارتفاع ۱۳ متری از سطح دریا را داراست . از جمله امکانات رفاهی فرودگاه پاتایا می ‌توان به فروشگاه سوغات تایلند ، رستوران ها  کافه های متعدد ، کافی نت، راهنمای هتل های تایلند و دفتر خدمات پستی اشاره کرد . 

 

U-Tapao


فرودگاه بین المللی پاتایا در ۴۰ کیلومتری از حومه دو شهر پاتایا و رایونگ واقع شده است و همچنین در 140 کیلومتری جنوب شرق شهر بانکوک قرار دارد . همچنین ایستگاه ‌های اتوبوس ، تاکسی و کرایه خودرو در پایانه این فرودگاه آماده جابجایی مسافران تایلند به نقاط مختلف از جمله بانکوک ، پاتایا و ... می باشند.

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به فرودگاه های تایلند
معراج گشت آسمان