لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر های جمهوری چک

معرفی شهر های جمهوری چک

جمهوری چک در مرکزی‌ ترین قسمت اروپا واقع‌ شده و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، ترکیب فرهنگ آلمانی و اسلاوی ، جمهوری چک را تشکیل می‌دهد ، این کشور مملو از بهترین تاکستان‌ها و قصرهای زیبا است ، پراگ پایتخت این کشور است و زیبایی‌های خاص خودش را دارد و این کشور در مقایسه با 10,15 سال گذشته، کمتر مورد توجه بوده است اما با این‌ حال هنوز هم برای گردشگران و یا کسانی که دنبال ماجراجویی هستند، چیزهای زیادی برای عرضه برای جذب گردشگران چک دارد و در اطراف کشور جمهوری چک ده‌ها شهر و روستا وجود دارند که سرشار از تاریخ، فریبندگی و زیبایی هستند، هر کدام از این شهرها و روستاها فهم اندکی از آنچه کل اروپا پیش از جنگ ممکن است شبیه آن بوده باشد به ما می‌دهند ؛ در این مقاله سعی کردیم بهترین و توریستی ترین شهرهای کشور چک را به شما معرفی کنیم.

پراگ پایتخت کشور جمهوری چک است، این کشور در مرکز قاره اروپا واقع‌ شده ‌است و زمانی با اسلواکی متحد بوده ‌است و همچنین پراگ بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک است

آشنایی با شهر های جمهوری چک

پراگ

پراگ پایتخت کشور جمهوری چک است، این کشور در مرکز قاره اروپا واقع‌ شده ‌است و زمانی با اسلواکی متحد بوده ‌است و همچنین پراگ بزرگ‌ترین شهر جمهوری چک است که در این شهر رودخانه ولت اوا جاری است و در مرکز بوهم قرار دارد و اینکه پراگ از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری چک در قاره‌ اروپا محسوب می‌شود ، سرزمینی قدیمی که در کنار رودخانه‌ای خروشان و البته طولانی قرار گرفته است و با توجه به جاذبه‌ های فراوان تاریخی ، طبیعی و فرهنگی ، میزبان علاقه‌ مندان بسیاری از گردشگران چک در سر تا سر جهان است و طبق آثار و تحقیقات ، تاریخ سکونت در نزدیکی رودخانه‌ این منطقه که مکان امروزی شهر پراگ است به قرن 5 میلادی بازمی‌گردد ، نام شهر پراگ در زبان مردم چک ، پراها " Praha " است. در یکی از نظریه‌ها ، این نام به دلیل معنی آن در زبان محلی منطقه که به کناره و ساحل رودخانه اشاره دارد برمی‌گردد ، در یکی دیگر از نظریه‌ها پراها نام تپه‌ای است که در آن قلعه‌ این شهر قرار دارد و فصل تابستان پراگ در ماه ژوئن آغاز و در ماه اوت به پایان می رسد ، پراگ در ماه سپتامبر، اکتبر و نوامبر پاییز را تجربه می کند و بارش باران به نصف تابستان رسيده و تقريبا 40 ميلي متر باران در هر ماه پاييز به طور متوسط میبارد .

 

پراگ

 

الوموتس

الوموتس که ابتدا توسط رومیان بوجود آمد ، تا الان از تاریخی غنی ای بهره برده است از جمله دوره ی کوتاهی که پایتخت منطقه موراویا بوده است. در زمان حاضر، الوموتس یک شهر دانشجوئی آرام اما سرزنده است که تعدادی بناهای تاریخی زیبا و عجایب تاریخی در اطراف آن پراکنده اند. ستون تثلیث مقدس در میدان اصلی یکی دیگر از مکان های ثبت شده ی یونسکو در جمهوری چک است، این میدان همچنین، یک ساعت نجومی را به رخ می کشد تا با ساعت مشهور نجومی پراگ رقابت کند.

 

الوموتس

 

کوتناهرا

کوتناهرا ابتدا در قرن 12 میلادی به عنوان صومعه بوجود آمد و رشد کرد تا مکانی بزرگ برای معدن کاری نقره شد و بنابراین، یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا در قرن های سیزدهم تا شانزدهم هجری شد. معادن در نهایت تخریب شد که باعث شد شهر را نیز با خود به زوال بکشد. با این وجود، این شهر تعدادی مکان منحصربه فرد برای بازدید دارد که در نهایت باعث شد این شهر در لیست یونسکو ثبت شود. کلیسای سنت باربارا یک مثال خیره کننده از معماری های آخر گوت هاست و استودان سدلک، که بصورت دوست داشتنی و در عین حال عجیب و غریب با نام “کلیسای استخوانی” شناخته می شود.

 

کوتناهرا

 

تلچ 

تلچ در اطراف قلعه گوتی اولیه ی آن ساخته شد، اما این ساختمان های دوره رنسانس در مرکز شهر هستند که وجه یونسکویی شهر را ایجاد کرده اند و یکی از زیباترین شهرهای چک به شمار می رود و میدان به صورت عجیبی برای چنین شهر کوچکی وسعت دارد و چنانچه به مرکز شهر بروید، با ساختمان هایی از دوره  رنسانس در اطراف محاصره خواهید شد که فوق العاده زیبا رنگ شده اند ، قلعه رنسانسی باعث خواهد شد حس کنید که در ایتالیا هستید و این حداقل قسمتی با معمار ایتالیایی ای است که بازسازی آن در اواخر قرن شانزدهم انجام شده است و با وجود زیبایی فوق العاده تلچ، این شهر هنوز توسط گردشگران زیادی مورد بازدید قرار نگرفته است.

 

تلچ

 

برنو

برنو دومین شهر بزرگ جمهوری چک و مرکز استان موراویایی جنوبی است. برنو در سال 1243 میلادی بنیان گذاشته شد، هرچند از سده پنجم میلادی تبدیل به منطقه‌ای مسکونی شده بود. این شهر بسیار مرموز و عجیب می باشد و باستان شناسان هر روز یک پدیده جدید در این شهر کشف می کنند و یکی از جدید ترین بنایی هایی که کشف شده یک کلیسای ساخته شده از اسکلت و استخوان انسان می باشد که عکس این کلیسای را در زیر می توانید ببینید.

 

برنو


 
بوهم

سرزمینی تاریخی در اروپای مرکزی است که امروزه در بخش غربی جمهوری چک جای گرفته ‌است. این سرزمین به صورت یک پادشاهی در قلمرو امپراتوری روم اداره میشد و بعدها به عنوان استانی در امپراتوری هابزبورگ اتریش اضافه شد ، بوهم از جنوب با اتریش ، از غرب با باواریا ، از شمال با ساکسونی و لاسوتیا ، از شمال ‌شرق با سیلسیا و از شرق با موراویا هم‌ مرز بود و در آخر اوقات خوشی را برای شما در طول سفرتان به چک در شهر های این کشور آرزومند است.

 

بوهم


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 11 امتیاز دهنده به معرفی شهر های جمهوری چک
معراج گشت آسمان