لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با شهرهای سوئیس

آشنایی با شهرهای سوئیس

کشور سوییس یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان می باشد که با وجود کوچک بودنش زیبایی های طبیعی و بکر فراوانی دارد و ‏کشوری که اطرافش را کوههای زیبا و بی نظیر آلپ با قله های پوشیده از برفش در بر گرفته است و به جذابیت این مکان را دوچندان کرده است و محبوبیت خاصی در بین گردشگران تور سوئیس پیدا کرده است، ضمنا شهرهای این کشور اروپایی نیز بسیار متنوع با زیبایی زیادی مود توجه طیف گسترده ای توریست قرار دارد ، در بعضی از این شهرها می توانید تاریخ سوییس را وضوح ببینید و در میان خیابان های قدیمی و ‏باستانی آن قدم بزنید و برخی دیگر تفریحاتی نظیر کوهنوردی را انجام دهید.

‏‏‏‏این شهر مهم دروازه ورود به کشور سوییس برای اکثر گردشگران زوریخ از سراسر دنیاست و در حقیقت زوریخ خود یکی از مقاصد ‏گردشگری سوئیس می باشد

معرفی شهرهای سوئیس

‏‏زوریخ

‏‏‏‏این شهر مهم دروازه ورود به کشور سوییس برای اکثر گردشگران زوریخ از سراسر دنیاست و در حقیقت زوریخ خود یکی از مقاصد ‏گردشگری سوئیس می باشد و از زیباترین شهرهای سوییس نیز لقب گرفته است  و نیز ساختمان هایی که قرن ها عمر دارند و در کنار رودخانه لیمات به زیبایی ‏قرار گرفته است و کوههای آلپ در دوردست ها دیده می شوند و بسیاری از گردشگران سوئیس برای کوهنوردی به اطراف شهر زوریخ سفر می کنند ، زوریخ یک شهر فرهنگی نیز می باشد که در آن 50 موزه و بیش از 100 گالری هنری مهم را خواهید دید و با توجه به سرشماری سال 2013 میلادی جمعیت این شهر بالغ بر 380 هزار نفر بوده است و شهر بازل مهم ترین قطب اقتصادی این کشور به شمار می رود و گاه از آن به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور نیز یاد می شود . ضمنا این شهر مرکز اصلی تجاری ، بازرگانی و فرهنگی سوئیس می باشد و شهر زوریخ یکی از شهرهای جهانی است که طی نظرسنجی های متعددی بعنوان شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان مشهور شده است .

 

معرفی-شهرهای-سوئیس


سوئیس بزرگترین سازنده ساعت در دنیا نیز می باشد و همچنین شکلات این کشور نیز بسیار معروف و پرطرفدار است ، سوئیس سالانه در حدود 702 میلیارد دلار ساعت به کل دنیا صادر می کند و زوریخ، مقر سازمان ملل متحد و صلیب سرخ و 150 سازمان بین المللی مهم دیگر است و خیلی آن ها را مرکز دنیا می نامند و این شهر از یک سو پر از شلوغی و شادی و زیبایی است و همین طور آرام ترین قلعه ها و کلیساها را در خود جای داده است و از سوی دیگر دریاچه مشهور زوریخ نیز در کنار این شهر قرار گرفته است و هتل های سوئیس جزو با کیفیت ترین و در عین حال گران ترین هتل های اروپا است و تمام هتل های زنجیره ای معروف جهان در آنجا شعبه دارند.یکی از تور های محبوب در بین تور های اروپایی و در بین ایرانی ها تور مسافرتی سوئیس میباشد و شما میتوانید با خرید تور سوئیس از آژانس معراج گشت به این کشور سفر کنید

 

‏ژنو

شهری که به " پایتخت صلح " شناخته و شهرت جهانی دارد ، ژنو خانه بسیاری از انجمن های بین المللی نیز می باشد و از آنها می توان به کمیته بین ‏المللی صلیب سرخ و دفتر مرکزی سازمان ملل اشاره نمود و علاوه بر اینها 20 سازمان بین المللی دیگر در این شهر واقع شده است و ‏طرفداران طبیعت می توانند از شهر ژنو در سوئیس بسیار لذت ببرند چرا که ژنو یک شهر " سبز " است که 20 درصد از فضای شهر به ‏پارک ها اختصاص داده شده است به همین دلیل نام مستعار " شهر پارک ها " را نیز برای آن انتخاب مناسبی بوده است، ژنو همچنین شهری است که به ‏راحتی می توانید آن را با دوچرخه بگردید و همه جای آن را با لذت ببینید و همچنین با قایق به روی رودخانه زیبا و دیدنی ژنو به گردش و تفریح بپردازید و در ضمن دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس پس از زوریخ ، ژنو می باشد که مرکز استانی به همین نام نیز می باشد ، شهر ژنو بین کوه های لپ و جورا و در جنوب غربی سوئیس و دریاچه ژنو قرار گرفته است و دو رودخانه Rhone و Arve این شهر را قطع می کنند که زیبایی آن را دوچندان کرده است .

 

‏Geneva‏


شهر ژنو دومین قطب اقتصادی کشور سوئیس نیز بشمار می رود و اقتصاد این شهر یک اقتصاد خدماتی است و بانکداری خصوصی از ارکان آن محسوب می گردد و لازم به ذکر است که شهر ژنو هشتمین شهر گران جهان شناخته می شود و پول رایج قانونی ، فرانک سوئیس می باشد واگرچه در مناطق مختلف سوئیس به زبان های آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و محلی صحبت می شود اما زبان عمومی در این شهر فرانسوی است .

 

‏زرمات

زرمات شهر کوچکی است که در میان اسکی بازها محبوبیت خاصی دارد و بلندترین کوههای سوییس در این شهر می باشد و بسیاری ‏از افراد در فصل زمستان به این شهر می آیند که دلیل آن نیز مشخص است به دلیل اسکی بازی و تفریحات زمستانی محل دائم گردشگران سوئیس قرار گرفته است و نیز زرمات شهر پیاده هاست ، در این شهر ‏هیچ ماشینی با سوخت بنزین حق تردد در آن را ندارد و تمامی ماشین های داخل شهر باید با باطری کار کنند ، این شهر توسط خط قطار به ‏شهرهای اطراف متصل شده است.

 

‏Zermatt

 

‏لوزان

ورزشکاران و علاقه مندان به المپیک حتما از این شهر خوششان خواهند آمد، شهر زیبای لوزان دومین شهر بزرگ کنار رودخانه ‏ژنو می باشد ، بنابراین قایق رانی روی این رودخانه یکی از تفریحات این شهر محسوب می شود و همچنین لوزام خانه کمیته بین ‏المللی المپیک نیز است و علاوه بر آنها تعدادی از بهترین مناطق اسکی نیز در اطراف این شهر واقع شده است ، شهر لوزان همیشه ‏محبوب نویسندگان مشهور دنیا بوده و هست و بسیاری از نویسندگان نامی از جمله ارنست همینگوی در این شهر زندگی می کرده اند.

 

 ‏Lausanne‏

‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏اینترلاکن

‏‏اینترلاکن در گذشته به عنوان مرکز تولید و ساخت ساعت مچی شناخته شده و معروف بوده است ، اما امروزه بیشتر یک ریزورت گردشگری ‏مشهور می باشد و بسیاری از گردشگران سوئیس به این شهر کوچک می آیند تا از هوای فوق العاده آن استفاده کنند و مناظر زیبای کوهستانی را ‏از نزدیک ببینند ، اینترلاکن بین دریاچه ‏Thun‏ و دریاچه ‏Berienz‏ قرار گرفته است.

 

Interlaken‏

 ‏ ‏ ‏

‏ ‏ ‏ ‏‏لوگانو

در جنوبی ترین قسمت کشور سوییس ، در بخش ایتالیایی زبان های این کشور شهر زیبا و منحصر به فرد لوگانو قرار گرفته است و این شهر ، ‏که قدمت آن به قرن 9 می رسد دارای تابستان های گرمی میباشد و همین مساله نیز گردشگران سوئیس را علاقه مند به گرمای تابستانی را به این ‏منطقه جذب می کند و این شهر همچنین خانه تعداد زیادی از آثار باستانی و میراث فرهنگی سوئیس است از جمله سه کلیسا ، دو ‏کتابخانه و چندین موزه که جزو جاذبه های گردشگری آن می باشد.

 

‏Lugano‏

 ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏لوسرن

شهر لوسرن ، در قسمت آلمانی زبان های سوییس قرار دارد و این شهر همه چیز را با هم دارد از سرزندگی فضای شهر گرفته تا ‏رودخانه ها و کوهستان همه و همه باعث زیبایی دوچندان آن شده است و نیز لوسرن همچنین یکی از زیباترین شهرهای جهان بشمار می رود که بیشترین شهرت خود را مدیون پل ‏Chapel‏ که ‏مربوط به قرن 14 است و برج آب ‏Water Tower‏ می باشد ، این برج زیبا از جمله بناهایی پرطرفدار در کل کشور سوییس است ‏که بیشترین گردشگران در طول تاریخ عکس هایشان را در آنجا گرفته شده است.

 

 Lucerne


‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏برن

برن شهری است که تاریخ آن به قرون وسطی و قرن 12 برمی گردد و مشهورترین جاذبه مهم این شهر یک برج ساعت قدیمی است که ‏عروسک های متحرک دارد ، نام این برج ساعت ‏Zytglogge‏ است و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دیگر آن یک کلیسای گوتیک است که در ‏شهر قدیمی واقع شده است که جالب است بدانید که نماد این شهر خرس است.

 

Bern

 ‏ ‏ ‏ ‏ 

سن موریتز

‏سن موریتز یکی از شهرهای سوییس است که محبوبیت بسیاری بین افراد مشهور و بخصوص ثروتمندان دنیا دارد ، در این شهر ‏برخی از گرانترین هتل ها و رستوران های اروپا واقع شده اند و هر چند برای لذت بردن از زیبایی های این شهر دیدنی نیازی ‏نیست حتما پول زیادی همراه ببرید یا ثروتند باشید و تماشای دیدنی های طبیعی و فضای سرسبز این منطقه هزینه چندانی برایتان نخواهد داشت ضمنا برای اقامت نیز ‏بسیاری از گردشگران سوییت ها و هتل های ارزان تری را انتخاب می کنند.

 

‏St.Moritz‏



سوالات متداول آشنایی با شهرهای مهم و توریستی سوئیس

1- زیباترین شهر سوئیس کدام شهر است ؟


سوئیس کشوری با شهرهای زیبا و جذاب است ولی انتخاب زیباترین شهر بستگی به سلیقه ها و علایق شخصی دارد. اما برخی از شهرهایی که به عنوان زیباترین شهر های سوئیس شناخته می شوند عبارتند از: لوسرن (Lucerne) با ساختمان های تاریخی و مناظر طبیعی زیبا و دریاچه ویسپ (Lake Lucerne). زوریخ (Zurich) با موزه های هنری، کلیساهای تاریخی و باغ های زیبا. برن (Bern) با معماری قدیمی و مرکز تاریخی جذاب و پل های قدیمی و دریاچه آره (Lake Thun). اینترلاکن (Interlaken) با مناظر طبیعی دیدنی و فراوانی فعالیت های خارج از منزل مانند پاراگلایدینگ و کوهنوردی. با این حال، این فقط چند مثال از شهرهای زیبای سوئیس هستند و سایر شهرها هم با زیبایی های خودشان جذابیت های خود را دارند.

2- شهر سیاحتی جنوب سوئیس کدام شهر است ؟


یکی از شهرهای سیاحتی معروف در جنوب سوئیس شهر زیبای لوگانو (Lugano) است. این شهر در منطقه تیچینو قرار دارد و در کنار دریاچه لوگانو قرار گرفته است. لوگانو یکی از شهرهایی است که با ترکیبی از طبیعت، فرهنگ، هنر، آرامش و شیک پذیرای توریست های زیادی است. در این شهر می توانید از جاذبه های تاریخی مانند کلیسای سنت لورنزو و قلعه کونگرسو، از آثار هنری در موزه های هنری مانند موزه آرت نووو، از غذاهای لوکس و خاص این منطقه لذت ببرید و در طبیعت زیبای این شهر آرامش و سکوتی پیدا کنید. همچنین در شهر لوگانو شهربازی ها، سینماها، تئاترها و مراکز خرید نیز وجود دارند.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 24 امتیاز دهنده به آشنایی با شهرهای سوئیس
معراج گشت آسمان