لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با کشور سوئیس

آشنایی با کشور سوئیس

این کشور چیزی فراتر از شکلات ‌های معروف‌ اش می باشد و از رشته ‌کوه‌ های آلپ و پارک ملی سوئیس گرفته تا دریاچه‌ ژنو و شهر دو هزار ساله‌ زوریخ ، تعداد مناطق گردشگری و اماکن دیدنی این کشور محصور در خشکی، بی‌ نهایت وجد آور برای شما در سوئیس خواهد بود و همه‌ این عوامل دست به دست هم می ‌دهند تا نتوانید از دیدن این کشور زیبا ، حتی برای یک بار در تمام طول عمر خود از آن بگذرید . اما پیش از سفر به هر کشوری ، مهم است نکات و حقایقی را درباره‌ آن بخوانیم و بدانیم ، یاد گرفتن فرهنگ ، آداب و رسوم ، جغرافیا ، آب و هوا ، زبان ، مذهب و ... درباره‌ کشورهای دیگر، جالب و لذت‌ بخش است. قبل از هر چیز لازم است بگوییم اگر می خواهید در نوروز به یک کشور خارجی سفر کنید، ما بهترین گزینه ها را برای تان فراهم آورده ایم.

یکی از تور های محبوب در بین تور های اروپایی و در بین ایرانی ها تور مسافرتی سوئیس میباشد و شما میتوانید با خرید تور سوئیس از آژانس معراج گشت به این کشور سفر کنید

مردم سوئیس فروتن و بسیار قانون مدار هستند و این مردمان به میراث غنی و بزرگ قوم خود افتخار می کنند و به همین دلیل فرهنگ بومی و هنرهای مرتبط به آن بسیار زنده بوده و مورد استفاده قرار گرفته است

معرفی کشور سوئیس

می دانستید که نام رسمی این کشور، کنفدراسیون سوئیس ( Confoederatio Helvetica ) است که در سال 1292 تاسیس شده است؟ علاوه بر این ، سوئیس در زبان آلمانی Schweiz، در ایتالیایی Svizzera ، در فرانسه Suisse و در زبان رومانش Svizra نوشته و نامیده میشود و در سال 1292 میلادی ، سوئیس اتحادیه‌ ای از سه کانتون ( یکی از انواع تقسیمات کشوری در برخی از کشورها ) اصلی بوده است که تحت حکومت هابسبورگ ( Habsburg ) قرار داشته و در سال 1815 میلادی نیز آزاد شده است، پایتخت آن برن می باشد و واحد پول رسمی آن فرانک سوئیس است ، نزدیک به 70% این سرزمین را کوه ‌های سر‌ به فلک‌ کشیده و بسیار زیبا پوشانده که 60% این منطقه‌ کوهستانی در کوهستان آلپ قرار گرفته است و نیز سوییس با مساحت 41.283 کیلومتر مربع ، کشور کوچکی محسوب می شود و توسط 5 کشور فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، اتریش و لیختن ‌اشتاین احاطه شده است و همچنین برای شما گردشگران سوئیس می توان از پنج شهر مهم سوئیس به نام های : بازل ، ژنو، برن ، لوزان و زوریخ اشاره نمود .

 

معرفی-کشور-سوئیس

 

این کشور ۲۶ کانتون دارد و ۱۷ بخش آن به زبان آلمانی و اهالی ۴ کانتون غربی یعنی ژنو، نوشاتل ( Neuchâtel ) ، ژورا ( Jura ) و کانتون وو ( Vaud ) به زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند و بعد از سوئد کشور سوئیس بالاترین سن امید به زندگی در اروپا را از آن خود کرده است  ، سوئیس دارای سابقه‌ طولانی بی‌ طرف و بدون دخالت در مناسبات سیاسی و نظامی نام برد. ضمنا تنها کشوری است که به ازای هر کیلومتر مربع مساحت ، بیشتر از یک کیلومتر مسیر پیاده ‌روی دارد و به علاوه زیباترین و مشهورترین پیست اسکیجام جهانی داونهیل یا سرعت در کوه Lauberhorn قرار گرفته شده است که بسیار هم طرفدار در بین گردشگران سوئیس دارد.

 

کشور سوئیس

 

ضمنا این کشور بهترین مکان برای تجربه‌ لذت‌ بخش و فراموش نشدنی در قایق‌سواری می باشد ، مژده به علاقه‌ مندان گلف که به سوئیس سفر می کنند نیزاین است که  این کشور یکی از بهترین زمین‌های گلف کل اروپا را در اختیار دارد که آن را در سف ربا سوئیس از دست ندهید ؛ همچنین فوتبال ، هاکی روی یخ و تنیس از ورزش‌ های مورد توجه و علاقه‌ عموم مردم و همچنین توریست ها می باشد و 2 بازیکن مطرح تنیس راجر فدرر و مارتینا هینگیس اهل این کشور هستند.


تاریخچه کشور سوئیس

تاریخ سوئیس به حدود 150.000 سال قبل بر می گردد ، ضمنا قدیمی ترین شهرک کشاورزی یافت شده در این منطقه به 5300 سال قبل از میلاد می رسد ؛ ضمنا La Tene یکی از اولین فرهنگ‌ هایی است که که در این منطقه بوجود آمده است و در طول عصر آهن در حدود سده‌ پنجم قبل از میلاد توسعه و به اوج رسید . هلوتی‌ ها ( Helvetii ) یکی از مهم ‌ترین قبایل سلتی در سوئیس بودند اما در جریان جنگ Bibracte، ارتش روم به رهبری ژولیوس سزار آن‌ها را شکست داد. سلت‌ها اولین ساکنان کشور سوئیس بودند و تیره ای از این قوم که هلوتیا ( Helvetia ) نام داشت قبل از تسلط رومیان بر سوییس ، در کوهستان ‌های ژورا و آلپ ساکن بودند و آنجا را به اصطلاح هلوتیا می نامند. هلوتیا در سال 58 قبل از میلاد به تصرف ژولیوس سزار امپراطور روم درآمد و در قرن 5 میلادی ، ژرمن ‌ها به این سرزمین وارد و در ساحل غربی رود آر سکونت کردند و ژرمن ‌ها و اقوام بورگون ( Burgun ) و فرانک جامعه ‌ای مستقل شکا دادند و آنها در سال 639 میلادی ، دولتی را بنیان گذاشتند که بعدها فرانسه نام گرفت و در دهه نهم بین سوابیا ( Swabia ) و بورگوندیها ( Burgundians ) تقسیم و در سال ۱۰۳۳ تحت نظارت امپراطوری مقدس روم وحدت بوجود آمد و حکومت منطقه در قرن 13 بین کنت‌ها و خاندان هابسبورگ و حکمرانان محلی تقسیم گردید و در سال 1291 میلادی سه منطقه : اوری (سرزمین فعلی سوییس) و شوایتس ( schweiz ) و اولتروالدن ( Ulterwalden ) اتحادیه ‌ای شکل دادند که اساس کنفدراسیون سوییس قرار گرفت .

 

تاریخچه کشور سوئیس


فرهنگ و آداب و رسوم مردم سوئیس

مردم سوئیس فروتن و بسیار قانون مدار هستند و این مردمان به میراث غنی و بزرگ قوم خود افتخار می کنند و به همین دلیل فرهنگ بومی و هنرهای مرتبط به آن بسیار زنده بوده و مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد و نیز سوئیس چیزی بیشتر از شکلات‌ های مرغوب و محبوب در میان گردشگران سوئیس برای ارائه به بازدید کنندگان خود دارد و به خوبی از مردم ، تاریخ غنی و هنرهای خود مراقبت و نگهداری می ‌کنند و ضمنا مردم با سه زبان اصلی در این کشور صحبت می ‌کنند : آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی . البته نا گفته نماند که زبان اصلی سوئیس ‌ها رومانش (Romansh) می باشد و تاثیراث این سه کشور را در فرهنگ و سنت‌ های سوئیس می ‌توان به خوبی از نزدیک حس کرد. مردم سوئیس به خاطر محافظه کاری و قانون‌ مداری شهرت عام و خاص دارند ، وقت شناسی و صداقت از ارزش ‌های مهم این کشور محسوب می شود و از بازدید کنندگان سوئیس نیز انتظار دارند که این قوانین را رعایت کنند .

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم سوئیس

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از بالاترین نرخ‌ های امید به زندگی در جهان متعلق به این کشور است و نرخ متوسط مرگ و میر برای مردان ، هشتاد سال و زنان هشتاد و چهار سال برآورد شده است، اهالی این کشور خیلی اهل بیرون رفتن و گشت و گذار نیستند و کمتر به شرکت در رویدادهای عمومی علاقه نشان می دهند ، مردانگی در زمینه رقابت و کسب موفقیت از دیگر ارزش‌ های مهم این کشور بشمار می رود و کودکان را استقلال تشویق و نرغیب می کنند و به آن ‌ها آموزش می ‌دهند که با دوچرخه و به تنهایی به مدرسه برود و مستقل باشند ؛ پوشاک سنتی سوئیس هنوز هم در برخی موارد خاص پوشیده در بین مرد ها و زنان سنتی پوشیده می شود ، زنان یک بلوز آستین بلند ، دامن ، پیشبند ابریشمی ، زیر پیراهنی و جوراب شلواری می ‌پوشیدند و مردان نیز پیراهن سفید و شلوارک به تن می‌ کنند .

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم سوئیس

 

طرز پوشش معاصر بیشتر تحت تأثیر زندگی شهری در جهان است و ترکیب شلوار جین و تی ‌شرت از همه بیشتر در بین عموم مردم طرفدار دارد . نوجوانان از لباس ‌های ورزشی بسیار استفاده می‌ کنند تا با سبک زندگی ورزشی‌ شان تطابق داشته باشد و بزرگسالان نیز به تهیه پوشاکی از الیاف هماهنگ با طبیعت دقت ویژه ای می کنند .

 

موقعیت و جمعیت سوئیس 

سوئیس با مساحت ۴۱٬۲۸۵ کیلومتر مربع کشور نسبتا کوچکی می باشد و با جمعیت ۷٫۵ میلیونی دارای تراکم جمعیت متوسطی به اندازه ۱۸۲ نفر در هر کیلومتر مربع برآورد شده است ، این تراکم در مناطق جنوبی سوئیس که کوهستانی است کمتر از این میانگین می ‌باشد درحالی که قسمت‌ های شمالی پرتراکم‌ تر می ‌باشند. جمعیت کشور سوئیس بالغ بر هفت و نیم میلیون نفر است و ۶۴٪ از این جمعیت زبان آلمانی زبان اولشان محسوب می شود که این زبان در قسمت های شمالی و مرکزی زبان اول نیز می باشد و اینکه ۱۹٪ زبان فرانسوی زبان اولشان است که اکثرا در غرب این کشور زندگی می کنند . ۸٪ به زبان ایتالیایی سخن میگویند که غالبا در جنوب سوئیس ساکن هستند و تنها حدود یک درصد از آنها به زبان رومانش صحبت میکنند که در قسمت جنوب شرقی این کشور زندگی می کنند و در حدود ۲۲٪ جمعیت سوییس را مهاجران تشکیل داده اند و اکثرا مهاجرین به خاطر شغل راهی این کشور شده اند.

پایتخت سوئیس

پایتخت سوئیس، شهر برن است. شهر برن در مرکز کشور سوئیس واقع شده و از نظر جغرافیایی در شمال غربی قاره اروپا قرار دارد. شهر برن با جمعیتی بالغ بر ۴۲۷ هزار نفر، سومین شهر پرجمعیت سوئیس است و از نظر فرهنگی، معماری، هنری و تجاری مهم است. همچنین، شهر برن با داشتن بناهای تاریخی، موزه‌ها، فضاهای سبز و جاذبه‌های گردشگری متنوع، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سوئیس است.

 

موقعیت و جمعیت سوئیس

 

واحد پول کشور سوئیس

واحد پول این کشور، فرانک سوئیس (CHF) و ارزش آن تقریبا برابر ۱ دلار آمریکا و هر ۱ فرانک مساوی ۱۰۰ سانتیم می باشد ، هر فرانک سوئیس در حال حاضر برابر با ۳۸۴۵ تومان است .

 

مذهب و زبان مردم سوئیس

دین اکثر مردم این کشور مسیحیت است، ۴۳٪ از آنان کاتولیک ۳۵٪ آنها پروتستان و ۲٪ آنها ارتودوکس هستند و دین ۴٪ مردم نیز اسلام است و بقیه نیز پیرو سایر دین ها و یا بدون دین زندگی می کنند و در قانون اساسي سوئيس از سه زبان رسمی و چهار زبان ملی ياد شده است . زبان های رسمی عبارتند از: فرانسه ، آلمانی ، ايتاليايی در نتيجه نام سوئيس ، سه اسم رسمي دارد : " شوايز" به آلمانی ، " سوئيس " به فرانسه  و " سوايزر" به ايتاليايی تمام قوانين ملي به اين سه زبان نوشته می ‌شود و از ديگر زبانهای خارجی غير مرسوم در کشور سوئيس ، زبان " امانش " است که ارتباط نزديکی با لاتين دارد و می ‌توان گفت که تقريباً 1 درصد سوئيسی ها به آن صحبت می کنند . حدود 70 درصد از مردم سوئيس به شکلی خاص از آلمانی صحبت می ‌کنند که آلمانی سوئيسی ناميده می ‌شود .

 

مذهب و زبان مردم سوئیس

 

آلمانی سوئيسی يک زبان جداگانه و مخصوص است به گونهای که مردم آلمانی زبان ساير قسمت‌های اروپا به سختی می توانند آن را درک کنند . در نواحی مختلف سوئيس اين زبان و نامش فرق میکند  اما هرکجا که آلمانی سوئيسی رايج است در مطبوعات و راديو و تلويزيون از زبان آلمانی استاندارد صحبت می شود ؛ همچنین زبان فرانسه را هم حدود 20 درصد مردم سوئيس به آن صحبت کرده و زبان ايتاليایی هم زبان 10 درصد از مردم اين کشور بشمار می رود . اما ايتاليايی و فرانسوی که سوئيسی‌ ها به آن حرف می رنند ، اختلاف چشمگیری با آنچه فرانسه و ايتاليا به آن صحبت می ‌کنند ندارد .

آب و هوای سوئیس

آب و هوای سوئیس از منطقه‌ ای به منطقه‌ دیگر متفاوت است و  آب و هوای غالب آن ، معتدل به همراه تابستان‌ های گرم و مرطوب و زمستان ‌های سرد و برفی می باشد و بلندترین یخچال کوهستان آلپ به طول 14 مایل که میراث جهانی یونسکو نیز است ، در کشورسوئیس واقع شده است . مرتفع ‌ترین ایستگاه قطار اروپا Jungfraujoch با ارتفاع 11.330 پا در این کشور قرار دارد .

سوالات متداول آشنایی با کشور سوئیس

1- تور های مسافرتی کشور سویس چند قیمت است ؟


تور های سویس در بازره زمانی ۴ شب  از ۵۰۰ یورو به بالا میباشد. 

2- جمعیت کشور سویس چند نفر است ؟؟


تقربیا بین ۳۰ الی ۳۵ میلیون 

3- همه اطلاعات مهاجرت به کشور سویس در کجاست 


شما میتوانید تمامی اطلاعات از از کارشناسان معراج گشت بگیرید 

4- قوانین کار محاجرت زندگی و آداب روسم در سویس چیست 


شما عزیزان میتوانید با تماس با آژانس معراج گشت از تمامی اطلاعات بهرمند شوید 

5- سوئیس کجاست؟


سوئیس یک کشور در اروپا است. این کشور در قارهٔ اروپا واقع شده و با کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، لیختن‌اشتاین، و اتریش هم مرز است. پایتخت سوییس برن است، اما شهرهای دیگری مانند ژنو، زوریخ و لوزان نیز جزء شهرهای مهم این کشور محسوب می‌شوند.

6- زبان کشور سوئیس چیست؟


سوئیس یک کشور چند زبانه است که دارای چهار زبان رسمی است، شامل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش است. زبان مردم سوئیس اکثرا به یکی از این زبان‌ها است ولی در برخی مناطق این کشور، بیش از یک زبان رایج است. به طور کلی، زبان آلمانی در نواحی شمال و شرق کشور، فرانسوی در نواحی غرب و جنوب غرب، ایتالیایی در نواحی جنوب و رومانش در نواحی جنوب شرق سوئیس صحبت می‌شود.

7- مساحت کشور سوئیس چقدر است؟


مساحت سوئیس حدود 41,285 کیلومتر مربع است.

8- مرکز سوئیس کجاست؟


مرکز سوئیس در وسط کشور سوئیس قرار دارد. شهرهایی مانند برن، زوریخ، لوزان و جنوا در مرکز سوئیس قرار دارند.

9- نام قدیم کشور سوئیس چیست؟


نام قدیم کشور سوئیس "هلوتی" (Helvetia) بود. این نام از قبیله هلوتی‌ها گرفته شده که در این منطقه زندگی می‌کردند. امروزه نیز هلوتی به عنوان نمادی بر روی سکه‌های سوئیسی و همچنین بر روی برخی پرونده‌های دولتی و مقررات رسمی کشور استفاده می‌شود.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 56 امتیاز دهنده به آشنایی با کشور سوئیس
معراج گشت آسمان