لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با جمهوری چک

آشنایی با جمهوری چک

جمهوری چک در مرکزی ‌ترین قسمت اروپا واقع شده و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است ، ترکیب فرهنگ آلمانی و اسلاوی، جمهوری چک را تشکیل می‌دهد ، این کشور مملو از بهترین تاکستان ‌ها و قصرهای زیبا است ، پراگ پایتخت این کشور است و زیبایی های خاص خودش را دارد.

فرهنگ آلمانی و اسلاوی، جمهوری چک را تشکیل می‌دهد ، این کشور مملو از بهترین تاکستان ‌ها و قصرهای زیبا است ، پراگ پایتخت این کشور است و زیبایی های خاص خودش را دارد. جمهوری چک از دهه‌ 90 میلادی تاکنون مورد توجه گردشگران چک بوده است ، به‌همین دلیل مردم این کشور به وجود خارجی ‌ها عادت کرده‌ اند، جمعیت بی‌خانمان‌هایی که به پراگ پناه آورده بودند در اوایلِ زمانی ‌که گردشگران به این کشور می ‌آمدند، بسیار زیاد بود یعنی موقعی که تعداد بی ‌خانمان ‌های آمریکایی در این کشور به 45 هزار نفر رسید که این رقم بعد از سیاست ‌های محدود کننده‌ روادید در چک به 10 هزار کاهش یافته است و این کشور در مقایسه با 10,15 سال گذشته ، کمتر مورد توجه بوده است اما با این‌ حال هنوز هم برای گردشگران و یا کسانی که دنبال ماجراجویی هستند ، چیزهای زیادی برای عرضه برای جذب گردشگران چک دارد.

جمهوری چک در مرکزی ‌ترین قسمت اروپا واقع شده و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است ، ترکیب فرهنگ آلمانی و اسلاوی، جمهوری چک را تشکیل می‌دهد

نقشه جهوری چک

 

 

نقشه-جهوری-چک


تاریخچه جمهوری چک

مردم چک، افرادی بی‌نظم و انضباط هستند. هیچ‌کس به‌اندازه‌ی آنها به خوردن و آشامیدن اهمیت نمی‌دهد ، شاید دلیلش این است که آنها مراسم زیادی برای جشن گرفتن دارند. مردم چک توانستند بدون شلیک حتی یک گلوله از یوغ اتحاد جماهیر شوروی در سال 1989 رهایی یابند و انقلاب مخملی گواهی بر رهایی و خودمختاری مردم چک است. قرن بیستم ، روی خوشی به مردم چک و جمهوری آنها نشان نداد ، امپراتوری اتریشی مجاری در این کشور بنا نهاده شد ، سپس مورد حمله‌ نازی‌ها قرار گرفتند و به مدت نیم‌قرن با مشت آهنین استالین از آنها پذیرایی شد اما آنها خود را حفظ کردند ، باور این مسئله سخت است که جمهوری چک در حدود 26 سال قبل، عروسک خیمه ‌شب‌بازی حکومت‌های استبدادی بوده است. در آن زمان رفتن به چک کابوسی وحشتناک بود اما اکنون چک تبدیل به یکی از پر بازدید ترین کشورهای اروپایی شده است ، چقدر خوب است که می ‌توان به ‌راحتی و آزادانه به این نقطه از اروپا رفت و آمد کرد البته این موهبت را مدیون انسانیت و انعطاف ‌پذیری مردم جمهوری چک در مقابل چهره‌ شیطانیِ ظلم هستیم.

 

تاریخچه جمهوری چک

 

موقعیت و جمعیت جمهوری چک

جمهوری چک تقریبا کشوری کوچک است ، این کشور کوچک ‌تر از ایالت کارولینای جنوبی آمریکا است البته نگذارید این موضوع فریبتان دهد زیرا چک کشوری متنوع و فوق‌العاده است که ممکن است به ‌راحتی در آن گم شوید و این کشور در مرزهایش با آلمان ، اتریش و لهستان ، توسط چندین رشته ‌کوه احاطه شده است ، جنگل‌های وسیع ، پارک‌های ملی ، رودخانه‌ ها و دریاچه‌ ها همگی برای لذت بردن از چک در دسترس هستند ، چهار پارک رسمیِ ملی و بیش از 20 منطقه‌ حفاظت شده در این کشور وجود دارد. ناحیه‌ی «بوهم»، جنگل‌هایی در زمین‌های پست و در پشت کوهستان‌ها است. موراویا علفزار و جنگل‌های درخت کاج است که به سمت اسلواکی ممتد است. جمعیت جمهوری چک 10 میلیون و پانصد هزار نفر و شهر پراگ 3/1 میلیون نفر جمعیت دارد ، جمهوری چک به دریا راه ندارد و سه ناحیه تاریخی بوهم، موراوی، و بخش کوچکی از سیلزی را شامل می‌شود ، مردم چک از تبار اسلاو و از مردمان هند و اروپایی هستند.

 

موقعیت و جمعیت جمهوری چک

 

زبان و مذهب جمهوری چک

زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان‌های اسلاوی است. مردم چک به‌طور تاریخی به عنوان " بی‌ اعتنا به مذهب " توصیف شده‌ اند و این کشور کم‌ مذهبی‌ ترین مردم را در جهان دارد ، در سرشماری  ۴۵٫۲ درصد پاسخی به پرسش در مورد دین خود ندادند و ۳۴٫۲ درصد نیز گفتند که بی‌ دین هستند. ۱۰٫۳ درصد از مردم این کشور مسیحی از شاخه کاتولیک رومی هستند و ۹٫۴ درصد نیز باورهای دیگر را دنبال می‌کنندو در یک نظر سنجی سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۰ درصد از مردم چک گفتند که به وجود خدا باور دارند.

 

زبان و مذهب جمهوری چک


فرهنگ و آداب و رسوم مردم جمهوری چک

سنت از اهمیت بالایی در جمهوری چک برخوردار است. پراگ بیش از پیش مورد توجه گردشگران واقع شده است و همین موضوع، موجب پیشرفت این شهر و خالی و مهجور ماندن دیگر نقاط کشور شده است. مردم چک بسیار به گوشت خوک علاقه دارند. "پچین کولینو" بهترین غذای تهیه شده است از گوشت خوک است. این غذا گوشت زانوی خوک بریان است که به‌همراه نان چاودار، ریشه و سس خردل سرو می‌شود. غذای دیگری که نباید از دست دهید "اسمازنی سیر" است که هم می‌توانید از رستوران و هم از دکه‌های سیار دوره‌گرد تهیه کنید. این غذا معمولا در یک رول سفید پیچیده و با سس تارتار پوشانده می‌شود ، این گوشت سرخ ‌شده با پنیر ایدام هلندی که درون نان قرار گرفته ، بسیار لذیذ و خوشمزه است. در حوالی کریسمس در هر گوشه از شهر آکواریوم و تشت‌هایی می‌بینید که مردم مشغول به زنده‌ گرفتن ماهی کپور هستند. غذای اصلی چک در کریسمس ، ماهی کپور تازه است که معمولا به‌ صورت سرخ‌ شده و به‌همراه سالاد سیب ‌زمینی سرو می‌شود ، معمولا خانواده‌ها در خانه‌ خود ماهی کپور را در تشت‌ها وان‌هایی نگهداری می‌کنند که در شب کریسمس، ماهی تازه و با کیفیت داشته باشند این رسم مردم چک استد و به می‌توانید بیرون رفته و با یک فرد اهل چک سر صحبت را باز کنید  شاید شانس این را داشته باشید که او شما را برای شام کریسمس دعوت کند و در کنار آن ها از کریسمس و رسم زیبایش برخوردار شوید.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم جمهوری چک

 

آب و هوای جمهوری چک

جمهوری چک آب‌وهوای معتدل قاره‌ای دارد ، تابستان‌های این کشور گرم و زمستان‌ها سرد ، ابری و برفی است ، تفاوت دما بین تابستان و زمستان به خاطر قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی محصور در خشکی، بسیار زیاد است و در این کشور، دمای هوا بسته به ارتفاع، بسیار متغیر است. به طور کلی در ارتفاعات بالاتر، دمای هوا کاهش و بارش، افزایش پیدا می‌کند، مرطوب‌ترین منطقه در جمهوری چک، حوالی " Bílý Potok " در رشته‌کوه " Jizera" و خشک‌ ترین منطقه، "Louny" در شمال غربی پراگ است. عامل تاثیرگذار دیگر، توزیع نواحی کوهستانی است بنابراین آب‌ و‌هوا در جمهوری چک از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است و اینکه فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این کشور است. در این فصل، آب‌و‌هوا بسیار مطبوع و ملایم است و درختان و منظره‌ها پر از گل و شکوفه هستند ، فصل پاییز هم زمان مناسبی برای سفر به جمهوری چک است. در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، آب‌و‌هوا زیاد سرد نیست و برای گشت‌ و‌ گذار مناسب است. با توجه به اینکه بیشتر این کشور سرسبز و جنگلی است، در فصل پاییز می‌ توانید مناظر زیبای برگ‌های پاییزی هزار رنگ را تماشا کنید و لذت ببرید و در آخر اوقات خوشی را برای شما در طول سفرتان به چک آرزومندیم.

 

آب و هوای جمهوری چک

آژانس معراج گشت آسمان مجری مستقیم تور های داخلی و خارجی

سوالات متداول آشنایی با جمهوری چک و راهنمای سفر به این کشور همراه با نقشه

1- پایتخت چک کجاست ؟


پایتخت جمهوری چک، شهر پراگ (Prague) است.

2- جمهوری چک کجاست ؟


جمهوری چک (به زبان چکی: Česká republika) یک کشور واقع در مرکز اروپا است. محدوده جغرافیایی آن از شمال با پولند، از شرق با اسلواکی، از جنوب با اتریش و از غرب با آلمان مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر پراگ است.

3- جمعیت چک چقدر است ؟


طبق آمارهای سال 2021، جمعیت جمهوری چک حدود 10.7 میلیون نفر است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.7 از 5 | از بین 27 امتیاز دهنده به آشنایی با جمهوری چک
معراج گشت آسمان