لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با اندونزی

آشنایی با اندونزی

تور اندونزی با در اختیار داشتن بیش از 13 هزار جزیره ، برای هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای برای ارائه کردن دارد ، در هر گوشه‌ از این سرزمین شگفت ‌آور می ‌توانید تجربه‌ جدیدی کسب کنید از سواحل شنی سفید و آتش ‌فشان ‌های بالی گرفته تا جاکارتا پایتخت پرجنب ‌و‌جوش و سرزمین‌های بکر سوماترا؛ اندونزی میزبان گونه ‌های متنوع و گسترده‌ای از حیوانات بومی است و یکی از شگفت ‌انگیزترین‌ گونه‌ های آن، اژدهای کومودو است؛ اندونِزی یا بطور رسمی جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد.

 

آژانس معراج گشت آسمان  مجری تور بالی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 

 

 

اندونزی یک مجمع ‌الجزایر متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و 33 استان است؛ اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است ، نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری می‌ باشد. پایتخت اندونزی جاکارتا است ، با وجود جمعیت زیاد و مناطق پرتراکم ، اندونزی جنگل‌های کم‌ جمعیت بسیار گسترده ‌ای نیز دارد که دومین سطح از تنوع زیستی را در جهان در خود جای داده‌ اند.

 

این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است اما با این وجود بخش بزرگی از مردم هنوز در فقر به‌سر می‌برند؛ اندونزی کشوری است که به شکل یک قوس در طول خط استوا کشیده شده‌است ، مجمع‌ الجزایر اندونزی دیرزمانی از مناطق مهم بازرگانی دریایی جهان به‌شمار می ‌آمد.

اندونزی کشوری است که به شکل یک قوس در طول خط استوا کشیده شده‌است ، مجمع‌ الجزایر اندونزی دیرزمانی از مناطق مهم بازرگانی دریایی جهان به‌شمار می ‌آمد

نقشه کشور اندونزی

 

 

 

 


تاریخچه اندونزی

اندونزی با در اختیار داشتن بیش از 13 هزار جزیره ، برای هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای برای ارائه کردن دارد ، در هر گوشه‌ از این سرزمین شگفت ‌آور می ‌توانید تجربه‌ جدیدی کسب کنید از سواحل شنی سفید و آتش ‌فشان ‌های بالی گرفته تا جاکارتا پایتخت پرجنب ‌و‌جوش و سرزمین‌های بکر سوماترا ، اندونزی میزبان گونه ‌های متنوع و گسترده‌ای از حیوانات بومی است و یکی از شگفت ‌انگیزترین‌ گونه‌ های آن، اژدهای کومودو است؛ اَندونِزی یا بطور رسمی جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی یک مجمع ‌الجزایر متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و 33 استان است؛ اندونزی با جمعیت بیش از 260 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است ، نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری می‌ باشد. پایتخت اندونزی جاکارتا است ، با وجود جمعیت زیاد و مناطق پرتراکم ، اندونزی جنگل‌های کم‌ جمعیت بسیار گسترده ‌ای نیز دارد که دومین سطح از تنوع زیستی را در جهان در خود جای داده‌ اند. این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است اما با این وجود بخش بزرگی از مردم هنوز در فقر به‌سر می‌برند؛ اندونزی کشوری است که به شکل یک قوس در طول خط استوا کشیده شده‌است ، مجمع‌ الجزایر اندونزی دیرزمانی از مناطق مهم بازرگانی دریایی جهان به‌شمار می ‌آمد؛ نام اندونزی از واژه لاتین ایندوس و یونانی نسوس به معنی جزیره آمده ‌است نام امروزی آن به قرن ۱۸ میلادی، زمانی که اندونزی در حال تشکیل یک کشور مستقل بود بازمی‌ گردد.

مسیرهای بازرگانی از قرن هفتم میلادی میان پادشاهی سریواجیا و چین تشکیل شده ‌بود. تاریخ اندونزی بسیار از نفوذ قدرت‌های خارجی که به خاطر منابع طبیعی این کشور جذب آن می‌ شدند تأثیر پذیرفته ‌است. بازرگانان مسلمان دین اسلام را با خود به این منطقه آوردند و قدرت‌های اروپایی برای به‌ دست گرفتن حق انحصاری تجارت ادویه از اندونزی، در این منطقه با یک‌ دیگر رقابت و جدال داشتند. اندونزی سرانجام به مدت سه قرن و نیم تبدیل به مستعمره هلند شد، و بعدا پس از پایان جنگ جهانی دوم اعلام استقلال کرد؛ یافت شدن بازمانده‌ های سنگواره ‌ای انسان راست ‌قامت که به نام انسان جاوه نیز شناخته می ‌شود نشان می ‌دهد که مجمع ‌الجزایر اندونزی از دو میلیون تا 600 هزار سال پیش مسکونی شده‌ بود؛ اکثریت جمعیت امروزی اندونزی از نژاد آسترونزی هستند که از تایوان به سوی جنوب شرق مهاجرت کرده‌ بودند ، آنها در حدود 2000 سال پیش از میلاد به اندونزی رسیدند و جمعیت بومی ملانزی را به سوی شرق راندند . شرایط بسیار خوب برای کشاورزی و توسعه کشت آبی برنج در حدود ۸۰۰ سال قبل از میلاد باعث شد تا شهرها، شهرستان ‌ها و پادشاهی ‌های کوچک بتوانند در سراسر قرن نخست پیش از میلاد شکوفا شوند.

 

 

 

حالت قرارگیری تنگه‌ های میان جزایر در اندونزی به‌گونه ‌ای است که هم تجارت بین جزایر و هم بازرگانی برون‌ مرزی را شکوفا می‌ کند ، به عنوان مثال  مسیرهای تجاری میان پادشاهی ‌های اندونزی و چین از چند سده پیش از میلاد مسیح شکل گرفته بودند. این تجارت‌ ها بر تاریخ اندونزی تأثیر بسیاری داشته‌ است؛ در متون خاورمیانه از مناطقی از اندونزی امروزی به عنوان «جابه» و «زابج» یاد شده ‌است. این دو نام بیش از آنکه به‌ زعم برخی پژوهندگان محدود به دو جزیرهٔ جاوه و سوماترا باشد، یک عنوان کلی برای قلمرو پادشاهی سری‌ ویجایا و ماجاپاهیت ، شامل تعداد زیادی از جزایر هند بوده‌ است. مسلمانان تمام این جزایر را تحت نام کلی جاوه می ‌شناختند و کلمهٔ زابج یا جابه نیز در متون کهن اسلامی به همین معنا به کار رفته‌ است. تلقی مارکوپولو از جاوهٔ بزرگ و جاوهٔ کوچک نیز احتمالاً به اعتبار همین نام کلی می ‌باشد.

 

زبان و مذهب اندونزی

زبان رسمی این کشور زبان اندونزیایی و واحد پول آن روپیه است. مردم این کشور از اقوام گوناگونی می‌ باشند که جاوه‌ای‌ها با حدود 40  درصد بزرگ‌ ترین قوم هستند و پس از آن‌ها سوندانی‌  ها با 15 درصد قرار دارند. جاوه‌ای‌ها بر امور سیاسی اندونزی چیرگی دارند؛ 86.1 درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند و اسلام توسط بازرگانان دریانورد مسلمان به این منطقه رسید. اندونزی در 17 اوت 1945 از هلند استقلال یافت و استقلال آن در 27 دسامبر 1949 به رسمیت شناخته شد. 


فرهنگ و آداب و رسوم مردم اندونزی

در برخی از مناطق اندونزی لمس کردن سر بی احترامی تلقی می شود. برای قدردانی همیشه تشکر کنید. تشکر به اندونزیایی تریما کاسی است. عکس گرفتن از افراد در برخی از مناطق اندونزی کار خوبی نیست البته بیشتر، هندوها از جزایر بالی، مسلمانان نیستند؛
اگر قصد عکس گرفتن دارید حتما اجازه بگیرید. برخی از مردم اندونزی معتقدند اگر از کسی عکس بگیرید، روح آن ها را با خود همراه کرده اید. اندونزیایی ها ممکن است از سن یا وضعیت تأهل شما سؤال کنند و این برای آن ها خیلی عادی است. اگر دوست ندارید به سؤالات آنها پاسخ دهید، یک جواب دو پهلو و یا یک شوخی می تواند مؤثر واقع شود. صدای بلند یا پرخاشگرانه، تحقیرآمیز تلقی می شود. ادب و احترام کلید حل مشکل است. حتی اگر تصور می کنید حق دارید در بحث، منفجر شوید، خود را کنترل کنید و ادب و احترام را از دست ندهید. اندونزیایی ها حدود 300 واژه فارسی در زبان خود استفاده می کنند.

 

مردم اندونزی خیلی خوشحال می شوند که شما بتوانید بعضی از جملات را به زبان خودشان بگویید. اندونزیایی ها افرادی غیرتی هستند. زنانشان معمولا تنها از خانه بیرون نمی روند. اگر زنی را تنها ببینند احتمالا درباره ی شوهر او سؤال خواهند کرد که کجاست. در خود اندونزی، یک زن تنها، ممکن است مورد متلک جوانان قرار گیرد؛ اما در آنجا پوشش اسلامی بسیار در دفع متلک دیگران مؤثر است. بیشتر اندونزیایی ها عصبانیت خود را اظهار نمی کنند و هنگام عصبانیت در چهره فرد مقابل خیره می شوند و لبخند می زنند. اما مواظب باشید که خیره شدن شما در چشم آنها طولانی نشود. چون نشانه ستیزه جویی است؛ همچنین در حالتی که دستتان را به پشتتان گرفته اید نایستید، چون این هم نشانه عصبانیت و خشونت است. قرار دادن انگشت شصت بین سبابه و انگشت وسط، و اشاره آن به سمت یک فرد، نشانه تهدید او است.

 

آب و هوای اندونزی

عامل اصلی که موجب تغییر آب ‌و‌هوا در اندونزی می ‌شود نه فشار هوا و نه دمای هوا است بلکه بارندگی تغییرات عمده‌ی آب ‌و‌هوایی در اندونزی را ایجاد می ‌کند. اندونزی که با خط استوا به دو قسمت تقسیم می‌ شود، در مجموع آب ‌و‌هوای گرم و استوایی دارد. میانگین دما در مناطق ساحلی، 28 درجه و در نواحی کوهستانی، 26 درجه است. در مناطق مرتفع ‌تر و کوهستان ‌های بلندتر میانگین دمای هوا، 23 درجه است. میزان طوبت منطقه بسیار بالا و بین 70 تا 90 درصد است؛ اگر زمان سفر شما انعطاف ‌پذیر است، از دسامبر تا فوریه به اندونزی غیر از بالی و کالیمانتان سفر نکنید. در این دوره، بارندگی ممکن است شرایط را برای سفرتان سخت ‌تر کند حتی در برخی از مناطق، سفر امکان ‌پذیر نیست. برخی از مناطق مثل نوسا تنگارا ، فلورس ، پاپوآ و سوماترا به دلیل تعطیل بودن فرابرها و مسدود شدن جاده‌ها، غیرقابل دسترس هستند یا سفر به آنها ممنوع می ‌شود. پارک ملی کوه رینجانی ، که یک کوه آتش‌فشانی است و در جزیره‌ی لومبوک قرار دارد، از ژانویه تا مارس بسته است؛ تغییرات عمده در بارندگی بر اثر بادهای موسمی ایجاد می ‌شود. به طور کلی یک فصل خشک از ژوئن تا سپتامبر و فصل بارانی از دسامبر تا مارس در اندونزی جریان دارد. بخش‌های شمالی و غربی اندونزی، بیشترین میزان بارندگی را دریافت می ‌کنند.

 

واحد پول اندونزی

واحد پول اندونزی روپیه می ‌باشد که با کد ایزوی IDR و نماد Rp  شناخته می‌ شود، مسئولیت کنترل این واحد پولی برعهدهٔ بانک اندونزی قرار دارد ، روپیه اندونزی در رده واحد های پولی کم ارزش جهان قرار دارد؛ بحران اقتصادی آسیای شرقی در سال 1997 باعث سقوط 80 درصدی روپیه اندونزی و رشد تورم در این کشور شد. همچنین انقلاب گل سرخ و برچیده شدن دولت در چند سال اخیر در سقوط ارزش واحد پولی این کشور بی تاثیر نبوده و باعث شده این کشور از لحاظ ارزش پولی رده سوم کم‌ارزش‌ترین واحد پولی را داشته باشد. بزرگ‌ترین اسکناس این کشور برابر با 100 هزار روپیه اندونزی است.

 

 

 

 

آژانس معراج گشت مجری تور بالی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 

سوالات متداول آشنایی با اندونزی همراه با نقشه و عکس

1- آیا از ایران به اندنزی پرواز مستقیم داریم ؟


خیر معمولا از طریق کشور مالزی یا پرواز های قطر انجام میشود

2- قیمت ویزا اندوزی چند دلار است 


قیمت آن را ۵۰ دلار آمریکا 

3- تور های بالی بعد از ویروس کرونا کی دوباره انجام میشود 


به احتما زیاد در پاییز ۹۹ 

4- تمای اطلاعات لازم درباره اندنزی و بالی در کدام سایت است ؟


در سایت آژانس معراج گشت آسمان 

5- اندونزی کجاست؟


اندونزی یک کشور در جنوب شرقی آسیا است، واقع در قارهٔ آسیا. این کشور از 17,508 جزیره تشکیل شده است که در غرب جزیرهٔ نیو گینه و در شرق جزیرهٔ جاوا واقع شده‌اند. اندونزی با مساحتی بیش از ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ کیلومتر مربع، چهارمین کشور بزرگ جهان با جمعیتی بالغ بر ۲۶۰ میلیون نفر است.

6- جمعیت اندونزی چقدر است؟


به طبق آمار رسمی نشر شده در سال 2021، جمعیت اندونزی حدود 273 میلیون نفر است. این کشور چهارمین کشور پرجمعیت جهان است که با توجه به تعداد جزیره‌هایی که این کشور را تشکیل می‌دهند، این جمعیت در سطح جغرافیایی گسترده‌ای روی داده است.

7- اندونزی در کدام قاره است؟


اندونزی یک کشور در جنوب شرقی آسیا است و در قارهٔ آسیا قرار دارد. این کشور از 17,508 جزیره تشکیل شده است و در غرب جزیرهٔ نیو گینه و در شرق جزیرهٔ جاوا واقع شده‌است.

8- پایتخت کشور اندونزی کجاست؟


پایتخت کشور اندونزی شهر جاکارتا (Jakarta) است. این شهر در جزیرهٔ جاوا قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر، بزرگ‌ترین شهر کشور و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان است.

9- دلیل معروفیت جنگل های اندونزی چیست؟


اندونزی دارای یکی از بزرگترین جنگل‌های استوایی جهان است. این کشور دارای بیش از ۱۳۰ میلیون هکتار از جنگل‌های استوایی است که از طریق کربن جذب می‌کنند و به عنوان یکی از مهمترین مخزن‌های کربن دنیا شناخته می‌شوند. جنگل‌های اندونزی شامل انواع گوناگون درختان بلوط، درخت پالا، درخت‌های سرو و تنها، بمبئی، مرکبات و بسیاری از درختان بلند و عظیم دیگر هستند. همچنین، انواع گیاهان و حیوانات خاص و گوناگونی نیز در این مناطق زندگی می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به اورانگوتان، تایگر، فیل آسیایی، نهنگ خاویاری، پلنگ، گوریل، سواری، زنبور و مارهای بسیاری اشاره کرد. این منطقه با وجود اینکه یکی از پربارترین مناطق زندگی برای جانوران و گیاهان دنیاست، اما متاسفانه به دلیل فروش چوب و تبدیل جنگل به زمین‌های کشاورزی و معدنی، با تهدید جدی مواجه است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.6 از 5 | از بین 62 امتیاز دهنده به آشنایی با اندونزی
معراج گشت آسمان