لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی جزایر مالدیو

معرفی جزایر مالدیو

تور مالدیو سرزمین جزیره‌ هاست ، جزیره‌ هایی کوچک که با فاصله‌ های کمی از هم این کشور را می ‌سازند ، شاید بتوان این کشور را آرام‌ ترین جای کره‌ زمین نامید زیرا با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام این‌ ها چیره می ‌شود و نیز مجمع الجزایر مالدیو از 1192 جزیره روی اقیانوس هند تشکیل شده است که به شکل یک پرنده در حال پرواز نمایان است که البته تنها 200 جزیره از میان این همه جزیره آنها مسکونی است و پایتخت کشور مالدیو ماله است که سواحل رویایی با شن های سفید به تنهایی از دیدنی های بی نظیر جزیره ی مالدیو محسوب میشوند به ویژه با زمینه درختان استوایی که در اطراف آن قرار دارد تصویری فراموش نشدنی در ذهن باقی میگذارند و نیز مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سریلانکا و هند که آمیخته آریایی و دراویدی هستند ، می ‌رسد و رگه‌ هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد.واحد پول آن روفیا ، دین  مسلمان سنی و آب و هوای این کشور قاره‌ای و همچنین زمان محلی آن 1:30 ساعت عقب تر از ایران است.

بیشتر بازدید کنندگان به خاطر ریزورت های باشکوه و مجلل ، سواحل بی نظیر و دنیای بی نظیر زیر آب با تورمالدیو سفر میکنند تا از این زیبایی ها دیدن کنند ، با توجه به محدود بودن خشکی ها و دور بودن از سرزمین اصلی تنوع جانوری کمی بر روی خشکی وجود دارد اما درست زیر سطح آب دنیای شگفت انگیزی از حیات وحش وجود دارد که بیش از 2000 گونه از انواع ماهی ها با رنگ ها و شکل های گوناگون در آب های شفاف اطراف جزیره ها زندگی میکنند که همین سبب شده تا جزایر مالدیو از سال 2011 به عنوان محیط زیست جهانی یونسکو شناخته میشود و یکی از غنی ترین صخره های مرجانی در دنیا میباشد. نوروز امسال فرصت بسیار مناسبی خواهد بود تا به دیدن این طبیعت بی نظیر بروید. 

ماله بزرگ ‌ترین شهر و مرکز تجاری کشور مالدیو به شمار می ‌رود که دارای مرز آبی با کشور سریلانکا بوده و دارای فرودگاهی مجهز و مدرن می باشد ، نام ماله از کلمه ماهالای گرفته شده که در زبان سانسکریت به معنای خانه بزرگ است

اوج زیبایی و آرامش را در جزایر مالدیو تجربه کنید

مجمع‌ الجزایر مالدیو بر روی فلات زیرآبی چاگوس لاکادیو قرار گرفته و به همراه جزایر چاگوس و لکشدویپ یک زیست ‌بوم خاکی را تشکیل داده است و نیز جمهوری مالدیو مجمع ‌الجزایری متشکل از 1192 جزیره مرجانی است که در 26 گروه آب ‌سنگی گروه‌ بندی می‌شوند ، جزاير مالديو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاه ترین فاصله آن تا کرانه ‌های هند 600 کیلومتر است ، این جزایر در پهنه‌ ای آبی در حدود 90 هزار کیلومتر مربع پراکنده‌ است اما کل مساحت خشکی اش 298 کیلومتر مربع است ؛ توجه داشته باشید پایتخت کشور مالديو ماله نام دارد و در کناره جنوبی آبسنگ ماله شمالی قرار گرفته که جزئی از آبسنگ کافو به‌ شمار می‌آید ، بزرگترین جزیره 5 کیلومتر مربع مساحت دارد  و در مجموع در مالدیو تنها 9 جزیره با مساحتی بزرگتر از 2 کیلومتر مربع وجود دارند که 200 عدد از جزیره ‌ها مسکونی بوده و 88 جزیره دیگر دارای اقامت گاه‌های گردشگری هستند.

 

جزایر-مالدیو


آشنایی کامل با جزایر مالدیو

جزیره ماله

ماله بزرگ ‌ترین شهر و مرکز تجاری کشور مالدیو به شمار می ‌رود که دارای مرز آبی با کشور سریلانکا بوده و دارای فرودگاهی مجهز و مدرن می باشد ، نام ماله از کلمه " ماهالای "  گرفته شده که در زبان سانسکریت به معنای " خانه بزرگ " است و به طور کلی در این زبان این کلمه اشاره به قصر پادشاه دارد ، این شهر مرکز همه فعالیت‌ های تجاری است که از چهار بخش هنویرو ، گالولهو ، مافانو و ماچانگولی تشکیل شده‌است و مسجد جامع ، موزه ملی ، مقر مولی آگ ، مسجد قدیمی و بازار ماهی از نقاط دیدنی شهر ماله می ‌باشند. شهر ماله آن‌ قدری کوچک است که میتوان پیاده مسیرهایش را طی کرد ، مساحت این شهر در حدود 298 کیلومتر مربع می باشد و تقریبا 301000  نفر جمعیت دارد و به دلیل که مهاجرین و گردشگران زیادی به شهر ماله می روند تنوع غذایی در این شهر بسیار بالاست و رستوران‌ هایی با ملیت‌ های مختلف ، غذاهای متنوع و متفاوت تهیه میکنند که امتحان ‌کردن همه‌ آن ها زمان زیادی می طلبد ولی مستواند تجربه ای لذت بخش باشد.

 

جزیره زیبای ماله

 

از آنجایی که  نا آرامی دریا ، حرکت قایق‌ ها و کشتی‌ ها بین جزیره‌ ها را محدود می‌ کند ، توریست ‌های مالدیو خیلی علاقه ‌ای به سفر در این فصل  بارانی ندارند و نیز جزایر نیمه شمالی مالدیو پرطرفدارتر از نیمه‌ جنوبی هستند و همچنین جمعیت بیشتری دارند و امکانات خوبی برای توریست های مالدیو فراهم کرده ‌اند،  یکی از مشهورترین جزایر شمالی، جزیره‌ گافاروفالو است که نزدیک پایتخت است و یکی از بهترین جاهای اقیانوس هند برای غواصی محسوب می‌شود. برنامه های غواصی که در این جزیره برگزار می‌ شوند، تجهیزات و راهنما های خوبی در اختیار مسافران می‌گذارند و البته میتوان در کنار غواصی ، کارهای دیگری نیز در سواحل گافاروفالو انجام داد مثل عکاسی زیر آب که یک عکاس همراه شما به زیر آب می ‌آید و وقتی مشغول لذت ‌بردن از دنیای زیر اقیانوس هستید تصویرتان را ثبت می ‌کند، به هر حال یک عکس یادگاری کنار ماهی ‌های کوچک رنگارنگ یا مرجان ‌ها ، چیزی نیست که توی همه آلبوم ها پیدا شود. 

 

جزیره ماله در مالدیو

 

جزایر شمالی مالدیو

آری، تودو و رادهو از دیگر جزایر نیمه‌ شمالی هستند، در آری معمولا توریست از جاهای دیگر بیشتر پیدا می ‌شود زیرا هتل‌ های خوبی دارد و یک بازار محلی در این جزیره است که صنایع دستی زیبایی می‌فروشد مانند صندل ‌های حصیری یا انگشتری با صدف آبی که قیمت‌ های مناسبی هم دارند ، در شمال مالدیو، شاید بد نباشد سری هم به جزیره‌ باریک و بلند ها‌الیف بزنید ، در این جزیره ماهی‌ گیری شغل اصلی مردم است و بهترین رستوران‌ های غذای دریایی مالدیورا در این جزیره میتوانید بچشید.

 

جزایر شمالی مالدیو


جزایر جنوبی مالدیو

اگر شلوغی جزایر شمالی را دوست ندارید و ترجیح می‌ دهید در ساحلی خلوت دراز بکشید و نوشیدنی نارگیل تازه بنوشید ، جزایر جنوبی مالدیو انتخاب خوبی برای مقصد سفر شما خواهد بود و شما را خوشحال خواهد کرد ، واوو یکی از این جزیره‌ هاست که کم‌ جمعیت‌ ترین جزیره‌ مالدیو شناخته می‌ شود ، اسکله‌ منظمی دارد و یکی از گران ‌ترین اقامتگاه‌ های مالدیو هم در آن است. جزیره‌ی ادو در نیمه‌ جنوبی مالدیو، از نظر اقتصادی بعد از ماله شهرت خوبی در میان گردشگران مالدیو و در منطقه دارد و به همین خاطر هتل ‌ها و رستوران‌ های گران‌ قیمت و لوکسی در آن است که با چشم ‌اندازی زیبا و در کنار دریا ساخته شده ‌اند و شاید نیاز باشد که شما گردشگران مالدیو بدانید که سفر به جزایر مالدیو با بچه ‌ها شاید خیلی خوشایند نباشد زیرا برای رفت و آمد به جزیره ‌هایی که در اقیانوس پراکنده ‌اند باید چند باری سوار قایق شوید و ممکن است کودکان دریا زده شوند و همچنین از طرفی تفریحات چندانی که مناسب کودکان باشد در این جزیره‌ها پیدا نمی‌ شود و کلا در این جزیره‌ ها نباید انتظار دیدن جای خاص یا انجام فعالیت خاصی را برای آن ها داشته باشید.

 

جزایر جنوبی مالدیو


کلا در مالدیو تفریحات خیلی هیجان انگیز مانند بسیاری از کشور های ساحلی مانند دبی و یا تایلند وجود ندارد و در نهایت بیش ترین فعالیتی که باید انجام دهید ، شنا و غواصی است و به جای تمام  کارها ، روی شن‌ های سفید ساحل و زیر سایه‌ برگ ‌های پهن گرمسیری دراز بکشید و استراحت ، استراحت و فقط استراحت کنید.


 

 

 

 

سوالات متداول آشنایی کامل با جزایر زیبای مالدیو

1- قیمت تور مالدیو چند است و از کجا بخریم 


بیم ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان - از آژانس معراج گشت 

2- تمامی اطلاعات مورد نیاز از کشور مالدیو در کدام سایت است 


در سایت معراج گشت آسمان 

3- آيا برای سفر به مالدیو ویزا لازم است 


بله ولی ویزا مالدیو در فرودگاه صادر میشود 

4- بهترین کارگار در مالدیو چه آژانس است 


آژآنس معراج گشت آسمان 

5- جزیره مالدیو کجاست؟


مالدیو یک کشور جزیره‌ای است و در اقیانوس هند واقع شده است. مالدیو در جنوب غربی هندوستان و جنوب سری‌لانکا قرار دارد و شامل 26 جزیره بزرگ و بیش از 1000 جزیره کوچکتر است. ماله‌دیو به عنوان یکی از کشورهای گرمسیری، با آب و هوای گرم و مرطوب شناخته شده است و جزیره‌های آن به عنوان مقصد مسافرتی محبوبیت دارند.

6- مالدیو در کدام کشور است؟


مالدیو یک کشور جزیره‌ای مستقل است و در آب‌های اقیانوس هند واقع شده است. مالدیو به عنوان یک کشور مستقل دارای حکومت، پایتخت، پرچم و نظام اقتصادی خود است. با این حال، مالدیو با کشورهای هند و سری‌لانکا به دلیل واقع شدن در نزدیکی آن‌ها و همچنین تاریخچه تاریخی، فرهنگی و تجاری مشترکی ارتباط دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 23 امتیاز دهنده به معرفی جزایر مالدیو
معراج گشت آسمان