لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مالدیو

آشنایی با مالدیو

تور مالدیو متشکل از هزاران جزیره است که هر آنچه از یک جزیره‌ استوایی انتظار دارید ، از آب‌ های زلال ، سواحل شنی سفید، درختان نخل، روزهای گرم و آفتابی و موقعیت‌ های عالی برای غواصی را در اختیارتان می ‌گذارد ، جزایر مالدیو یک مقصد گردشگری ایده‌ آل و کامل برای سفر ماه عسل است و بسیاری از زوج ‌های جوان که دوست دارند در کنار هم از آرامشی خاص لذت ببرند و برای سفر ماه عسل خود سفری لوکس را در نظر دارند ، جزایر زیبا و دنج مالدیو را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌ کنند ؛ گرچه بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مالدیو یک مقصد گردشگری گران است، اما با بودجه‌ کم و قابل قبولی نیز می ‌توان سفر به این بهشت استوایی را تجربه کرد . گردشگاه‌ های لوکس مالدیو گران هستند ولی در سال‌ های اخیر به ‌منظور رونق صنعت گردشگری ، مهمان ‌خانه‌ های ارزان زیادی در مالدیو  ساخته شده‌ اند که بسیار تمیز و شیک و مجهز و قابل دسترس است.

کشور مالدیو متشکل از هزاران جزیره است که هر آنچه از یک جزیره‌ استوایی انتظار دارید ، از آب‌ های زلال ، سواحل شنی سفید ، درختان نخل ، روزهای گرم و آفتابی و موقعیت‌ های عالی برای غواصی در آن به وفور دیده می شود

نقشه کشور مالدیو

نقشه Maldives


تاریخچه مالدیو

دریانوردان قدیم ایران و عرب آن را دیباجات و دیبجات می ‌گفتند و به همین شکل در نقشه ‌ها ضبط شده‌ است ، سال‌های سال بازرگانان عرب سر راه دریانوردی به شرق دور در بنادر مالدیو پهلو می‌ گرفتند. بنا بر روایات تاریخی مالدیو، یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی مردم مالدیو را مسلمان کرده‌ است ودر سفرنامه ابن بطوطه آمده‌ است که شخصی به نام ابوالبرکات بربری که از مغرب یعنی مراکش به آن محل رسیده بود آن ها را به دین اسلام دعوت نمود که خود پیرو مذهب مالکی نیز بود و آنها دین اسلام را پذیرفتند و شاید برای شما گردشگران جالب باشد که بدانید اولین اشاره‌ به مالدیو که دیباجاتش می‌ نامیدند از قرن دو میلادی است که دیباجات را جزایر پول هم می ‌گفتند زیرا مقادیر کلانی از صدف نرم ‌تن دریایی کوری که خرمهره نامیده و در قدیم چون پول بین‌المللی کار می ‌گرفتند از آنجا بدست می‌آوردند ، امروزه صدف  کوری نماد نهاد چاپ پول مالدیو است و در روزگار قدیم این سرزمین را که موج دریا پول به سواحلش می‌ ریخت را جادوئی می ‌شمردند.

 

تاریخچه مالدیو

 

موقعیت و جمعیت مالدیو

کشوری است جزیره‌ای واقع در جنوب غربی هند و در اقیانوس هند ، پایتخت آن ماله است و در کناره جنوبی آبسنگ ماله شمالی قرار گرفته که جزئی از آبسنگ کافو به ‌شمار می‌ آید ، ماله پایتخت مالدیو 104 هزار نفر جمعیت دارد و به‌طور سنتی محل اقامت شاه و تاج‌ گذاری ‌ها بوده است . جمعیت مالدیو به طور کلی حدود 427.000  نفر است ، مجمع‌الجزایر مالدیو بر روی فلات زیرآبی چاگوس لاکادیو قرار گرفته و به همراه جزایر چاگوس و لکشدویپ یک زیست ‌بوم خاکی را تشکیل می ‌دهد و توجه داشته باشید که جمهوری مالدیو مجمع‌الجزایری متشکل از 1192 جزیره مرجانی است که در 26 گروه آب‌ سنگی گروه ‌بندی می‌ شوند ، این جزایر در پهنه ‌ای آبی در حدود 90 هزار کیلومتر مربع پراکنده ‌اند اما کل مساحت خشکی آن ‌ها فقط 298  کیلومتر مربع است که  بزرگترین جزیره 5 کیلومتر مربع مساحت دارد و در مالدیو تنها 9 جزیره با مساحتی بزرگتر از 2 کیلومتر مربع وجود دارند ،  200 عدد از جزیره‌ ها مسکونی هستند و 88 جزیره دیگر دارای اقامتگاه‌ های گردشگری هستند .

 

موقعیت و جمعیت مالدیو


مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک ‌ترین کشور قاره آسیا است ، زمین‌های این کشور به‌ طور میانگین 1.5 متر از سطح دریا ارتفاع دارند و بنابر این کم‌ ارتفاع ‌ترین کشور جهان نیز به‌ شمار می‌آید ، بلندترین نقطه این کشور تنها 2.4 متر ارتفاع دارد. 

 

زبان و مذهب در مالدیو

زبان رسمی این کشور دیوهی نام دارد که زبانی هند واروپایی است و همانندی‌ هایی با زبان سینهالی قدیم دارد ،  مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سری‌لانکا و هند و آمیخته از آریایی و دراویدی دارد و رگه ‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد و هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌ شوند که واژه دیبـَجات و دیباجات که در فارسی و عربی در قدیم برای مالدیو به کار می ‌رفت نیز شکلی از همین واژه دیوهی است ومهمتر اینکه دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. 

 

زبان و مذهب در مالدیو


فرهنگ و آدام و رسوم مردم مالدیو

فرهنگ مالدیو به شدت تحت تأثیر فرهنگ کشورهای همسایه خود یعنی سریلانکا و هند جنوبی می ‌باشد ، از میانه‌های قرن دوازدهم با تغییر دین مردم این کشور از بودایی به اسلام شاهد تاثیر اسلام ، فرهنگ عربی و همچنین فرقه ‌های تصوف بر فرهنگ و میراث این کشور بوده‌ ایم ؛ ضمنا معابد سنگی ، حصیربافی ، مجسمه ‌های چوبی ، خطاطی و ساخت قایق از چوب نارگیل از تولیدات فرهنگی این کشور است وورزش هایی مانند فوتبال ، کریکت ، بای بالا که نوعی بازی محلی است و والیبال ساحلی از ورزش ‌های محبوب در میان مردم مالدیو می‌ باشند. محوریت غذا در مالدیو روی ماهی و بخصوص ماهی تن می ‌باشد که متاثر از ذائقه غذایی سریلانکا و هند جنوبی قرار دارد و خوراک ‌ها به طور عمده گرم ، تند و با ادویه ‌جات مختلف بخصوص نارگیل بوده و نوع سنتی آن شامل برنج ، ماهی پاک کرده ، لیمو ترش ، چیلی و پیاز است. جمعیت مالدیو مسلمان سنی و پایبند هستند و مصرف الکل برای مردم محلی ممنوعیت قانونی دارد اما کشتی‌ های تفریحی مجاز به سرو الکل هستند و خارجی ‌ها نیز می ‌توانند در ماله الکل را خریداری کنند ، اکثر مالدیوی‌ ها الکل نمی ‌نوشند اما ممکن است بعضی از جوان ها بنوشند ، همچنین آب مراکز اقامتی به صورت لوله‌ کشی است و غیرقابل نوشیدنی است.

 

فرهنگ و آدام و رسوم مردم مالدیو

 

آب و هوای مالدیو

برای سفر به مالدیو و انتخاب بهترین زمان برای سفرتان بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد آب و هوای این کشور بدانید ، مالدیو در تمام طول سال آب و هوای گرم استوایی دارد و دو فصل بارانی در این کشور وجود دارد که در نواحی جنوب غربی از ماه مه تا اکتبر و در نواحی شمال شرقی از نوامبر تا آوریل است ،در مجموع فصل بارانی جنوب غربی بارندگی و باد بیشتری در ماه‌های ژوئن و جولای دارد و دمای هوا به ندرت به کمتر از 25 درجه سانتی‌ گراد می ‌رسد. مالدیو مقصد گردشگری ساحلی  و آفتابی است و در تمام طول سال می ‌توانید به آن سفر کنید و هر زمانی که به مالدیو سفر کنید از آب و هوای مطبوع آن لذت خواهید برد و از نظر آب و هوا برای سفر محدودیت ندارید و از دسامبر تا آوریل فصل تابستان است و فصل شلوغ گردشگری در مالدیو است و آب و هوای مالدیو خشک است ، در واقع مقدار بارندگی آن کم است یا اصلا باران نمی ‌باردو در نتیجه میتوان گفت این فصل برای سفر و گردش بسیار مناسب است ولی به دلیل اینکه تابستان فصل تفریح و مسافرت است و فصل شلوغ گردشگری است ، انتظار داشته باشید که قیمت‌ها از سایر ماه‌ های سال بیشتر باشد.

 

آب و هوای مالدیو


فصل بارندگی از ماه مه تا آگوست است ، آب و هوا در فصل بارندگی مرطوب است و بارش باران زیاد اتفاق می ‌افتد و یکی از وسایلی که باید با خودتان به همراه داشته باشید چتر است. این فصل نسبت به فصل های دیگر فصل خلوتی است از وجود گردشگر در مالدیو و گردشگران کمتری برای سفر در این فصل تمایل نشان می ‌دهند ، همچنین بسیاری از گردشگاه ‌ها تخفیف‌ های قابل ملاحظه‌ ای برای این فصل در نظر می‌ گیرند و در نتیجه پیشنهاد می شود اگر می‌خواهید سفری کم‌ هزینه به مالدیو داشته باشید حتما این فصل را برای سفرتان انتخاب کنید.

 

واحد پول مالدیو

واحد پول مالدیو روفیا است که با نماد  "Rf"  یا  MVR" " نمایش داده می شود ، هر روفیا برابر با 100 لاری است . با اینکه مالدیو پول رسمی خود را دارد ولی به گردشگران مالدیو پیشنهاد می شود که دلار آمریکارا نیز به همراه داشته باشند ، زیرا به طور گسترده‌ ای مورد استفاده قرار می ‌گیرد و در بسیاری از موارد قابل پذیرش است و حتی قیمت‌ های مناسب ‌تری از پول رایج مالدیو دارد به سبب اینکه طبق قانون تمامی ریزورت ها و خدماتشان با قیمت دلار محاسبه می شود بنابراین اگر شما تنها قصد ماندن در ریزورت خود را دارید نیازی به تبدیل دلار به روفیا ندارید ، البته اینکه دلار پذیرفته بشود یا نه از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و در رستوران‌ ها و ریزورت ‌های مختلف متفاوت است و اگر قصد دارید در ماله گردش کنید داشتن مقداری روفیا کمک کننده است ، همچنین مالدیو سکه های با نقش های بسیار زیبا دارد که خودشان به تنهایی میتوانند سوغاتی جذابی باشند .

در کل مالدیو با توجه به سطح بالای خدمات و رفاهی که ارایه می دهد مقصد گرانی محسوب میشود و همچنین لازم است بدانید در مالدیو به تمامی چیزها 10 درصد حق خدمات اضافه می شود و انعام دادن ضروری نیست ولی با این وجود انعام دادن به خدمه ای که درآمد پایینی دارند و با توجه به اینکه 10 درصد حق خدمات کاملا به آنها نمی رسد ، می تواند یک برخورد زیبا باشد.

 

 

سوالات متداول آشنایی با مالدیو | تاریخچه، آب و هوا همراه با نقشه

1- کشور مالدیو کجاست؟


مالدیو یک کشور جزیره ای در اقیانوس هند است، واقع در جنوب آسیا. جمهوری مالدیو از 26 جزیره‌ی اصلی و بیش از 1000 جزیره کوچک تشکیل شده است و در جنوب شبه قارهٔ هند، جنوب سرزمین هندوستان، شمال شرقی سرزمین سری‌لانکا و جنوب غربی سواحل بنگلادش و میانمار قرار دارد.

2- پایتخت کشور مالدیو کجاست؟


پایتخت کشور مالدیو ماله (Male) نام دارد و در جزیرهٔ ماله واقع شده است. این جزیره در شمال غربی کشور قرار دارد و در اقیانوس هند قرار دارد.

3- مالدیو در کدام قاره است؟


مالدیو در قارهٔ آسیا قرار دارد. این کشور جزیره‌ای در اقیانوس هند است و از نظر جغرافیایی در جنوب آسیا قرار دارد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 94 امتیاز دهنده به آشنایی با مالدیو
معراج گشت آسمان