لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر های ارمنستان

معرفی شهر های ارمنستان

تور ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان ، از غرب با ترکیه  و از جنوب با ایران  و نخجوان هم مرز است؛ گردشگری در ارمنستان یکی از منابع اصلی درآمد کشور ارمنستان می‌باشد که نقش مهمی در اقتصاد ارمنستان ایفا می‌کند ، در سال‌های اخیر ورود گردشگران خارجی به این کشور افزایش داشته است. عمده گردشگران خارجی حاضر در ارمنستان، از کشورهای منطقه به این کشور سفر می‌کنند که بر اساس آمار سال 2014 میلادی ، ۴۴ درصد آنها از روسیه، ۲۸ درصد از گرجستان، ۱۲ تا ۱۴ درصد از اتحادیه اروپا و ۷ درصد از ایران می‌باشند، از عوامل مؤثر در رونق صنعت گردشگری در این کشور، می‌توان به توسعه زیرساخت‌های لازم، تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری، شناساندن مناسب این کشور در رسانه‌های جهان، لغو روادید برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها و اعطای آسان ویزا برای مسافران بیشتر کشورها  اشاره کرد؛ بنابر آمار وزارت اقتصاد ارمنستان، در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی، در مجموع ۴۹۵٫۹۶۷ گردشگر خارجی به ارمنستان سفر کردند که ۱۷٫۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ایروان قطب بازرگانی فرآورده‌های کشاورزی است؛ علاوه بر این، کارخانه‌های ایروان در زمینه‌ی فرآوری فلزات، ماشین‌آلات، لوازم برقی، شیمیایی، بافندگی و غذایی فعالیت دارند

آشنایی با شهر های ارمنستان

از بزرگ ترین و مهم ترین شهر های کشور ارمنستان میتوان به پایتخت این کشور ، شهر ایروان اشاره کرد که این شهر فوق العاده بخاطره موقعیتی که دارد از زیبایی چند برابری برخوردار است و همین سبب شده است که ایروان و بازدید از این شهر یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار به خصوص در میان گردشگران ایرانی شود ، همچنین از دیگر شهر های پر طرفدار توریستی ارمنستان میتوان به اشتاراک ، اجمیازین ، جرموک و سوان اشاره کرد .

 

آشنایی-با-شهر-های-ارمنستان


ایروان : ایروان در دامنه‌ی کوه آرارات و در کرانه‌ی رود هرازدان واقع شده است. جمعیت این شهر در تا سال ۱۹۸۹ میلادی، ۱۲۰۱۵۳۹ نفر بود. ایروان در تقسیمات کشوری ارمنستان تابع هیچ استانی نیست و در واقع در مرز چهار استان کوتایک در شمال، آرارات در جنوب، آرماویر در جنوب غربی و آراگاتسوتن در شمال غربی قرار دارد. شهر ایروان از مراکز مهم اصلی صنعتی، فرهنگی، و علمی منطقه‌ی قفقاز است. خطوط راه آهن گسترده‌ای از این شهر منشعب شده است. ایروان قطب بازرگانی فرآورده‌های کشاورزی نیز است. علاوه بر این، کارخانه‌های ایروان در زمینه‌ی فرآوری فلزات، ماشین‌آلات، لوازم برقی، شیمیایی، بافندگی و غذایی فعالیت دارند.


ایروان به راستی شهر فوق‌العاده‌ای است؛ در این شهر میتوانید فرهنگی غنی این شهر را مشاهده کنید  و از در کنار مردمی خونگرم و مهمان ‌نواز بودن این شهر لذت ببرید . ایروان پایتخت ارمنستان است و وجهه جهانی دارد اما این تمام کار نیست ، این شهر چیزی فراتر از یک پایتخت معمولی و شلوغ است ، ایروان شهری جهانی و امن برای گردشگران سراسر دنیا محسوب می‌شود و فرقی نمی ‌کند از تهران به این شهر بروید یا لس‌آنجلس ، در هر صورت با آغوش باز مردم مواجه خواهید شد. این شهر، میزبان هزاران گردشگر و مسافر است که در سطح شهر به گشت‌و‌گذار می‌پردازند. 


اشتاراک : در مورد این شهر افسانه ای وجود دارد که روایت می کند از سه خواهر که در شهر شتاراک زندگی می کردند و هرسه عاشق شاهزاده می شوند ، دو خواهر بزرگتر برای خوشبختی خواهر کوچک تر تصمیم به خودکشی می گیرند و یکی از آنها با لباس قرمز و دیگری با لباس زرد خود را به ته دره اشتارک می اندازند خواهر سوم هم ازناراحت لباس سفید رنگی می پوشد وخود را به ته دره می اندازد واز ان به بعد شاهزاده سرکیس به یاد انها 3 کلیسا به اسم رنگ های لباسشان در دره میسازد و براساس این افسانه طی قرون مختلف در این دره سه کلیسا ساخته شده است که بهترین کلیسای باقی مانده کلیسای قرمز است که درقرن هفتم میلادی ساخته شده است و ساخت کلیسای سفید به قرن ششم و کلیسای زرد به قرن 13 و 14 مربوط می شود ، یکی دیگر از مناطق دیدنی ارمنستان در اشتاراک پلی است که از دره کاساخ می گذرد.


اجمیازین : چهارمین شهر بزرگ ارمنستان در غرب ایروان قرار دارد و مرکز روحانیت ارمنستان و محل نشست اسقف اعظم می باشد ، شهر اجمیازین از قرن 3 و 4 قبل ازمیلاد مسیح ساخته شده و واقارشابات نام داشته است و در آن زمان پایتخت ارمنستان بوده و تا قرن 4 میلادی مهم ترین شهر بوده است ، مهم ترین جاذبه اجمایزین که مورد توجه بسیاری از گردشگران ارمنستان و اجمیازین قرار می گیرد این است که ، روایت شده است که در زمان شاه عباس علما و وزرای ارمنی بسیاری ساکن ایران بوده اند که تصمیم برگشت به ارمنستان داشتند ولی شاه عباس برای مانع شدن خروج آنها از کشور تصمیم می گیرد که سنگ سنگ کلیسای اجمیازین را به ایران برده واین تصویر شاه عباس را بر روی دیوارحک کنند و درنهایت شاه عباس با دیدن تصویرخود از این کار منصرف شده وتصمیم میگیرد کلیسایی باهمین شکل و معماری درجلفای اصفهان بنا کند که تا کنون باقی مانده است و مرکز روحانیت مسیحی در اصفهان می باشد.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به معرفی شهر های ارمنستان
معراج گشت آسمان