لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر ازمیر

معرفی شهر ازمیر

کرانه های دریای اژه در کشور ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازها و مناطق گردشگری تور ترکیه می باشند . خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند ، مملو است از کرانه های قدیمی که توسط باغهای زیتون ، پرتگاههای سنگی و جنگلهای کاج احاطه شده است و اگر شما علاقه مندان به اسکله های ماهیگیری زیبا ، روستاهای تفریحی پرطرفدار و یا بقایای تمدنهای باستانی را که گواهی بر ۵۰۰۰ سال تاریخ ، فرهنگ و اسطوره هستید، این منطقه تعطیلاتی برای همه از دوستداران طبیعت و توریست ها و گردشگران ، عکاسان ، مشتاقان ورزش ، قایقرانان و باستان شناسان را بریتان فراهم می کند که در تمام طول سفر جز لذت و شادی منحصر به فرد هیچ چیز دیگری را تجربه نکنید. اگر شما هم از طرفداران شهرهای ساحلی هستید، نوروز فرصت بسیار مناسبی است تا در هوای بهاری به دیدار ازمیر بروید. کافی است در تور ترکیه نوروز 99 شرکت کنید و خودتان را به تماشای زیبایی های این کشور مهمان کنید. 

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه از لحاظ بزرگی و دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری بوده و این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد

آشنایی با ازمیر ( Izmir )

تور ازمیر ( Izmir ) سومین شهر بزرگ و پرطرفدار در ترکیه، بعد از استانبول و آنکارا می باشد که دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری ، صنعتی و بندری است . شهر ازمیر که در زبان ترکی ازمیر زیبا نامیده می شود و نیز بر فراز یک خلیج بلند و باریک قرار دارد و کرانه های دریای اژه ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این شهر می باشند . خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند ، مملو از کرانه های قدیمی که توسط باغ های زیتون ، پرتگاه های سنگی و جنگل های کاج است که به زیبایی در خود جای داده است و جالب است بدانید که شهر ازمیر که در پشت پیاده روهای آراسته شده با درختان نخل زیبا و خیابان هایی که کرانه های ساحلی را دنبال می کنند ، از دامنه های کوه های اطراف با شیب های پلکانی افقی به آرامی بالا می رود، ازمیر شهری سرزنده و بسیار زیبا می باشد و در مدت فستیوال بین المللی هنر در ماه ژوئن و جولای گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشد و همچنین ازمیر شهری سرزنده و بسیار زیبا می باشد و در مدت فستیوال بین المللی هنر در ماه ژوئن و جولای گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

 

ازمیر


تاریخچه شهر ازمیر

این شهر توریستی در واقع در هزاره سوم قبل از میلاد در منطقه ای که امروزه بایراکلی (Bayraklı)  نام دارد بنا شده است و در آن زمان با شهر تروی یا تروا ، که دارای پیشرفته ترین فرهنگ در آناتولی غربی است ، نقطه اشتراک داشت و نیز در حدود سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد ، این شهر تحت نفوذ قلمرو هیتی ها در آناتولی مرکزی در آمد و در هزاره اول قبل از میلاد ، این شهر سیمیرنا (Smyrna) نامیده می شد و در رده مهمترین شهرهای اتحادیه ایونین ایها قرار گرفت و در طول این دوره ، یکی از برجسته ترین نکات این شهر این بود که هومر تاریخدان و نویسنده یونانی در آنجا سکونت داشتند . فتح این شهر توسط لیدیا ایها ، در حدود ۶۰۰ قبل ازمیلاد ، باعث شد که این دوره به انتهای حکومت خود برسد ؛ قابل توجه شما علاقه مندان اینکه این شهر ، شهری باستانی می باشد و تاریخی پر از فراز و نشیب و طولانی دارد و این شهر قدیمی ، در منطقه فعلی بور نووا Bornova قرار داشته است و بر اساس حفاری های باستان شناسی اخیر ، جالب است بدانید که تاریخ سکونت در این شهربه 6500 سال قبل از میلاد و دوران قبل از تمدن تروی ها می رسد.

 

تاریخچه ازمیر

 

در ادامه درست در 1500 سال قبل از میلاد ، با حظور تمدن هیتایتی ها در این منطقه و تا زمان تمدن تروی ، یعنی تا 1200 سال قبل از میلاد ، خط و کتابت در آن وجود داشت و اما با حمله اقوام بالکانی به این منطقه و منسوخ شدن خط ، سراسر آناتولی مرکزی و غربی بار دیگر در تاریکی و نابودی فرو رفت ، همچنین این وضعیت تا زمان روی کار آمدن شاهان محلی فریگیه Frigya در 730 قبل از میلاد ادامه داشت تا در سال 688 قبل از میلاد ، آیونی ها ionins این شهر را به تصرف خود درآوردند. سپس در قرن هفتم قبل از میلاد ، مردم آسیای صغیر ازمیر  Smayrnaرا ویران و با خاک یکسان کردند و بعدها کوروش کبیر ، امپراتور هخامنشی در اواسط قرن ششم قبل از میلاد این شهر را فتح کرده و فردی بنام اسکندر مقدونی در چندین نبرد با پادشاهان ایران ، بالاخره در 333 قبل از میلاد آنها را شکست داد و از آن به بعد ، شهر ازمیر از آن یونانیان و سپس روم شد و نیز طی قرن ها ، جمعیت ازمیر افزایش یافت و این شهر بزرگتر شد و در اوایل این دوره ، عرب ها و سلجوقیان و سایر ملل برای فتح ازمیر با یکدیگر به جنگ پرداختند و در نهایت ، در سال 672 میلادی اعراب ، ازمیر را فتح کردند و هدف آنان این بود که آن را تبدیل به پایگاهی برای حمله به شهر استانبول کنند و بین سالهای 1076 تا 1398 ، ازمیر صحنه قدرت نمایی سلجوقیان ، شوالیه های رودوس Rhodes و مغول ها بوده و در طول قرن چهارم پس از میلاد ، ازمیر بخشی از امپراطوری بیزانس شد.

 

تاریخ ازمیر

 

توجه داشته باشید که از قرن 11 تا 15 به طور مختلف توسط بیزانس و ترک ها اداره و هدایت می شده است . در سال 1402 ، ازمیر توسط امیر تیمور مورد تاخت و تاز قرار گرفت و پس از سال 1424 میلادی تا اوایل قرن بیستم ، جزوی از سرزمین های امپراطوری عثمانی قرار گرفت و یونانی ها پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراطوری عثمانی ، مدعی مالکیت این شهر شدند و بر طبق قرار داد سورس sevres که در سال 1920 میلادی طراحی و تصویب شد و اداره شهر به مدت 5 سال به یونانی ها واگذار شد . اشغال شهر توسط یونانی ها منجر به نزاع آنها با یک میلیون ترک شد که ازمیر را در سال 1922 تصرف کردند و ازمیر از سال 1923 دوباره بخشی از کشور ترکیه شد .

 

موقعیت و جمعیت شهر ازمیر 

شهر ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر مهم ترکیه در میان گردشگران در سراسر دنیا می باشد و جالب است بدانید که این شهر حدود ۴ هزار نفر جمعیت دارد و این شهر در ساحل دریای اژه قرار گرفته است و از مناطق گردشگری ترکیه بشمار می رود. شهر ازمیر مناطق بسیار زیبا و متنوعی دارد و منطقه کوناک تاریخ این شهر را برای گردشگران ازمیر به تصویر می کشد، این شهر دومین بندر بزرگ بعد از شهر استانبول می باشد و از شهرهای توریستی و پرطرفدار ترکیه، شهر ازمیر است. ازمیر که در پشت پیاده روهای تزیین شده با نخل و خیابان هایی که کرانه های ساحلی را به تصویر می کشد، از دامنه های کوه های اطراف با شیب های پلکانی افقی به آرامی بالا میرود همگی باعث شده است که سالیانه هزاران گردشگر روانه این شهر شوند؛ ضمنا می توان گفت که ازمیر از نظر وسعت سومین شهر بزرگ ترکیه و دومین بندر ترکیه بعد از استانبول شناخته می شود،  ازمیر شهری سرزنده و بسیار زیبا می باشد و در مدت فستیوال بین المللی هنردرماه ژوئن وجولای بازدید کننده و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند.

 

موقعیت و جمعیت شهر ازمیر


آب و هوای شهر ازمیر

شهر ازمیر آب و هوایی مدیترانه‌ ای دارد ، زمستان‌ ‌های نسبتا معتدل و تابستان‌ های آفتابی و نسبتا داغ و گرمی دارد و بیشترین میزان بارش باران در ازمیر در فصل زمستان است و در تابستان‌ ها نیز این شهر شاهد بارش اندکی نیز هستیم و همچنین زمستان ‌های ازمیر از ماه دسامبر تا اواسط ماه مارس ، نسبتاً معتدل و بارانی می باشد . میانگین دما در ماه ژانویه ۷ درجه سانتیگراد است و میانگین بارش باران نیز حدود ۱۰ روز در ماه است ، ازمیر نسبت به شهرهایی مثل استانبول کمتر در معرض آب و هوای سرد است ، ولی گاهی ممکن است که شب‌های این شهر نسبتاً سرد شوند. بارش برف در ازمير به ندرت اتفاق می افتد ، برای مثال در فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی شاهد برف هم بودیم . ضمنا شما گردشگران ازمیر بدانید که فصل بهار در شهر ازمير، اواسط ماه مارس تا ماه می آب و هوای ازمیر به شدت معتدل است. البته در ماه مارس هوای ازمیر شاید اندکی غیر قابل تحمل باشد ، ولی هرچه می گذرد آفتابی شده و بارش باران نیز کاهش می‌یابد . فصل تابستان نیز از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر، ازمیر شاهد آب و هوایی نسبتا داغ ، خشک و آسمانی آفتابی می باشد .

 

آب و هوای ازمیر

 

معمولا رطوبت آب و هوا بالا نبوده و گاهی نیز نسیم و بادهای خنکی از دریا می وزد که شما را غرق در لذت می کند و شاهد اندکی آب و هوای خنک ‌تر هستیم ، ولی گاهی نیز ممکن است که در این شهر شاهد آب و هوای گرم ثابت با دمای حدود ۳۵ تا ۳۸ درجه و یا حتی گاهی تا ۴۰ درجه سانتیگراد برسد و نیز فصل پاییز نیز از اواسط سپتامبر تا نوامبر به طور خوشایندی گرم و آفتابی بوده و گاهی نیز شاهد بارش باران در این شهر هستیم که عموما فصل گردشگری در ازمیر می باشد.

 

 

سوالات متداول معرفی شهر ازمیر و راهنمای سفر به آن همراه با عکس

1- تمامی اطلاعات مورد نیاز از شهر ازمیر ترکیه 


در سایت معراج گشت آسمان 

2- تور ازمیر را از کجا بخیریم ؟


از طریق کانتر های ترکیه در آژانس معراج گشت

3- تور های ازمیر در کدام فصل از سال بهتر است 


در فصل تابستان

4- آیا برای سفر به ازمیر به ویزا لازم است 


خیر لازم نیست

5- ازمیر کجاست ؟


ازمیر، یا ایزمیر، شهری در غرب ترکیه و مرکز استان ایزمیر است. این شهر در ساحل غربی آناتولی و در نزدیکی دریای اژه واقع شده است.

6- ازمیر در کدام قسمت ترکیه است ؟


ازمیر یا ایزمیر در قسمت غربی ترکیه و در ساحل آژه دریا واقع شده است. استان ایزمیر همچنین در منطقهٔ اگه‌آجیک شرقی واقع شده است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 3.9 از 5 | از بین 29 امتیاز دهنده به معرفی شهر ازمیر
معراج گشت آسمان