لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جمعیت تایلند

جمعیت تایلند

کشور تایلند سالانه بیش از 20 میلیون بازدید کننده دارد و از این تعداد بیش از 100 هزار نفر آن از کشورمان ایران به این کشور سفر می کنند.  وسعت کشور تایلند 513،115 کیلومتر می باشد و جمعیت آن نزدیک به 68،863،514 نفر است و نرخ جمعیت در این کشور به 95 درصد می رسد که اگر بخواهیم تقسیم بندی کنیم : 80% تایی ( نژاد تایلندی ) - 10% چینی – 3% مالایی و 7% سایر اقوام نظیر خمر ، برمه ای و سایر قوم ها می باشند . جمعیت زنان بیشتر است با 35260770 زن ، که 51.2 درصد از کل زنان را تشکیل می دهد و در مقایسه با 336027444 یا 48.8 درصد مردان کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. اگر قصد دارید با فرهنگ و مردم این کشور آشنا بشوید، نوروز فرصت بسیار مناسبی خواهد بود. کافی است در تور تایلند شرکت کنید و خود را به دست جاذبه های این کشور خاص بسپارید. 

جمعیت تایلند نزدیک به 68،863،514 نفر است

جمعیت بانکوک

جمعیت پایتخت کشور تایلند یعنی شهر بانکوک در سال ۲۰۰۷ برابر با ۸٬۱۶۰٬۵۲۲ نفر ( با احتساب حومه ۱۰٬۰۶۱٬۷۲۶ نفر ) برآورد شده ‌است و در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌ است .

 

شهر بانکوک بزرگترین شهر در تایلند است و این شهر اکنون با بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت ، حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است و هر سال ، حدود ۱۵.۹۸ میلیون گردشگر به این شهر زیبا سفر می‌ کنند و دارای طرفداران زیادی می باشد . 


جمعیت پوکت

شهر پوکت یا فوکت یکی از استانهای کشور تایلند است ، مساحت آن 543 کیلومتر مربع می‌باشد . جمعیت این استان در سال 2012 بالغ بر 665700 نفر برآورد شده است و در مقایسه با شهر های تایلند دارای گردشگران متعددی می باشد .


این جزیره زیبا ۸۶۷ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد و بزرگ ترین جزیره کشور تایلند است و تنها استان جزیره ای کشور تایلند محسوب میشود که دارای یک حکومت منطقه ای است .

 

شهر پوکت ۱.۶ میلیون نفر جمعیت دارد و ششمین استان بزرگ تایلند است ، پوکت به عنوان مروارید آندامان شناخته می شود به همین دلیل است که بیشترین گردشگران را جذب خود کرده است و نکته قابل توجه آن این است که بخشی از ثروت عظیم خود را از تولید قلع که قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد ، به دست آورده است.

 

شهر رویایی پوکت از نظر تقسیمات کشوری بخشی در منطقه ای از ناحیه جنوب تایلند به حساب می آید .

 

جمعیت پوکت


جمعیت پاتایا

شهر پاتایا شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد ، شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی پایتخت کشور یعنی شهر بانکوک قرار دارد.


جمعیت پاتایا 107،406 نفر است و شهر پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون گردشگر در سال جاری یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری تایلند می باشد ، پاتایا به دلیل وجود کلاب ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد.

 

جمعیت پاتایا

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 11 امتیاز دهنده به جمعیت تایلند
معراج گشت آسمان