لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر بالی

معرفی شهر بالی

تور بالی جزیره‌ خدایان ، جزیره کوچکی از بزرگ ‌ترین مجمع‌ الجزایر جهان است که در بزرگ ‌ترین کشور مسلمان جهان یعنی تور اندونزی قرار دارد ، این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است که سبب شده از این رو آب و هوایی بسیار متفاوت دارد ، این جزیره جمعیتی بیش از سه میلیون نفر داشته است که اکثر آن‌ها اهل اندونزی هستند اما در سال‌های اخیر به دلیل رشد فراوان صنعت گردشگری بسیاری از استرالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت کرده اند و باعث افزایش بیشتر جمعیت گردیده است ، این جزیره از لحاظ آتش ‌فشانی فعال است و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز است اما معروف ‌ترین آتشفشان آن ، آتشفشان کوه گودان آگانگ بوده که مادر کوه ها نامیده می‌ شود. این کوه آتشفشانی فعال است و ارتفاعی بیش از 30000  متر دارد.

بالی جزیره‌ خدایان ، جزیره کوچکی از بزرگ ‌ترین مجمع‌ الجزایر جهان است که در بزرگ ‌ترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی قرار دارد

نقشه شهر بالی

 

نقشه شهر بالی


موقعیت و جمعیت بالی

بالی جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است و از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می ‌رود ، بالی جزیره خدایان ، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است ، این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند می دهد و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی ، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است.

 

 

 

معرفی شهر بالی


این جزیره جمعیتی بیش از سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند ، این جزیره دارای مناطق مختلفی است که از معروف ترین نقاط آن کوتا بالی و اوبود را می توان نام برد ، در شمال و جنوب کوه های مرکزی این جزیره زمین های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می کنند. مزارع پلکانی برنج بالی نیز خود شهرت جهانی داشته و از جاذبه های گردشگری بالی می باشند .


تاریخچه شهر بالی اندونزی

مردم بالی از تبار نژادی قبل از تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قاره آسیا به مجمع ‌الجزایر اندونزی کوچ کردند ، با رسیدن هندوها دوره ماقبل تاریخ به پایان رسید. رسیدن هندوها در سال 100 پیش از میلاد  به‌ وسیله سفال ‌نوشته ‌های براهمی که بدست آمده‌ اند تایید شده ‌است ، شاهنشاهی ماجاپاهیت که در جاوه شرقی مستقر شده بود در سال 1343 یک کوچ ‌نشینی هم در جزایر بالی برپا کرد.

 

 

 

در پی حملات پیاپی مسلمانان، شاهنشاهی ماجاپاهیت کمی پیش از 1500 میلادی، سرنگون شد و این امر باعث مهاجرت گسترده هندوها به بالی شد.پس از آن این جزیره نیز به مانند دیگران مناطق اندونزی تحت سلطه استعمارگران هلندی درآمد و تا سال 1942 که توسط ارتش ژاپن اشغال گردید به صورت مستعمره باقی‌ماند.


جزیره بالی در دهه های اخیر نیز شاهد رویداد های بسیاری بوده است ، اشغال گران ژاپنی از هیچ گونه ظلم و ستم در این جزیره کوتاهی نکردند . آنان به تخریب بسیاری از بناها ، معابد ، مزارع و کشتار دسته جمعی بومیان پرداختند ، در نهایت جنگ جهانی دوم و با انفجار بمب اتمی ، ارتش ژاپن متحمل شکست سهمگینی از آمریکا گردید و همزمان با این رویداد آزادی خواهان و استقلال طلبان در اندونزی به رهبری سوکارنو و با یاری نیروهای آمریکایی موفق به شکست دادن و بیرون راندن اشغال گران ژاپنی و آزادی کشور شدند ، از آن پس این جزیره به آرامش نسبی رسیده است و بزرگترین رویداد تاریخی دو دهه گذشته آن انفجار بمب توسط گروه های اسلام گرایانه افراطی در سال 2002 و 2003  بوده است که منجر به از بین رفتن بیش از 250 تن از گردشگران خارجی گردید .

 

آب و هوای شهر بالی

آب و هوای بالی استوایی بوده که مانند سایر مناطق استوایی تغییرات آب و هوا در آن بسیار اندک است و در کل طول سال دمای آن بین 20 درجه و در شب تا 33 درجه در طول ساعات روز تغییر می کند البته بین ماه های دسامبر تا پایان مارس هوا گرم تر و رطوبت بیشتر است ولی از ماه ژوئن تا سپتامبر که زمستان بالی می باشد ، باد هایی از سمت اقیانوس ارام شروع به وزیدن می کند که باعث می شود دمای هوا ختک تر باشد که طبیعتا باید توریست پذیرتر باشد ، زمستان نیم کره جنوبی را با خود به ارمغان می آورد و در این فصل روزها دما معتدل و شب ها خنک است و میزان رطوبت بسیار کاهش یافته و اغلب روزها آفتابی خواهد بود .

 

 

آژانس معراج گشت مجری تور بالی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 

سوالات متداول معرفی شهر بالی و تفریحات آن

1- جزیره بالی کجاست ؟


جزیره بالی یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اندونزی است و در جنوب جزیره جاوا و شمال جزیره لومبوک قرار دارد.

2- بالی در کدام کشور است ؟


جزیره بالی در کشور اندونزی قرار دارد. اندونزی کشوری در جنوب شرق آسیا است و شامل بیش از 17 هزار جزیره است. بالی یکی از جزایر مهم و پرجاذبه این کشور است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 45 امتیاز دهنده به معرفی شهر بالی
معراج گشت آسمان