لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معرفی شهر های هندوستان

معرفی شهر های هندوستان

هند با مساحت ۳٬۴۰۲٬۸۷۳ کیلومتر مربع و جمعیت ۱٬۲۱۰٬۱۹۳٬۴۲۲ نفر دومین کشور پر جمعیت دنیا پس از چین به‌ شمار می‌ آید و دهلی به زبان هندوستانی یا آنگونه که در فارسی و اردو خوانده می‌شود دهلی ، دومین کلان شهر بزرگ هند می باشد و دهلی نو پایتخت هند است که بخشی از این کلانشهر محسوب می شود  و اینکه تور هند کشوری است در جنوب آسیا و از شمال غربی با پاکستان ، از شمال با چین ، بوتان ، نپال و تبت و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌ است همچنین جنوب آن را اقیانوس هند پوشانده است و دارای شهرهای مهم و توریستی باشکوهی است که کلی گردشگر و توریست سالانه روانه این شهرهای جذاب می شوند .

کشور هند دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین می باشد که نزدیک به یک ششم جمعیت جهان را در خود جای داده ‌است

شهرهای هند را بشناسیم

کشور هند دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین می باشد که نزدیک به یک ششم جمعیت جهان را در خود جای داده ‌است و برخی از کلان‌ شهرهای این کشور به شدت متراکم و پرجمعیت هستند و نکته جالب این است که تنوع نژادی ، فرهنگی ، زبانی و مذهبی به این کشور چشم‌ اندازی شگفت آور از همزیستی عجیب و مسالمت‌ آمیز میان اعتقادات گوناگون و میان مردم بخشیده ‌است و اینکه کشور هند بیست و هشت ایالت  دارد  که هر کدام دارای جاذبه توریستی بسیار هستند با شهرهایی که برای هر کدام از آنها به زمانی بیش از یک هفته برای بازدید نیاز است به همین دلیل این کشور از مهمترین مقاصد توریستی جهان محسوب می شود ؛ از شهر های مهم و دیدنی کشور هند می توان به بمبئی ، کلکته ، اگرا ،جیپور ، کانپور ، گوا ، ویزاکپوتنام ، سورات ، پونه ، حیدر آباد ،بنگلور ، چنای و دهلی نو اشره کرد که دهلی نو در شهر قدیمی دهلی و  ناحیه مرکزی ملی واقع شده است ، ناحیه مرکزی ملی هند منطقه‌ای بزرگ است که شهرهای دهلی نو ، اوتار پرادش ، راجستان و هاریانا را در بر می‌ گیرد .

 

تور دهلی

شهر دهلی از شهرهای قدیمی و پر بازدید هندوستان است و سالانه میلیون ها گردشگر و توریست برای بازدید از این شهر به هند سفر می کنند ، دهلی بر خلاف شلوغی و هرج و مرج بسیاری که دارد اما پس از ورود شمارا با رایحه ها و صداهای زیبا برای حرکت به جلو هل می دهد و قصد دارد در گوشه و کنارهای آرام جنبه فرهنگی و هنری زیبای شهر را به شما نشان دهد و اگر در شهر دهلی قدم بزنید می‌ بینید که این شهر کاملا به دو قسمت قدیم و جدید تقسیم شده است و شهر قدیم دهلی دارای خیابان‌ های تنگ و تاریک مال‌ رو است که بوی ادویه‌ های هندی که از دکه‌ های کنار خیابان به مشام می رسد  فضا را پر کرده است و از سوی دیگر دهلی نو که در سمت جنوبی دهلی واقع شده است  تمیز، آرام و سبز است و خیابان‌ هایی بلند و پهن دارد که در کنار آن‌ ها خانه‌ ها و عمارت‌ های زیبایی وجود دارند و این خانه‌ ها به دست انگلیسی‌ ها و در سال 1931 میلادی که دهلی توسط آن‌ ها پایتخت اعلام شد بنا شده‌ اند ، از جاذبه های توریستی شهر دهلی می توان آرامگاه همایون ، راج پت ، چاندنی چوک ، قلعه سرخ ، گاندی اسمیریتی ، گالری ملی هنرهای نوگرا و دروازه هندوستان را نام برد .

 

شهر دهلی

 

تور بمبئی

از زمان رونق گرفتن سفر های دریایی و افتتاح کانال جدید سوئز در سال ۱۸۶۹ میلادی ، شهر بمبئی با نام جدید مومبای شناخته شد و به دروازه‌ی اصلی ورود به شبه جزیره هند تبدیل شد ، شهر مومبای از نظر اقتصادی و توریستی رونق زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل تضاد و تناقض و اختلاف شدید طبقاتی در آن زیاد است به صورتی که از یک سو بیشتر ثروتمندان هند در این شهر زندگی می کنند و در نقطه‌ مقابل جمعیت بسیار زیادی از افراد فقیر در پایین شهر زندگی می‌ کنند ، لازم به ذکر است در بمبئی هر چیزی به جز هتل ها ارزان است ، از جاذبه های فرهنگی و گردشگری بمبئی می توان به غارهای الفانتا ، بتکده پاگودای ، تالار شهر ، دریاچه پاوانا ، ساحل چپانی ، مارین درایو ، پایانه چاترا پاتی شیواجی ، کلیسا افغان و باغ های معلق اشاره کرد .

 

 

شهر بمبئی

 

تور کلکته

کلکته پایتخت ایالت بنگال غربی و پایتخت گذشته کشور هند است با اینکه یک وقتی این شهر پرجمعیت ‌ترین شهر هند بود اما این عنوان را همراه با عنوان پایتخت به دهلی‌ نو واگذار کرد و امروزه به عنوان شهر پر جنب ‌وجوش هند شناخته می‌ شود و شهری بزرگ با خیابان‌ های تو در تو، رستوران‌ ها ، زندگی شبانه و دیدنی‌ هایی که فرهنگ مردم هند را به خوبی نشان می‌ دهد را دربر دارد ؛ كلكته آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و زمستان‌ هایش معمولا یک ماه و نیم بیشتر طول نمی ‌کشد و دمای هوا به کمتر از 10 درجه سانتیگراد نمی‌ رسد و همچنین گرم‌ترین ماه سال نیز دما نزدیک 40 درجه سانتیگراد است و با توجه به آب و هوای کلکته بهترین زمان برای سفرگردشگران به این شهر تعطیلات تابستان یا ژانویه می‌ تواند فصل مناسبی برای سفر باشد .

 

شهر کلکته


از مهم ترین مکان های دیدنی کلکته کاخ زیبا و تماشایی ویکتوریا می باشد که به سبک معماری ایتالیایی و به یاد پرنسس زیبای هندی ، راجا ساخته شده است و پس از آن قدم زدن در خیابان چورینگی و رسیدن به قلعه زیبای انگلستان و موزه هندی ها که مجموعه‌ ای از دیدنی‌ های عجیب و غریب هند و جاهای دیگر جهان را در خودش جا داده است ، از دیگر جاذبه های توریستی شهر کلکته می توان به بنای یاد بود ویکتوریا ، باغ های گیاهان ، معبد کالی ، مقبره بلبور ماث ، معبد بیرلا ،کلیسا های سنت پل و ارمنی ، موزه هنری ، پیاده روی کنار رودخانه در باغ عدن اشاره کرد و همچنین تفریحات شبانه که مردم تا صبح به رقص و پایکوبی می پردازند .

 

تور آگرا

آگرا واقع در ایالت اوتار پرادش ، سومین شهر بزرگ هند و یکی از بهترین مجموعه ها دیدنی های  هند می باشد و مرکز هنر، فرهنگ ، تجارت و یادگیری کشور پهناور هندوستان نیز بوده است که درکنار رودخانه یامونا یا جمنا قرار گرفته است ، این شهر پایتخت حکومت اکبر پادشاه بزرگ امپراتوری مغولی هند یا گورکانیان بوده و آن را اکبر آباد نیز می نامیدند ؛ آب و هوای شهر آگره بهترین آب و هوا را میتوان گفت در طول اکتبر تا مارس دارد و در تابستان هوا  بین ۲۲ تا ۴۵ درجه و زمستان ۴ تا ۳۱ درجه‌ می باشد  ، از جاذبه های گردشگری اگرا میتوان به تاج محل ، قلعه لعل ، فاتح پور سیکری ، سیکاندرا ، آرامگاه اعتماد الدوله ، چینی کاروضه ، باغ رام ، سوامی باغ صمد ، آرامگاه مریم و باغ مهتاب اشاره کرد .

 

شهر آگرا

 

تور جیپور

جیپور یا جایپور از شهر های تاریخی هندوستان و مرکز ایالت راجستان است که در شمال غربی کشور هند قرار دارد و از مراکز مهم گردشگری در هند محسوب می شود و به خاطر وجود ساختمان‌ های پرشمار صورتی ‌رنگ در شهر به آن لقب شهر صورتی داده شده‌ است ، همچنین در مورد آب و هوای این شهر می توان گفت جیپور آب و هوایی نیمه خشک دارد و از جاذبه های گردشگری شهر جیپور می توان کاخ شهر ، هاوا محل ، رصد خانه جانتار مانتار ، موزه آلبرت هال ، باغ وحش جیپور ، جال محل ، قلعه آمیر ، قلعه جاگار ، الفنتستیک و بازار های رنگارنگ و متفاوت جیپور را نام برد .

 

شهر جیپور

 

تور گوا

گوا شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است که شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا می شود و همچنین وسیع‌ ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و طبیعت چشم گیر این شهر مانند تپه‌ های بسیار سبز در کنار رودهای فوق العاده زیبا ، نخل‌ های فراوان و سایر درختان گرمسیری باعث شده سالانه گردشگران بسیاری به گوا سفر کنند و همچنین بهترین زمان برای سفر به گوا فصل زمستان است که البته شلوغ ترین فصل نیز می باشد به سبب گردشگران بسیاری که به این شهر سفر می کنند ولی در فصل بارندگی نیز گوا بسیار زیبا و دیدنی است و از جاذبه های گردشگری گوا می توان به کلیسا پانجیم ، معبد شری مانگشی ، فورت آگودا ، کلیساهای قدیمی گوا ، ساحل ماجوردا اشاره کرد ، ساحل دونا پائولا که معروف به بهشت عشاق معروف است و دیگر ساحل های زیبای شنی گوا که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد .

 

شهر گوا


 

 


 

 

 

 

سوالات متداول زیباترین شهر های هندوستان

1- بهترین شهر هند برای زندگی کدام شهر است ؟


هند به عنوان یکی از کشورهای پرجمعیت و پر رونق جهان دارای شهرهای مختلفی است که هر یک دارای ویژگی‌ها و مزایای خود هستند. با این حال، برخی از بهترین شهرهای هند برای زندگی به شرح زیر هستند: بنگالور: این شهر به عنوان پایتخت فناوری هند شناخته می‌شود و دارای امکاناتی مانند بیمارستان‌های بزرگ، مدارس معتبر، مراکز خرید و رستوران‌های با کیفیت است. هیدرآباد: این شهر با معماری زیبا، فضای سبز خوب و مراکز خرید ورزشی مشهور است. دهلی: این شهر با تاریخچه‌ای غنی، بازارهای بزرگ و امکانات فرهنگی برجسته شهری است که می‌توان در آن زندگی کرد. مومبای: این شهر پرجمعیت با روحیه پویا، رستوران‌های معتبر و مراکز خرید بزرگ یکی دیگر از بهترین شهرهای هند برای زندگی محسوب می‌شود. هر چند که این لیست تنها چند نمونه از بهترین شهرهای هند برای زندگی است و باید به موارد دیگری نیز توجه داشت.

2- شهرهای ثروتمند هند کدام اند ؟


هند دارای شهرهای بسیاری است که به لحاظ اقتصادی و ثروتمندی معتبر و برجسته هستند. در ادامه به برخی از شهرهای ثروتمند هند اشاره می‌کنیم: مومبای: این شهر برای تجارت، مالی، تکنولوژی و فرهنگ به عنوان مرکزی برجسته و معروف در هند شناخته می‌شود. بورس اوراق بهادار بمبئی (BSE) نیز در این شهر قرار دارد. دهلی: پایتخت هند و یکی از شهرهای بزرگ و ثروتمند کشور است. دهلی به عنوان یکی از شهرهای پر جمعیت جهان هم شناخته می‌شود. بنگالور: این شهر به عنوان مرکز فناوری اطلاعات و نرم‌افزار هند شناخته می‌شود. شرکت‌های بزرگی مانند Wipro، Infosys و Accenture در این شهر مستقر هستند. هیدرآباد: این شهر به عنوان مرکزی برای صنعت و تولید، تجارت و خدمات شناخته می‌شود. شرکت‌های بزرگی مانند Microsoft، Google و Amazon در این شهر دفتر دارند. چنای: این شهر به عنوان مرکزی برای تجارت، تولید و صنعت شناخته می‌شود و در کنار تمام امکانات و خدمات، یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین بازارهای جهان در این شهر وجود دارد. مهم بودن این شهرها از لحاظ اقتصادی و جذابیت‌های دیگرشان برای سرمایه‌گذاران، مهاجران و بسیاری از افراد بیشترین تاثیر را بر این دارد که به آنها توجه ویژه‌ای شده است.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 63 امتیاز دهنده به معرفی شهر های هندوستان
معراج گشت آسمان