لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جمعیت دبی

جمعیت دبی

دبی یکی از محبوبترین مناطق گردشگری مهم و پرطرفدار در دنیا بخصوص مسافران است که هیجان انگیزترین و دیدنی ترین مکانهای زیبای دنیا را در خود جای داده است که سالیانه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن این همه زیبایی جذب این کشور می شوند . این شهر شگفت انگیز و لوکس و مدرن به یکی از مهمترین ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است و هر کسی دوست دارد حداقل یک مرتبه هم شده از آن دیدن کند و محو زیبایی آن شود و نکته مهم اینجاست به دلیل فاصله کم شهر دبی با ایران این مقصد را برای ایرانی ها به ویژه در نوروز 1401 محبوب تر و پر طرفدار تر کرده است و بسیاری از مردم در تور دبی شرکت می کنند. 

یک چهارم از جمعیت کل امارات اصلیت ایرانی دارند

جمعیت شهر دبی

مساحت شهر دبی 1/497 مایل ( 4/287 ،1 کیلومتر مربع ) می باشد و تراکم جمعیت بیش از 18/408 بر کیلومتر مربع که این مقدار بیش از 8 برابر کل کشور است و همچنین دبی اولین شهر گران قیمت در منطقه و بیستمین شهر گران قیمت از نظر گردشگران در جهان است . نکته قابل توجه برای مسافران عزیز اینجاست که در سال 2005 میلادی 17 درصد از جمعیت شهر دبی را اتباع اماراتی و همچنین نزدیک به 85 درصد از جمعیت این شهر را مهاجران اتباع آسیایی تشکیل می دهند که عمدتا %51 هندی ، %16 بلوچی ، %9 بنگلادشی ، %3 فیلیپینی و نزدیک به 30.000 نفر از مردم سومالی می باشند ، یک چهارم از جمعیت کل امارات هم اصلیت ایرانی دارند .  


این کلان شهر با ساختمان های بلند قامتش توانست توجه مردم جهان را به سمت آسمان خراش های متعدد و زیبایش جلب نماید به همین دلیل است که تقریبا %96 از جمعیت دبی ، اهل این شهر نیستند . از سال 2009 میلادی دبی پرجمعیت ترین شهر آن به شمار می رود ، دبی که در خط ساحلی شمالی امارات متحده عربی واقع شده است شاهد پدیده تبدیل شدن از یک شهر به یک مرکز کسب و کار جهانی و منطقه گردشگری و همچنین مسافران در جهان بوده است و با توجه به افزایش سرمایه گذاری و فرصت های شغلی بسیار زیاد در دبی شمار قابل توجهی مهاجر در آن وجود دارد که بخش عمده جمعیت مقیم آن را تشکیل می دهند . 


جمعیت دبی تا پایان سال 2015 میلادی

در این میان شهر دبی بر اساس آخرین آماری که منتشر شده است در خصوص جمعیت این امارات زیبا ، در حدود یک میلیون و 983 هزار نفر در آن سکونت کرده اند و بر این اساس جمعیت دبی در طول سال جاری میلادی در حدود 84 هزار نفر نسبت به آخر سال گذشته افزایش یافته است .

 

افزایش جمعیت دبی


افزایش جمعیت دبی

جمعیت شیخ نشین دبی در سال گذشته بیش از 5.66 درصد افزایش یافته و طی سال گذشته میلادی از مرز 2 میلیون . 489 هزار و 630 نفر نیز گذشته است که نسبت به سال 2014 میلادی بیش از 5.66 درصد افزایش را نشان می دهد. بر اساس آخرین تحقیقات بیش از 39 نفر عمر بالای 100 سال دارند که از این تعداد 23 نفر زن و 16 نفر مرد هستند و بیش از 335 نفر نیز بین 90 تا 94 سال سن دارند.

معراج گشت آسمان مجری مستقیم تور امارات سفری شگفت انگیز با خیال راحت را برای شما مهیا می کند که با تور دبی 7 شب و 8 روز می توانید مدت زمان مناسب و با تور دبی هتل 5 ستاره مدت زمان اقامت تان را با بهترین امکانات و خدمات سپری کنید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.2 از 5 | از بین 5 امتیاز دهنده به جمعیت دبی
معراج گشت آسمان