لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جاذبه های توریستی گوانجو

جاذبه های توریستی گوانجو

یکی از شهرهای معروف و مرکز استان گوانگ دونگ چین، شهر صنعتی گوانجو میباشد. این شهر بزرگترین شهر جنوبی تور چین به شمار می رود و چیزی در حدود ۸ میلیون نفر جمعیت دارد و یه عنوان قلب اقتصادی دنیا مشهور است. گوانجو یکی از مقاصد مسافران و توریست های پرشمار کشور چین به شمار می آید و هر ساله تعداد بالایی مسافر برای تجارت و تفریح به این شهر رهسپار می شوند. در ادامه قصد داریم تا دو جاذبه گردشگری معروف گوانجو را برای شما معرفی کنیم تا قبل از سفرتان تمامی اطلاعات را به صورت کامل داشته باشید .

سیرک بین المللی چیملونگ یکی از مهم ترین جاذبه های گوانجو و بزرگ‌ ترین سیرک ثابت دنیا می باشد

معرفی جاذبه های توریستی گوانجو

ردتوری 

پارک هنری ردتوری، در ابتدا بزرگ‌ ترین کارخانه قوطی‌ سازی شهر بود که در سال ۱۹۵۶ ساخته شد. اما بعد از متروکه شدن این کارخانه، ردتوری برای هنرمندان تبدیل به فرصتی شد که آزادانه کارهاشون رو خلق و ارائه کنند، علاوه بر اون اینجا محلی تفریحیه که گالری ها و رستوران‌های زیادش علاقه‌مندان به هنر رو به طرف خودش می‌کشونه. یکی از خوبی‌های ردتوری برای توریست‌ها اینه که نزدیک محله تجاری گوانگجو قرار گرفته و همین باعث می‌شه بیشتر توریست ها بتونند به اینجا سر بزنند ؛ از این پارک تا رودخانه زیبای پرل فقط حدود دو دقیقه راهه. غذای رستوران‌های داخل پارک ممکنه کمی گرون باشند ، اما از درب اصلی پارک که بیرون برید در خیابان یوانکون سیهنگ لوکلی غذاهای ارزون قیمت برای خوردن پیدا می‌شود.  

 

پارک هنری ردتوری

 

خانه اپرا گوانگجو 

خانه اپرا گوانگجو خانه اپرا در گوانگجو این مکان که توسط آرشیتکت معروف عراقی‌ ها حدید ( Zaha Hadid ) طراحی شده، شامل یک سالن اصلی تئاتر با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر، یک سالن چند منظوره ۴۰۰ نفری، اتاق های تمرین و سالن ورودی بزرگ اونه. ساخت این مرکز که به گفته ویکی پدیا حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دربر داشته، بیشتر از ۵ سال طول کشیده ودر نهایت در سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز به کار کرده است و نیز خانه اپرا گوانگ‌ژو بزرگ‌ترین محل اجرای نمایش های هنری در جنوب چین است.

 

سیرک بین المللی چیملانگ

سیرک بین المللی چیملونگ که در سال ۲۰۰۰ شروع به کار کرد، بزرگ‌ترین سیرک ثابت در دنیاست. سالن این سیرک برای ۸۰۰۰ نفر جا داشته و با استفاده از بیشتر از ۴۰۰ هنرمند درجه یک سیرک در دنیا هیجان انگیزترین و شگفت آورترین برنامه ها را به شما تقدیم می‌کند و در بین فعالیت‌های پیشنهاد شده به مسافران گوانگجو در وبسایت معتبر Tripadvisor ، رفتن به این سیرک در مقام اول قرار گرفته است.

 

سیرک بین المللی چیملانگ


موزه گوانگ دونگ

موزه گوانگ دونگ موزه گوانگ دونگ با مساحت ۶۷۰۰۰ متر مربع و بیش از ۱۶۶۰۰۰ اثر هنری مختلف از جمله نقاشی، مجسمه، آثار هنری چوبی و … یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری در چین محسوب میشود ؛ این موزه از بیرون شبیه یک جعبه جواهر به نظر می رسد و همچنین پنج طبقه روی زمین و یک طبقه زیر زمین داره و در پنج بخش مختلف تاربخ و فرهنگ، آثار چوبی، منابع طبیعی، سرامیک و آثار چاپی با سنگ همیشه برای بازدید جذاب و هیجان انگیز است.

 

پارک ژوجیانگ

پارک ژوجیانگ در این پارک بزرگ در گوانگ‌ ژو هم تفریح است و هم آرامش، شاید یکی از جاذبه های اصلی این پارک باغ امریکای شمالی ( North American Garden ) باشه که حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و تمامی وسایل داخل این باغ از ۱۳۰ متر مکعب چوب درختان بریتیش کلمبیا در کانادا ساخته شده است و این چوب طی فرآیندهایی ضد حشره و ضد میکروب ساخته شده و اگر از اون به خوبی نگهداری شود حداقل تا یک قرن هم سالم خواهد ماند و ورود به این باغ برای همه بازدیدکنندگان پارک رایگان می باشد.

 

 پارک ژوجیانگ

 

باغ وحش گوانگ ژو  

باغ وحش گوانگ ژو این باغ وحش ۴۲ هکتاری محل زندگی ۴۵۰۰ جانور از ۴۵۰ گونه  مختلف مثل ببر چینی، شیر، میمون طلایی، درنای گردن سیاه و گونه های نادر مثل پاندای بزرگه. این باغ وحش سه بخش اصلی برای پستانداران، پرندگان و حیوانات خونسرد مثل خزندگان و دوزیستان دارد و غیر از دیدن جانوران برنامه های تفریحی زیادی هم برای بزرگسالان و حتی کودکان در نظر گرفته شده است ؛ آکواریوم مخصوص حیوانات آبزی و نمایش های مخصوص مثل حرکات آکروباتیک حیوانات دست آموز هم از جذابیت های دیگر این باغ وحش هستند. ورود کودکان به این پارک مجانیه اما نوجوانان و بزرگسالان برای ورود به پارک بسته به سنشون باید مبلغی بین ۱۰ تا ۲۰ یوان بپردازند.


کتابخانه گوانگجو 

کتابخانه گوانگ ژو  کتابخانه گوانگ ژو کتابخانه قدیمی گوانگجو در سال ۲۰۱۳ به صورت کامل بسته شد و جای خودش رو به کتابخانه مدرن این شهر داد. این کتابخانه با بزرگی ۱۰۰ هزار متر مربع، ۳٫۸۲ میلیون کتاب، ۴۰۰۰ صندلی و ۵۰۰ کامپیوتر برای استفاده از منابع الکترونیک را در دل خوش جا داده است.

 

کتابخانه گوانگجو

 

شهربازی چیملونگ پارادایس 

شهربازی پارادایس اگر خیلی هم اهل سکوت و مطالعه نیستید نگران نباشید چون شهربازی‌های شلوغ و پر سر و صدا هم در این شهر پیدا می شن! شهربازی چیملونگ پارادایس با دو ترن هوایی بزرگ، سینمای چهار بعدی، بخش مخصوص کودکان، نمایش های مختلف با تم غرب وحشی، رستوران های متنوع و خیلی امکانات تفریحی دیگر ارزشش را داره که حداقل یک روزتون را به اون اختصاص بدید.

 

معبد شش درخت انجیر

معبد شش درخت انجیر این معبد بودایی در گوانگجو که به آن معبد لیورونگ هم می گویند، در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شده. این معبد زیبا ۵۷ متر ارتفاع داشته و ۹ طبقه دارد و به گفته شاعر قدیمی چینی سو شی (Su Shi) این شش درخت انجیر هزاران سال پیش واقعا وجود داشتند، ولی امروزه فقط نامی از آنها باقی مونده. این معبد برای علاقه‌مندان به آثار باستانی اصلی ترین جذابیت این شهر می باشد.

 

معبد شش درخت انجیر


 

 


 

 

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 23 امتیاز دهنده به جاذبه های توریستی گوانجو
معراج گشت آسمان