لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بهترین زمان سفر به جیپور

بهترین زمان سفر به جیپور

به عنوان یکی از سه راس مثلث طلایی گردشگری تور هند در کنار دهلی و آگرا ، جیپور یکی از برجسته ترین شهرهای توریستی جهان شناخته می شود ؛ شهری که ساختمان های صورتی رنگ بافت قدیمی اش ، جلوه زیبا و وصف ناپذیری به آن بخشیده و نیز ساختمان قصر شهر در مرکز جیپور با باغ ها ، حیاط ها و موزه های در خور توجه اش ، چشم ها را محو تماشای خود می کند و اگر از بالای کوه های آراولی و از روی قلعه عظیم ناهارگر به شهر نگاه کنید بیشتر شیفته و عاشق این شهر می شوید ، خود را برای جست و جو و مکاشفه در شهر آماده کنید و از قلعه های آمبر و جایگر دیدن کنید. به هوا محل ، قصر زنان اشرافی بروید تا اوج هماهنگی فرم و استفاده خارق العاده از رنگ صورتی را در معماری جیپور بیشتر درک کنید. به بالای هوا محل که بروید ، بازار زیرپای شماست. با غروب خورشید، جال محل که بر دریاچه ی من ساگار نشسته است ، مسخ کننده تر از هر زمان دیگری می شود. سوار بر قایق شوید و به آرامی خود را به جال محل برسانید .

ماه‌ های اکتبر تا مارس جیپور تابش آفتاب ملایم است و نسیم خنکی می‌ وزد و ماه اکتبر زمان مناسبی برای گشت‌ و گذارهای روزانه است

بهترین فصل برای سفر به جیپور

شما بایسنی قبل از سفر خود به هندوستان  یکی از موارد زیر را بررسی نمایید :  نیمه دوم اکتبر و نیمه اول مارچ و نیمه اول نوامبر و ما 12 تا 17 مهر رفتیم که یه مقدار هنوز گرم بود و به نظرم آبان می تونست ماه بهتری باشد همچنین ماههای زیر دارای از لحاظ بارندگی و آب و هوا چنین شرایطی را دارد : جولای و آگوست : باران های سیل آسا ، جون، جولای، آگوست، سپتامبر تا اواسط اکتبر : فصل بارانهای موسمی دسامبر، ژانویه : فصل سرمای شدید نوامبر و فوریه : سرمای ملایم اواسط مارچ، آوریل می ، جون : گرمای شدید جولای، آگوست و سپتامبر : گرما  چهار فصل هند شامل : سرد وخشک از ماه دسامبر تا فوریه،گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماه های اکتبر و نوامبر است و لازم به ذکر است که در نواحی متنوع شهر جیپور هر کدام شرایط آب و هوایی مخصوص به خود را دارند. همچنین مسافران باید به خاطر داشته باشند که شبه ‌قاره‌ی هند سه فصل اصلی دارد ،  تابستان ( از ماه مارس تا ماه می – اوایل اسفند تا اوایل خرداد ) ، فصل باران های موسمی ( از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر - اوایل خرداد تا اوایل مهر ) و زمستان ( از ماه اکتبر تا ماه فوریه - اوایل مهر تا اوایل اسفند ) .

 

تور جیپور

 

پس اگر باران را دوست دارید و از راه رفتن در زیر باران لذت می برید می توانید در ماه اکتبر تا فوریه به هند سفر کنید و از رنگین کمانهایی که در بعد از ظهر روزهای بارانی ایجاد میشود لذت ببرید و با توجه به هدف شما از سفر به هند، میتواند بهترین زمان سفر به هند برای شما تغییر کند. برای مثال بعضی برای لذت از خرید و فستیوالهای مختلف در ماه نوامبر ،ژانویه و مارس به این کشور سفر می کنند و بعضی برای لذت از ورزش های آبی به این کشور سفر می کنند که ترجیحا باید ماههای تابستان را برای سفر خود انتخاب کنند.


بهترین زمان سفر به جیپور را شما انتخاب کنید

هند، شهر ساحل و دریاست روزهای درخشان، مثل خورشید و شب‌های آرام؛ شهری با جمعیت جوان که اولین سکونت‌گاه‌های انسانی هند را در خود دارد؛ شهر هیجان بازی‌های آبی و رستوران‌ ها و هتل های ۵ ستاره شیک و مدرن و اینکه آب و هوای هند در طول سال تغییر چندانی نمی‌کند، بیشتر روزها گرم و شرجی می باشد بین اکتبر تا مارچ فصل اوج برای گردشگران در هند است چون آب و هوا مساعد است و گردشگران می توانند شاهد بسیاری از جشنواره های زیبا باشند در ضمن این کشور زمستان های بارن زایی را در پی دارد.

 

سفر به جیپور

 

بهترین زمان برای سفر به تفکیک ماه‌های سال از اکتبر تا مارس :

تابش آفتاب ملایم است و نسیم خنکی می‌وزد و ماه اکتبر زمان مناسبی برای گشت‌وگذارهای روزانه است. فصل زمستان در جیپور در ماه نوامبر شروع می‌شود و در ماه فوریه پایان می‌یابد و شب‌ها معمولا سرد است و گاهی دمای هوا تا ۴ درجه سانتیگراد نیز می ‌رسد به‌خصوص در ماه ژانویه ؛ این فصل زمان ایده‌آلی برای گردشگران است تا خرید کنند و از سایر فعالیت‌های توریستی حتی بعدازظهرها لذت ببرند. یکی از فستیوال‌های مهم جیپور یعنی Literature Fest در ماه ژانویه برگزار می‌شود و گردشگران را از سراسر دنیا به جیپور می‌کشاند و در ماه مارس، جشنواره فیل‌ها برگزار می‌شود که برای بسیاری از گردشگران، جذاب است. در این ماه، بعدازظهرها هوای بسیار مطبوعی دارد.

 

از آوریل تا ژوئن :

این ماه‌ها فصل تابستان جیپور را تشکیل می‌دهند. این فصل به‌خصوص روزها بسیار گرم است بنابراین گشت‌ و گذار و تفریح، سخت و غیرقابل‌تحمل می‌شود و در این فصل دمای هوا تا ۴۷ درجه هم می‌رسد. فستیوالی به نام Gangaur در ماه آوریل برگزار می‌شود و در جریان این فستیوال یک بازارچه و نمایشگاه نیز برپا می‌شود. اگر در این فصل قصد سفر دارید، لباس‌های خنک و نخی همراه داشته باشید و مقدار زیادی آب بنوشید تا بیمار نشوید.

 

سفر به جیپور

 

از جولای تا سپتامبر :

این ماه‌ها، فصل مانسون را در جیپور تشکیل می‌دهند و کسانی که به طبیعت و باران علاقه دارند، این فصل بهترین موقع سال برای سفر به شهر صورتی است، در ماه ژوئن بارندگی بسیار کم است در حالی که ماه آگوست، پرباران‌ترین ماه سال است و این فصل، از نظر گردشگری بسیار خلوت است بنابراین قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نسبت به حالت معمول، کمتر می‌شود و تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای برای گردشگران در نظر می‌گیرند و اگر دوست دارید سفری ارزان‌تر داشته باشید می‌توانید این فصل را برای سفر انتخاب کنید. یک فستیوال محلی محبوب در این فصل برگزار می‌شود که تیج نام دارد و در ماه آگوست برپا می‌شود و در این فستیوال، بازارهای محلی نورپردازی و چراغانی می‌شوند و قنادی‌ها، شیرینی‌های سنتی را با طعم‌ها و مدل‌های مختلف می‌فروشند. هنرمندان بومی، رقص و آواز محلی را به نمایش می‌گذارند که مورد تجه گردشگران قرار می‌گیرد.


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 89 امتیاز دهنده به بهترین زمان سفر به جیپور
معراج گشت آسمان