لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

میدان تیان آن من در پکن

میدان تیان آن من در پکن

میدان دیدنی تیان آن من در تور پکن ( Tiananmen ) درست در قلب پکن و میانه خیابان " چانگ آن " قرار گرفته است، جایی است که می‌ توانید برج تیان آن من، یادمانی برای قهرمانان مردم، تالار بزرگ مردم، تالار یادبود رئیس " مائوتسه تونگ " (Mao Zedong) و مراسم بالا بردن پرچم ملی را به خوبی تماشا نمایید و نیز روزانه هزاران نفر به این میدان می‌ آیند و مطمئناً نباید بازدید از آن را از دست داد! این میدان با ۴۴۰,۰۰۰ متر مربع، بزرگ‌ترین میدان شهری جهان محسوب می‌شود و نیز در میدان تیان آن من ۱۰۰۰,۰۰۰ نفر به طور همزمان می‌ توانند حضور داشته باشند .

میدان تیان آن من یکی از جاذبه های مهم چین واقع در قلب شهر توریستی پکن و میانه خیابان چانگ آن میباشد

تاریخ میدان تیان آن من در پکن

این میدان بزرگ واقع در قلب شهر توریستی پکن و میانه خیابان چانگ آن میباشد و  جایی است که می‌توانید برج تیان آن من، یادمانی برای قهرمانان مردم، تالار بزرگ مردم، تالار یادبود رئیس مائوتسه تونگ و مراسم بالا بردن پرچم ملی را نیز تماشا کنید و روزانه هزاران نفر به این میدان می‌ آیند و مطمئنا که نبایستی بازدید از آن را از دست داد! این میدان با ۴۴۰,۰۰۰ متر مربع مساحت ، بزرگ‌ ترین میدان شهری جهان محسوب می‌شود و پیشنهاد می کنیم حتما از این میدان تاریخی بازدید نمایند، در ادامه بدانید که در وسط ميدان تیان آن من در پکن بنایی به عنوان يادبود قهرمانان کشور چين ساخته شده است و اسامی یان قهرمانان كه در جريان انقلاب شال های ۱۹۱۱ و ۱۹۴۹ به عنوان قهرمان ملی شناخته می شدند، بر روی اين ستون يادبود نوشته شده است و در سمت شرق ميدان تیان آن من در پکن، موزه تاريخ چين و موزه انقلاب چين قرار دارد كه بسياری از آثار ديدنی و باستانی و آنچه مربوط به انقلاب خلق چين است در اين موزه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است و درست در سمت غرب ميدان تیان آن من در پکن كنگره خلق چين قرار دارد، اين كنگره بيش از شش هزار نماينده از سراسر جمهور خلق چين دارد كه عمدتا اعضای حزب كمونيست چين هستند و نیز میدان تیان آن من در پکن در طول حيات ۶۰۰ ساله اش شاهد وقايع تاريخی بسياری بوده است و به همین علت مورد توجه اکثر توریست ها قرار گرفته است .

 

Tiananmen میدان

 

از برگزاری جشن های امپراطوران در تور چين میتوان به : اشغال چين توسط ژاپنی ها در جنگ جهاني اول و دوم اشاره کرد ، دخالت های دول غربی در حاكميت چين، جنگ های داخلی ۳۸ ساله بر سر كسب قدرت در چين از ۱۹۱۲، خيزش مردمی در چهارم ماه مه ۱۹۱۹، اعلام رسمی برقراری جمهوری خلق چين در اكتبر ۱۹۴۹ توسط مائو تسه دونگ، اعلام انقلاب فرهنگی در چين به سال ۱۹۶۶، اعتراضات مردمی به انقلاب فرهنگی در پنجم آوريل ۱۹۷۶، مراسم جشن سال نو چيني كه همه ساله برگزار مي شود و بالاخره تظاهرات دانشجويي كه در سال ۱۹۸۹ پس از حدود دو ماه اعتراض و اعتصاب غذا در چهارم ژوئن با به خاك و خون كشيدن تعدادی از دانشجويان و دستگيری زندان و اعدام تعدادی ديگر خاتمه يافت، همه و همه جزئی از تاريخ پر نشيب و فراز كشور پهناور چين است.

 

میدان تیان آن من در پکن

 

همچنین میدان تیان آن من در پکن  نام خود را از دروازه‌ای به همین نام گرفت که در سال ۱۴۱۵ به عنوان دروازه ‌ای دردیوار شهر امپراطوری دوران مینگ ساخته شد و این دروازه در انتهای دوران حکومت سلسله مذکور ویران شد. تا سال ۱۹۵۴ دروازه‌ای در مرکز میدان وجود داشت و با نام دروازه چین شهرت داشت و ضمنا این دروازه بعدها برای گسترش میدان تخریب شد. مائوتسه تونگ که در تالار یادبود خود به صورت مومیایی شده نگهداری می‌شود و جمهوری خلق چین را در اول اکتبر سال ۱۹۴۹ در این میدان تأسیس کرد.


درباره میدان تیان آن من

لازم به ذکر است که در ضلع شمالی میدان تیان آن من در پکن برج تیان آن من قرار گرفته است. این سازه ابتدا در سال ۱۴۱۷ در زمان سلسله مینگ ساخته شد و میدان دروازه جلویی شهر ممنوعه بوده است و مهم ‌ترین استفاده این برج، معرفی امپراطور جدید و همسر وی به مردم عادی بوده است و تا سال ۱۹۱۱ زمانی که آخرین پادشاهی فودال به پایان رسید، هیچ کس جز خاندان سلطنتی و اشراف حق ورود به این سازه را نداشت. یادمان گرانیتی قهرمانان مردم نیز، درست در وسط میدان قرار دارد و نیز این سازه در سال ۱۹۵۲ ساخته شد و بزرگ ‌ترین یادمان تاریخ چین به حساب می‌آید. جمله  " قهرمانانِ مردم، جاویدان هستند " توسط رئیس مائو بر روی آن حکاکی شده است و هشت نقش برجسته بزرگ، تاریخ مدرن توسعه چین را به مردم نشان می‌دهد و نیز دو ردیف نرده مرمری سفید نیز به سادگی و زیبایی دور یادمان را حصار کشیده‌اند.

 

درباره میدان تیان آن من

 


مکان های دیدنی در میدان تیان آن من در پکن

مقبره مائو

بدن مومیایی شده این مرد بزرگ مدیر مائو در کنار مجسمه انقلاب واقع شده است. تابوت او در محلی خنک نگهداری می شود و صبح ها و بعد از ظهر ها قابل بازدید است.

 

تالار بزرگ مردم

این تالار، محل نشست قوه مقننه، تالار کنفرانس و ضیافت می باشد که به جز مواقعی که «کنگره ملی مردم» جلسه دارد، بخشی از روز باز می باشد.

 

تصویر مائو 

در سال ۱۹۴۹، مائو درست مقابل دروازه سلسله مینگ بود که برپایی جمهوری خلق چین را اعلام کرد و تصویر بزرگ او هنوز در آنجا قرار دارد.

 

ژنگ یانگ من 

در امتداد برج پیکان میباشد ، برج قرار دارد که دارای دو دروازه است و موزه تاریخی پکن را در دل خود جای داده است.

 

موزه ملی چین

در سال ۱۹۵۹ ساخته شده است  این موزه در اصل ترکیبی از موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین میباشد در این تالارها موزه های دیگری را نیز به معرض نمایش گذاشته شده اند به گردشگرانی که به این محل سفر میکنند پیشنهاد می شود حتما از ان مهل بازدید نمایند.

 

بنای یادبود برای قهرمانان مردم

این بنای گرانیتی که در سال ۱۹۵۸ برپا شد و بر روی آن قسمت هایی از تاریخ انقلاب چین به صورت برجسته کار شده است و نام سربازها، مائو زدونگ و ژو انلای را بر روی آن خوشنویسی کرده اند. و جز اصلی ترین مکان های توریستی در کشور چین است.

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 17 امتیاز دهنده به میدان تیان آن من در پکن
معراج گشت آسمان