لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معبد بهشت در پکن

معبد بهشت در پکن

معبد آسمانی یا همان معبد بهشت در تور پکن نام مجموعه ای از معابد تاریخی متعلق به آئین تائو میباشد و همچنین معبد آسمان در جنوب شرقی شهر پکن قرار دارد و در دوران دودمان‌ های چین ومینگ مورد زیارت امپراطورهای بزرگ چین قرار می‌گرفته ‌است .

معبد بهشت جزو کامل ترین و بزرگ ترین مجموعه آثار معماری و هنر کشور چین می باشد

هر آنچه باید از معبد بهشت بدانید

معبد آسمانی در تور چین در مكانی بسیار زیبا و با شكوه درست در یکی از شهر های دیدنی چین یعنی پکن نیز بنا شده است، همچنین امپراطوران چینی در آن زمان خودشان را پسر بهشت به مردم نشان میدادند که نمادی از زمین طراحی شده است و معمولا در آن زمان اعتقاد داشته اند كه آسمان بلند و مرتفع است ولی زمین پست و حقیر است و محدود میباشد و تمامی اینها منعكس كننده افكار چینی های باستان نیز می باشد. از جذابیت های دیگر این معبد وجود چترهایی با سر طلایی رنگ می باشد که نمایی خوبی برای کسانی است که در این مکان عکس میاندازند هر جند در برخی از مکان های داخل معبد اجازه عکس برداری نمی دهند. این بنا از چوب و آجر ساخته شده است و در طی سال ها مورد ترمیم قرار گرفته است . معبد آسمان که از جاذبه های دیدنی کشور توریستی چین است قربانگاه کشورهم نیز چین به حساب می‌آید؛ معبد بهشت یا همان معبد آسمانی در سمت  جنوب شهر ممنوعه در پکن قرار دارد و مساحت آن ۴ برابر شهر ممنوعه است و پادشاهان سلسله ‌های مینگ و چینگ درهر سال در این معبد بزرگ که از جمله معابد تاریخی متعلق به آئین تائو است مراسم باشکوهی برای آسمان و برکت محصولات فراوان بر پا می‌کرده‌اند.

 

معبد بهشت

 

ضمنا در محوطه بسیار وسیع حدود ۱۰۰۰۰۰ درخت نیز وجود دارد و معبد در وسط این محوطه قرار دارد و معید را ۱۰۰۰۰۰ هزار درخت احاطه کرده است ؛ توجه داشته باشید که امپراطور ۳ بار در سال و در اولین روز بهار، در طولانی ‌ترین شب سال و روز تولدش برای نیایش و درخواست برکت کشاورزی به این معبد می ‌آمده و دعا می‌کرده است و این معبد اولین معبدی است که در پکن ساخته شده و کل بنای آن از چوب بوده و طبق معمول تمامی معابد چینی هیچ میخی در ساختش به کار نرفته است.

 

معبد بهشت چین


نگاهی بر تاریخ معبد بهشت

معبد آسمان و یا همان معبد بهشت در پکن نه تنها در تاریخ معماری چین دارای جایگاه مهمی میباشد , بلکه میراث گرانبهای هنری معماری جهان نیز محسوب می‌شود , همچنین یونسکو در سال ۱۹۹۸ میلادی، معبد آسمان را با شماره ۸۸۱ در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند و به همین علت از توجه خاصل نیز برخودار است و پیشنهاد میشود مسافرنین که به شهر پکن سفر میکنند از این نمای زبیا دیدن نمایند ؛ در ادامه معبد بهشت حدود ۵۰۰  سال سن دارد و گوشه ای از تاریخ و فرهنگ کشور باستانی و کهن چین را نیز به نمایش گذاشته است. این معبد دیدنی که با نام معبد تائویسم در کشور چین نیز معروف میباشد با وسعتی حدود ۲۶۷۰۰۰۰ متر مربع نیایشگاه بسیاری از امپراتوران چینی بوده که در این مکان به دعا برای پربار بودن محصول سال و یا اهدای قربانی به خدایان می پرداختند.

 

معبد بهشت

 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 40 امتیاز دهنده به معبد بهشت در پکن
معراج گشت آسمان