لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

دیوار چین

دیوار چین

یکی از بزرگ ترین بناهای کشور چین که جزو معروف ترین بناهای تاریخی و مهم این سرزمین به شمار می رود ، دیوار چین است و جالب است بدانید دیوار چین در سال های مختلفی ساخته شده است و در سلسله های مختلف ساخته و تخریب گردیده است و هدف اصلی از ساخت دیوارچین حفاظت در مقابل دشمن ها بوده است و این دیوار در دوره کل چین کشیده شده بود. نوروز امسال فرصت بسیار مناسبی است تا به بازدید این پدیده جذاب بروید. کافی است برای خرید تور چین اقدام کنید و بقیه کارها را به ما بسپارید. 

دیوار چین بزرگ‌ ترین ساخته دست بشر است و به عنوان هشتمین شگفتی در جهان مورد تایید قرار گرفته است

آشنایی بیشتر با دیوار بزرگ چین

در ابتدا مهم است بدانید که بدون شک پروژه ساخت دیوار بزرگ چین از بلند پروازانه ترین تصمیماتی بود که امپراطور شین هوانگ در طول حکومتش گرفته شد و نیز او دستور داد که تمامی دیوارهای میان شهرهابزرگ را  برداشته  و تنها دیوارهای مرزی شمالی بر جایشان بمانند. نمی توان دقیقا اشاره کرد که دیوار چین شامل چه شهر و استان هایی می شده اما چیزی که مشخص این است که این دیوار ۹ استان بزرگ را  در بر داشته است و از غرب به جایو گوان واز شرق به ساحل رود یالو جیان امتداد یافته بود و پس از مرگ پادشاهه چین شی هوان و سقوط سلسله چین برخی مناطق دیوار به تدریج رو به زوال رفت و چندین قبیله شمالی که قوی ترینشان سلسله وی بودند در حدود سال ۳۸۶ تا ۵۳۵ میلادی توانستند بر چین نفوذ کرده و بر این سرزمین حکومت نمایند. این سلسله پس از رسیدن به قدرت برای جلوگیری از حمله ی قبایل دیگر به تعمیر و بازسازی قسمت های زیادی از دیوار پرداختند. بدانید که ارتفاع دیوار چین به انداره ۲۵  فوت میباشد وعرض آن بین ۱۵ تا ۳۰  فوت نیز متغیر است و اینکه  ارتفاع برج و باروی دیوار چین ۱.۸ متر است و جان ‌پناه‌های آن حدود ۱.۲ متر ارتفاع دارند و در هر ۵۰۰ متر یک برج قرار داشته که در امتداد دیوار بوده اند. این برج‌های جانبی به عنوان سنگر سربازان مورد استفاده قرار می‌ گرفته‌ اند، همچنین قلعه‌ ها در مهم ‌ترین نقاط آسیب‌ پذیر دیوار ساخته شده اند از جمله " قلعه عبور شانگهای " و " قلعه عبور جویونگ " و " قلعه عبور جیائو " ؛ لازم به ذکر است که در امتداد دیوار پنجره‌های بسیاری قرار دارند که سربازان برای تیراندازی از آن‌ ها استفاده می‌کردند و همچنین اتاقک‌های قلعه‌ها که غیرقابل تسخیرترین نقاط دیوار بزرگ چین محسوب می‌شوند.

 

دیوار چین


مدت زمان ساخت دیوار برزگ چین

ساخت دیوار بزرگ چین در طول سال‌های زیادی به طول کشیده شده است و اعتقاد بر این است که ساخت دیوار اصلی بیش از ۲۰  سال طول کشیده است و همچنین مدت زمان ساخت دیوار در زمان سلسه مینگ نیز حدود ۲۰۰ سال به طول انجامیده است که این ارقام به صورت حدودی میباشد .و موضوع حائز اهمیت اینجاست که در طول سالیان دراز هزاران نفر از مردم برای ساخت این دیوار تلاش نموده‌اند و به نظر می‌رسد در زمان امپراطور شین حدود ۳۰۰ هزار سرباز و ۵۰۰ هزار نفر از مردم عادی درگیر ساخت دیوار اصلی چین بوده‌اند که این شمار بسیار خیلی بوده است و بسیاری از کارگران در طول ساخت دیوار جان خود را از دست داده‌اند و باستان شناسان تا به حال بقایای بسیاری از آنان را در بخش‌هایی از دیوار چین پیدا کرده‌اند.

 

دیوار چین بزرگ گرگان برای ساسانیان کارکرد دفاعی قابل توجهی داشت. زیرا در ابتدا از مرز شمالی‌شان در برابر هپتال‌ها یا هون‌های سفید و سپس در برابر ترکان محافظت کرد. این مردمان برای ساسانیان یک تهدید بودند. آن‌ها مکررا به مرز ساسانی هجوم می‌بردند. سوای کارکرد دیوار بزرگ گرگان به عنوان یک مانع وحشتناک در مقابل مهاجمان که اغلب‌شان اسب سوار بودند، در امتداد این دیوار ۳۸ قلعه وجود داشت که هرکدام از آن‌ها یک پادگان داشت. علاوه بر این، تقریبا ۳۰ هزار سرباز در امتداد دیوار مستقر بودند و بر اساس روش تعیین قدمت رادیوکربن، دیوار برزگ گرگان حداقل تا نیمه اول قرن هفتم میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت. هنوز معلوم نیست که در این زمان، دیوار ترک شده است. آنچه معلوم است، این است که جنگ ساسانیان و بیزانس بین سال‌های ۶۰۲ تا ۶۲۸ میلادی اتفاق افتاده و هجوم عرب به ایران نیز در سال ۶۳۳ میلادی آغاز شد ؛ از این رو، احتمالا نیرو‌های مستقر در امتداد دیوار، به جبهه‌های نبرد با بیزانس و اعراب اعزام شده بودند. با این حال، شواهد پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که این دیوار برای یک یا دو قرن دیگر هم به عنوان یک سازه دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

دیوار چین


گردشگری در دیوار بزرگ چین

گردشگران چینی و خارجی از راه رفتن بر روی این دیوار بزرگ نیز احساس قدرت میکنند و حتی بسیاری از سران و بسیاری کشورهای خارجی نیز فرصت دیدار از این اثر بزرگ یعنی دیوار چین را از دست نمی‌ دهند و نیز برخی از بخش‌های دیوار چین به خوبی حفظ شده‌است که از جمله آنها میتوان به :  دیوار بادلینگ در نزدیکی شهر بیجنیگ دیوار سی ما تای و دیوارموتیان یو، دروازه ‌شان حای گوان در انتهای شرقی دیوار چین است که نخستین دروازه چین نامیده می‌شود و دروازه " جایوگوان " در انتهای غرب در گان سو و این بخش‌ ها همچنین از مکان‌ های بسیار مشهور و دیدنی دیوار است و گردشگران زیادی در تمام سال از آن‌ها بازدید می‌ کنند و نیز دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیون‌ ها چینی در دوره باستان چین است .

 

نگهداری و محافظت از دیوار چین

آکادمی دیوار بزرگ چین، برای محفظت از این اثر باستانی تاسیس شده است. پس از بررسی و تحقیقی که بر روی این دیوار در استان های مختلف انجام شداست و نیز در تاریخ 12 دسامبر 2002 میلادی، مسئولین این آکادمی اعلام کردند که بلایای طبیعی از یکسو و تخریب و ویرانی به دست افراد از سویی دیگر باعث شده است که تنها ۳۰ درصد از این دیوار از شرایط خوب و قابل قبولی برخوردار باشد و این تحقیق به مدت ۴۵ روز، بر روی ۱۰۱ قسمت مختلف دیوار انجام شد و از همان زمان به فکر مرمرت و درست کردن دیوار زیبای چین افتادند.

 

دیوار چین

 

سابقه فرهنگی دیوار چین

این دیوار نمادی قابل توجه از فرهنگ مردم چین به شمار میرود. در این دیوار ترکیبی از سمبل های مردمی و اسطوره های چین به چشم میخورد و اما زیباترین و درعین حال غم انگیز ترین افساته ای که دراینباره نقل شده است، درباره فروریختن قسمتی از دیوار به خاطر "منگ چیانگنو" است. وی پس از کشته شدن شوهرش در حین ساخت این دیوار، در غم او بسیار گریست و پس از آن سرگذشت تلخ و غم انگیزی پیدا کرد، این داستان در کتاب ها و ترانه های عامیانه و اپراهای قدیمی نقل شده است و در میان مردم چین، بسیار مشهور است.  

 

دیوار چین

 

بازدید از طول دیوار چین

اگر تمایل دارید که از این دیوار بازدید نمایید، بهترین منطقه برای شروع، "سیماتای" است که در 110 کیلومتری شمال شرقی بیجینگ (پکن) قرار گرفته است، زیرا این منطقه از دیوار، هنوز هم فرم اصلی و واقعی خود راحفظ کرده، و به علت کمبود وسایل نقلیه عمومی در این ناحیه، از طرف توریست های دیگرهنوز مورد توجه قرار نگرفته است و نیز دیوار چین در فرهنگ داستانی و شعر مردم چین نمادی از پایداری ، سلابت، قدمت ، عظمت و شکوه است. در طول زمان ردپای دیوار چین در داستان ها و شعرهای نویسندگاه و شاعران دیده می شود. در داستان ها و فیلم ها معمولا محافظان این دیوار اسطورها و قهرمانان داستان هستند و گاها دیوار روحی جداگانه دارد و خود محافط محافظان و مردم است. برای اینکه با افسانه ها و نقش حماسی و داستانی دیوار چین در ادبیات ، اشعار ، فرهنگ و غرور ملی و تاریخی مردم و سرزمین چین بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می کنم که حتما فیلم دیوار بزرگ چین را ببینید.  دیوار چین اژدهای مراقب مرزهای شمالی : در خیلی از افسانه ها و فیلم های چینی ، دیوار چین و روح آن به یک اژدها تمثیل شده است که از مرزهای شمالی چین مراقبت می کند. یکی از دلایل آن وجود اژدها در فرهنگ چین و دیگری ظاهر دیوار چین است که مانند ازدهایی بر سر کوهها واقع شده است.

 

دیوار چین

 

ضمنا بهتر است برای بازدید از دیوار چین لباس راحت و کفش مناسب پیاده روی به همراه داشته باشید و در صورت امکان سعی کنید مقداری خوراکی و آب معدنی در کیف خود به همراه داشته باشید هزینه یک بطری آب در نزدیکی دیوار بزرگ چین نسبت به مرکز شهر چندین برابر گرانتر است پس مواد خوراکی و آب را از همان منطقه مرکز شهر تهیه کنید، حتما روزی که میخواهید از دیوار بازدید کنید را زود شروع کنید و انتظار ترافیک های غیر منتظره و سنگین را در خروج از شهر در صبح و برگشت به شهر در بعد از ظهر داشته باشید و ترجیحا سعی کنید بازدید خود را در جمعه ، شنبه و یکشنبه انجام ندهید تا از ترافیک آخر هفته ورودی ها و خروجی های پکن در امان بمانید.

معراج گشت آسمان مجری مستقیم تور چین

سوالات متداول همه چیز درباره دیوار چین

1- تاریخ دیوار چین به چند سال قبل باز میگردد


برای اطلاعات دقیق و کامل به سایت آژانس معراج گشت معراجعه فرمایید

2- آیا در تابستان ۹۹ میتوان از دیوار چین بازدید کرد ؟  


در صورت باز شدن مرز بله ولی برای برای اطلاعات دقیق به سایت معراج گشت معراجعه کنید

3- آیا از کره ماه دیوار چین معلوم است ؟


خیر , ,ولی میتوان گقت از کجا به کجا کشیده شده 

4- تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره دیوار چین 


همه اطلاعات در سایت معراج گشت آسمان 

5- دیوار چین چند کیلومتر است؟


دیوار چین یک سامانهٔ دفاعی تاریخی در شمال چین است که برای محافظت از کشور در برابر تهاجم‌های خارجی ساخته شده است. طول کل دیوار چین، با احتساب همهٔ بخش‌های آن که در طول زمان ساخته شده‌اند، به حدود ۲۱٬۱۹۰ کیلومتر می‌رسد. اما قسمت بزرگی از دیوار چین که امروزه باقی مانده، حدود ۸٬۸۰۰ کیلومتر طول دارد.

6- دیوار چین از کجا تا کجاست؟


دیوار چین از شمال غربی چین شروع شده و به طول ۸٬۸۰۰ کیلومتر به سمت شمال شرقی از استان لیاونینگ تا خلیج بوهای دریای زرد امتداد دارد. بنابراین، دیوار چین در بخش‌هایی از استان‌های گانسو، نینشیا، شانشی، منتو، هبئی، بکینگ، تیانجین و لیاونینگ قرار دارد.

7- ساخت دیوار چین چند سال طول کشید؟


ساخت دیوار چین، به صورت گسترده در طول تاریخ چین، از دوران های مختلفی انجام شده است. اولین ساختارهایی که به عنوان دیوار محافظتی در چین ساخته شدند، در دورهٔ رژهای غربی (حدود ۷۷۱ ق.م. تا ۴۶۶ ق.م.) بودند. اما بخش اعظم دیوار چین که امروزه مشهور است، در دورهٔ دین‌های مختلف چین (۲۲۱ ق.م. تا ۲۰۰۸ میلادی) ساخته شده است. اما با توجه به اینکه این دیوار در طول تاریخ چین بارها توسعه یافته و بازسازی شده است، نمی‌توان به طور دقیقی تعداد سال‌هایی را که برای ساخت دیوار چین صرف شده است، مشخص کرد.

8- قدمت دیوار چین چقدر است؟


دیوار چین به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی جهان، دارای قدمتی بسیار طولانی است. بخش‌هایی از دیوار چین که امروزه باقی مانده، به دورهٔ دین‌های مختلف چین (از سدهٔ ۳ پیش از میلاد تا اوایل قرن ۱۷ میلادی) برمی‌گردند. اما در برخی مناطق، ساخت دیوار به دوره‌های قبل‌تر برمی‌گردد، به عنوان مثال در دورهٔ رژهای غربی (حدود ۷۷۱ ق.م. تا ۴۶۶ ق.م.) نیز دیوار‌هایی ساخته شده بود. بنابراین، قدمت دیوار چین برابر با تاریخ چین است و می‌توان گفت قدمت آن به چند هزار سال یا بیشتر برمی‌گردد.

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.4 از 5 | از بین 112 امتیاز دهنده به دیوار چین
معراج گشت آسمان