لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

غذاهای معروف کشور مالزی

غذاهای معروف کشور مالزی

احتمالا در مقالات قبلی ما خوانده باشید که جمعیت اصلی کشور مالزی را عمدتا اقوام مالایی ، چینی و هندی تشکیل می ‌دهند و همین فرهنگ ‌های متنوع و جالب باعث تنوع غذایی در این کشور شده است که امروزه کلی طرفدار هم پیدا کرده است . 


بنابراین با توجه به این تنوع فرهنگی کشور مالزی می ‌تواند بهشتی برای عاشقان و علاقه مندان به غذا و نوشیدنی های جذاب باشد تا از هر نوع غذایی که دوست دارند با هر سبک سلیقه ای ، از کباب‌ ها با بوی هوس ‌انگیزشان تا برنج و نودل های سرخ شده و غذاهای گریل شده دریایی را یکجا در کنار هم می توانید تجربه کنید .


پایتخت مالزی ، شهر کوالالامپور برخی از بهترین غذاخوری‌ ها و رستوران‌ های محلی  آسیای جنوب شرقی را به وفور در خود جای داده است که می‌ توانید با کمترین هزینه غذاهای محلی و اصیل این سرزمین را امتحان کنید و کلی لذت ببرید . 

پادشاه غذاهای مالایی

معرفی غذاهای مالایایی ، مالزی

ناسی لماک

 

پادشاه غذاهای مالایی " ناسی لماک " می باشد که جزو محبوب ‌ترین غذاهای محلی مالزی محسوب می شود و به معنای " برنج چرب " است ، برنجی است که با شیر نارگیل پخته شده و بعد از پختنش با آنچوی سرخ می شود و در نهایت با سمبل ( یک نوع سس تند ) ، برش های خیار ، تخم مرغ آب پز و روغن بادام زمینی سرو میشود .
همچنین این غذا همیشه در داخل برگ موز پیچیده میشود و یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار در این کشور بشمار می رود و جالب است بدانید که این غذای وسوسه انگیز معمولا کمتر از 5 RM  برای شما هزینه بر نخواهد برداشت .
این غذا در رستوران‌ های مجلل بسیار گران و در غذا فروشی‌ های کنار جاده حتی با قیمت خیلی کم نیز یافت می شود ، ضمنا محلی ‌ها اغلب این غذا که ترکیبی از مزه‌ های گوناگون است با دست میل می ‌کنند .

 

ناسی لماک

 

ساتای


ساتای عنوان معروف ترین و محبوب ترین غذای مالزیایی در این کشور را از آن خود کرده است و این غذا شامل گوشت کبابی خوابانده شده در سس مخصوصی می باشد که بر روی زغال پخته می‌ شود و توجه داشته باشید که اغلب تکه‌ های گوشت در زردچوبه و شیره نارگیل یا در ادویه ‌های محلی و خاص این منطقه قرار می ‌گیرد تا کلی مزه دار شود و سپس به آرامی کباب می‌ شوند و به همراه سس خوش ‌طعمی سرو می‌ شود که در نوع خود بی نظیر است .


همچنین ساتای یه غذای بسیار ساده می باشد که شما می توانید با تکه های گوشت اعم از : مرغ ، گاو یا گوسفند سفارش دهید و در ضمن شما با توجه به سلیقه غذایی تان امکان این را دارید که این غذا رو با یک سس پر ادویه و یا سمبل معروف نوش جان کنین که قطها دوست خواهید داشت .


لازم به ذکر است که این تکه ‌های گوشت که عموما از گوشت مرغ ، گاو و یا گوشت ‌های دریایی است را در سیخ ‌های چوبی کوچکی کرده و سپس آن را کباب می‌ کنند و نکته مهم این غذا این است که بوی بسیار اشتها آوری دارد و با یک بار خوردن از آن طرفدار پرو پا قرص آن خواهید شد .

 

ساتای مالزی

 

آسام پداس


آسام پداس یک جور ماهی می باشد که مثل سایر غذاهای مالزیایی  با برنج سرو میشود و کلی هم طرفدار دارد و در ضمن آسام پداس به معنی " تند و ترش " در این کشور است و طعم بی نظیر آن حقیقتا با معنیش کاملا مترادف است و اینکه مواد تشکیل دهنده این غذا فلفل ، موسیر ، تمبر هندی است که با ماهی خالخالی اسپانیایی ترکیب شده و به این صورت سرو می شود .

 

آسام پداس مالزی

 

رندانگ


وقتی به مالزی سفر می کنید و این غذا را میل میکنید از خودتان قطعا سوال خواهید کرد که میتواند به این کشور سفر کند و عاشق رندانگ نشود ؟ این غذا یکی از 50 غذای لذیذ دنیا نامبرده میشود و فهمیدن دلیلش هم زیاد سخت و مشکل نیست . روش درست کردن آن اینطور هست که برنج به آرومی در داخل ادویه جات پخته می شود و این غذا ، یک غذای پر ادویه و تند می باشد که معمولا در جشن ها و مناسبت ها طبخ میشود و اینکه انواع مختلفی دارد و هر کسی به ذائقه و سلیقه غذاییش در مدل های متنوعی میپزند و پیشنهاد می کنیم که شده یه بار امتحانش کنید .

 

رندانگ مالزی

 

نودل سرخ شده


این غذای فوق العاده که یکی از غذاهای اصلی مالزی نیز محسوب می ‌شود ، نودل سرخ ‌شده است که با طعمی بسیار تند سرو میشود که از ترکیب موسیر یا پیاز و کمی سیر با مقداری از تکه ‌های گوشت که عموما مرغ یا میگو می باشد ، درست می ‌شود و اینکه همه این مواد یکی یکی تفت داده میشود و با یکدیگر ترکیب شده و در نهایت بعد از آماده شدن با مقداری سبزیجات تزیین می ‌شود که بسیار هم دلپذیر و خوشمزه است .

از آنجا که این غذا طرفداران بسیاری الخصوص در میان گردشگران دارد در هر جایی از دکه ‌های غذا فروشی تا رستوران ‌های مجلل به راحتی آن را می توانید سفارش دهید و قطعا این غذا گزینه ای عالی برای علاقه‌ مندان به غذاهای تند و نودل‌ ها قرار خواهد گرفت .

 

نودل سرخ شده مالزی

 

روجاک


روجاک در اصل نوعی سالاد میوه و سبزیجات می باشد که در کشورهای اندونزی ، مالزی و سنگاپور طرفداران زیادی دارد و بیشتر در این کشورها درست می‌ شود . این سالاد شامل ساقه لوبیا ، خیار خرد شده و چغندر ، کیک آردی ، تخم مرغ سفت پخته شده و پودر میگو می باشد که داخل ظرفی می ‌ریزند و آن را با سس شیرین و ادویه بادام زمینی مخلوط کرده و سرو می کنند ، ضمنا در بعضی از ترکیبات از سیب زمینی پخته شده و گریپ فروت به همراه سس شکلاتی شیرین نیز استفاده می ‌شود که طمعی بی نظیر به این سالاد می دهد . 

 

روجاک مالزی

 

روتی کانای


روتی کانای یکی از نان ‌های معروف مالزی می باشد و لازم به ذکر است که این نان بی نظیر در اصل مربوط به کشور هندوستان می باشد ، همچنین شکل آن شبیه به پنکیک است و با خوراک کاری و انواع سس ‌ها سرو می ‌شود و لایه‌ بیرونی آن بسیار ترد است و داخل آن نرم تر و از آنجایی که نان مقوی و در عین حال بسیار سبکی است در صبحانه بیشتر سرو می ‌شود .

 

روتی کانای

 

لاکسا


لاکسا سوپی تند و ترکیبی از ادویه‌ های مختلفی است که می توان گفت به نوعی ترکیب آشپزی مالایی و چینی بشمار می رود و بدانید که این غذا از نودل برنج یا رشته ‌فرنگی برنج و گوشت مرغ ، میگو یا ماهی به همراه ادویه ‌های تند تهیه می شود . همچنین مایع اصلی به کار رفته در پخت این غذا " شیره نارگیل " یا " آسام ترش " که از تمر هندی یا نوعی میوه ترش بنام گلوگور تشکیل میشود و جالب است بدانید که این غذا در کشورهای مختلفی درست می‌ شود که هر جا با دستورات و روش‌‌ های طبخ متفاوتی طبخ میشود .

 

لاکسا مالزی

 

ناسی کرابو


ناسی کرابو یک ظرف غذای مالایی فوق العاده است که برنج آبی ‌رنگ این غذا ، با رنگی که دارد یک غذای جذاب و منحصر به فردی بشمار می رود که برای اینکه برنج به این رنگ خاص در بیاید ، برنج را در گل کلیتوریا ترناتئا ( Clitoria ternatea ) خوابانده و مقداری لیمو به آن اضافه می ‌کنند که طعم بی ‌نظیر و خاصی به آن بدهد . همچنین در کنار این برنج ، تکه‌ های ماهی یا گوشت مرغ ، نارگیل رنده شده ، گوشت ماهی یا گوشت قرمز مزه ‌دار شده ، سس نارگیل ، تخم ‌مرغ پخته و چیپس میگو سرو می‌ شود که این غذا در میان محلی‌ ها صبحانه ‌ای بسیار عالی و محبوب به شمار می‌ آید .

 

ناسی کرابو مالزی

 

آیام پرچیک


آیام پرچیک غذایی بسیار معروف و پرطرفدار در مالزی شناخته می شود که ترکیبات این غذا مرغی است که در شیر نارگیل ، پیاز ، سیر ، زنجبیل ، لیمو و فلفل و ادویه های دیگر خوابانده شده و سپس کبابی یا سرخ می ‌شود که شما را مجذوب خود می کند . مورد مهمی که این غذا را خوشمزه و منحصر به فرد می ‌کند ، گوشت لذیذ و آب ‌دار آن است که به همراه برنج و کمی سالاد ترکیبی عالی را به وجود می ‌آورد که می ‌توان گفت طعم این مرغ بی ‌نظیر و تکرار نشدنی برایتان خواهد بود .

 

آیام پرچیک مالزی

 

و در نهایت آنچه که در این مقاله براتون گفته شد ، تنها بخشی از غذاهای معروف و محلی مالزی بود و با توجه به تنوع فرهنگی و غذایی بسیاری که این سرزمین وجود  دارد ، مطمئنا تعداد غذاهای محلی ، دسرها و نوشیدنی ‌های آن بسیار است که در این مقاله توضیح همگی آنان کار سختی است ، 




مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 11 امتیاز دهنده به غذاهای معروف کشور مالزی
معراج گشت آسمان