لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

فرودگاه بین المللی کوالالامپور ( Kuala Lumpur International Airport )

فرودگاه بین المللی کوالالامپور ( Kuala Lumpur International Airport )

تور کوالالامپور زیبا بزرگترین شهر و پایتخت کشور مالزی محسوب میشود که تلفیقی از فرهنگ ، سنت قدیمی و بافت مدرنی را به زیبایی هر چه تمام در خود گنجانده است به گونه‌ ای که در کنار آسمان‌ خراش ‌های لوکس و جدید شما می‌ توانید عمارت ‌هایی با عمری طولانی را نظاره گر باشید . 


در ضمن کوالالامپور در میان شهرهای جنوب شرق آسیا یکی از سریع ‌ترین رشدها از نظر جمعیت و اقتصاد را داراست و میزبان بلندترین برج دوقلوی جهان " برج‌ های دوقلوی پتروناس " که نماد مالزی به شمار می ‌رود هم است و اگر قصد سفر به این شهر را دارید ما در این مقاله قصد داریم بزرگترین و مهمترین فرودگاه کوالالامپور تور مالزی را به شما معرفی کنیم .

KLIA یا فرودگاه بین المللی کوالالامپور یکی از پرتردد ترین فرودگاه های جهان بشمار می رود

معرفی فرودگاه بین المللی کوالالامپور

ساخت فرودگاه بین‌ المللی کوالالامپور از سال 1991 میلادی شروع شد و به صورت رسمی در سال 1998 میلادی راه‌ اندازی و افتتاح گردید تا بتواند ظرفیت بیشتری را نسبت به فرودگاه قدیمی ‌تری که در اینجاست جای دهند و در ضمن این فرودگاه در حال حاضر با جابجایی بیش از 52 میلیون مسافر در سال مهمترین و شلوغ ترین فرودگاه مالزی به شمار می ‌آید .


" KLIA  یا فرودگاه بین المللی کوالالامپور "  فرودگاه بین المللی مالزی می باشد و اینکه مرکز کوالالامپور تا KLIA به اندازه‌ یک ساعت رانندگی مسافت دارد ، ضمنا KLIA در جنوب پایتخت قرار گرفته شده است و علاوه بر خودرو شخصی یا تاکسی می ‌توانید به وسیله‌ اتوبوس یا قطار اکسپرس نیز به این فرودگاه برسید و اینکه KLIA فرودگاه مدرن و فوق العاده با کیفیتی است و در سال‌ های اخیر جوایز متعدد و مهمی دریافت کرده است .

 
بلافاصله پس از ورود به فرودگاه با جوی خوشایند و آرامش بخشی با فضایی منحصر به فردی مواجه می ‌شوید و بدانید که  KLIA فرودگاه شلوغی نیست و این بیشتر به این علت است که مسافران بسیاری از طریق کشورهای همسایه سفر می‌کنند ، خصوصا فرودگاه چانگی در سنگاپور در میان مسافران محبوبیت بسیار زیادی دارد .

 

فرودگاه کوالالامپور


همچنین فرودگاه مالزی یکی از پرتردد ترین فرودگاه های جهان نیز شناخته می شود و مهم است بدانید که این فرودگاه در 45 كيلومتری شهر کوالالامپور قرار دارد و اسم فرودگاه مالزی  به KLIA نامیده شده و اینکه  فرودگاه مالزی کوالالامپور در سال 1993 میلادی و با 2.5 میلیارد دلار بودجه ساخته و تکمیل شد و معمار این بنا " کیشو کوروکاوا " می باشد .


لازم به ذکر است که فرودگاه KLIA یک فرودگاه شلوغ و پرترافیک در جنوب شهر کی ال می باشد و به دلیل خدمات بالا و با کیفیتی که داراست توانسته جوایزی را از آن خود کند . توجه داشته باشید که این فرودگاه به عنوان یکی از 5 فرودگاه برتر شناخته شده و نکته حائز اهمیت آن این است که این فرودگاه تقریبا قدمت بسیار خوبی دارد و توانسته گواهینامه زمین سبز را دریافت کند .

 

این فرودگاه بین المللی دارای محوطه ای پر از درختان سبز نخل خوش رنگ می باشد و اتفاقا شعار معروفی تحت عنوان " فرودگاه در جنگل ، جنگل در فرودگاه " نیز داراست و دلیل آن ، جنگل گسترده و عظیمی از درختان نخلی است که در اطراف فرودگاه قرار گرفته اند و در ضمن فضای این فرودگاه ، یک منطقه دیدنی و وسیع است و دارای 2 ترمینال است که یکی از آنها به عنوان ترمینال اصلی شناخته می شود .

 

فرودگان بین المللی مالزی


توجه داشته باشید که درون فرودگاه یک ترن مخصوص قرار دارد كه با 45 رينگت شما را به مركز شهر خواهد برد و البته تاكسى بهترين راه براى رسيدن به مقصدتان مى ‏باشد كه با 80 رينگت شما را به پايتخت مالزی یعنی کوالالامپور و با 50 رينگت شما را به شهر سان وى ( sunway ) خواهد برد .


در ضمن شما مسافران عزیز با هر پروازی که به فرودگاه کوالالامپور وارد می شوید ، ابتدا وارد ترمینال اصلی این فرودگاه خواهید شد و توجه داشته باشید که این ترمینال که قسمت فیری شاپ را هم شامل می شود که در ساختمانی جدا از ساختمان مرکزی این فرودگاه قرار دارد و با قطار به ساختمان اصلی متصل می شود .


لازم به ذکر است که به هنگام خروج از هواپیما ، وارد یکی از راهروها خواهید شد که به مرکز ترمینال متصل شده است و همراه بقیه مسافران در راهرو پیش بروید تا به میدان مرکزی آن برسید ، در حاشیه این میدان ایستگاه قطار قرار دارد که همانطور که خواهید دید همه مسافران به این ایستگاه می آیند و منتظر قطار می شوند و اینکه این قطار هر 5 تا 10 دقیقه از این ایستگاه به ساختمان مرکزی فرودگاه حرکت می کند . 

 

فرودگاه مالزی


در ضمن کنار این ایستگاه قطار یک کتابفروشی قرار دارد که شما گردشگران و توریست های محترم می توانید از آن سیم کارت موبایل تهیه کنید و نیز در کنار این فروشگاه کتاب ، یک صرافی موجود است چراکه نکته مهم اینجاست که باید به صرافی بروید و مقدار کمی از پول همراهتان را به رینگیت تبدیل کنید چون برای خرید در مالزی با دلار امکان خرید ندارید و حتماً باید پول شما به رینگیت تبدیل شده باشد . 

 


اطلاعات فرودگاه بین المللی کوالالامپور مالزی

کد فرودگاه کوالالامپور : IATA : KUL – ICAO : WMKK 


نوع فرودگاه : عمومی


تعداد باند ها : 2 باند


موقعیت فرودگاه : کوالالامپور - مالزی


ارتفاع از سطح دریا : 21 متر

 

فرودگان بین المللی کوالالامپور

 

امکانات فرودگاه بین المللی کوالالامپور  


از امکانات مهم و اساسی این فرودگاه می توان به : عابر بانک ، نگهداری از کودکان ، مرکز بیزنس ، کرایه اتومبیل ، فضای بازی برای کودکان ، تبدیل ارز ، غذا و آشامیدنی ، نگهداری از چمدان ، خدمات پزشکی ، شارژ گوشی موبایل ، سالن تماشای فیلم ، داروخانه ، دفتر پست ، نمازخانه و … اشاره نمود .


اطلاعات کلی فرودگاه کوالالامپور

1 - فضای کلی فرودگاه بسیار بزرگ است و شامل یک ترمینال اصلی و ترمینال شماره 2 می باشد که بین این دو ترمینال 30 دقیقه فاصله می باشد .


2 - این فرودگاه خیلی شلوغ و مدرن است و بیشتر مسافران از امکانات خوب و نظافت آن رضایت کاملی دارند .


3 - بیشتر غذاخوری های فرودگاه ۲۴ ساعته باز است و میزبان شما مسافران عزیز هستند .


4 - کارکنان و متصدی های فرودگاه به اینکه موضوع که چقدر می خواهید در فرودگاه بمانید کاری ندارند .  


5 - ترمینال های فرودگاه سرد می باشد پس پتو و لباس گرم همراه خود داشته باشید .


6 - فرودگاه کوالالامپور وای فای رایگان دارد و شما نگران این موضوع نباشید .

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 17 امتیاز دهنده به فرودگاه بین المللی کوالالامپور ( Kuala Lumpur International Airport )
معراج گشت آسمان