لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جاذبه های گردشگری پنانگ

جاذبه های گردشگری پنانگ

یکی از معروف ترین مناطق توریستی و پرطرفدار تور مالزی شهر پنانگ است. شهر پنانگ در مالزی در زمره پرطرفدار ترین شهرهای توریست پذیر این کشور تبدیل شده و دلیل این موضوع زیبایی های بی نظیر آن مانند : ساحل های شنی ، معماری زیبا ، خوراکی های گوناگون و جالب ، مکان های دیدنی متنوع و فرهنگ جالب مردم این جزیره می باشد که هر بیننده ای را مسحور خود می کند .


مناطق دیدنی و جذاب پنانگ به قدری زیاد است که برای دیدن همه آن ها شاید وقت هم کم بیاورید ! چرا که پنانگ مملو از جاذبه های توریستی می باشد و حتی در خارج از این شهر نیز مناظر زیبای فراوانی وجود دارد که ارزش دیدن دارند .

جزیره پنانگ در زمره پرطرفدار ترین شهرهای توریست پذیر کشور مالزی بشمار می رود

معرفی مناطق گردشگری پنانگ

ارتفاعات پنانگ 


ارتفاعات زیبای پنانگ که نام رسمی آن " Flagstaff Hill " می باشد که 821 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و طبعا مناظر و آب و هوای متفاوت و منحصر به فردی دارد و از نقاط فوق العاده رویایی پنانگ شناخته می شود . این منطقه در واقع یکی از محبوب ترین جاذبه‌ های گردشگری مالزی در  پنانگ هست و هیچ گردشگر و توریستی نباید تجربه بازدید از آن را از دست بدهد ، چرا که مناظری که از این ارتفاعات شما بازدید کنندگان عزیز امکان این را دارید از کل جزیره را از بالا مشاهده کنید که قطعا منظره ای کم نظیر است . 


در ضمن بهترین راه دسترسی به اینجا استفاده از قطارهای شهری تعبیه شده است که در کمتر از نیم ساعت شما را به این جاذبه طبیعی می رساند و البته وقتی به بالای این تپه ها رسیدید که پیشنهاد ما این است که اصلا اینجا را از دست ندهید .

 

ارتفاعات پنانگ مالزی

 

معبد کک لو سی در پنانگ


بزرگترين معبد بودا در جنوب شرقی آسيا و بدون شک يکی از معروفترين معابد در شهر پنانگ معبد کک لوک سی پنانگ می باشد که قطعا منحصر به فرد است و در ضمن این معبد به " سوپريم بليس " نيز شهرت دارد . ساخت اين معبد در سال 1893 میلادی آغاز شد و جالب است بدانید که اين معبد الهام گرفته از راهب اعظم معبد گادش آو مرسی در خيابان پيت می باشد و این معبد شامل انواع مجسمه های بزرگ و کوچک از خدایان بودایی بوده است .


ضمنا سالن ها و گالری های متنوع و منحصر به فردی نیز دارد که هر کدام برای منظور مشخصی ساخته شده اند و لازم به ذکر است که بسیاری از جشنواره ها و رویداد های مهم پنانگ در این معبد برگزار می شوند و اینکه معبد Kek Lok Si در میان محلی ها و به زبان خود آنها Penang Hokkien به معنای " معبد سعادت عالی " نامیده می شود .

 

معبد کک لو سی پنانگ

 

پارک ملی پنانگ


پارک ملی پنانگ دارای بیش از 1،213 هکتار از زمین و دریا می باشد و از مهمترین مناطق دیدنی و جذاب گردشگری در پنانگ است و همچنین جزو جاذبه های مالزی نیز محسوب می شود . نکته قابل توجه اینجاست که تاسیس این پارک ها ، نشان دهنده هدف بزرگی همچون اهمیت حفاظت از این تنوع زیستی در منطقه بوده و هست ، این پارک بیش از 417 نوع گیاه و 143 گونه از جانوران را در خود جای داده است که دیدن آنها شما را قطعا مجذوب خود می کند . 


همچنین درختان حرا در امتداد ساحل توکان نیز دیده میشوند که بسیار زیبا هستند و از میان حیوانات این پارک می توان به دلفین ها ، سمورها ، لاک پشت ها و لاک پشت منقار دار و میمون ها اشاره نمود که خیلی هم بامزه هستند . در ضمن این پارک یکی دیگر از دیدنی های پنانگ مالزی به شمار می رود .

 

پارک ملی در پنانگ

 

معبد مار پنانگ


معبد مار پنانگ یا معبد ابرهای لاجوردی درست در Bayan Lepas در قسمت جنوب غربی جزیره زیبای پنانگ قرار گرفته است و از مهمترین جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می آید و قطعا می توان گفت که تنها معبد در نوع خود در جهان است . این معبد فوق العاده در 3 کیلومتری فرودگاه " Sungai Kluang " به سبک معماری چینی ساخته شده و برای بزرگداشت " چور سو کنگ " که طبق افسانه ها یک کشیش بودایی بوده است و در زمان حیاتش به مار های مختلفی در طبیعت پناه داده بنا نهاده شده است . 


همچنین گفته می شود معبد مار در سال 1850 میلادی با کمک های مالی پیاپی یک اسکاتلندی به نام David Brown که توسط چور سو کنگ بیماری لاعلاج او درمان شده بود ساخته شد ، این معبد برای علاقه مندان به این حوزه می تواند یک تفریح جذاب باشد .


معبد مار مالزی که از جاذبه های دیدنی پنانگ است و نکته حائز اهمیت این مکان این است که خطرناک ترین مارها در اینجا نگه داشته می شود ، اما این مارها تحت عمل جراحی غدد سمی خود را از دست داده اند و بی خطر شدند پس نگران نباشید و می توان آن ها را در آغوشتان بگیرید البته اگر ازشون نمی ترسید و عکس یادگاری بگیرید .

 

معبد مار پنانگ

 

موزه تعاملی پنانگ


موزه‌ تعاملی پنانگ واقعا جذاب و دیدنی است و‌ باعث می ‌شود که تصورات قبلی و کسل ‌کننده ‌یا قدیمی که از موزه‌ های از تاریخ گذشته دارید را کاملا فراموش کنید چرا که این موزه تجربه‌ ای جالب و هیجان ‌انگیز برای شما به ارمغان خواهد آورد .


همچنین اندکی تصور کنید که بخش های مختلف یک موزه را به صورت سه بعدی یا 3D می‌ بینید و بخش ‌های این موزه هم شامل تصاویر تاریخی همچون جنگ ‌های قدیمی می ‌شوند و در اینجا نیز آسانسورهایی تعبیه شده است که شخصیت ‌های ترسناک در آن‌ ها قرار دارند و به هرحال ، بازدید از این موزه بسیار هیجان انگیز خواهد بود .

 

موزه تعاملی پنانگ

 

تایمز اسکوئر پنانگ

 

مرکز خرید تایمز اسکوئر دارای موقعیت مرکزی در امتداد خیابان " داتو کرامات (Jalan Dato Keramat)  " و حدود یک کیلومتر دورتر از کمتار ( Komtar )  می باشد که نکته با اهمیت این مجموعه این است که این مرکز خرید در میان مراکز خرید پنانگ از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار می باشد .


همچنین ساختمان پنانگ تایمز اسکوئر شامل قسمت های مرکز خرید ، مسکونی و بلوک های اداری می باشد که 3 طبقه آن به مرکز خرید اختصاص داده شده و در سراسر 3 طبقه آن بوتیک های متنوع لباس ، خدمات آرایشی و بهداشتی ، فروشگاه فن آوری ، موزه و سالن های زیبایی به علاوه چند رستوران معروف نیز وجود دارد .

 

تایمز اسکوئر

 

‏موزه دوربین و موزه دوربین آسیا ‏


قطعا این دو را می توان تنها موزه از این نوع در کل کشور مالزی دانست ، لازم به ذکر است که ‏این موزه های دوربین جایی هستند که حتما علاقه مندان و عاشقان به عکاسی از آن نهایت لذت را خواهند برد . ضمنا این موزه جایی است که بیش از 2000 دوربین ‏مختلف در خود جای داده و شما می توانید با آنها کار کنید و اگز علاقه مند باشید حتی آموزش ببینند که چطور با هر یک از این دوربین های مختلف و قدیمی ‏می توان عکاسی کرد و شما عزیزان چه حرفه ای باشید چه آماتور ، اگر به عکاسی کردن عشق می ورزید این موزه می تواند برای شما لذت بخش ترین تجربه در پنانگ باشد .

 

موزه دوربین پنانگ


 ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ 
 قلعه کرنوالیس


قلعه کرنوالیس یکی از شناخته شده ترین نقاط در پنانگ در میان گردشگران می باشد که در میان دیوارهای 10 متری اش شما این امکان را دارید که یک کلیسای کوچک قرن هفدهم ، برخی از سلول های زندان و منطقه ذخیره سازی مهمات را از نزدیک ببینید و حتی برخی از توپ های سرد برنزی قدیمی در این مکان وجود دارد که شامل یک نمونه هلندی می شود که مردم خرافاتی محلی اینجا اعتقاد  تاثیری در باروری زنان نیز در اینجا دارند .

این قلعه بعد از چارلز کرنوالیس ، فرمانده کل سابق هند نام گذاری شده است و در اصل به طور کامل از چوب ساخته شده اما در نوسازی آن در طول سال های متوالی نمای آن تغییراتی کرده است .

 

قلعه کرنوالیس پنانگ

 


 

 

 


 

 

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به جاذبه های گردشگری پنانگ
معراج گشت آسمان