لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

منطقه کامرون هایلند مالزی ( Cameron Highlands )

منطقه کامرون هایلند مالزی ( Cameron Highlands )

 

ارتفاعات کامرون در 209 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار گرفته شده است و مرتفع ‌ترین منطقه در تور کوالالامپور محسوب می شود ، این ناحیه مورد پسند عموم مردم است که مشتاق لذت بردن از هوای خنک و محیط سرسبز هستند . 


ارتفاعات کامرون به عنوان پایتخت تولید چای در کشور مالزی ، مکانی عالی برای لذت بردن از نوشیدن یک فنجان چای در محیطی بکر با هوای دلپذیرش هست و شما عزیزان در ارتفاعات کامرون کارهای زیادی از جمله پیاده ‌روی در جنگل تا خرید در بازارهای شبانه را می‌ توانید انجام دهید ، ضمنا ارتفاعات کامرون ترکیب بی ‌نظیری از ریلکس کردن ، دیدن مناظر و گردش در اطراف را برای شما فراهم آورده است که قطعا خاطره به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد خورد .

ارتفاعات زیبای کامرون به عنوان پایتخت تولید چای در کشور مالزی می باشد

معرفی منطقه کامرون هایلند

مناطق تفریحی در مالزی بسیار زیادند اما بلندی های زیبا و خوش طبیعت در کشور مالزی هم وجود دارند که می توانیم بارها حتی با دیدن عکس های آن روحیه تازه ای به خودمان ببخشیم .


منطقه تفریحی کامرون هایلند در کشور مالزی می باشد و البته می توان از نزدیک ترین شهر ها به آن  کوالالامپور را نام ببریم که فاصله کوالالامپور تا این منطقه سرسبز حدود 220 کیلومتر می باشد که میزان اتوبان های ما بین این مسیر حدود 150 کیلومتر می باشد .


در ضمن هر چه مسیر را به این بلندی ها بیشتر طی کنید برودت هوا را بیشتر حس خواهید کرد و شما احساس سرمای بیشتری می کنید که کلی هم لذت بخش است ، پس لباس های گرم همیشه برای فرزندانتان و خودتان به همراه داشته باشید .

 

کامرون هایلند


همچنین اگر قصد استراحت بین راهی داشتید به یک آبشار زیبا می رسید که حتما باید پیاده شوید و آن را از نزدیک ببینید و کلی هم عکس یادگاری بگیرید چون شاید دیگر اتفاق نیافتد که این منظره را مجدد از نزدیک ببینید و اگر شب قصد اقامت در این منطقه دارید باید پتو به همراه داشته باشید و به خیال خنک بودن هوا دچار سرما خوردگی نشوید ، ضمنا از سمتی هم شما می توانید در مکان های مهمان پذیر این منطقه اقامت داشته باشید . 


از سمت دیگر نیز می توانید مزارع توت فرنگی را در کامرون هایلند مشاهده کرده و از فضاهای زیبا و سبز و قرمز آن کلی لذت ببرید ، البته اگر فصل برداشت توت فرنگی به این مکان مراجعه کنید که دنیایی از بهترین مناظر را به خود هدیه کرده اید .


توجه داشته باشید که در مزارع توت فرنگی می توانید خودتان با پرداخت هزینه ای اقدام به چیدن توت فرنگی کرده و از محیط آنجا کلی لذت ببرید و با توجه به کسانی که به دیدن این منطقه رفته اند عموما نظرشان این بوده که یک روز کامل را در این مزارع سپری کرده ایم اما برای اقامت بهتر است که به شهر برینگ تاون بروید که هم هتل های بسیار خوبی دارد و هم مزارع توت فرنگی زیادی در آن می توانید ببینید .

 

ارتفاعات کامرون


در ضمن مهم است بدانید که ارتفاعات کامرون بسیار امن هستند و بنابراین اگر اهل ماجراجویی هستید ، کمپ زدن در این منطقه در ارتفاعات کامرون راه حل خیلی خوب و تجربه ای بسیار جالب برایتان خواهد بود تا علاوه بر صرفه‌ جویی در محل اقامت ، تجربیات جدیدی هم کسب نمایید ، ضمنا برای چادر زدن در کمپ سونگای پاه ( Sungai Pauh ) کافی است هزینه‌ بسیار اندکی را در هر شب بپردازید .


نکته نهایی اینکه قیمت هتل در این شهر بسیار مقرون به صرفه و ارزان است و برای یک اتاق دو نفره شبی حدود 59700 تا 89500 تومان می باشد و از این رو ارزش آن را دارد که در هتل اقامت نمایید البته به نوع سلیقه تان نیز بر می گردد .

 

کامرون هایلند مالزی

 


جاذبه ‌های گردشگری در ارتفاعات کامرون

گردش در مزارع چای


ارتفاعات کامرون به دلیل مرتفع بودن و داشتن آب و هوای سرد ، پایتخت تولید چای در کشور مالزی بشمار می رود و با سر زدن به یکی از این مزارع شما بازدید کنندگان عزیز می ‌توانید کل فرآیند تولید چای را از نزدیک ببینید و اینکه در حالی که کشتزارهای چای را تماشا می ‌کنید از نوشیدن چای همراه با خوردن کیک از این محیط نهایت لذت را ببرید ، در ضمن این امکان را نیز دارید که بازدید از مزارع چای را با بازدید از مزرعه‌ توت فرنگی در کنار مزرعه زنبورعسل و مزرعه‌ را پروانه در یک روز قرار دهید .

 

تفریح در شهر تاناه ‌راتا


شهر تاناه ‌راتا بزرگترین و توسعه‌ یافته ‌ترین شهر در ارتفاعات کامرون بشمار می رود ، اگر چه مرکز شهر تنها از یک خیابان اصلی به نام " جالان بسار  Jalan Besar " تشکیل شده است ، اما ساختمان‌ های سفید و زیبا ، پارک‌ ها و هتل ‌های متنوع در تاناه‌‌ راتا وجود دارند که باعث شده است این شهر همچنین مرکز شب زنده ‌داری‌ های عموم مردم ، محلی ‌های این منطقه و گردشگران می باشد که در شب شنبه در جالان اقامت دارند و در ضمن جالان بسار مکانی است که شما در آن بهترین رستوران ‌های این منطقه را پیدا خواهید کرد که غذاهای محلی مالزی را نیز تست می کنید .

 

بازدید از معبد سام پوه


این معبد در سال 1972 میلادی ساخته شده است و شاید برایتان جالب باشد که جزو چهارمین معبد بزرگ مالزی به حساب می‌ آید و در یک منطقه‌ کاملا چشمگیر و بکر در این منطقه  قرار گرفته است و ضمنا این معبد بر روی تپه‌ ای مشرف به برینچانگ ( Brinchang ) قرار دارد و چشم ‌اندازی زیبا و منحصر به فردی را از شهر به شما ارائه می‌ دهد که قطعا بی نظیر است و در داخل معبد مجسمه ‌های بودا ، ژنگه ( Zhenghe ) و دیگر خدایان را خواهید دید .   

 

بازدید از مزرعه زنبور عسل


سه مزرعه‌ زنبور عسل در ارتفاعات کامرون وجود دارد ، اما مزرعه " ترینگکاپ Tringkap " جزو بهترین های آن بشمار می رود و معمولا گردش در این مزارع رایگان می باشد و تماشا کردن زنبورهای کارگر هنگام جمع ‌آوری عسل بسیار دلپذیر و تجربه جالبی است و بهترین قسمت این سفر امتحان کردن عسل ‌ها در پایان است و علاوه بر این که شما فرصت این را دارید که عسل تازه بخرید .

 

صعود از کوه گونانگ برینچانگ


جاده‌ ای که به این کوه می ‌رسد مرتفع ‌ترین جاده‌ ای است که در شبه جزیره‌ مالزی قرار گرفته و با 2 کیلومتر ارتفاع ، چشم اندازی فوق العاده را به شما نشان می دهد . البته صعود از این کوه به هیچ عنوان خسته‌ کننده نیست و این احتمالا به دلیل آب و هوای خوب و خنک این منطقه می باشد که شما را تزغیب کرده که کلش را ببینید .

در ضمن چشم ‌انداز وسیعی که بر فراز این کوه روی برینچانگ و تمامی ارتفاعات کامرون دارید بسیار دیدنی و با شکوه است و به همین دلیل ، این مسیر یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین مسیرهای پیاده ‌روی در این منطقه می باشد .

 

 پیاده‌ روی در جنگل


توجه داشته باشید که 14 مسیر راهپیمایی برای حضور در این منطقه از تاناه ‌راتا وجود دارد ، از این رو مطمئن خواهید بود که می‌ توانید مسیر مناسب را بسته به توانایی خود برگزینید . همچنین عبور از راه‌ های جنگلی و کوره‌ راه ‌ها یک روش عالی برای دیدن برخی جاذبه‌ های گردشگری محلی می باشد و بسیاری از مسیرهای پیاده ‌روی از مکان‌ های زیبا و جذاب عبور می ‌کنند و به عنوان مثال گردشگران از مسیر جنگلی شماره 9 به آبشار رابینسون و مزرعه چای‌ خواهند رسید .

 

آبشارهای رابینسون


شما بازدید کنندگان با دنبال کردن مسیر شماره 9 خود را در کنار آبشار رابینسون خواهید دید و این مکان واقعا آرام و بی سروصدا و غرق در سکون و آرامش می باشد و یک راه عالی برای گذراندن یک بعدازظهر آرامش ‌بخش و عالی است و به خصوص اگر در فصل مرطوب ( ماه نوامبر تا مارس ) به آنجا بروید منظره‌ این آبشار بسیار تماشایی ‌تر و جذابتر برایتان خواهد بود .

 

تماشای جشنواره گل


ارتفاعات کامرون زیبا جزو محبوبترین و برجسته ‌ترین مکان ها برای تولید کنندگان گل در مالزی محسوب می شود و به همین دلیل مکانی مناسب و عالی برای برگزاری فستیوال‌ های مهم سالانه‌ گل می باشد .این جشنواره هر ساله در ماه ‌های اوت یا سپتامبر برگزار شده و جدا از به نمایش گذاشتن گل‌ ها و محصولات کشاورزی که در این منطقه رشد و نمو دارند ، در این جشنواره مسابقات و نمایش‌ های فرهنگی نیز برگزار می ‌شود .

 

موزه تونل زمان 


یکی از جدیدترین جاذبه ‌های توریستی در ارتفاعات کامرون کشف شده است که حتما باید سری به آن بزنید موزه‌ تونل زمان اینجاست که با پرداخت 3700 تومان می ‌توانید در زمان یک گام به عقب بروید و مجموعه‌ بزرگی از یادبود ها را از نزدیک ببینید و کلی لذت ببرید . در ضمن از زمان باز شدن این موزه در سال 2007 میلادی ، موزه‌ تونل زمان توانسته است تا خود را به ‌عنوان یکی از بنام ترین و معروف‌ ترین جاذبه‌ های ارتفاعات کامرون به اثبات برساند .

 

مزرعه توت ‌فرنگی


توت‌ فرنگی‌ ها در اینجا خیلی خوشمزه هستند و جالب است بدانید که آن‌ ها در همه جا رشد می‌ کنند و به روش‌ های مختلفی سرو می ‌شوند ، در نتیجه زیاد گران نیستند .  مطمئن باشید که نه گفتن در برابر خوردن این توت ‌فرنگی ‌های خوشمزه خیلی سخت است ، چرا که خوردن آن‌ها لذت فراوانی به همراه دارد و اینکه لاسی توت ‌فرنگی را در اینجا حتما امتحان کنید و اگر می‌ خواهید نوشیدنی بی ‌نظیرتری را بخورید قهوه توت ‌فرنگی را از دست ندهید که طعمی فوق العاده دارد .

 

دره‌ کاکتوس


دره‌ کاکتوس یک مکان بسیار زیبا در فضای باز می باشد و هر جای این دره را که نگاه کنید گل‌ ها و گیاهان زیبا را خواهید دید که غرق در منظره ای بکر شده اند و شما در امتداد ایوان‌ های مختلف راه بروید و به نگاه کردن و لذت بردن از انواع مختلف میوه‌ ها و سبزیجات بپردازید و علاوه بر کاکتوس ‌ها و گیاهان گلدانی ، سوغاتی ‌های خوب دیگری هم برای فروش در اینجا وجود دارد که قطعا خوشتان خواهد آمد  .

 

گلف بازی


زمین گلف در اینجا یک چالش امیدوارکننده و پرهیجان برای مبتدیان و گلف ‌بازان پیشرفته بشمار می رود و اینکه زمین بازی 18 سوراخ دارد و این زمین هم شامل بخش پوشیده از چمن و هم زمین غیرچمنی می باشد و شما عزیزان سعی کنید صبح زود بیدار شوید و روز خود را در زمین گلف در ارتفاعات کامرون ، با آرامش و سرگرمی بگذرانید .  

 

کافه رستوران روزدال بیسترو


" روزدال بیسترو " یک رستوران کوچک مشهور هم برای محلی ‌های اینجا و هم برای گردشگران است . علاوه بر فضای دلنشین و ودلپذیر این رستوران ، شما منوی این رستوران را که انواع مختلف غذا را از غذاهای محلی گرفته تا چینی و اروپایی پیش رو دارید که قیمت‌ها مناسب هستند و وای ‌‌فای رایگان نیز در این رستوران تعبیه شده است . 


آژانس معراج گشت آسمان ، مجری مستقیم تور مالزی

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به منطقه کامرون هایلند مالزی ( Cameron Highlands )
معراج گشت آسمان