لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

پوتراجایا ( Putrajaya )

پوتراجایا ( Putrajaya )

یکی از سه شهر بزرگ تور مالزی منطقه پوتراجایا می باشد که به دلیل وجود محل اقامت نخست وزیر و وزارتخانه های کشور مالزی در پوتراجایا به عبارتی این شهر پایتخت سیاسی کشور مالزی نیز بشمار می رود . همچنین در حقیقت از میان وزارتخانه های مالزی ، تنها وزارت کار و وزارت تجارت داخلی کشور مالزی در پوتراجایا نیستند و فعالیت این دو سفارتخانه همچنان در تور کوالالامپور زیبا پایتخت کشور مالزی نیز می باشد .

پوتراجایا پایتخت سیاسی مالزی و همچنین به شهر الکترونیکی کشور مالزی نیز مشهور می باشد

معرفی شهر پوتراجایا

شهر پوتراجایا به معنی پوترا ( فرزند یا پادشاه ) + جایا ( موفقیت یا عالی مقام ) می باشد که با قدمت 15 ساله تا به امروز ، به شهر قانون نیز شهرت دارد ، ضمنا پوتراجایا ، پایتخت جدید سیاسی مالزی با سیستم های هوشمند و نظم و معماری خاص به شهر الکترونیکی مالزی نیز مشهور است که شما امکان این را دارید که از KL Central  با قطارهای سریع السیر به راحتی به شهر پوتراجایا برسید .


همچنین شما اگر از شهر کوالالامپور ، 25 کیلومتر به سمت جنوب حرکت کنید به شهر زیبایی خواهید رسید که به دستور " ماهاتیر محمد " یکی از نخست وزیران کشور مالزی ساخته شده است و لازم به ذکر است که عموم مردم ماهاتیر محمد را به عنوان معمار مالزی نوین این شهر نیز می شناسند .

 

خدمات او برای مردم مالزی بسیار با ارزش و حائز اهمیت است و اینکه از سال 1999 میلادی به تدریج سفارتخانه ها و سازمان های دولتی به شهر جدید پوتراجایا انتقال پیدا کردند و جالب است بدانید که هدف از ساخت این شهر به عنوان یک شهر مدرن ، کاهش بار ترافیک و شلوغی پایتخت کشور مالزی بوده است .

 

پوتراجایا مالزی


ضمنا این شهر به عنوان یک شهر سوپر مدرن در بین گردشگران شناخته می شود که به باغ شهر هوشمند نیز معروف می باشد و نکته اساسی در اینجا این است که دیدنی های پوتراجایا بسیار جذاب و دیدنی هستند و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا را به سمت خود جذب می کنند . 


شما بازدید کنندگان جالب است بدانید که این شهر زمانی از درختان نخل پوشیده بوده و امروز نیز در محاصره درختان و طبیعتی بی نظیر است ، همچنین پارک ها و باغ ها در جای جای شهر پوتراجایا در کنار مدرن ترین امکانات شهری این منطقه به زیبایی قرار گرفته اند و مهم است بدانید که جاذبه های گردشگری پوتراجایا تلفیقی از سازه های مدرن و طبیعی می باشد که قطعا شما مجذوب آن می شود و اینکه شهر پوتراجایا پایتخت اداری مالزی نیز می باشد .


توجه داشته باشید که با وجود انتقال بیشتر وزارتخانه ها به مناطق مختلف کشور ، اما مجلس مالزی و محل اقامت سلطان این کشور هنوز هم در کوالالامپور قرار گرفته است و اینکه کشور مالزی قبل از این دارای دو منطقه فدرال بوده است که شهرهای کوالالامپور و لابوان همین دو منطقه بودند .

 

شهر پوتراجایا

 

لازم به ذکر است که تنها دو سال بعد از آغاز انتقال سازمان های دولتی و وزارتخانه ها ، یعنی در سال 2001 میلادی این منطقه به عنوان سومین منطقه فدرال در کشور مالزی نیز به شهرت رسید . در ضمن نام این شهر برگرفته از نام نخست وزیر کشور مالزی " تانکو عبدالرحمن پوترا " می باشد و اسم این شهر از دو واژه ساخته شده است که در بالا اشاره کردیم ، کلمه پوترا به معنی شاهزاده و جایا معنای موفقیت را میدهد .


و نکته قابل توجه این شهر نور پردازی شبانه در منطقه پوتراجایا می باشد که یکی از فرصت های گردشگری نایت لایف در این شهر زیبا است که گردشگران بسیاری را روانه نقاط مختلف شهر می کند و مصداق گردشگری نور پردازی ( Lighting Tourism ) می باشد که دیدنش خالی از لطف نیست .

 

شهر زیبای پوتراجایا

 


دانستنی های شهر پوتراجایا

با گذشت بیش از 20 سال از ساخت شهر پوتراجایا ، در حال حاضر ساخت بسیاری از بخش های این شهر به پایان رسیده است و دولت مالزی انتظار دارد که این شهر در آینده جمعیت بسیاری را اعم از گردشگران و توریست های که به مالزی سفر کردند را به خود جلب کند . ضمنا درست است که پوتراجایا به عنوان پایتخت اداری مالزی شناخته می شود اما این شهر بسیار زیبا و فوق العاده است و پر شده از جاذبه های دیدنی و تفریحی که شما را مسحور خود خواهد کرد . 


شما عزیزان امکان این را دارید که در این شهر رودخانه های پر آبی را ببینید که پل های زیبایی بر روی آنها زده شده است که جایی است که شما کلی عکس یادگاری بگیرید ، در حقیقت امروزه این شهر به عنوان شهری توریستی در مالزی نیز به شهرت رسیده است . افرادی که به مالزی سفر کرده اند معتقدند که پوتراجایا زیباترین ساختمان های اداری و مساجد و ساختمان ها را در خود جای داده است که بسیار جذابیت نیز دارد و گفته میشود در ساخت پل های پوتراجایا از مشهورترین پل های جهان الهام گرفته شده و یکی از زیباترین این پل ها به نام پل پوترا معروف زبانزد عام و خاص و جالب است بدانید که از پل خواجو در شهر اصفهان ایران نیز برای ساخت اینجا الگو برداری شده است .

 

شهر پوتراجایا مالزی


همانطور که گفتیم پوتراجایا یک شهر اداری شناخته میشود و ساختمان های اداری مشهور مالزی مانند ساختمان دادگستری ، مجلس کشور و … به این شهر انتقال یافته اند تا کمی از بار ترافیک و شلوغی کوالالامپور را کم کنند که تا حدی هم موفق شدند و در این شهر امکانات حمل و نقل به خوبی پیش بینی شده است و اینکه اتوبوس نیز رایگان است و شما میتوانید برای جا به جایی از تاکسی ، مترو و منو ریل هم استفاده نمایید .


زمانی که سوار تاکسی ها می شوید خوب است بدانید که تاکسی هایی که با رنگ قرمز مشخص شده اند قیمت مناسبتری برای جابه جایی مسافر دریافت می کنند پس به این نکته توجه داشته باشید . در خصوص آب و هوای این شهر لازم است بگوییم به طور کلی کشور مالزی منطقه ای استوایی می باشد و این کشور هوایی گرم و شرجی دارد که دمای آن معمولا حدود 25 تا 35 درجه سانتی گراد است .

 

اگر چه در این کشور میزان بارش باران بسیار است اما باران ها اغلب به صورت رگبارهای چند دقیقه ای هستند و تاثیر زیادی بر آب و هوای آن ندارند ، پس بهتر است که سفر خود را در فصل بهار تهیه کنید که هوا چندان گرم نباشد .

 

پوتراجایا 1


لازم به ذکر است که بهترین زمان سفر بین ماه های فروردین تا تیر می باشد و و در این بازه می توان با لذت بیشتری جاذبه های دیدنی شهر  پوتراجایا را تماشا کرد .

 


معرفی جاذبه های شهر پوتراجایا

شهر پوتراجایا کوالالامپور شهری سرسبز می باشد که بیشتر جنبه اداری دارد و خانه های مسکونی بسیار کمی در آن وجود دارد ، در ضمن خیابان های بزرگ و پیاده روهای پهن از مشخصات ظاهری این شهر محسوب می گردد . 


همچنین یکی از مشهورترین مکان ها در پوتراجایا ، میدان مشهور آن است که به عنوان بزرگترین میدان در جهان نیز شناخته شده و با توجه به این که پوتراجایا یک شهر اداری است نمیتوانید در آن زندگی شبانه ای داشته باشید و شما در حقیقت کافه ها و مشروب فروشی های کمی در این شهر می بینید اما این به این معنا نیست که شما امکان این را ندارید که در شهر به  گردش بپردازید . 


برای گردش در شهر میتوانید به بزرگترین میدان جهان که میدان اصلی این شهر است رفته و از دو ساختمان باشکوه که در دو طرف این میدان وجود دارد دیدن نمایید و همچنین مسجد پوترا و کاخ نخست وزیری مالزی که هر دو از ساختمان های شگفت انگیز این منطقه هستند ارزش دیدن را حتما دارد و این ساختمان ها با نورپردازی زیبا و پرجلوه خود چشم شما بازدید کنندگان را خیره خود خواهد ساخت .

 

پوتراجایا در کشور مالزی


ضمنا از جمله جاهای دیدنی پوتراجایا می توان جاذبه های زیر اشاره نمود :

 

1 - مسجد پوترا ( Putra Mosque )

2 - بنای یادبود هزاره ( Millennium Monument )

3 - مرکز کنوانسیون بین المللی پوتراجایا ( Putrajaya International Convention Centre )

4 - پل پوترا ( Putra Bridge )

5 - پل سری واواسان ( Seri Wawasan Bridge )

6 - پل سری ساجانا ( Seri Saujana Bridge )

7 - پل سری جمیلنگ ( Seri Gemilang Bridge )

8 - پردانا پوترا ( Perdana Putra )

9 - دریاچه پوتراجایا ( Putrajaya Lake )

10 - پارک تالاب پوتراجایا ( Putrajaya Wetlands Park )

11 - دارالعلوم ایستانا ( Istana Darul Ehsan )

12 - ایستانا ملاواتی ( Istana Melawati )

 

مراکز تفریحی شهر پوترجایا مالزی 


از جاذبه های تفریحی در شهر پوترجایا میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

 

1 - سینما جی اس سی آلاماندا ( GSC Alamanda )

2 - پارک رقابت ( Challenge Park )

3 - مجموعه ورزشی مارینا ( Marina )

4 - فلایبورد سواری ( Flyboard )

5 - ایوان فلوریا ( Anjung Floria )

6 - باغ گیاه شناسی ( Taman Botani )

7 - مجموعه ورزشی حوزه استخر ( Kolam Renang Presint )

 

مراکز خرید شهر پوتراجایا 


از مراکز خرید مهمی که نیز در این شهر مورد استقبال گردشگران و توریست ها قرار گرفته است را برایتان نام می بریم :

 

مرکز خرید شهر آی ا آی ( IOI City Mall )

مرکز خرید آلاماندا پوتراجایا ( Alamanda Putrajaya Shopping Centre )

میدان شفتسبوری ( Shaftsbury Square )

مرکز خرید دیپالز ( DPULZE Shopping Centre )

مرکز خرید خیابانی 2 سایبرجایا ( The Street Mall 2 Cyberjaya )

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 2.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به پوتراجایا ( Putrajaya )
معراج گشت آسمان