لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه خانه جیم تامپسون در بانکوک ( Jim Thompson House )

موزه خانه جیم تامپسون در بانکوک ( Jim Thompson House )

شما گردشگران در تور بانکوک ، پایتخت کشور زیبای تورتایلند به سختی می ‌توانید هویت این شهر را در یک کلمه توصیف کنید ، اکثر مسافرانی که برای اولین بار به شهر بانکوک سفر می‌ کنند این شهر را در مرزی میان گذشته و حال بصورت سنتی و مدرن می ‌بینند چون به زیبایی در هم ادغام شده است .

در ضمن معابد باستانی و مراکز خرید مدرنی که اینجا دارد جزو اجزای اصلی پایتخت تایلند می باشند و مانک‌ های ( راهبه ) بودایی در خیابان‌ های این شهر بزرگ به وفور دیده می ‌شوند و در نهایت این تناقض بین مدرنیته و بخش باستانی بانکوک می ‌تواند بسیار هیجان ‌انگیز و دیدنی باشد و در عین حال شاید حس آشفتگی به شما بدهد ولی در کل تجربه متفاوتی می باشد ، در ادامه ما را همراهی کنید تا شما را با یکی از جذابترین جاذبه های این کشور آشنا سازیم .

موزه خانه معروف جیم تامپسون از شش ساختمان چوبی ساخته شده که به سبک تایلندی - آمریکایی تزیین شده است

معرفی موزه خانه جیم تامپسون

موزه خانه معروف جیم تامپسون برای شخص میانسالی به نام جیم تامپسون بوده است که از شش ساختمان چوبی ساخته شده است که به سبک تایلندی - آمریکایی طراحی و تزیین شده است ، البته این شخص از تمامی نقاط کشور تایلند ، لوازم و وسایل هنری و فوق العاده ای که بسیار هم متنوع می باشد را خریداری و در ساختمان های خود نگهداری میکرده است .


همچنین " جیم تامپسون  Jim Thompson " بعد از تمام شدن دوران سربازی در سال 1946 میلادی که در تایلند هم گذراند ، تصمیمش را قطعی گرفت که در همین جا زندگی و تجارت را شروع کند . این شخص 30 سال نقش بسیار مهم و اساسی در احیای صنعت ابریشم در تایلند داشته است . 


البته نکته جالب بعدی اینکه این شخص در صنعت مد نیز بسیار فعال بوده است به گونه ای که در ارائه لباس های ابریشمی زیبا و منحصر به فردی به سالن های مد در کشورهای پاریس ، نیویورک ، میلان و لندن تلاش فوق العاده ای داشته است و این موضوع خود نقشی مهم در شناخته شدنش این هنرمند شد .

 

جیم تامپسون

 

در ضمن جیم تامپسون فردی مشهور در کشور تایلند و سایر کشورها بشمار می رفت که متاسفانه در یکی از روزهای سال 1967 میلادی به نقل قولی در جنگل های مالزی ناپدید شده و دیگر هیچگاه به خانه اش باز نمی ‌گردد و تا به امروز هیچ رد و نشانه ای از او پیدا نشده است .


نکته قابل توجه در این موزه نوع نورپردازی استفاده شده در موزه خانه جیم تامپسون می باشد که بسیار خاص و دیدنی است ، به طوری که چشم شما را به سمت دیوارکوب ها و مجسمه های دست ساز که حکاکی های خاصی بر روی آنها می باشد  جذب می ‌کند و قطعا هر گردشگری که به این کشور سفر می کند این جاذبه را از دست نخواهد داد .

 

همچنین آویزهای دیواری منحصر به فردی که همگی توسط خود جیم تامپسون از معابد مختلفی در تایلند خریداری شده است به دیوارهای این موزه خانه آویزان شده اند که نقش و نگارهایی که در این آویزهای دیواری است ، همگی به زندگی قبلی و حال حاضر بوداها و نحوه رسیدن این بوداها به سلوک و عبادت را نمایش می‌ دهد .

 

جیم تامپسون تایلند

 

در ضمن کمی جلوتر در همین طبقه از موزه خانه جیم تامپسون که آویزهای دیواری قرار گرفته است ، یک مجسمه سنگی بودا قرار گرفته است که بسیار با ابهت و بزرگ در عین حال مبهوت کننده وجود دارد که عموما گردشگران در حال عکس انداختن در اینجا می بینید . 


همینطور که مسیر را ادامه می ‌دهید به آشپزخانه‌ ای کاملا به سبک تایلندی در موزه خانه جیم تامپسون می رسید که تمام ظروف موجود در آنجا اعم از کاسه های سفالی چینی است که زیبایی منحصر به فردی به این آشپزخانه بامزه داده است که دیدنش خالی از لطف نیست ، از آشپزخانه که به سمت اتاق پذیرایی موزه خانه جیم تامپسون برویم ، یک میز ناهارخوری بزرگ گذاشته شده است که از چوب ساج ساخته شده است را خواهید دید که بر روی آن مجموعه ای از ظروف بسیار باشکوه و با عظمت تایلندی می باشد که حجم اتاق نشیمن به اندازه 100 خانه قدیمی چوبی می باشد .

 

جالب است بدانید که جیم تامپسون این زمین را از مردم روستای Ban Krua خریداری کرده است ، مردم روستا Ban Krua همان افرادی بودند که برای اولین بار به او در رشد و پرورش صنعت ابریشم کمک کرده اند و ازش حمایت کردند .

 

موزه جیم تامپسون

 

در ضمن اگر از حجم و طول این بنا حرفی به میان آمد ، بهتر است بدانید ارتفاع سقف موزه خانه جیم تامپسون چهار متر است و پنجره ای بزرگ رو به کانال سائن صائب Saen Saeb Canal در این اتاق وجود دارد که منظره ای فوق العاده به شما هدیه می دهد . 


همچنین دستشویی و حمام این بنا نیز در داخل خانه قرار گرفته است و نکته جالب اینجاست که مردم آن زمان تایلند دستشویی و حمام خود را بیرون از خانه می ساختند اما در این خانه موزه برعکس عمل شده است و همانطور که در ابتدا هم گفته شد موزه خانه جیم تامپسون ترکیبی از سبک تایلندی و آمریکایی است که همین مورد باعث زیبایی بیشتر آن شده است که پیشنهاد ما این است که دیدن آنجا را از دست ندهید هر چند که امروزه این موزه بازدید کنندگان زیادی شاید نداشته باشد ولی به یکبار دیدن میرزد پس امتحان کنید .


همانطور که در بالا اشاره ای کردیم تامپسون به عنوان افسر نظامی ایالات متحده به تایلند وارد شد و بعد از اتمام جنگ جهانی دوم وی تصمیمش را گرفت که در تایلند زندگی کند زیرا آب و هوای این کشور برایش بسیار لذت بخش و جالب بود .

 

جیم تامپسون  شهر آنتالیا


وی علاقه زیادی به هنر و کارهای هنری  داشت و در طول مدت اقامت خود در تایلند به جمع کردن کلی آثار هنری پرداخت و تعداد بسیار زیادی را هم جمع نمود و با تلاش های چشمگیری که در این زمینه داشت الان خانه او جزو جاذبه های مهم تایلند در بانکوک شناخته می شود .


تک تک این آثار زیبا و منحصر به فرد با ظرافتی خاص که از ذوق و سلیقه زبانزدی سرچشمه میگیرد کنار هم چیده شده و موزه ای شخصی را به وجود آورده که حرفی برای گفتن دارد .


و در نهایت بعد از ناپدید شدن مرموز جیم تامپسون ، دادگاه نسبت به تشکیل بنیاد جیم تامپسون اقدام نمود که مدیریت خانه و سایر دارایی های آن به عهده این بنیاد قرار گیرد و با گذر زمان ، یک مرکز هنری ، فروشگاه فروش سوغات و هدایای خاص ، رستوران و کافه با برند جیم تامپسون ایجاد گردید که به گردشگران سرویس دهند و اینکه بدانید  تراسی که رو به کانال سائن صائب Saen Saeb Canal است .

 

موزه خانه جیم تامپسون

 

ضمنا اینجا محلی مناسب برای گردهمایی و جمع شدن دوستان یا همکارانتان به تعداد 40 تا 80 نفره برای مراسم های مختلف همانند ملاقات های کاری خاص ، میهمانی ‌های ویژه ، ناهار و یا شام ‌های کاری و ... مناسب و فضایی آرام و جذاب می باشد .


 

 

 


 

 

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به موزه خانه جیم تامپسون در بانکوک ( Jim Thompson House )
معراج گشت آسمان