لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

چاینا تان ( محله چینی ها ) در مالزی

یکی از مناطق محبوب و پرطرفدار برای خرید در پایتخت تور مالزی یعنی تور کوالالامپور محله چینی ها در خیابان Petaling می باشد که ساکنین چینی آن را بنا نهاده اند ، این محله یکی از شلوغ ترین و پر تردد ترین جاذبه های گردشگری در این شهر می باشد که مملو از شادی و نشاط است و سالانه هزاران گردشگر در زمان اقامتشان در کوالالامپور جذب این جا می شوند . در ضمن چینی ها در اوایل قرن 1800 وارد منطقه پنانگ شده و محله چینی ها را با فروشگاه ها و خانه های روستایی که همگی معماری و دیزاین شده به سبک چینی را دارد بوجود آوردند این محله در شهر مرکزی جورج تاون قرار گرفته است و جاذبه های شرقی فوق العاده ای را داراست .  

این خیابان با نام چی چیئونگ کای

آشنایی با محله چینی ها در مالزی

در قلب شهر کوالالامپور مکانی خاص و فوق العاده ای جای خوش کرده است که در آن هیچ وقت خاموشی نمی باشد و پر از شور و شوق و هیجان وجود دارد و اینکه همیشه رنگارنگ تر و شلوع تر از همسایه های بزرگتر و درخشان تر خود یعنی کی ال سی سی و بوکیت بینتانگ می باشد و کلی هم طرفدار دارد . بازار چاینا تان که در خیابان پتالینگ قرار گرفته است به عنوان چی چیئونگ کای ( خیابان کارخانه نشاسته ) ، مرجعی برای ریشه اش به عنوان منطقه ای برای تولید نشاسته کاساو نیز شناخته می شود که کسانی که به چین سفر کرده اند این را بهتر می دانند و حس می کنند . چاینا تان که در تاریخ ، میراث و فرهنگ شرقی غوطه ور می باشد و بدون شک یکی از نقاط گردشگری محبوب در کشور مالزی محسوب می شود . همچنین این محله بهشتی شناخته میشود برای شکارچیانه خرید مرقون به صرفه است و ارزان هست ، اینجا جایی است که می توان هر چه بخواهید بیابید از گیاهان دارویی گرفته تا اجناس تقلبی را در آن به وفور یافت می شود .

 

محله چینی ها در مالزی

 

شب ها محوطه بازار اصلی محله چینی ها یعنی خیابان پتالینگ به یک بازار شبانه سرزنده و تپنده تبدیل می شود که کلی هم شلوغ و پر سرو صدا میشود و زمینی با صدها غرفه که انواع کالاها را با قیمت هایی ارزان عرضه می گردد و بهترین موضوعی که برای شما خریداران جالب می باشد قیمت های اجناس است که می توانید آن ها را با چانه زدن پایین تر هم بیاورید .

 
لازم به ذکر است که در قلب شهر زیبای کوالالامپور بخشی قرار گرفته است که هیچوقت در خاموشی فرو نمی رود و از همسایه پر هیجان و بزرگترش یعنی مرکز شهر کوالالامپور ، بسیار دل انگیزتر و جذاب تر به نظر می رسد . جالب است بدانید که چینی ها اولین روزهای شکل گیری محله خود را در خیابان پتالینگ جشن گرفتند و این خیابان به نام " Chee Cheong Ka " که به معنی خیابان کارخانه نشاسته است نیز شهرت دارد و در ضمن این محله که به شدت در فرهنگ ، میراث و تاریخ شرق غرق شده است ، بی شک یکی از توریستی ترین مناطق گردشگری مالزی برای گردشگران به شمار می رود .

 

بازار چینی ها


نکته قابل توجه در اینجا این است که محله چینی ها نیز به بهشت دلالان اجناس نیز معروف شده است و اینکه شما عزیزان می توانید در این مکان هر جنسی که مد نظرتان باشد را به راحتی پیدا کنید و بعد از غروب آفتاب ، این منطقه تبدیل به مرکز خرید اصلی شهر کوالالامپور می شود . ضمنا شب های محله چینی ها پر است از فروشندگانی با کالاهای متنوع در کیفیت ها و قیمت های مختلف و ارزان که مشغول چانه زنی با مشتریان خود می باشند که بازدید از این مکان خالی از لطف نیست .

 

همچنین محله سراسر رنگی چینی ها "  China Town "  کوالالامپور مالزی بهترین مکان برای یافتن همه جور اجناس با ارزان ترین قیمت ها می باشد که ظاهرا هیچ زمانی تعطیلی هم ندارد . محله چینی ها که عمیقا غرق در فرهنگ و میراث و تاریخ مشرقی می باشد ، یکی از مکان های معروف برای گردشگران می باشد که خود را در بین همسایه های جذابش و به نوعی رقیبانش همچون بوکیت بینتانگ و کی ال سی سی هنوز در معرض دید نگه داشته است و حرفی برای گفتن دارد و در محله چینی ها به خوبی ریشه های چند فرهنگی بودن مالزی را نمایش می دهد که در آن هر نوع کالایی  که به فکرتان برسد وجود دارد .

 

بازار چینی ها


محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های خرید شهر کوالالامپور محسوب میشود و در این بازار فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بسیار رایج است و شما امکان این را دارید که بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا پیدا کرده و بخرید . در ضمن شما انواع ساعت های مچی ، پوشاک ، لوازم تزئینی ، کیف ، کفش و ... از بیشترین اجناس این بازار به چشم می خورد و چانه زنی شیوه همیشگی و رسم معمول محله چینی ها می باشد پس شما هم در اینجا این کار را انجام دهید . 

 

همچنین فروشنده ها بابت اجناس خود هر قیمتی به شما پیشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جای تخفیف گرفتن و ارزانتر خریدن وجود دارد ، خریداران این اجناس بیشتر خارجی ها هستند اگر مایل به خرید سوغاتی و هدیه هستید از جنس های این بازار حتما خرید نمایید که بسیار ارزان و مناسب برای سوغاتی خریدن است و علاوه بر محله چینی ها که در این خیابان قرار گرفته است همچنین در اینجا محل خرید وسایل سنتی و قدیمی با انواع و اقسام اجناس متفاوت فروشگاه های زنجیره ای و مجتمع های خرید مختلفی در کنار این خیابان قرار گرفته است که بعضی از آنها عبارتند از :

 

( Central Market Pesar Seni ) در فاصله بسیار نزدیک از خیابان Petaling قرار دارد ، این محله با این مراکز خرید نزدیک به آن امروزه به یکی از مناطق گردشگری مالزی و یکی از شاخصه های معتبر در این کشور تبدیل شده است .

 

بازار چینی ها در کوالالامپور

 

ضمنا شما عزیزان در این مجموعه می توانید طیف گسترده ای از انواع تولیدات ، صنایع دستی ، اجناس لوکس و قدیمی و سوغاتی را تهیه کنید . از نکات جالب دیگر این بازار می توان به پخش موسیقی های چینی اشاره نمود که در محوطه بازار و فروشگاه های مختلف میباشد که گویی واقعا در چین مشغول خرید هستید و این لطافت و جذابیت سفر را دو چندان خواهد کرد و پیشنهاد ما به شما گردشگران این است که اگر برای اولین بار به کشور مالزی سفر می کنید از این مکان حتما  دیدن نمایید .


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به چاینا تان ( محله چینی ها ) در مالزی
معراج گشت آسمان