لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

باغ پرندگان مالزی ( Kuala Lumpur Bird Park )

باغ پرندگان مالزی ( Kuala Lumpur Bird Park )

تور مالزی و تور کوالالامپور از دیگر کشور و شهرهایی آسیایی می باشد که در سال های اخیر توانسته است توریست ها و گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است . همچنین مالزی علاوه بر آب و هوای منحصر به فرد و طبیعت بکر و زیبایش مناطق گردشگری مصنوعی زیادی را بوجود آورده است که هر سال تعداد زیادی از مردم جهان برای بازدید از این جاذبه های دیدنی به این کشور سفر کرده و کلی تجربه عالی برای خود کسب می کنند و یکی از این مراکز گردشگری باغ پرندگان در کوالالامپور می باشد .

باغ پرندگان مالزی دارای محیط زیستی بیش از 3000 پرنده از 200 گونه مختلف اعم از پرندگان استوایی و دیگر پرندگان کمیاب را داراست

آشنایی با باغ پرندگان کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت دیدنی ، سرسبز و جذاب کشور مالزی می باشد که به سبب آسمان خراش های بلند و مدرن و البته برج های دوقلو پتروناس معروفش به شهرت جهانی رسیده است ، لازم به ذکر است که ساختمان ها و معماری منحصر به فرد این شهر تنها جاذبه هایش بشمار نمی رود و در ضمن این شهر زمستان ندارد و در تمام فصول این امکان را دارید که  از درختان سبز و بلند قامت و فضای سبز شهری استوایی اش از نزدیک ببینید و کلی لذت ببرید .


قابل توجه شما عزیزان اینکه در سال 1991 میلادی در زمینی با مساحت 20.9 هکتار باغ پرندگان در کوالالامپور مالزی ساخته شد ، این باغ پرندگان دارای محیط زیستی بیش از 3000 پرنده از 200 گونه مختلف اعم از پرندگان استوایی و دیگر پرندگان مناطق مختلف دنیا از جمله : مینا ، کبوتر ، منقارشاخیان ، ماکائو ، طوطی ، فلامینگو ، قرقاول و مرغ می باشد که این پرندگان شگفت انگیز در مرکز شهر کوالالامپور در منطقه ای بنام دریاچه Gardens واقع شده است و به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور به شهرت رسیده است .

 

باغ پرندگان کوالالامپور

 

در محیطی از باغ می توانید به تماشای هیاهوی و سر و صدای پرندگانی که آزادانه پرواز می کنند بنشینید  و لذت ببرید و همچنین در جایی دیگر غذا بردارید و برای آنها غذا بریزید و در جایی دیگر از باغ مرغ های کوچک و زیبایی که تا بحال ندیده اید را از نزدیک دیده و در انتها همراه ما در کنار ماکائو طلایی بایستید و عکس های یادگاری بگیرید و کلی کیف کنید .

 


قسمت های مختلف باغ پرندگان مالزی

بخش پرندگان 


با قدم گذاشتن به این بخش ، ترکیب فضای سرسبز و گیاهان متنوع و پرندگان خارق العاده و خاص به استقبال شما می آیند که بسیار هیجان انگیز هستند ، جالب است بدانید که این باغ پرندگان به بزرگ ترین باغ در نوع خودش به شهرت رسیده است و در واقع بخش اول و دوم را در خود جای داده است . ضمنا شما پرندگان بسیاری را در اینجا می بینید که بدون تفکیک شدن و در فضایی بزرگ با هم زندگی می کنند و اکوسیستم بدیعی را بوجود می آورند و از جمله پرندگان منحصر به فردی که در این بخش هستند می توان به طاووس های آبی و هندی هستند که دُمی رنگارنگ ، زیبا و 1.5 متری دارند اشاره نمود . 


همچنین در این بخش بازدید از " کبوترهای تاج دار ( Crowned pigeon )  " که بزرگ ترین گونه کبوتر در دنیا هستند را از دست ندهید چون واقعا فوق العاده زیبا هستند و اگر خیلی خوش شانس باشید امکان این را دارید که لک لک های نوک زرد را به هنگام جمع آوری شاخ و برگ و ساختن لانه هایشان از نزدیک بببنید . 

 

پرندگان مالزی


البته در کنار تمام این مجموعه ها ، می توانید در نقاط غذا دادن به پرندگان ، خودتان به پرندگانی چون حواصیل ، قمری و لک لک سیبری غذا بدهید و کلی تجربه باور نکردنی بدست آورید .

 

بخش زمین عقاب ها


شما عزیزان در این بخش می توانید عقاب های پشت قرمز که از گونه های شکاری و بومی مالزی هستند را از نزدیک ببینید که کلی هیجان انگیز هستند و زمین عقاب ها در بخش اول باغ پرندگان قرار دارد و یکی از محبوب ترین بخش ها در میان بازدیدکنندگان و البته در بین پرندگان شکاری می باشند و اینکه  در هنگام غروب می توانید به آواز حزن انگیز و فریادهای غم انگیز عقاب های پشت قرمز گوش دهید و لذت ببرید. 


ضمنا جالب است بدانید که عقاب های پشت قرمز هم بر روی آب و هم در خشکی به دنبال شکار می گردند و از حیوانات کوچکی چون ماهی های کوچک ، جوندگان و حتی حشرات تغذیه می کنند. 

 

بخش عقاب ها

 

بخش تالاب فلامینگو

 
توجه داشته باشید که در سفر به کوالالامپور یکی از بهترین مکان هایی که نباید در باغ پرندگان کوالالامپور از دست بدهید ، قطعا تالاب فلامینگوها می باشد که منظره ای فوق العاده و دیدنی است و شما با بازدید از این تالاب زیبا که در بخش اول باغ واقع شده است ، در ضمن فلامینگوها را می بینید که بر روی یک پای خود در استراحت هستند و یا در فضایی دوست داشتنی و در کناری آبشاری دست ساز تالاب ، حمام آفتاب می گیرند.و کلی حرکات بامزه می کنند .

 
لازم به ذکر است که بر خلاف اسم تالاب ، تنها فلامینگو ها نیستند که می توانید از دیدن آنها لذت ببرید ، بلکه پلیکان ها را نیز در اینجا هستند که با منقار بزرگ و دوست داشتنی شان در تالاب به آرامی شنا می کنند و کلی تجربیات جدیدی را کسب خواهید کرد .


ضمنا در تالاب فلامینگو پرندگان شناگر دیگری نیز دیده می شوند که تماشا کردن شان در صبح ها بسیار لذت بخش است پس دیدن آن را از دست ندهید .

 

بخش فلامینکو

 

بخش سرزمین خرما بلبل ( Bulbul Land )


قطعا یکی از بخش های جذاب باغ پرندگان ، سرزمین بلبل است که انواع مختلفی از پرندگان خرمابلبل را در اینجا خواهید دید ، این پرندگان آواز خوان از تیره گنجشک ها هستند و می توانید حدود 130 نوع شان را در یکجا با هم ببینید . در ضمن از دیگر پرندگان جالب توجه این بخش می توان به پشت ‌آبی آسیایی ، قرقاول نقره ای و سار سینه طلایی اشاره نمود . 

 

خرما بلبل

 

 

بخش دنیای طوطی ها


در دنیای طوطی ها حدود بیست گونه مختلفی از طوطی ها را خواهید دید که از آن جمله آنها میتوان به : ماکائو ها ، طوطی کاکلی ، طوطی لوری و نوعی مرغ عشق اشاره نمود و در این بخش برخی از طوطی ها را در قسمت های جداگانه ای می بینید که به دلیل برنامه ها و مطالعات علمی قرار گرفته اند و باقی طوطی ها می توانند به صورت آزادانه در فضای مختص به خود پرواز کنند و شما گردشگران عزیز می توانید به آن ها بسیار نزدیک شوید و کلی عکی یادگاری بگیرید. 


نکته مهم این بخش این است که یکی از بخش های جالب دنیای طوطی ها این است که می توانید به طوطی های کمیاب و در حال انقراض بخش تا حد زیادی نزدیک بشوید و به طور مثال شما گرشگرانی که قصد سفر به مالزی و سنگاپور را دارید می توانید شیطان طوطی را تنها در کشور پاپوا گینه نو ببینید .

 

همچنین طوطی کاکلی گلبهی ( Cacatua moluccensis ) را که نیز جزو بومی اندونزی می باشد که امروزه به جهت شکار بی رویه در معرض انقراض هستند و همچنین کاسکو ، این طوطی های باهوش و جذاب را در دنیای طوطی ها را تماشاگر باشید .

 

بخش طوطی ها

 

بخش پرندگان بخش آبشار


یکی از بخش های خوش منظر و جذاب باغ پرندگان ، قسمت آبشار است که تفریح و گردشی متفاوت و فوق العاده ای را برای شما بازدید کنندگان عزیز رقم خواهد زد و قسمت پرندگان آبشار را در بخش چهارم باغ خواهید دید و ترکیب درختان بلند قامت ، سر سبز و نیز آبشار 30 متری و پرندگان لک لک شیری قطعا شما را سرگرم خواهد کرد و تجربیاتی بی نظیر را به شما هدیه می دهند و نکته جالب ایت بخش این است که شما هر روز در ساعت 16 می توانید در غذا دادن به لک لک های شیری سهیم بشوید .

 

باغ پرندگان در مالزی


بخش پرندگان زینتی


در این بخش شما از باغ پرندگان کوالالامپور امکان این را دارید که بیش از 50 پرنده متفاوت ، جذاب و رنگارنگ و زیبا را ببینید که هر یک به نحو چشمگیری ، منحصر به فرد و دیدنی هستند و یکی از جالب ترین پرندگان این مجموعه ، سار سینه طلایی نام دارد که عنوان زیباترین سار آفریقا را از آن خود کرده است که دیدنشان خالی از لطف نیست . همچنین تریکا سبز و بنفش ( موزخوار ) و دو گونه زیبای توکا را در بخش پرندگان زینتی نیز وجود دارند .

 

پرندگان زینتی

 


امکانات باغ پرندگان مالزی

امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در این باغ وجود دارد که می تواند یک روز خاطره انگیز و متفاوتی برایتان رقم بزند برای مثال : یک دریاچه مصنوعی ، فضایی بسیار زیبا برای قدم زدن ، محل هایی مشخص برای ورزش و بازی بچه ها و استراحت کردن از جمله این امکانات تفریحی در این مجموعه می باشد . در ضمن باغ پرندگان کوالالامپور از 9 صبح تا 19 بعد از ظهر در خدمت بازدید کنندگان می باشد و چهار بخش مجزا دارد که در سه بخش آن پرندگان آزادانه در محیط باغ پرواز می کنند و در بخش چهارم هم گونه های خاصی از پرندگان در قفس های بزرگ قابل مشاهده هستند که بسیار هیجان انگیز است .


موقعیت جغرافیایی این باغ به گونه است که شما به راحتی می توانید با تاکسی یا با اتوبوس jalan Sultan Mohamed و یا خط 22 و 38 ازLebuh Pasar Besar خود را به این مکان برسانید ، چرا که این باغ در مرکز شهر کوالالامپور واقع شده است .


هزینه های ورودی باغ پرندگان مالزی  


هزینه رزرو : 500 رینگت مالززیف تقریبا حدود 370 هزار تومان


هزینه هر ساعت اضافه : 300 رینگت مالزی تقریبا حدود 215 هزار تومان


برای هر بزرگسال : 69 رینگت مالزی تقریبا حدود 50 هزار تومان


برای هر کودک 3 تا 12 سال : 55 رینگت مالزی در حدود 40 هزار تومان

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به باغ پرندگان مالزی ( Kuala Lumpur Bird Park )
معراج گشت آسمان