لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مسجد کریستالی مالزی ( Crystal Mosque Malaysia )

مسجد کریستالی مالزی ( Crystal Mosque Malaysia )

شاید نام مسجد در ذهن همه یادآور نوعی از مسجد هایی با یک گنبد خشتی ، با رنگ آبی و یا حتی طلایی و دو گلدسته اطرافش باشد که در ناخودآگاه شما نشان دهنده نوعی معماری همیشگی و قدیمی باشد . نکته قابل توجه اینجاست که در سراسر این کره خاکی مساجدی هستند که چهارچوب ها را بر هم زده اند و شکل و شمایل متفاوت و هیجان انگیزی به خود می گیرند که در نوع خود بی نظیرند و با این وجود اما باز هم فضای معنوی و آرامش بخششان را حفظ کرده اند و اینکه یکی از این مساجد که ظاهری عجیب اما همان باطن همیشگی را دارد ، مسجد کریستالی تور مالزی است که در نوع خود بی نظیر است .

مسجد کریستال دومین مسجد بزرگ جنوب شرقی آسیا و یکی از زیباترین مساجد مالزی بشمار می رود

تاریخچه مسجد کریستالی مالزی

" میزان زین العابدین " پادشاه فعلی کشور مالزی که در سال 2006 میلادی پادشاه ایالت ترنگانو بوده است ، دستور ساخت این مسجد شیشه ای را صادر نمود و خیلی زود مراحل آن آغاز گردید . 

 

طراحی و احداث این مسجد از سال 2006 آغاز و تا سال 2008 به طول انجامیده است و بالاخره این مسجد طی مراسمی در هشتم نوامبر 2008 افتتاح شد و به روی همگان خودنمایی کرد . حدود ده سال از قدمت این مسجد می ‌گذرد اما به قدری جذابیت و زیبایی آن چشمگیر است که هر ساله هزاران زوار و گردشگر از کشورهای آسیای شرقی و سراسر دنیا از این مسجد کریستال دیدار می‌ کنند .

 

مسجد کریستالی در شهر کوالا ترنگانو ( Kuala Terengganu ) در کشور مالزی واقع شده است و دارای معماری بسیار زیبا و جالب توجهی می باشد و در ضمن این مسجد در جزیره مصنوعی به نام وان من ( Wan Man)  در پارکی به نام میراث اسلامی قرار گرفته شده است .

 

مسجد کریستالی

 


معرفی مسجد کریستالی مالزی

مسجد کریستال یکی از مساجد مهم مالزی بشمار می رود که از کریستال خالص ساخته شده است و دومین مسجد بزرگ جنوب شرقی آسیا پس از مسجد جامع استقلال جاکارتا و یکی از زیباترین مساجد مالزی نیز محسوب می شود و البته بیشتر بازدید کنندگان دیدن این جاذبه مهم گردشگری مالزی به اینجا می آیند تا اینکه به عبادت بپردازند.

البته مهم است بدانید که این مسجد در دریاچه مصنوعی پوتراجایا و در باغ میراث اسلامی وان من در ایالت ترنگانو مالزی در شهر کوالا تیرینگانو که سه هزار نفر جمعیت نیز دارد واقع شده است که با معماری داخلی بی نظیرش ظرفیت 1500 نمازگزار را داراست و منطقه اصلی جذب توریست در ترنگانو مالزی محسوب می شود .

 

مسجد کریستال مالزی


همانطور که گفتیم این مسجد توسط یانگ دیپرتوان آگونگ ( Yang di Pertuan Agong ) و سلطان میزان زینال عابدین ( Mizan Zainal  Abidin ) افتتاح شده است .

 


معماری مسجد کریستالی

مسجد کریستالی با ظاهر دلفریبی که دارد ، امروز یکی از جاذبه های گردشگری مالزی به حساب می آید که با بازدید از آن می توان با چهره جدیدی از مساجد و نوع معماری بی نظیر آن آشنا شوید . این مسجد کریستالی زیبا و منحصر به فرد چهار مناره و نه گنبد دارد که بسیار شگفت انگیز است . این مسجد که ساختش چیزی در حدود 80 میلیون دلار هزینه در بر داشته از شیشه ، فولاد و کریستال ساخته شده است که به جهت مواد استفاده شده در آن نمای خارجی کریستالی و آیینه ای به مسجد می دهد که شما را محصور خود می کند .

 

در ضمن منعکس شدن آب رودخانه ترنگانو ( Terengganu ) بر روی نمای خارجی این مسجد منظره ای تکرار نشدنی و وجد آور می آفریند و همچنین در طول روز عکس مسجد بر روی آب نمایان است که زیبایی آن را دوچندان می کند .

 

مسجد کریستال در مالزی


همچنین هنگام شب ، نورپردازی فوق العاده و حرفه ایی بر نمای خارجی مسجد انجام می شود که مناره ها و گنبد ها به رنگ های صورتی ، سبز، زرد و آبی به زیبایی تغییر رنگ می دهند و همین زیبایی ظاهری آن را چندین برابر می کند .


شما عزیزان پس از تماشای ظاهر دلفریب مسجد به آن وارد شده و غرق آرامش سفید و طلایی آن شوید و در ضمن سالنی بزرگ و یک طبقه که زیر گنبد اصلی مسجد قرار دارد و تمامی دیوارها ، سقف و ستون های آن به رنگ سفید هستند و به نقوش اسلیمی و آیه های طلایی رنگ قرآن تزیین شده اند که بی نظیر هستند .

 

ضمنا از فضای ایجاد شده توسط گنبد اصلی مسجد در داخل مسجد ، لوستری چشم نواز آویزان شده که بر زیبایی و ابهت سالن می افزاید و شما می توانید کلی عکس بگیرید و محراب زیبای مسجد ، طاق های جناغی و تزئینات سالن آن قدر زیبا هستند که انسان را وادار به نشستن و تماشای خودشان می کنند و قطعا که نفستان در سینه حبس خواهد شد .

 

مسجد کریستالی


با توجه به تصوری که همه از مسجد دارید ، شنیدن عبارت مسجد هوشمند کمی دور از تصور و تا حدودی شاید برایتان غیر قابل باور باشد . این مسجد زیبا و مقدس شبکه اینترنتی وای فای و امکانات کامل کامپیوتری دارد تا مسلمانان و نمازگزاران عزیز بتوانند به راحتی از قرآن های الکترونیکی که در اینجا وجود دارد ، استفاده کنند .


مسجد کریستالی انرژی مورد نیاز مصرفی در بنا را توسط سلول های خورشیدی که بر روی آن نصب شده است ، دریافت می کند و همین مسئله باعث شده که تا حدود زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی شود .


ضمنا بدانید که در کنار مسجد کریستالی ، مجتمعی وجود دارد که نمایشگاه یادبودی از مساجد و ساختمان های اسلامی معروف در سراسر جهان به صورت مینیاتوری ، سالن همایش ، مهمان خانه ی ویلای کریستال برای گردشگران ، فود کورت در فضای باز و داخل سالن ، واتر گاردن ( Water Garden ) و باغ هایی دارای مرداب و دریاچه و ... است و اینکه شما گردشگرانی که به طور همزمان ابتدا در مالزی و بعد در سنگاپور اقامت دارید این جاذبه را از دست ندهید و اینکه ضمنا در این مجتمع قایق هایی جهت گشت زنی در رودخانه وجود دارد. 

 

مسجد کریستالی کشور مالزی


گفته می شود این مجموعه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری مالزی است که باعث آمیزش دین ها می شود .

آژانس معراج گشت آسمان مجری مستقیم تور مالزی 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به مسجد کریستالی مالزی ( Crystal Mosque Malaysia )
معراج گشت آسمان